Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koersfietsers rijden liever op de rijbaan dan op op het fietspad ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Fijne discussie, spijtig dat ik nog wat anders te doen heb

Enfin, ik zie elke dag wel dingen gebeuren. Automobilisten die andere automobilisten in gevaar brengen, ne auto die zich nog snel voor een vrachtwagen gooit om toch maar die afrit te hebben, mensen die zat achter het stuur kruipen en voetgangers morsdood rijden, ... voorbeelden zat, van alles wat in onze maatschappij gebeurd.

We schaffen ineens alle verkeer op de baan af. Alleen nog een tram in elke richting op de weg. Als je met je auto wil gaan rijden moet je maar een vrachtvliegtuig kopen (als vliegen nog mag dan...) en gaan rijden op een circuit.

Bende gefrustreerde sukkels.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
      Van mij krijgen ze steevast een ruitensproeierdouche!
      Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
      Bij iedereen? Niet zo een goed plan, ooit kom je dan eens de verkeerde tegen...

Ooit eens ene gehad, had hij zijn raampje opengedaan, had hij een vonk op zen neus gehad.. Meestal zijn ze slim genoeg om dat niet te doen

Comment

Wat een toogdiscussie zeg ! Wat je hier allemaal leest ...
        Geen racefietsen meer op de weg ? Woeha, geen joggers dan ook niet meer toegelaten !
        Ook geen mountainbikes meer op de weg, die moeten maar in 't veld.
        En racefietsers met een mindere conditie aan 20 per uur, wat doen we daarmee ?
        Ik ben ook een autoliefhebber, maar het stoort me dat voor sommigen nog steeds geldt,
        das auto über alles !
        Fietsers, voetgangers, ruiters, iedereen heeft recht op zijn deel van de weg.
        Als fietser ben ik al meermaals uitgescholden door automobilisten die vonden dat ik in de gracht moest kruipen, zodat hun Duitse blikkendoos geen centimeter in de graskant zou moeten rijden. Losers zijn het.
        Anderzijds kan ik me ook ergeren aan collega-wielertoeristen die de weg voor zich opeisen
        in een poging Cancellara te imiteren. Eens voorrang geven, tja , dat kan je zeker 4 seconden tijdverlies kosten, en we leven al zo kort.
        Dat men soms op de rijweg fietst, is erg begrijpelijk als je staat van de meeste fietspaden ziet. Geen wonder dat Vlaanderen zulke goede cyclocrossers heeft.

Comment

Een beetje los van de discussie.
          Grappig dat iedereen het hier heeft over "racefietsers". Volgens de site van Van Dale bestaat dat woord helemaal niet, en toch is het een mooi woord. Het geeft veel duidelijker aan waarover je het hebt dan als je de term "wielertoerist" of "coureur" zou gebruiken.
          Mooi neologisme.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

In de winter zie je die stoere mannen gewoon niet. Winterslaap. Ideaal.

Comment

Inderdaad, die 'stoere mannen' zie je nu niet op de rijweg. Die rijden nu in 't bos en rijden die zogegezegd echte MTB'erkes op nen hoop.

Comment

Ohja, iedereen mag mij op een hoopje rijden, ik rij(hopelijk snel opnieuw) voor mezelf en het plezier ervan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                  Ohja, iedereen mag mij op een hoopje rijden, ik rij(hopelijk snel opnieuw) voor mezelf en het plezier ervan.
                  Ben jij dan een 'zogezegd echt MTB'erke'?

Comment

Je hebt wielertoeristen die idd de baan voor zich opeisen en aggressief en onverantwoord gedrag vertonen. En heb spijtig genoeg zelf al met zo een groepen meegereden.

Maar als "racefietser" heb ik toch al onwaarschijnlijke stoten gezien en meegemaakt van aggressieve chauffeurs. Ooit in Everberg een "jongere" met opzet een racefietser die naast het fietspad reed zien aanrijden (kerel heeft nachtje cel gedaan)..... en zelf ook een buitenspiegel tegen de arm gehad, zomaar omdat mijnheer de chauffeur aggressief wou doen.Een dorpsgenoot dan nog, die stom was wat verder zijn oprit op te rijden. Ik heb eigenlijk nooit gevochten maar toen ik die auto wat verder zag staan even gestopt en mijnheer vakkundig tegen het gras gemikt.

Comment

Weerspiegeling van de maatschappij zeker?
                      Spijtige zaak, maar onverdraagzaamheid en de mentaliteit van: "Hetgene ik doe en heb is het enige juiste, de rest is fout"' kom je meer en meer tegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                        In de winter zie je die stoere mannen gewoon niet. Winterslaap. Ideaal.
                        Tjiens, toen ik vandaag buiten reed met de koersfiets ben ik nochtans 5 andere met een koersfiets tegen gekomen...

Comment

Tjiens, toen ik vandaag buiten reed met de koersfiets ben ik nochtans 5 andere met een koersfiets tegen gekomen...
                          Ja, nu je 't zegt. Ik ben daarstraks ook 2 uur en half gaan rijden op de weg, toch ook ne wielertoerist of 10 tegen gekomen.
                          Maar hé, wij zullen geen stoere mannen zijn hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Weerspiegeling van de maatschappij zeker?
                            Spijtige zaak, maar onverdraagzaamheid en de mentaliteit van: "Hetgene ik doe en heb is het enige juiste, de rest is fout"' kom je meer en meer tegen.
                            Grappig dat jij dat net zegt.
                            Van dat altijd gelijk hebben dan.

