Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wielerseizoen 2011 : wie wint wat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
    Wat heeft dat er nu mee te maken?

    Volgens mij heeft het veel te maken met nervositeit in het peloton.
    denk eens twee minuten meer na en zoek het in je eigen woorden





    Tussen haakjes: ik heb me echt misselijk gevoeld, met dat aanrijdingsincident ....
    Dit is geen sport meer.
    Last edited by ; 11/07/2011, 10:55.

    Comment


    • Het interview met Hoogerland achteraf, hoe die dat direct relativeert.

      Respect.

      edit: http://www.sporza.be/cm/sporza/wielr...opgroep_omver#
      Links op "reactie Hoogerland" klikken.
      Last edited by ; 11/07/2011, 11:21.

      Comment


      • doet mij altijd weer denken aan Boonen's woorden na de val in Scheldeprijs (ik denk 2008?), toen ze hem vroegen of het niet te veel pijn deed enzo:
        "ken zijn giene voetballiest"

        Comment


        • Ook iets raars Contador zegt dat hij vast zat onder het zadel van Karpets met zijn stuur. Hoe kan dat nu? Het stuur is altijd lager dan het zadel en Karpets is dan nog 1.93m groot

          HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
            Ook iets raars Contador zegt dat hij vast zat onder het zadel van Karpets met zijn stuur. Hoe kan dat nu? Het stuur is altijd lager dan het zadel en Karpets is dan nog 1.93m groot

            http://www.hln.be/hln/nl/1295/Tour-D...Contador.dhtml
            dat kan toch wel?

            nu de beelden zijn wel verdacht
            maar dat waren die van Cancellara op de Muur 2010 ook

            Comment


            • Hoe? Dat stuur is toch veel lager dan het zadel van Karpets? Dat zadel komt er zeker boven dus kan het toch nooit niet vast zitten. In een bocht zou dat kunnen maar zij rijden op een recht stuk weg.



              Kijk, als je een loodrechte lijn trekt van het hoogste deel v/h stuur naar zijn eigen zadel zal die er onderzitten. Misschien niptekes raken. Maar Karpets is wel een pak groter en die zijn zadel zit dus nog een stukske hoger. Moest hij gezegd hebben onder zijn bovenbuis, dan zou het nog gekund hebben.

              Contador moest gewoon gezegd hebben dat hij ineenhaakte maar niet een onrealistisch verhaalke maken zoals zijn biefstuk-affaire.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                Als over een autostrade sturen de veiligheid kan verhogen, graag. We mogen niet vergeten dat het over mensen gaat wiens gezondheid ten koste van geld op het spel wordt gezet want die passages door al die toeristische dorpjes etc is puur voor het geld. Gewoon bredere wegen is al genoeg. Het is een ganse meute.
                En vorig jaar lieten ze de dorpjes links liggen? Er wordt elk jaar gevallen, dit jaar uitzonderlijk veel en er zijn grote namen bij OK, maar elk jaar worden massa's van die dorpjes aangedaan. Veelal zonder problemen.

                Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                Als jij een zware inspanning hebt gedaan en iemand komt direct aan u vragen stellen, zoude dat plezant vinden?
                Als jij het meeste werk gedaan hebt in een kopgroep en iemand anders krijgt die omwille van zijn nationaliteit. Dat heeft niets met valpartijen te maken maar wel met ongenoegen bij renners.
                Fijn dat we het eens zijn.

                H
                Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                et is opvallend dat er meer valpartijen gebeuren sinds er meer wegversmallingen zijn. En dat zeg ik niet alleen, maar dat zegt het grootste gedeelte uit de wielerwereld. En dat zie je niet enkel bij profs maar ook bij alle categoriën en ik kan uit ervaring spreken. De gevaarlijkste punten zijn die met obstakels.
                Meer en meer wegversmallingen, akkoord. Maar da's geen fenomeen van pakweg de laatste 3 jaar é... Ik twijfel er sterk aan dat dit de verklaring is voor de valpartijen die we dit jaar zien. Bovendien worden veel gevaarlijkere wegversmallingen weggewerkt, nieuwe asfalt gelegd ed. En wat geeft de combinatie van nieuw asfalt en regen?

                Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                Geen grote schade? En Frank Schleck dan? Die was wel kandidaat tourwinnaar. De tour had er totaal anders uit gezien met hem erbij.
                Mocht er een fiets bestaan met ESP, Frank Schleck zou er nog in slagen om er mee in de gracht te rijden. Haal er anders eens de meest stuurvaardige renner van het peleton uit.

                Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                Als je de valpartij van VDW bekijkt, zie je dat zijn wiel wegzwiept op een wegmarkering.
                Een wiel zwiept niet zomaar é. We zullen wegmarkeringen misschien ook nog moeten gaan verbieden of wegwerken...

                Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                En het gaat me niet enkel over de Tourorganisaties maar over meerdere. Neem nu de Giro 2010, start in Nederland en na enkele dagen al een rustdag. Resultaat: extra zware Giro.
                Zelfs deze Giro was er een etappe van meer dan 7u. Dat is niet normaal meer. En nogmaals, ik ben niet de enige met die mening.
                Dat me af en toe wat redelijker mag zijn in afstanden, beklimmingen ed klopt, maar de renners maken de koers zelf zo zwaar dat ze zelf willen. Het is dus een gegeven waarop dat ze zelf ook een bepaalde invloed hebben.

                Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                Er zijn veel mensen die zeggen dat er veranderingen moeten komen (Wuyts daarnet nog en enkele dagen terug De Vlaeminck).
                Natuurlijk moeten er dingen veranderd worden zoals het aantal wagens, moto's ed. dat er rond die groep renners rijdt en vaak voor problemen zorgt.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                  denk eens twee minuten meer na en zoek het in je eigen woorden
                  Ik doelde meer op het feit dat bv. Contador op achterstand staat en er al heel wat schoon volk verdwenen is waardoor andere renners hun kans ruiken...

                  Interviews en dergelijke zorgen meer voor ergernis. (=/ nervositeit)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                    Natuurlijk moeten er dingen veranderd worden zoals het aantal wagens, moto's ed. dat er rond die groep renners rijdt en vaak voor problemen zorgt.
                    dat zeker. Maar al die (VIP)wagens zijn verdorie wel een teken van de budgettering, commercialisering etc.... Geld verdienen aan de Tour is iets anders dan de manier waarop je het doet.

                    maar ook fucked up ritten zoals die in de Giro dit jaar.

                    En het totaalpakket net ietsje minder zwaar maken.
                    Ik geloof niet dat de favorieten en talenten als de Schlecks en Contadors plotseling omvergewalst gaan worden.
                    Last edited by ; 11/07/2011, 15:08.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                      maar ook fucked up ritten zoals die in de Giro dit jaar.
                      Is er dan zoveel gevallen in de Giro? Rationeel bekeken, vond ik de Giro (op het heel spijtige ongeluk van Wouter Weylandt na) een veel geslaagdere koers dan de tour.

                      (Of heb je het over de zwaarte?)

                      Comment


                      • Na de val van WW werd ook gemolken over hoe gevaarlijk het parcour was ed. Maar daar was de val niet mee vermeden kunnen worden. Hij is gevallen door een muurtje te raken, dat kan je in veel afdalingen overkomen hoor. Hoe spijtig het voorval het ook is.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                          Is er dan zoveel gevallen in de Giro? Rationeel bekeken, vond ik de Giro (op het heel spijtige ongeluk van Wouter Weylandt na) een veel geslaagdere koers dan de tour.

                          (Of heb je het over de zwaarte?)
                          Giro is altijd zwaarder klimwerk, daarvoor is ie gekend.
                          Maar gemiddelde snelheid ligt veel hoger dan vroeger.
                          En die onverharde wegen in de afdaling, jakkes man ... gene kak.
                          Nogmaals: groot verschil tussen P-R en het type renner en de inzet van wie daar start.

