Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
    als het de foute maat is of je hebt de verkeerde instellingen zal je het wel direct voelen na een rondrit.
    weet je al je binnenbeenlengte?
    Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
    Heb van Canyon alleen nog maar goede dingen gelezen.
    Zondag op de beurs met die mannen een beetje staan babbelen en zou er het volste vertrouwen in hebben.
    Voor garantie en onderhoud kan je in Holsbeek terecht.

Tapatalk Pro
    Inderdaad!
    Heb misschien de verkeerde indruk gewekt want de Canyon staat hier al een jaar bij me thuis!

Heb nog geen beroep moeten doen op de garantie.
    Ben er alsinds zeer content van!
    Maar had het al aangehaald, hij moet wat meer buitenkomen in 2014!
    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Eerste ritje al gedaan, toch effe wennen aan de grotere wielen en breder stuur. En duidelijk nadat ritje dat mijn fiesiek 0,0 is.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten

Eerste ritje al gedaan, toch effe wennen aan de grotere wielen en breder stuur. En duidelijk nadat ritje dat mijn fiesiek 0,0 is.
        'Fietsiek' komt wel hoor Deze is momenteel ook vrij zoek bij mij.
        Mooie mtb, voor mij zouden er enkel nog ossen op moeten (maar dat hangt van persoon tot persoon af, sommige rijden er graag mee, anderen vinden het nutteloos).

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
          'Fietsiek' komt wel hoor Deze is momenteel ook vrij zoek bij mij.
          Mooie mtb, voor mij zouden er enkel nog ossen op moeten (maar dat hangt van persoon tot persoon af, sommige rijden er graag mee, anderen vinden het nutteloos).
          Bar-ends, bedoel je.
          Op een breed stuur is dat niet echt geweldig om mee te rijden, vind ik. Past eerder op een stuur van max 60 cm, vind ik.
          Het stuur op mijn MTB is 67 cm, dus geen bar-ends.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Barends horen op een breed stuur niet thuis volgens de huidig geldende modetrends in mtb land. Zal me echter worst wezen. Ik heb er op mijn 68 cm metende stuur op staan. En ik gebruik die dingen heel veel. Zeker bij langere vermoeiende ritten. En ik zie ze rond mij ook stilaan terug meer verschijnen op de brede sturen van de 29'ers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
              Bar-ends, bedoel je.
              Op een breed stuur is dat niet echt geweldig om mee te rijden, vind ik. Past eerder op een stuur van max 60 cm, vind ik.
              Het stuur op mijn MTB is 67 cm, dus geen bar-ends.

Jup bar-ends of ossen bij ons :p
              Ik gebruik ze toch regelmatig (heb natuurlijk wel geen 29" mtb) maar of dat er nu thuis hoort of niet is, dat lijkt mij een persoonlijke keuze, je zou eens met en zonder moeten rijden en kijken of je ze gebruikt of niet.

Bekijk

Comment

• Ik zou begot niet weten hoe breed m'n mtb stuur is, maar ik heb van die ergonomische bar ends. Super dingen. Zeker op stukken asfalt gebruik ik dat veel.

Last edited by Hayes; 22/01/2014, 19:00.
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Ik heb nog ooit een Cannondale F1 staan gehad met zo'n ergonomische handvatten en barends. Ik vond dat echt niet goed rijden. Je moet je handen immers altijd in dezelfde stand op dat stuur zetten, ik vond dat maar niks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten

Eerste ritje al gedaan, toch effe wennen aan de grotere wielen en breder stuur. En duidelijk nadat ritje dat mijn fiesiek 0,0 is.
                    Ik dacht dat je hem al bij het groot vuil ging zetten.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Die lefty's blijf ik toch echt cool vinden

Bekijk

Comment

Die lefty's blijf ik toch echt cool vinden
                        Het ziet er inderdaad best wel cool uit. Maar buiten dat zicht, biedt het naar mijn mening geen enkel meerwaarde hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                          Ik dacht dat je hem al bij het groot vuil ging zetten.
                          Voorlopig nog niet.
                          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Ik heb nog ooit een Cannondale F1 staan gehad met zo'n ergonomische handvatten en barends. Ik vond dat echt niet goed rijden. Je moet je handen immers altijd in dezelfde stand op dat stuur zetten, ik vond dat maar niks.
                            Wat de handvaten betreft, geef ik je helemaal gelijk. Ik had op m'n vorige fiets ook zo'n ondingen. Je handen altijd in dezelfde stand en die ondingen draaiden dan ook nog eens constant rond.

