Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Dan zit ik met die barends echt wel te breed.
    Eerst proberen, dan reclameren.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Trouwens, er zal wel een reden zijn waarom je zelden barends op brede sturen ziet. Ik ben niet de enige die dat niet optimaal vindt.
    Ik denk, ben er vrijwel zeker van, dat de voornaamste reden is dat het niet 'staat'.

Comment

• Daarstraks de chainsuck protector van de F29 gans verkreukeld gereden, gelukkig niks beschadiging aan het frame. Ik heb 'm wat gerecht met de hamer en hij hangt er nu op met straps en Tec7. Misschien toch eens iets sterker fabriceren.

Zoiets in deze aard: http://www.chainsuckprotector.com/?p...r-extra-strong

Comment

• Kan je zo geen hoes rond je kader doen tegen de slagen van de ketting op je kader?

Sent from my car (while driving) using Tapatalk..
        2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
        2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
        2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
        dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
        http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• kosten quick links echt zo veel?
          gisteren in zonienwoud ketting (9 speed) gebroken en 2 mtb patners hadden gelukkig zo eentje bij, ik had dat nog niet (nieuweling).
          ze zeiden dat ik er best kocht bij decathlon want elders zijn ze heel duur.

toch ff in brussel bij andere winkel binnengesprongen, 4 voor 4 euro...is toch geen geld? helemaal naar de decatlon.. dat is 15km ofzo..

nu nog ne derailleur hanger kopen op reserve, dat heb ik nog niet.

Comment

• ik vind barends wel een meerwaarde , en ik doe gemiddeld toch wel tussen de 150 en de 200 km per week . Vooral op de verbindingstukken en op de baan is dat ontspannen rijden . En dat ze uw handvaten ronddraaien dat heeft alles te maken met hoe je ze bevestigd hebt ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
              Kan je zo geen hoes rond je kader doen tegen de slagen van de ketting op je kader?
              Die heb ik, maar dat helpt niet veel tegen chainsuck. Het gaat over het rood omcirkelde plaatje dat eigenlijk niet voldoet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Die heb ik, maar dat helpt niet veel tegen chainsuck. Het gaat over het rood omcirkelde plaatje dat eigenlijk niet voldoet.

Ow, moet ik ook eens voor kijken dan!
                Kan je ketting daar tegen slaan?

Bekijk

Comment

• mijne is daar al 2x tussen gedraaid. echt een hel om er terug vantussen te krijgen.

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

Comment

• Iemand ervaring met een schakelsysteem in de achteras op een mtb? Ik ben vorige week op tt zo iemand tegengekomen. Kost zo'n 1000 euro. Hij was er zeer positief over. Groter bereik, mogelijkheid om met een dikkere ketting te rijden, geen derailleur etc nodig. Het gewicht weet ik wel niet. Gr

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                      mijne is daar al 2x tussen gedraaid. echt een hel om er terug vantussen te krijgen.

Blijft u ketting dan 'plakken' aan u blad zodat ze er terug in draait?
                      Heb het nog niet meegemaakt.
                      Bij men vorige mtb had ik geen hoes rond men kader en dat was binnen de kortste keren beschadigd (was ik gigantisch van aant balen!). Bij deze zat het er bij maar dat chainsuck ding niet...

Bekijk

Comment

• ja, blijkbaar is ze al blijven plakken. was ook tijdens het afhalen op een ruig gedeelte.
                        misschien dat het slaan van de ketting er iets mee te maken heeft, geen idee.

Comment

• Hier wat leesvoer over 'chainsuck': http://www.fagan.co.za/Bikes/Csuck/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stella52 Bekijk Berichten
                            Iemand ervaring met een schakelsysteem in de achteras op een mtb? Ik ben vorige week op tt zo iemand tegengekomen. Kost zo'n 1000 euro. Hij was er zeer positief over. Groter bereik, mogelijkheid om met een dikkere ketting te rijden, geen derailleur etc nodig. Het gewicht weet ik wel niet. Gr

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
                            Zal negen op de tien een Rohloff naaf geweest zijn.

Comment

Eerst proberen, dan reclameren.
                              Het was me vroeger al duidelijk dat barends het meest aangenaam zijn als ze niet te ver uit elkaar staan. Is een beetje alsof je een koersstuur van 70 cm zou gebruiken ... Is niet nodig op een koersfiets natuurlijk, maar de houding zou wel vergelijkbaar zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Ik denk, ben er vrijwel zeker van, dat de voornaamste reden is dat het niet 'staat'.
                              Op mijn fiets staat het zeker niet, want ik rijd met een riser.
                              Last edited by Beta; 02/02/2014, 18:48. Reden: Niet goed gequote.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                Het was me vroeger al duidelijk dat barends het meest aangenaam zijn als ze niet te ver uit elkaar staan. Is een beetje alsof je een koersstuur van 70 cm zou gebruiken ... Is niet nodig op een koersfiets natuurlijk, maar de houding zou wel vergelijkbaar zijn.
                                Er zijn er die met sturen van 740 mm rijden. Als ik m'n handen op m'n barends zet, die op een stuur van 680 mm staan, dan heb ik zo'n heel sterk vermoeden dat mijn armen net zo ver (of misschien nog minder ver) uiteen staan als de armen van die met hun sturen van 740 mm zonder barends. Enfin, je kan er over blijven discussiëren. Ik blijf erbij, het is een vervlogen modetrend.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                Op mijn fiets staat het zeker niet, want ik rijd met een riser.
                                Komt weer op hetzelfde neer, het 'staat' niet.

Comment

Er zijn er die met sturen van 740 mm rijden. Als ik m'n handen op m'n barends zet, die op een stuur van 680 mm staan, dan heb ik zo'n heel sterk vermoeden dat mijn armen net zo ver (of misschien nog minder ver) uiteen staan als de armen van die met hun sturen van 740 mm zonder barends. Enfin, je kan er over blijven discussiëren. Ik blijf erbij, het is een vervlogen modetrend.
                                  Idd. Ieder zijn ding. Ik vind een barendspositie aangenamer als het niet te breed wordt. Als je gewoon je stuur vasthoudt in een brede positie, vind ik dat anders omdat je dan je remmen en shifters kan bedienen.
                                  Wat is er een vervlogen modetrend? Barends? Handig zijn ze anders wel, maar gewoon liever niet te breed gepostioneerd. Ik heb vroeger wel genoeg barends gehad.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Morgen eindelijk terug mountainbiken!
                                    Tourtocht in Heverlee. Vorig jaar ook meegedaan. Toen was het dik in orde!

Bekijk

Comment

• Zal vettig zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        Zal vettig zijn
                                        Ik denk het! Zou 45km willen meedoen maar denk dat het 35km zal worden!

Bekijk

Comment

• Was ook aan et twijfelen om te gaan, maar vrees dat ik erna dood ben! Eerst nog watvaan de fysiek werken.
                                          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Working...
                                          X