Zelf met de auto nog nooit gevaarlijke stoten uitgehaald in de buurt van wielertoeristen. Ik blijf er liefst zo ver mogelijk van.
                            In die zin dat ik ze ruimte laat voor het geval er eentje ineens uitwijkt.
                            Echt hatelijk als automobilisten rakelings passeren als ze in de auto zitten. Zo lang ze zelf maar veilig zitten zeker?
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                              Grappig dat jij dat net zegt.
                              Van dat altijd gelijk hebben dan.
                              1. Ik zie mij dat nergens zeggen
                              2. Ik heb er geen flauw benul van wat het ook maar zou kunnen betekenen

Comment

Iedereen op zijn deel van de rijbaan.
                                Ik parkeer mij ook niet op het fietspad of op het voetpad.
                                En al dat gelul over de staat van de fietspaden. Hier in de buurt zijn er kilometers prachtige asfalt langs het kanaal waar geen auto's mogen rijden, net als in 95% van vlaanderen. Op een wip zit je van vlaanderen in holland, het mekka van de fietspaden. Zelfs op zolder zijn er dagen waar je kan gaan rijden met de vélo.
                                En als het dan nog niet goed is, ga te voet, koop een mtb,...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                  Mmm, zijn er wielertoeristen die zich ooit 'parkeren' op de rijweg?

En al dat gelul over de staat van de fietspaden. Hier in de buurt zijn er kilometers prachtige asfalt langs het kanaal waar geen auto's mogen rijden, net als in 95% van vlaanderen.
                                  Dus we zijn met z'n allen verplicht om langs de kanalen te gaan rijden? Handig als je geen kanaal in de buurt hebt, nog handiger als het niet op de weg naar je werk ligt ofzo.

Op een wip zit je van vlaanderen in holland, het mekka van de fietspaden. Zelfs op zolder zijn er dagen waar je kan gaan rijden met de vélo.
                                  Dus als ik het goed begrijp, moeten we eerst de auto nemen met onze fiets in of op, om dan ergens naartoe te rijden waar er wel fatsoenlijke fietspaden en/of verkeersvrije mooi geasfalteerde wegen zijn?

Verdorie man, wat een ongelooflijk prachtige tips. Dat we daar nog niet aan gedacht hebben!! Jij bent of was ongetwijfeld de slimste van de klas zeker?

Domme mensen.... overal kom je ze wel eens tegen...

Comment

En al dat gelul over de staat van de fietspaden. Hier in de buurt zijn er kilometers prachtige asfalt langs het kanaal waar geen auto's mogen rijden, net als in 95% van vlaanderen. Op een wip zit je van vlaanderen in holland, het mekka van de fietspaden. Zelfs op zolder zijn er dagen waar je kan gaan rijden met de vélo.
                                    Op zich een logische reactie. Echter, dan moet de overheid zorgen dat alle fietspaden in goeie staat verkeren.
                                    Anderzijds, met tien à twintig man op een fietspad, is niet niet zo'n goed idee. Niet voor de groep, en zeker ook niet voor fietsers die uit de andere richting komen.
                                    Wat autoloze straten langs waterwegen betreft: geloof me, die worden véél gebruikt door "koersfietsers". Net als andere kalme wegen en paden.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Akkoord, maar hoeveel zijn er dat in de zomer ? En was dat in groep, of 5 enkelingen ? 't Zijn immers de groepen die het meest ergernis veroorzaken. Ik rij ook met een fiets op dunne bandjes, maar wel deftig waar het hoort, en zelfs op een minder goed fietspad.
                                      Dat van die slechte fietspaden, vind ik eerlijk gezegd ook maar een lam excuus. Er bestaan genoeg bandjes met lekbescherming of licht profiel.

Comment

Zullen we samen eens een toerke gaan doen ?

Comment

• Groepen mogen dan tot 'ergernissen' leiden bij sommige mensen, als ze met meer dan 15 zijn mogen ze wettelijk op de baan rijden.

Trouwens, slechte fietspaden worden niet enkel vermeden omdat ze kunnen leiden tot lekrijden, soms zijn ze gewoon gevaarlijk te noemen. Blijkbaar hebt gij, beste kamikaze met uw 'dunne bandjesfiets' nog niet veel gereden in dat 'vlaanderenland' hier met z'n dikwijls erbarmelijke fietspaden, anders zou je wel anders praten. Vooral in de winter is het op sommige plaatsen enorm gortig. Gisteren heb ik spijtig genoeg nog op de rijbaan moeten rijden. Een fietspad (een vrij recent trouwens) met van die grote roodroze klinkers, in een industriegebied. Klinkers lagen er overal schots en scheef in, zeker aan de op- en afritten van bedrijven. Soms met de hoeken naar boven gericht, verzakkingen, spleten, massa's steentjes afkomstig van de rijweg, modder en zand à volonté, diepe plassen,... . En dan zwijg ik nog over de camions die zonder te kijken tot de rijweg rijden en het fietspad negeren wanneer ze een oprit afrijden. Sorry, maar daar ga ik niet tegen 35 per uur overrijden hoor. Dat vele van de 'goedmenende' wielertoeristen soms op de baan rijden hebben ze hier in dit land enkel en alleen te danken aan het feit dat de fietspaden hier zich in dikwijls erbarmelijke staat bevinden, zo simpel is dat.

Comment

Working...
                                          X