Die bar ends vind ik dan wel super.
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Jup bar-ends of ossen bij ons :p
                              Ik gebruik ze toch regelmatig (heb natuurlijk wel geen 29" mtb) maar of dat er nu thuis hoort of niet is, dat lijkt mij een persoonlijke keuze, je zou eens met en zonder moeten rijden en kijken of je ze gebruikt of niet.
                              Ik heb er gehad op al mijn mountainbikes, behalve op diegene nu (eerste met zo'n breed stuur). En ik vind het goed zo.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Het ziet er inderdaad best wel cool uit. Maar buiten dat zicht, biedt het naar mijn mening geen enkel meerwaarde hoor.
                                Stijfheid. T.o.v. de meeste verende vorken toch.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik heb er gehad op al mijn mountainbikes, behalve op diegene nu (eerste met zo'n breed stuur). En ik vind het goed zo.
                                  Dat kan best kloppen. Maar als je barends nuttig vindt en frequent gebruikt op een stuur van 60 cm, dan ga je zo ook nuttig gaan vinden en frequent gaan gebruiken op een stuur van 70 cm hoor. Die 5 cm extra dat elke arm verder naar buiten komt gaat daar niks aan veranderen.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  Stijfheid. T.o.v. de meeste verende vorken toch.
                                  De vraag is wat je daar in de praktijk van voelt. Ik kan niet meespreken over andere vorken want ik heb eigenlijk gans m'n MTB leven al Headshok gereden. Maar ik kan me moeilijk inbeelden dat de gewone veervorken voelbaar slapper zouden rijden en voor een bepaald rendementsverlies zouden kunnen zorgen. En als die Lefty dan toch zo'n stijve vork is. Dan wordt die theorie van hen bij mij wel volledig teniet gedaan door hun stuurbuis die haast niet spelingvrij in te stellen is zonder dat de boel kraakt als gek. Enfin, de nieuwe zou binnen zijn, ik ga er eens achter moeten gaan. Het spijtige is ook nog dat ik het zelf heb moeten aankaarten van die nieuwe stuurbuis, want zelfs m'n dealer wist niets van het bestaan af van zo'n nieuwe stuurbuis. En ze bestaat toch al bijna een jaar. Dat moet je dan via een forum te weten komen.... .

Links de oude, rechts de nieuwe.

Comment

• Ondertussen is de verbeterde stuurbuis in garantie gemonteerd. Je voelt dat de boel veel strakker en stijver is en dat er geen vervelende kraakjes en piepjes meer te horen zijn. Dik tevreden dus.

Het spijtige aan gans het verhaal is wel dat je het bestaan van zo'n verbeterde stuurbuis te weten moet komen via forums op het internet. En dat je dus ook zelf actie dient te ondernemen. Had het stuurbuis probleem bij m'n dealer (officiële Cannondale dealer) al kort na de aankoop aangekaart maar die kon het probleem maar niet verhelpen, wist blijkbaar tot op heden niet van het bestaan af van die verbeterde stuurbuis. Ze bestaat echter toch al sinds begin 2013. Cannondale, een merk dat zich toch graag profileert als een 'premium merk', zou hier beter een officiële recall van maken, maar ja dat kost weer centen natuurlijk. Ik heb ook een setje BB30 lagers gekregen van Cannondale, als antwoord op de vraag of het normaal is dat de BB30 lagers in het frame gelijmd dienen te worden om niet te kraken. Niet meteen het juiste antwoord, maar het is alleszins toch al een antwoord.

Comment

• Ik heb nooit een stuur van 60 cm met barends gehad. Ze waren max 58 cm breed. Als tiener zaagden we de sturen soms zelfs nog wat af om aan 55-56 cm te komen. Ik blijf het gewoon heel vreemd vinden om barends vast te houden als je armen erg ver uit elkaar staan. Op bergop is het mss nog handig, maar voor de rest zou ik het niet gebruiken.
                                      Oh, ik had vroeger ook meerdere sturen met een boog zodat barends en stuur een geheel waren (Scott AT2 LF, Scott AT4 Pro, Zoom Brahma). Die waren 56-58 cm breed. Door de bocht verloor je wel wat ruimte aan de handvaten, waardoor de uiteinden van de handvaten soms maar 52 cm uit elkaar stonden, wat natuurlijk nogal smal is in technisch terrein.
                                      En eerlijk? Ik vind het ook gewoon aangenaam dat mijn stuur wat breder is nu. Met barends zou de normale positie terug iets smaller worden.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik heb nooit een stuur van 60 cm met barends gehad. Ze waren max 58 cm breed.
                                        Allée, zes cm verder aan elke kant dan...

Op bergop is het mss nog handig, maar voor de rest zou ik het niet gebruiken.
                                        Niet alleen bergop zijn ze nuttig, ook op lange rechte stukken en bij lange ritten kan het zalig zijn je handen eens te kunnen verplaatsen. Zowel op een stuur van 70 cm als op eentje van 58 cm, da's net hetzelfde naar mijn gevoel.

En eerlijk? Ik vind het ook gewoon aangenaam dat mijn stuur wat breder is nu. Met barends zou de normale positie terug iets smaller worden.
                                        Een breed stuur is inderdaad interessant. Breder stuur monteren met barends hé, dan komt 't op hetzelfde neer.

Comment

• Dan zit ik met die barends echt wel te breed.
                                          Trouwens, er zal wel een reden zijn waarom je zelden barends op brede sturen ziet. Ik ben niet de enige die dat niet optimaal vindt.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X