Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
    Bootjesven?

Zo'n Lefty, het heeft toch wel een aparte beleving op de fiets, al is dat kwestie van gewenning zeker?
    Net zoals klikpedalen even wennen is.
    Yep, bootjesven
    Je bent ook ergens van deze streek dan?
    Je hebt daar de bloso route, maar kunt natuurlijk ook uitgebreid gewoon fietsen daar.

Lefty rijd gewoon hetzelfde als een gewone vork hoor.
    Misschien dat ik er van de zomer men klikkers weer eens opzet.

Comment

• Ik woon inderdaad in de buurt.
      Ik rij deze route wel vaker, vrij gemakkelijk al kan het 'iets' zwaarder worden als het veel regent.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Ik rij haast 20 jaar klikpedalen, eigenlijk nog nooit een nadeel aan ondervonden. Je mag ze ook niet te vast zetten, dan kan je bij onverwachte situaties sneller en gemakkelijker uitklikken. En bij een valpartij klik je dan haast automatisch uit.

Niet te strak afstellen inderdaad. Ik rijd al 20 jaar met klikpedalen en nog nooit gehad dat ik er in bleef zitten bij een valpartij. In 20 jaar toch al heel wat gevallen. Het is ook 'n must vind ik als je tempo wilt fietsen en zeker als je in de bossen wilt mountainbiken, helemaal als het regenachtig is. Ik heb al vaak genoeg gezien dat mensen tijdens het aanzetten met hun voet van de pedalen schuiven. Aan hun reacties te zien leken me dat vrij pijnlijke tuimelpartijen te zijn.

Een tijd ben ik minder actief geweest op de fiets, nu weer wel. Op de mountainbike. Ik heb een eenvoudig exemplaar gekocht om te kijken of het bevalt of dat ik weer snel af haak. Ik vermaak me nu opperbest. Vooral op de BLOSO-route in Herentals/Lichtaart.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
          Ik vermaak me nu opperbest. Vooral op de BLOSO-route in Herentals/Lichtaart.
          Daar kom ik toch al ongeveer zo'n 18 jaar op regelmatige basis, ook al hebben ze de mooiste stukjes er de laatste jaren uit geschrapt, het blijft één van de betere en mooiere vast afgepijlde parcours van de kempen.

Comment

Daar kom ik toch al ongeveer zo'n 18 jaar op regelmatige basis, ook al hebben ze de mooiste stukjes er de laatste jaren uit geschrapt, het blijft één van de betere en mooiere vast afgepijlde parcours van de kempen.
            Akkoord. Het is geen schim meer van wat het was door al dat schrappen (bijvoorbeeld dat stuk langs het Zwart Water of op de blauwe route een paar mooie stukken), toch is het ook voor mij een van de plezantste routes in de omgeving. Verkeerd rijden is praktisch onmogelijk, ook met regen is het redelijk begaanbaar en er zitten 'n paar aantrekkelijke passages in voor zowel de geoefende mtb-er als de mtb-er in wat mindere conditie.

Comment

Akkoord. Het is geen schim meer van wat het was door al dat schrappen (bijvoorbeeld dat stuk langs het Zwart Water of op de blauwe route een paar mooie stukken), toch is het ook voor mij een van de plezantste routes in de omgeving. Verkeerd rijden is praktisch onmogelijk, ook met regen is het redelijk begaanbaar en er zitten 'n paar aantrekkelijke passages in voor zowel de geoefende mtb-er als de mtb-er in wat mindere conditie.
              En er zijn ook veel paadjes buiten de officiële parcours die ook de moeite zijn.

Comment

En er zijn ook veel paadjes buiten de officiële parcours die ook de moeite zijn.

Dat klopt, maar zo heel veel ken ik er nog niet zo goed dat ik er ook 'n rondje van kan maken. Op de rode route pak ik bv. op het stukje een stuk voor d'n Brink het bospad rechts. Als je nog meer van dit soort uitwijkmogelijkheden weet, dan houd ik me aanbevolen.

Comment

Dat klopt, maar zo heel veel ken ik er nog niet zo goed dat ik er ook 'n rondje van kan maken. Op de rode route pak ik bv. op het stukje een stuk voor d'n Brink het bospad rechts. Als je nog meer van dit soort uitwijkmogelijkheden weet, dan houd ik me aanbevolen.
                  Ik kan het daar wel vrij goed, ik heb jaren mee een MTB toertocht afgepijld.

Comment

Ik kan het daar wel vrij goed, ik heb jaren mee een MTB toertocht afgepijld.
                    Heb je nog tips om van de route af te wijken om 'm nog interessanter te maken?

Comment

Heb je nog tips om van de route af te wijken om 'm nog interessanter te maken?
                      Aan de lavendelweg kan je nog een heel stuk gans buitendoor tot aan bijna aan begin groen. Aan De Mast in Kasterlee heb je nog mooie technische trajecten, ook aan caming Floreal in Lichtaart (met oa de put van Nys), in de buurt van het cyclocrossparcours (zwart,... .

Als je zin hebt neem ik u wel eens op sleeptouw hoor.

Comment

Aan de lavendelweg kan je nog een heel stuk gans buitendoor tot aan bijna aan begin groen. Aan De Mast in Kasterlee heb je nog mooie technische trajecten, ook aan caming Floreal in Lichtaart (met oa de put van Nys), in de buurt van het cyclocrossparcours (zwart,... .

