Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Je kan ook met een MTB op de weg rijden. Als ik in de winter 1,5 uur met m'n noppenbandjes op 1.8/2 bar tegen de wind instoemp op 't jaagpad, ik heb het ook warm hoor.
    Ik heb al jaren geen krom stuur meer , ik rij het ganse jaar door alleen nog met m'n mtb , en zelfs heel veel op de weg tegenwoordig, idd op relatief lage bandendruk , dat geeft me stukken minder last in de rug en op onze fantastische wegen voel ik me stukken veiliger op de mtb dan met de koersvelo vroeger.
    Er is één nadeel, enfin , voor sommigen zal dat een nadeel zijn , ik kan totaal niet mee met een bende gasten die wel een krom stuur hebben... Maar ik rij in 90% van de gevallen alleen ( hoofdzakelijk voor m'n veiligheid ) en als ik dan al eens meerij met enkele maten dan nemen die meestal ook in die gevallen dan hun mtb uit solidariteit
    Last edited by Audidriver; 13/05/2016, 17:09.

Comment

• Zondag nog eens een toertochtje doen, ben benieuwd.
      Zal ergens rond de 45 à 55 km zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
        Ik heb al jaren geen krom stuur meer , ik rij het ganse jaar door alleen nog met m'n mtb , en zelfs heel veel op de weg tegenwoordig, idd op relatief lage bandendruk , dat geeft me stukken minder last in de rug en op onze fantastische wegen voel ik me stukken veiliger op de mtb dan met de koersvelo vroeger.
        Er is één nadeel, enfin , voor sommigen zal dat een nadeel zijn , ik kan totaal niet mee met een bende gasten die wel een krom stuur hebben... Maar ik rij in 90% van de gevallen alleen ( hoofdzakelijk voor m'n veiligheid ) en als ik dan al eens meerij met enkele maten dan nemen die meestal ook in die gevallen dan hun mtb uit solidariteit
        Ik volg u volledig. In de zomer langs de jaagpaden vind ik het wel nog altijd leuker met de koersfiets, en zeker om in groep te rijden is een koersfiets toch nog wel een must. Ik rij in de winter wel geregeld mee met de MTB met de toeristen met koersfiets. In 't wiel lukt dat wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
          Zondag nog eens een toertochtje doen, ben benieuwd.
          Zal ergens rond de 45 à 55 km zijn.
          Daarstraks nog 60 km in de kempense bossen. Stof en nog eens stof. That's the way I like it!

Comment

• In het wiel meerijden lukt vaak wel op de MTB, mocht ik ze tegenkomen. Als ik vaker op de weg zou willen fietsen, dan zou een koersfeest wel een must zijn. Heb vroeger gekoerst en dus ook veel op de koersfiets rondgereden, ik vond in je eentje op de koersfiets fietsen altijd maar saai. Dat weerhoudt me ook nu om er eentje te kopen.

Zojuist de lus Kasterlee, Lichtaart en Herentals gefietst. De officiële route maar eens genomen. Heb 'm net onder het half uur gefietst. Parcours ligt er uitstekend bij. Geen plassen of modder te bekennen. Wel veel wind.
            Last edited by ; 13/05/2016, 22:19.

Comment

• Een solide basisconditie kweek je wel het beste met wegkilometers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Een solide basisconditie kweek je wel het beste met wegkilometers.
                Dat klopt helemaal. Op de weg kun je ook veel gerichter trainen dan in het veld of in de bossen. Tijdens de wintertijd 's avonds met 'n koersfiets trainen is ook evidenter dan nog even door de bossen te vliegen met een MTB. Ik vond het in m'n eentje echter altijd enorm saai. In een groep(je) of achter de scooter / auto vond ik het wel geweldig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
                  Dat weet ik niet. Na het populair worden van de MTB is (logischerwijs) de cyclo crosser wat achterop geraakt. Voor veel fietsers zal een MTB comfortabler zijn dan een crosser. Beetje bij beetje zal de cyclo crosser wel weer terrein terugwinnen. Voor de meeste terreinen in België is een cyclo crosser prima. Maar goed, de exacte cijfers ken ik niet.