                          Je mag zoveel benadrukken als je wil over hoe hard de sport was vroeger (20j geleden 50 j 100j...), zeer zeker, dat is waar, maar is er dan ook veel meer veranderd dan enkel één detail. Gemiddelde snelheid hoger, media, nervositeit, VIP shit, geldingsdrang van organisatie oa be spectaculairste rit hebben etc, lichter materiaal, dunnere banden, ...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                            Je mag zoveel benadrukken als je wil over hoe hard de sport was vroeger (20j geleden 50 j 100j...), zeer zeker, dat is waar, maar is er dan ook veel meer veranderd dan enkel één detail. Gemiddelde snelheid hoger, media, nervositeit, VIP shit, geldingsdrang van organisatie oa be spectaculairste rit hebben etc, lichter materiaal, dunnere banden, ...
                            Lonen van de renners zijn ook wel navenant geworden ... het is gewoon een andere sport geworden. Volgens mij staan er sowieso al teveel ploegen aan de start, als je ziet wat ze allemaal doen voor mee te kunnen in de ontsnapping van de dag, puur om de sponsor in beeld te hebben dat is niet gezond. Zelfde in de spurt, van elke ploeg duikt er wel een "sprinter" op die probeert bij de tien eerste te eindigen ....
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • minder ploegen dus
                              of ploegen van 8

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                minder ploegen dus
                                of ploegen van 8
                                Of nog minder. Als er ploegen zijn die 8 man selecteren die volledig in functie van hun sprinter rijden zijn het altijd razendsnelle finales in vlakker ritten, waardoor zowel sprinters als klassementsrijders zich moeten gaan plaatsen. Ze zetten nu alles al op een lint op 20 km van de meet, met minder renners in een team zou dit toch wel anders zijn denk ik ... Vluchters zouden ook meer kansen krijgen, het verhaal zoals nu van groepje laten rijden en net op tijd terugpakken is echt zo saai ...
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                  Na de val van WW werd ook gemolken over hoe gevaarlijk het parcour was ed. Maar daar was de val niet mee vermeden kunnen worden. Hij is gevallen door een muurtje te raken, dat kan je in veel afdalingen overkomen hoor. Hoe spijtig het voorval het ook is.
                                  Val van WW was puur een menselijke fout, verstrooidheid en/of stuurfout, wie zal het zeggen. Ik heb die afdaling zelf gedaan en als er 1 stuk is waar het wél veilig is dan is het daar wel. Mensen hebben de neiging een zondebok te zoeken als er zoiets erg gebeurt en da's ook normaal (maar daarom niet altijd terecht).
                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

                                  Comment


                                  • Die gele Colnago van Voeckler

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                      Na de val van WW werd ook gemolken over hoe gevaarlijk het parcour was ed. Maar daar was de val niet mee vermeden kunnen worden. Hij is gevallen door een muurtje te raken, dat kan je in veel afdalingen overkomen hoor. Hoe spijtig het voorval het ook is.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                      Val van WW was puur een menselijke fout, verstrooidheid en/of stuurfout, wie zal het zeggen. Ik heb die afdaling zelf gedaan en als er 1 stuk is waar het wél veilig is dan is het daar wel. Mensen hebben de neiging een zondebok te zoeken als er zoiets erg gebeurt en da's ook normaal (maar daarom niet altijd terecht).
                                      Ja, maar discussie gaat hier niet over de val van WW, hoor.
                                      De ravage in de tour heeft er niets mee te maken.

                                      Comment


                                      • Commentaar bij Sporza.

                                        "Ik heb op m'n fiets dan ook een compact"

                                        "Ja, dat is iets voor oudjes"

                                        Comment


                                        • Ideaal, 'k heb nen trippel.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X