Oorspronkelijk geplaatst door Stuka
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Koersfietsers rijden liever op de rijbaan dan op op het fietspad ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenAkkoord, maar hoeveel zijn er dat in de zomer ? En was dat in groep, of 5 enkelingen ? 't Zijn immers de groepen die het meest ergernis veroorzaken. Ik rij ook met een fiets op dunne bandjes, maar wel deftig waar het hoort, en zelfs op een minder goed fietspad.
Dat van die slechte fietspaden, vind ik eerlijk gezegd ook maar een lam excuus. Er bestaan genoeg bandjes met lekbescherming of licht profiel.
Ik rij ook quasi altijd op het fietspad en groepen veroorzaken vaak last maar met enkelingen heb ik ook al last gehad. Ook mountainbikers...
Ze waren op een groepje van 2 na allemaal apart.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMmm, zijn er wielertoeristen die zich ooit 'parkeren' op de rijweg?
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDus we zijn met z'n allen verplicht om langs de kanalen te gaan rijden? Handig als je geen kanaal in de buurt hebt, nog handiger als het niet op de weg naar je werk ligt ofzo.
in vlaanderen heeft quasi iedereen een autovrije baan binnen de 10 km.
niemand verplicht u te fietsen naar het werk
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDus als ik het goed begrijp, moeten we eerst de auto nemen met onze fiets in of op, om dan ergens naartoe te rijden waar er wel fatsoenlijke fietspaden en/of verkeersvrije mooi geasfalteerde wegen zijn?
wat doen al die mtb-ers op hun toertochten? ganse dorpen innemen met hun auto's en dan een beetje in de weg rijden
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenVerdorie man, wat een ongelooflijk prachtige tips. Dat we daar nog niet aan gedacht hebben!! Jij bent of was ongetwijfeld de slimste van de klas zeker?
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDomme mensen.... overal kom je ze wel eens tegen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDus als ik het goed begrijp, moeten we eerst de auto nemen met onze fiets in of op, om dan ergens naartoe te rijden waar er wel fatsoenlijke fietspaden en/of verkeersvrije mooi geasfalteerde wegen zijn?
Ergerlijkste wat ik ooit tegenkwam was een groepje van een 30-tal jonge renners, ik schat ze 14-15 jaar, op de baan met twee volgwagens, niets op aan te merken, buiten het feit dat ze de volledige breedte van de baan (vak in mijn richting + dat in tegengestelde richting) inpalmden en tegenliggende auto's in de grasberm lieten stoppen om door te kunnen. Tot er een oude mens uit de andere richting kwam en gewoon begon faren zonder vertragen.
Heb toen nog ambras gehad met een van de begeleiders in een volgwagen, omdat ik teken deed dat het ook ging lukken met enkel het vak in onze richting te gebruiken.
Met de bedrijfswagen van mijn vorig werk nam er eens een in bebouwde kom mijn dakrail vast om niet meer te moeten duwen op zijn pedaalkes ofzo? Ben toen wat gaan zigzaggen. Die kerel is me dan gevolgd (moest 500m verder bij iemand zijn) en riep dat hij mijn nrplaat had opgeschreven en hij de auto wel eens zou aanpakken. Nu, de week voordien had ik toch mijn ontslag al ingediend voor paar weken later en nu rijdt mijn ex-chef ermee.Last edited by |) ][ |V| ][; 18/12/2010, 20:12.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichtenenorm grappig.
niemand is verplicht, maar kom dan niet zagen over verkeer, fietspaden,...
30km extra voor een wielerterrorist is toch niks?
wat doen al die mtb-ers op hun toertochten? ganse dorpen innemen met hun auto's en dan een beetje in de weg rijden
vroeger alleszinds, maar na veelvuldig contact met idioten zoals u er ongetwijfeld één bent, heb ik het opgegeven.
ruik ik daar zelfkennis?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenWij moeten onze raceauto's toch ook eerst naar een circuit brengen voor we er mogen racen?
Ze rijden dikwijls op semi-slicks of slicks, ze maken teveel lawaai, dikwijls geen verlichting, rolkooien,... . Allemaal dingen die niet legaal zijn. Met een koersfiets ligt dat net iets anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenRace of circuitauto's dienen dan ook enkel om op circuit te rijden hé.
