Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mooie fiets. Al maanden geleden dat ik nog op de mtb zat. Moet ik dringend weer eens werk van maken.
    Misschien dat een nieuwe mtb meer weer meer zin zal doen krijgen... Just a thought...
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Ik ben langzaamerhand aan een nieuwe MTB toe. Ik heb een budget van +/- 2000 euro hiervoor over en heb me een kleine shortlist samengesteld. Wat is jullie advies ?
      Ik zou wel naar 650b of 29" willen gaan en bij voorkeur een fully. Geen competitiedrang, wel een fun trail rijder met vrienden tijdens het weekend.

- Kona Process 134
      - Specialized Camber Evo 29
      - Vitus Escarpe 275 VRS

YT Capra, On one Codeine en de Process 111 zijn helaas buiten budget (zoals zoveel lekkers trouwens).
      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Van deze drie zou ik voor de specialized gaan, vind ik wel de knapste.
        Laatst heeft een kennis een 29" gekocht en wil niets anders meer.

Zelf heb ik bij de fietsenwinkel naar een Cube reaction pro staan kijken en dan is de goesting toch heel groot.
        Maar daar moet ik thuis niet mee afkomen. Den huidige is nog te goed om weg te doen.

Comment

• Ik heb een Cube Reaction Gtc Pro en ben daar toch tevreden van.
          3 jaar oud en nog steeds geen enkel kraakje.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
            Van deze drie zou ik voor de specialized gaan, vind ik wel de knapste.
            Ik ook.

Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
            Laatst heeft een kennis een 29" gekocht en wil niets anders meer.
            Hier van 't zelfde.

Comment

• Het is duidelijk dat het cyclocross seizoen eraan komt. Deze voormiddag op training in 't bos nagenoeg alle kleppers uit 't het crosswereldje zien passeren. Kersvers ploegleider Albert met chrono in de hand met z'n twee kornuiten Peeters en Van Aert. De Fidea ploeg met Wellens, Crélan met Nys en Vanthourenhout, Sanne Cant,... .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Het is duidelijk dat het cyclocross seizoen eraan komt. Deze voormiddag op training in 't bos nagenoeg alle kleppers uit 't het crosswereldje zien passeren. Kersvers ploegleider Albert met chrono in de hand met z'n twee kornuiten Peeters en Van Aert. De Fidea ploeg met Wellens, Crélan met Nys en Vanthourenhout, Sanne Cant,... .
                Je hebt ze dan toch eens getoond hoe het moet hoop ik.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                  Je hebt ze dan toch eens getoond hoe het moet hoop ik.
                  Tuurlijk dat!

Even Sanne Cant gevolgd, 'k moest al serieus trappen.

Comment

• Eigenlijk aan het rondzien voor een Cube reaction gtc race/sl 29, maar uitgekomen bij een overjaarse Cannondale f29 carbon 3 voor dezelfde prijs.
                    Cube 3 jaar garantie op frame, C'dale levenslang = owkeeeeey.

Comment

• Ik heb op m'n MTB Schwalbe Smart Sams liggen. Redelijk breed ook. Zou es moeten checken welke breedte ze eigenlijk zijn.
                      Ik gebruik de mountainbike in d eherfst/winter ook voor woon-werk verkeer op dagen dat het wegdek er "vettig" bijligt, zoals nu met veel natte bladeren. En op die momenten lopen de Smart Sams nogal zwaar vind ik.
                      Wat zijn zowat de beste allround banden? Ik rijk max. 15 ritje sper jaar echt offroad. En dan meestal bos en zanderige grond.

Ik kan natuurlijk verschillende banden kopen voor verschillende omstandigheden maar ik ken mezelf. Ik ga die niet constant switchen.
                      Er zijn echt zo veel verschillende banden dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Alleen al Schwalbe heeft zo veel keuze.

En aangezien ik een budget rijder ben, liefst geen 40-50 euro per band.
                      En ik hou wel van banden met een wit streepje op de zijkant.

Voor de rest heb ik niet veel eisen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                        Ik heb op m'n MTB Schwalbe Smart Sams liggen. Redelijk breed ook. Zou es moeten checken welke breedte ze eigenlijk zijn.
                        Ik gebruik de mountainbike in d eherfst/winter ook voor woon-werk verkeer op dagen dat het wegdek er "vettig" bijligt, zoals nu met veel natte bladeren. En op die momenten lopen de Smart Sams nogal zwaar vind ik.
                        Wat zijn zowat de beste allround banden? Ik rijk max. 15 ritje sper jaar echt offroad. En dan meestal bos en zanderige grond.

Ik kan natuurlijk verschillende banden kopen voor verschillende omstandigheden maar ik ken mezelf. Ik ga die niet constant switchen.
                        Er zijn echt zo veel verschillende banden dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Alleen al Schwalbe heeft zo veel keuze.