Als je zin hebt neem ik u wel eens op sleeptouw hoor.
                        Aan de Lavendelweg is daar na de klinkertjes bij de eerste mogelijkheid rechtsaf en dat je dan net voor het water uitkomt? Van De Mast heb ik op You Tube weleens filmpjes gezien met mooie stukken, maar daar ben ik helemaal niet bekend. Op You Tube zag dat er mooi uit!

Dat lijkt me leuk inderdaad. Als ik u bij kan houden

Comment

Aan de Lavendelweg is daar na de klinkertjes bij de eerste mogelijkheid rechtsaf en dat je dan net voor het water uitkomt? Van De Mast heb ik op You Tube weleens filmpjes gezien met mooie stukken, maar daar ben ik helemaal niet bekend. Op You Tube zag dat er mooi uit!
                          Hier kan je al af (dat zavelbergje op), en dan kom je uit op dat paadje rechts af na de klinkers: https://www.google.be/maps/@51.19452...2!8i6656?hl=nl

Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
                          Dat lijkt me leuk inderdaad. Als ik u bij kan houden
                          Ik ben maar een gewone sterveling hoor, en ik pas mij altijd aan. Nog even wachten tot het wat droger wordt. Vroeger genoeg materiaal stuk gereden.

Comment

Hier kan je al af (dat zavelbergje op), en dan kom je uit op dat paadje rechts af na de klinkers: https://www.google.be/maps/@51.19452...2!8i6656?hl=nl

Ik ben maar een gewone sterveling hoor, en ik pas mij altijd aan. Nog even wachten tot het wat droger wordt. Vroeger genoeg materiaal stuk gereden.
                            Dat ziet er al leuker uit dan die klinkerweg inderdaad. Die klinkerweg vind ik erg vervelend. Dit stuk bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=jJprMzbpnUI Dat is bij de Mast in de buurt toch?

Ok, dat is goed, lijkt me leuk. Geef maar een seintje wanneer je weer gaat, dan pik ik aan!

Comment

Dat ziet er al leuker uit dan die klinkerweg inderdaad. Die klinkerweg vind ik erg vervelend. Dit stuk bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=jJprMzbpnUI Dat is bij de Mast in de buurt toch?
                              Neen, dat is het oude (zalige) stuk groen in Herentals, misschien al stukje Lichtaart. Titel Kasterlee is niet juist. Is twee jaar geleden opgedoekt, omwille van de vogeltjes en de beestjes, zie je nu niks meer van. Snepkenshof 53 is beginpunt filmpje, einde filmpje is aan het zwart water Lavendelweg 2 in de Google maps link. Volgweg is uiteraard anders ==> https://www.google.be/maps/dir/51.20...!3m1!1e3?hl=nl

Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
                              Ok, dat is goed, lijkt me leuk. Geef maar een seintje wanneer je weer gaat, dan pik ik aan!
                              Komt in orde.

Comment

• Dat bij de Lavendelweg heb ik dankzij uw tips al gevonden, wat een mooi stukje zeg! Stuk leuker dan die saaie Lavendelweg!

Comment

Dat bij de Lavendelweg heb ik dankzij uw tips al gevonden, wat een mooi stukje zeg! Stuk leuker dan die saaie Lavendelweg!
                                  Graag gedaan. En, hoe ligt het er bij nu?

Comment

Graag gedaan. En, hoe ligt het er bij nu?

Goed, vond ik. Paar erg modderige stroken in met name het blauwe deel, maar groen en rood lag er prima bij, waarbij ik bij rood voorbij de toeristentoren die bochtige modderpoel rechts heb overgeslagen. Na de extra lus ben ik rechtdoor gereden en daar stonden nog oude pijltjes van wat vroeger ooit 'n stuk van de route was aan de andere kant van dat bosmeertje, alleen stond daar 'n hek, zodat ik daar terug ben gereden.

Comment

Goed, vond ik. Paar erg modderige stroken in met name het blauwe deel, maar groen en rood lag er prima bij, waarbij ik bij rood voorbij de toeristentoren die bochtige modderpoel rechts heb overgeslagen. Na de extra lus ben ik rechtdoor gereden en daar stonden nog oude pijltjes van wat vroeger ooit 'n stuk van de route was aan de andere kant van dat bosmeertje, alleen stond daar 'n hek, zodat ik daar terug ben gereden.
                                      Die extra lus na de toeristentoren laat ik altijd links liggen. Trekt op niks vind ik, dat zijn enkel putten en veel te korte bochten, en in de winter altijd vettig.

Comment

Die extra lus na de toeristentoren laat ik altijd links liggen. Trekt op niks vind ik, dat zijn enkel putten en veel te korte bochten, en in de winter altijd vettig.
                                        Klopt, best diepe putten en veel modder met best diepe sporen. Het loopt volgens mij ook nog heel lichtjes omhoog. In de zomer deed ik dat stukje nog weleens. Dan ging het nog wel als het een tijd droog was geweest. Nu sla ik het over en ik zie daar vaker mensen rechtdoor rijden dan rechtsaf slaan.

Blauwe route heb je nu ook nog wel 'n paar van die modderstukken. Volgens mij zijn dat ook wel essentiële verbindingsstukken in die route, waardoor ik deze wel mee pak. Stukje na de Mast en het Koningsbos vind ik namelijk leuke stukken.
                                        Last edited by ; 27/02/2016, 18:31.

Comment

• Ik ben zojuist geweest en het lag er weer enorm vettig bij. Vooral blauw.

Comment

Working...
                                          X