Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Altus en acera groep is niet echt aan te bevelen voor in de bossen of modder.
    Alivio is toch het minimum denk ik en als het kan neem dan maar deore.

Tapatalk Pro
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• En over die suntour fourge, blijkbaar ook redelijk gevoelig aan vuiligheid? Voorlopig is et budget rond 500euro, misschien best even doorsparen.
      Last edited by IbifaHo; 17/01/2014, 22:43.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
        En over die suntour fourge, blijkbaar ook redelijk gevoelig aan vuiligheid? Voorlopig is et budget rond 500euro, misschien best even doorsparen.
        De voorvorken in deze klasse stellen niet veel voor.
        Ze werken niet met olie of zo.
        Suntour is dan het goedkoopste op de markt.

Tapatalk Pro
        den borre

Int3x0r

Comment

• Hmm. Tis natuurlijk niet echt om off road te gaan, bvb de paadjes in et zonienwoud zijn overal met houtschilfers bedekt.

http://www.brukombikes.be/nl/fietsen.../detail/evo-20, soit denk van nog even door te sparenben meteen iets deftigs te kopen.

Thx voor de info alvast!

Comment

Mijn voornaamste tip:
            Ik weet niet of dit hiervoor al te laat (vaak in december) is maar misschien kan je eens in fietsenwinkels gaan kijken naar eindereeksen, fietsen van 2013 (waar niets mee mis is uiteraard) maar soms worden er wel nog mooie kortingen op gegeven.

Alivio is inderdaad het minste voor iets of wat bos (zelfs dan nog is het geen top materiaal).
            Mijn eerste mountainbike koste 599 en stond alivio groep en suntourvork op. (was van het merk Merida - TFS 500)
            Maar toen was het mountainbiken meer stunten op alles wat we tegen kwamen op straat. Eenmaal in het bos hield hij redelijk stand maar het verschil met men Canyon (groep: deore XT (wat ook zeker nog niet het beste van het beste is)- is toch best wel groot.

Conclusie voor 500 euro vind je zeker al wel een leuke mountainbike maar verwacht natuurlijk niet dat het topmateriaal zal zijn (maar langs de andere kant heb je dat ook niet echt nodig als je pas start vind ik)
            Stel dat het je niet ligt dan ben je ook niet al te veel geld kwijt natuurlijk!
            2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
            2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
            2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
            dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
            http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Ja ga morgen als eens informeren in wat winkels. Langs een kant denk ik, eentje van 500 is goed ik ga toch niet 'intensief' beginnen en anderzeids als ik na 6maand toch verder wil gaan... nog is goed over nadenken en informeren.

Comment

• Voormiddag paar winkels gedaan en heb er eentje gekocht.

http://www.orbea.com/be-en/bicycles/mx-29-10/ volgende week kan ik er al om.

Comment

Voormiddag paar winkels gedaan en heb er eentje gekocht.

Mooi!
                  Daar ga je veel plezier aan hebben!
                  Qua versnellingsgroep volstaat het zeker hoor, is zelfs beter als de beginnende alivio!

Bekijk

Comment

• Thx, ja dacht van pff meteen beetje meer uitgeven en dan ben ik zeker.

Comment

Thx, ja dacht van pff meteen beetje meer uitgeven en dan ben ik zeker.
                      Korting gekregen of de prijs van op de site betaald?
                      den borre

Int3x0r

Comment

• Heb 5% korting gekregen.

Comment

Voormiddag paar winkels gedaan en heb er eentje gekocht.