En aangezien ik een budget rijder ben, liefst geen 40-50 euro per band.
                        En ik hou wel van banden met een wit streepje op de zijkant.

Voor de rest heb ik niet veel eisen
                        Op m'n 29'er stonden standaard Schwalbe Racing Ralph banden. Ik ben daar enorm tevreden van, lichte band (in vouwversie) en een goede all rounder, zeer goede grip op een zanderige ondergrond en in bochten. Zwaar modderwerk is minder, maar dat doe ik toch niet. Bolt ook licht op de weg. Ondertussen aan m'n tweede set bezig.

Comment

• Gemerkt tijdens het poetsen dat er een deftige scheur in de voorband zit. Nieuwe bandjes zijn morgen binnen.
                          't Zijn Schwalbe Rapid Rob's geworden. Budget bandjes. Blijkbaar de tread van de oude Racing Ralphs.

Comment

Gemerkt tijdens het poetsen dat er een deftige scheur in de voorband zit. Nieuwe bandjes zijn morgen binnen.
                            't Zijn Schwalbe Rapid Rob's geworden. Budget bandjes. Blijkbaar de tread van de oude Racing Ralphs.
                            Goede keuze!

Comment

• Oké, van m'n high-end MTB Northwave Razer SBS Carbon schoenen heeft de carbon zool van de linkerschoen het begeven. Gewoon dwars doorgescheurd. Leuk voor een stel schoenen dat vlotjes over de 200 euro kostte. Of is vier jaar de normale levensverwachting van zo'n dingen misschien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Oké, van m'n high-end MTB Northwave Razer SBS Carbon schoenen heeft de carbon zool van de linkerschoen het begeven. Gewoon dwars doorgescheurd. Leuk voor een stel schoenen dat vlotjes over de 200 euro kostte. Of is vier jaar de normale levensverwachting van zo'n dingen misschien?
                                Zou niet mogen...
                                Mijn Shimano rt52's (nog te krijgen voor 90 euro) gaan nu toch al 4/5 jaar mee, ik kijk daar niet zo goed achter. Elke paar maanden smijt ik ze eens in de wasmachine.
                                Still going strong.

Vraagje trouwens: ik heb een tijdje geleden dshimano r088 met stijve zool aangeschaft. heel tevreden van. Enige nadeel: als ik wil inklikken en ik mis net het cleatje dan schiet mijn voet rats door en krijg ik achteraan m'n enkel dat cleatje hard in m'n vel geduwd. En dat doet geen deugd. Zeker als het ietwat vochtig weer is, heb ik dat dikwijls. Is dat iets herkenbaar?

Comment

Zou niet mogen...
                                  Mijn Shimano rt52's (nog te krijgen voor 90 euro) gaan nu toch al 4/5 jaar mee, ik kijk daar niet zo goed achter. Elke paar maanden smijt ik ze eens in de wasmachine.
                                  Still going strong.
                                  Ik had voor de Northwaves Adidas MTB schoenen uit de middenmoot van het gamma. 12 jaar heb ik daar mee gereden, heb ze uiteindelijk weg gegooid omdat ze wat begonnen door te zakken, maar stuk waren ze nog niet.

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                  Vraagje trouwens: ik heb een tijdje geleden dshimano r088 met stijve zool aangeschaft. heel tevreden van. Enige nadeel: als ik wil inklikken en ik mis net het cleatje dan schiet mijn voet rats door en krijg ik achteraan m'n enkel dat cleatje hard in m'n vel geduwd. En dat doet geen deugd. Zeker als het ietwat vochtig weer is, heb ik dat dikwijls. Is dat iets herkenbaar?
                                  Ja, dat is heel herkenbaar.

Comment

• https://www.facebook.com/video.php?v...=2&theater

Een helpende hand...

Comment

• Iemand die zaterdag Wachtebeke gaat rijden?
                                      Ik ben de laatste weken terug wat meer beginnen fietsen, maar het is terug van 0.
                                      Toertochten van 35km met gemiddeldes van 18, dat is gene vetten.
                                      Ach het komt wel terug!
                                      Iets in me fietst veel liever in putje winter dan in hartje zomer.

Vandaag dan ook maar het fietske gekuist na de toertoch van gisteren (Kalken).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                        Iets in me fietst veel liever in putje winter dan in hartje zomer.
                                        Nee!!! Veel te sletig voor de fiets en 't ventje erop!

Comment

• Sletig voor de fiets ga ik zeker niet tegenspreken.
                                          Maar de modder trekt me aan, zowel op de fiets als op de moto, als toen ik nog rugby speelde.

Comment

Working...
                                          X