Ze rijden dikwijls op semi-slicks of slicks, ze maken teveel lawaai, dikwijls geen verlichting, rolkooien,... . Allemaal dingen die niet legaal zijn. Met een koersfiets ligt dat net iets anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenJe snapt m'n punt wel denk ik? Als er in de buurt geen plaats is om je koersfiest (of raceauto) te gebruiken op een wettelijke manier, dan moet je uitwijken er mee.
Comment
-
Komaan wat voor nen zever wordt hier allemaal getypt
Er is een groot verschil tussen een koersfiets en een racewagen. MTB's hun equivalent is dus een rallywagen. Oké ook van de openbare weg weren dus...
Als ik bepaalde reacties hier lees, amai, hebben jullie dan wel plezier in het leven als je zo verzuurd bent?
Gewoon wat verdraagzaamheid.
En ja met een groep op het tegenovergestelde verkeersvak rijden is fout maar het is niet dat automobilisten heilige boontjes zijn. In tegendeel.
Om een gelijkaardig verhaal te vertellen, een automobilist vond het niet nodig om de rijbaan voor 200m terug op te rijden want hij moest toch wat verder afslagen. Drukke baan en lang wachten. Wat doet meneer? Hij rijdt op het fietspad, doet hij teken dat ik in het gras moest. Tarara, wat gebalanceerd en er schoon naast al moest ik wel ene voet uitklikken, toch toevallig langs de kant van de wagen zeker...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenRace of circuitauto's dienen dan ook enkel om op circuit te rijden hé.
geen verlichting
zoals ne koersfiets dus?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichtensemi slicks of slicks
geen verlichting
zoals ne koersfiets dus?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichtensemi slicks of slicks
geen verlichting
zoals ne koersfiets dus?
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenJe snapt m'n punt wel denk ik? Als er in de buurt geen plaats is om je koersfiest (of raceauto) te gebruiken op een wettelijke manier, dan moet je uitwijken er mee.Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk snap je punt niet. Een race (of circuit) auto met een koersfiets vergelijken is compleet mis. Waarom? Zie hierboven.
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenKnap achterlicht!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenOp een wettelijke manier zei ik er toch duidelijk bij? Op het fietspad dus, indien aanwezig. En dat is nu net het probleem dat vele mensen hebben met koersfietsen, diegenen die absoluut weigeren van het fietspad te gebruiken.
Dus omdat 'vadertje staat' niet voor fatsoenlijke fietspaden kan zorgen moeten we uitwijken???
Voorbeeldje:Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenGroepen mogen dan tot 'ergernissen' leiden bij sommige mensen, als ze met meer dan 15 zijn mogen ze wettelijk op de baan rijden.
Trouwens, slechte fietspaden worden niet enkel vermeden omdat ze kunnen leiden tot lekrijden, soms zijn ze gewoon gevaarlijk te noemen. Blijkbaar hebt gij, beste kamikaze met uw 'dunne bandjesfiets' nog niet veel gereden in dat 'vlaanderenland' hier met z'n dikwijls erbarmelijke fietspaden, anders zou je wel anders praten. Vooral in de winter is het op sommige plaatsen enorm gortig. Gisteren heb ik spijtig genoeg nog op de rijbaan moeten rijden. Een fietspad (een vrij recent trouwens) met van die grote roodroze klinkers, in een industriegebied. Klinkers lagen er overal schots en scheef in, zeker aan de op- en afritten van bedrijven. Soms met de hoeken naar boven gericht, verzakkingen, spleten, massa's steentjes afkomstig van de rijweg, modder en zand à volonté, diepe plassen,... . En dan zwijg ik nog over de camions die zonder te kijken tot de rijweg rijden en het fietspad negeren wanneer ze een oprit afrijden. Sorry, maar daar ga ik niet tegen 35 per uur overrijden hoor. Dat vele van de 'goedmenende' wielertoeristen soms op de baan rijden hebben ze hier in dit land enkel en alleen te danken aan het feit dat de fietspaden hier zich in dikwijls erbarmelijke staat bevinden, zo simpel is dat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichtenniemand is verplicht, maar kom dan niet zagen over verkeer, fietspaden,...
30km extra voor een wielerterrorist is toch niks?
vroeger alleszinds, maar na veelvuldig contact met idioten zoals u er ongetwijfeld één bent, heb ik het opgegeven.
ruik ik daar zelfkennis?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenManman, zoets moet echt zot veel licht geven, dat moet precies overdag zijn
Niet zo straf als een Magicshine of zo hoor.
Comment
Comment