Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wielerseizoen 2011 : wie wint wat?
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk BerichtenZeg kan er niemand es naar Gilbert sms'en dat 'm da Groen ni mag laten schieten
Als hij slim is en doet zoals Gilbert altijd doet, willen winnen, dan spurt hij mee. Tis daar toch zijn laatste seizoen waarschijnlijk. Jongens toch, ze kunnen groen winnen en dan mag hij niet mee spurten.
Zijn manier van koersen is niet altijd juist in mijn ogen (met VDB daar) maar nu heeft hij gelijk dat hij er zijn kloten aanveegt.
Comment
-
of ik vond het scenario van Karl VNK in Vive le vélo gisteren ook ni slecht => hij spurt volop mee voor de bonificatie, laat de sprint aan Greipl en de ploeg merkt dat ie ni kan winnen... vanaf morgen terug kaart Gilbert.
...en die Karl heeft heus wél z'n nummer... en je merkte wel dat ie er duidelijk last van hadPorsche 996 GT3 RS
Porsche 964 RS
BMW ///M3 e30
Mercedes c250 CDI AMG
www.flamebox.be
Comment
-
ik hoop dat Sergant en co slimmer zijn dan wij... ik hoop dat ze naar de media toe een "schoon nummerke" hebben opgevoerd voor Greipl maar het er in werkelijkheid anders gaat aan toegaan.
Greipel kan er toch niks op tegen hebben dat Gilbert nét achter 'm eindigt?Porsche 996 GT3 RS
Porsche 964 RS
BMW ///M3 e30
Mercedes c250 CDI AMG
www.flamebox.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichtenik hoop dat Sergant en co slimmer zijn dan wij... ik hoop dat ze naar de media toe een "schoon nummerke" hebben opgevoerd voor Greipl maar het er in werkelijkheid anders gaat aan toegaan.
Greipel kan er toch niks op tegen hebben dat Gilbert nét achter 'm eindigt?
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk BerichtenAls Gilbert de sprint aantrekt voor greipel heeft hij zelf aan de meet sowieso geen 0 punten he.
Kijk, Renshaw is 20ste geworden en was Cavendish zijn laatste man Gilbert is 14'de geworden maar heeft (dacht ik) de spurt voor Greipel niet aangetrokken.
Comment
-
Gilbert is toch geen echte sprinter, in de massaspurts heeft ie geen kans. Schoenmaker blijf bij je leest, in de etappes waarin ie weinig te zoeken heeft zou hij beter z'n krachten sparen voor VDB.
Spijtig dat Wiggins vandaag is uitgevallen, had wel het een en het ander van hem verwacht. Weet nog altijd niet wat ik van de Schlecks moet denken, kleine Schleck was in de voorbereiding niet zo overtuigend. Contador loopt wat achter de feiten aan, maar dat hoeft voor hem in principe geen probleem te zijn, een biefstuk will do the trick. Evans staat ook nog goed, maar bergop is ie toch minder aan het worden me dunkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenGilbert is toch geen echte sprinter, in de massaspurts heeft ie geen kans.
Herinner Bettini die twee maal puntentrui pakt in Giro.... ook geen rassprinter maar snel en regelmatig
Comment
-
VDB deruit, Vino deruit Flecha en Hoogerland omver gereden terwijl Hoogerland zeker deze etappe had kunnen winnen. Godverdomme, wat nen kloten Tour Het wordt tijd dat de wedstrijdorganisaties eens hun verstand gaan gebruiken en aan de renners gaan denken ipv hun inkomsten!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenVDB deruit, Vino deruit Flecha en Hoogerland omver gereden terwijl Hoogerland zeker deze etappe had kunnen winnen. Godverdomme, wat nen kloten Tour Het wordt tijd dat de wedstrijdorganisaties eens hun verstand gaan gebruiken en aan de renners gaan denken ipv hun inkomsten!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenParkoer is toch niet speciaal gevaarlijk?
Herinner je je nog die kassei-etappe van vorig jaar? Zo'n dingen staan garant voor valpartijen en het is een ronde.