Heeft iemand hier ervaring met het ontwerpen en bestellen van wielerkleding?
                  hier: http://www.eleven-sportswear.nl
                  Maat heeft er een setje van en zeer tevreden van de kwaliteit. Zo is er ook bioracer, vermarck, doltcini en NoDrugs.
                  Last edited by ; 14/05/2016, 08:48.

Comment

Dat klopt helemaal. Op de weg kun je ook veel gerichter trainen dan in het veld of in de bossen. Tijdens de wintertijd 's avonds met 'n koersfiets trainen is ook evidenter dan nog even door de bossen te vliegen met een MTB. Ik vond het in m'n eentje echter altijd enorm saai. In een groep(je) of achter de scooter / auto vond ik het wel geweldig.
                    Ik rij graag in groep, maar op m'n eentje doe ik zeker zo graag. Drie / vier uur knallen op m'n eentje langs de jaagpaden, zalig!

Comment

• Iedereen bedankt voor de tips voor de wielerkledij. Ik ga de websites van al die firma's eens bekijken, wat ontwerpen en dan bestellen.

In m'n eentje op de koersfiets vond (en vind ik waarschijnlijk) ik weinig aan. Als basistraining zou het zeker wel goed zijn, maar of er veel van gaat komen... Als het regent, ga ik geen uren fietsen en als het mooi weer is, ga ik liever op de mountainbike fietsen. Dan blijven over de dagen dat het droog is, maar dat het in de bossen een grote slijkpartij is als gevolg van eerdere regenbuien of bijvoorbeeld de dagen dat nadat ik me heb uitgeleefd op de MTB. De koersfiets leent zich iets meer om op het gemakje wat kilometers weg te stampen dan de MTB.

Comment

• Zag net dat er vandaag iemand Floreal - Einde spoorweg heeft gereden in 10.30. Dat is echt gigantisch hard.

Comment

Zag net dat er vandaag iemand Floreal - Einde spoorweg heeft gereden in 10.30. Dat is echt gigantisch hard.
                          Zal achter een camion gehangen hebben zeker... Dat is in de laatste tijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                            Zal achter een camion gehangen hebben zeker... Dat is in de laatste tijd.
                            Dat is op dat traject wel lastig

Comment

• Vandaag weer een ronde blauw-groen-rood gedaan op de route Kasterlee-Lichtaart-Herentals. Enige tijd terug toch ook maar eens begonnen om de hele route door te trappen i.p.v. alleen op de interessante stukken. Was stukken minder in vorm dan de vrijdag, maar toch redelijk door kunnen trappen. Afgezien van een kleine regenbui viel het weer ook mee. Hopelijk snel weer 25 graden of meer !

Comment

• Vandaag 40km van montreul au bois gedaan.
                                533 hoogtemeters, 2:22 gereden, 16 gemiddeld.
                                Ik voelde me redelijk goed, mijne maat was na 15km al volledig opgeblazen, maar hij heeft hem toch uitgereden.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Iedereen bedankt voor de tips voor de wielerkledij. Ik ga de websites van al die firma's eens bekijken, wat ontwerpen en dan bestellen.

In m'n eentje op de koersfiets vond (en vind ik waarschijnlijk) ik weinig aan. Als basistraining zou het zeker wel goed zijn, maar of er veel van gaat komen... Als het regent, ga ik geen uren fietsen en als het mooi weer is, ga ik liever op de mountainbike fietsen. Dan blijven over de dagen dat het droog is, maar dat het in de bossen een grote slijkpartij is als gevolg van eerdere regenbuien of bijvoorbeeld de dagen dat nadat ik me heb uitgeleefd op de MTB. De koersfiets leent zich iets meer om op het gemakje wat kilometers weg te stampen dan de MTB.
                                  Ik heb ze laten maken bij Velo+
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Was ik blij dat ik dit bord tegen kwam, kon ik eindelijk terug 90 knallen met de MTB.

Comment

• Zalig bordje....Vlaamse urbanisatie ten top.

Comment

• Daar moet in precies eens met mijnen Adventure langs!
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Alleen de flitskast ontbreekt er nog aan bij dat bord.

Vandaag weer wezen fietsen in de bossen in Kasterlee, Lichtaart en Herentals. Ik was net voor de regenbui thuis.

Comment

Working...
                                          X