Ziet er best wel oké uit. En de gemonteerde onderdelen zullen zeker volstaan voor het gewone werk. Het nadeel bij die iets goedkopere 29'ers is wel dat het vrij zware fietsen zijn. En dat komt vooral door de goedkopere veervork en de vrij zware (grote) wielen. Ik zou persoonlijk in die prijsklasse opteren voor een vaste vork. Geen onderhoud aan en je spaart al snel wat gewicht uit. We spreken dan niet over een 100 gram ofzo, maar wel over een gewichtsbesparing op de voorkant van de fiets van al snel 1.500 gr.! En zo'n verschil voel je echt wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                            Mijn voornaamste tip:
                            Ik weet niet of dit hiervoor al te laat (vaak in december) is maar misschien kan je eens in fietsenwinkels gaan kijken naar eindereeksen, fietsen van 2013 (waar niets mee mis is uiteraard) maar soms worden er wel nog mooie kortingen op gegeven.
                            Zo kan je inderdaad heel wat geld besparen. M'n vorige koersfiets zo gekocht en nu net weer een 2013 model besteld ter vervanging. Toch zowat 25% minder dan hetzelfde 2014 model.
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                              Zo kan je inderdaad heel wat geld besparen. M'n vorige koersfiets zo gekocht en nu net weer een 2013 model besteld ter vervanging. Toch zowat 25% minder dan hetzelfde 2014 model.
                              kritische noot: wel zien dat ze je geen frame aansmeren dat te groot of te klein is :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichten
                                kritische noot: wel zien dat ze je geen frame aansmeren dat te groot of te klein is :-)
                                Dat is een heel goede opmerking. De dealers willen van hun overjaarse showroommodellen af, en zo kunnen ze inderdaad wel eens een 'verkeerd' maatadvies geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Dat is een heel goede opmerking. De dealers willen van hun overjaarse showroommodellen af, en zo kunnen ze inderdaad wel eens een 'verkeerd' maatadvies geven.
                                  Daarom ook bij m'n vaste fietsenboer besteld. Online kon nog goedkoper. Op zich weet ik wel m'n maat. Maar hij heeft me destijds helemaal opgemeten en zet de nieuwe fiets helemaal goed.
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• ik heb toch ook een maat kleiner gepakt.
                                    normaal zou ik een 50? moeten hebben, maar ik zit liever op iets compacter, dus is het een 47 of 48 geworden.
                                    weet het al niet meer vanbuiten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                      Daarom ook bij m'n vaste fietsenboer besteld. Online kon nog goedkoper. Op zich weet ik wel m'n maat. Maar hij heeft me destijds helemaal opgemeten en zet de nieuwe fiets helemaal goed.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                      ik heb toch ook een maat kleiner gepakt.
                                      normaal zou ik een 50? moeten hebben, maar ik zit liever op iets compacter, dus is het een 47 of 48 geworden.
                                      weet het al niet meer vanbuiten.
                                      Heb de mijne online besteld. Canyon heeft enkel een testcentrum in Duitsland en Nederland. Er was sprake om er ook een te openen in Leuven.. (Echter niet echt meer iets over gehoord).
                                      Online bestellen is altijd een gok maar ik moet zeggen dat ik er wreed content van ben!
                                      Heb me zelf nog nooit professioneel laten opmeten maar heb zeker niet het gevoel dat ik fout zit op mijn mountainbike.
                                      Qua maten kwam hij vrij goed overeen met mijn vorige mtb (die trouwens gestolen is ).

Bekijk

Comment

• als het de foute maat is of je hebt de verkeerde instellingen zal je het wel direct voelen na een rondrit.
                                        weet je al je binnenbeenlengte?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                          Heb de mijne online besteld. Canyon heeft enkel een testcentrum in Duitsland en Nederland. Er was sprake om er ook een te openen in Leuven.. (Echter niet echt meer iets over gehoord).
                                          Online bestellen is altijd een gok maar ik moet zeggen dat ik er wreed content van ben!
                                          Heb me zelf nog nooit professioneel laten opmeten maar heb zeker niet het gevoel dat ik fout zit op mijn mountainbike.
                                          Qua maten kwam hij vrij goed overeen met mijn vorige mtb (die trouwens gestolen is ).
                                          Heb van Canyon alleen nog maar goede dingen gelezen.
                                          Zondag op de beurs met die mannen een beetje staan babbelen en zou er het volste vertrouwen in hebben.
                                          Voor garantie en onderhoud kan je in Holsbeek terecht.

Tapatalk Pro
                                          den borre

Int3x0r

Comment

Working...
                                          X