Want kan een klassementsrijder nu een overwinning kassei-etappe boeien als hij een goed klassement kan rijden? De kans was heel groot dat er grote slachtoffers zouden vallen (Schleck). Toen er commentaar op kwam zeiden veel mensen: En Parijs-Roubaix dan? P-R is een eendagswedstrijd waarin alle renners weten dat zulke dingen gebeuren en waar ze goed willen presteren(hoofddoel). In een ronde zijn er maar een aantal renners in die zege geïnteresseerd en zijn de meesten bezig met de bergetappes die nog moeten komen. Daar komt dan nog bij dat de meeste klimmers op kasseien niet super uit de voeten kunnen en daardoor kunnen vallen.
Het is trouwens niet alleen het parkoer dat het probleem vormt.
Het is een peloton van net geen 200 renners + er moet plaats zijn voor de auto's die moeten kunnen passeren. Er zijn dan nog veel te veel auto's en moto's met vaak onbekwame chauffeurs. Het publiek dat ook weleens te dicht op het parkoer staat (benieuwd wat dat gaat geven in de bergen).
Sommige journalisten die renners onmiddellijk na de start nen microfoon onder de neus duwen. Zielige beslissingen zoals de strijdlust die bijna altijd naar een Fransman gaat en de makkelijke declassering in de tussenspurt.
Comment
-
We zullen ze over autostrades van A naar B sturen, hopelijk blijven ze recht.
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenSommige journalisten die renners onmiddellijk na de start nen microfoon onder de neus duwen. Zielige beslissingen zoals de strijdlust die bijna altijd naar een Fransman gaat en de makkelijke declassering in de tussenspurt.
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenAl die wegversmallingen enkele dagen terug(val Boonen)? Oké daar vielen ze niet maar wel in de aanloop daar naar toe. Al die obstakels in volle finale etc.
Herinner je je nog die kassei-etappe van vorig jaar? Zo'n dingen staan garant voor valpartijen en het is een ronde.
Volgens mij heeft het veel te maken met nervositeit in het peloton. Ze vallen dit jaar zelfs op rechte stukken zonder enige aanleiding eigenlijk. Denk ook bijvoorbeeld aan de valpartij van Van De Walle, hij steekt zijn arm uit om te verwittigen voor een obstakel en valt eigenlijk zelf op een domme manier daardoor...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenWe zullen ze over autostrades van A naar B sturen, hopelijk blijven ze recht.
Wat heeft dat er nu mee te maken?
Een wegversmalling, da's iets nieuw zeker? Ik refereer naar m'n eerste zin. Die kassei-etappe van vorig jaar heeft toch niet voor grote schade gezorgd?
Volgens mij heeft het veel te maken met nervositeit in het peloton. Ze vallen dit jaar zelfs op rechte stukken zonder enige aanleiding eigenlijk. Denk ook bijvoorbeeld aan de valpartij van Van De Walle, hij steekt zijn arm uit om te verwittigen voor een obstakel en valt eigenlijk zelf op een domme manier daardoor...
Als jij een zware inspanning hebt gedaan en iemand komt direct aan u vragen stellen, zoude dat plezant vinden?
Als jij het meeste werk gedaan hebt in een kopgroep en iemand anders krijgt die omwille van zijn nationaliteit. Dat heeft niets met valpartijen te maken maar wel met ongenoegen bij renners.
Het is opvallend dat er meer valpartijen gebeuren sinds er meer wegversmallingen zijn. En dat zeg ik niet alleen, maar dat zegt het grootste gedeelte uit de wielerwereld. En dat zie je niet enkel bij profs maar ook bij alle categoriën en ik kan uit ervaring spreken. De gevaarlijkste punten zijn die met obstakels.
Geen grote schade? En Frank Schleck dan? Die was wel kandidaat tourwinnaar. De tour had er totaal anders uit gezien met hem erbij.
Op rechte stukken vallen: aanloop naar een versmalling. Iedereen wil vanvoor zitten uit schrik voor valpartijen bij die versmalling. Op de Kwaremont vallen ze toch ook niet maar wel in de kilometers daarvoor.
Als je de valpartij van VDW bekijkt, zie je dat zijn wiel wegzwiept op een wegmarkering.
En het gaat me niet enkel over de Tourorganisaties maar over meerdere. Neem nu de Giro 2010, start in Nederland en na enkele dagen al een rustdag. Resultaat: extra zware Giro.
Zelfs deze Giro was er een etappe van meer dan 7u. Dat is niet normaal meer. En nogmaals, ik ben niet de enige met die mening.
Er zijn veel mensen die zeggen dat er veranderingen moeten komen (Wuyts daarnet nog en enkele dagen terug De Vlaeminck).
Comment
Comment