Gisteren uit eten, vanavond naar een all-in restaurant. Dat kan ik er morgen allemaal af gaan fietsen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic III
Collapse
X
-
Gisteren de krieretocht gereden in de vlaamse ardennen. Een 50 km onder het zonnetje over de patersberg, kwaremont, en door het kluisbos.
Super tocht, wel goed afgezien ma dat hoort erbij. Op naar de volgende rit, met de nieuwe bike deze keer.
Comment
-
Vandaag terug gaan mountainbiken. Echter de pret duurde niet lang. Platte band. Een kleine bummer maar even fixen en we zijn terug weg dacht ik...
Tijdje geleden heb ik zo'n CO2 systeempje gekocht om mijn banden op te pompen bij pech. Ideaal om eens te testen vandaag. Eigenlijk heb je al 2 flesjes nodig, 1 tje voor op te blazen om het gaatje te vinden en nadien 1 voor de band op te pompen...
Iemand een idee wat de meerwaarde is van zo'n co2-pompje?
Ik kreeg de band opgepompt maar totaal niet hard genoeg om terug vollenbak verder te rijden. Het was eerder voldoende om thuis te geraken.
Met een gewone pomp had ik gerust terug verder kunnen rijden want dan had ik men band verder kunnen oppompen zodat hij hard genoeg staat.
Ofwel had ik het systeem niet goed gebruikt maar dat betwijfel ik aangezien het gewoon aandraaien is.
Het nut ervan is me niet geheel duidelijk?
Iemand ervaring mee?2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Zaterdag de (korte) Dolomiti Superbike gereden, was de moeite!Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenZaterdag de (korte) Dolomiti Superbike gereden, was de moeite!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk BerichtenTijdje geleden heb ik zo'n CO2 systeempje gekocht om mijn banden op te pompen bij pech. Ideaal om eens te testen vandaag. Eigenlijk heb je al 2 flesjes nodig, 1 tje voor op te blazen om het gaatje te vinden en nadien 1 voor de band op te pompen...
Iemand een idee wat de meerwaarde is van zo'n co2-pompje?
Ik kreeg de band opgepompt maar totaal niet hard genoeg om terug vollenbak verder te rijden. Het was eerder voldoende om thuis te geraken.
Met een gewone pomp had ik gerust terug verder kunnen rijden want dan had ik men band verder kunnen oppompen zodat hij hard genoeg staat.
Ofwel had ik het systeem niet goed gebruikt maar dat betwijfel ik aangezien het gewoon aandraaien is.
Het nut ervan is me niet geheel duidelijk?
Iemand ervaring mee?
Bovendien heb je patronen van verschillende grootte (gewicht). Een patroon van (bijvoorbeeld) 16 gram is misschien niet voldoende om een (grote) mountainbikeband mee op te pompen.Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Het was warm maar de moeite!
2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Zo de vakantie zit er ook weer al op... na lang twijfelen toch m'n fiets meegenomen op vakantie ondanks ik de laatste maanden niet op de fiets heb kunnen rijden...Vertrokken met 0.0 conditie dus... In totaal 7 ritjes gedaan ( los van de "broodhalensmorgensritjes" ) , begonnen met een kleine 40km en zo min mogelijk hoogtemeters te zoeken , en de laatste ritten toch telkens ts de 70 en 80km met minstens een Hm of 800 , hoofdzakelijk verhard , zo nu en dan wel eens wat stukjes echt mtb ondergrond wel meegenomen als dat kon , dan was het vat ver af maar ik heb er wel van genoten, warm ook, nooit bij minder dan 30° op de baan geweest , veel drinken was de boodschap... In totaal een kleine 400km gefietst.
Enkele plaatjes van m'n "oude" 26 er in z'n sas :
De dag na de Tour tijdrit daar , ook eens gereden maar dan véél trager :
De omgeving is wel om te genieten :
Last edited by Audidriver; 31/07/2016, 23:23.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenIk ging juist vragen waar je ergens zat, maar de laatste foto maakte alles duidelijk.
Mooie foto's, geven direct zin om in de auto te springen en weer te vertrekken.
Comment
-
Dan zat ik slechts 15 km verder Malemort-du-Comtat. Ik had uitzicht op de Ventoux op m'n terras.
Het is er nog nooit van gekomen om m'n fiets mee te doen op reis. Dit jaar reed het daar vol fietsers. Het wrong wel een beetje...
Daarna nog twee nachtjes in het noorden van de Ardèche. Wat me wel begint tegensteken is dat je in de Ardèche voor 10 km altijd 15-20 minuten moet rijden Enkele jaren geleden moest ik 6 km rijden achter brood. Ik was een klein half uur weg heen en terug... Bochten, bochten, bochten...Last edited by Hayes; 01/08/2016, 23:32.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenDan zat ik slechts 15 km verder Malemort-du-Comtat. Ik had uitzicht op de Ventoux op m'n terras.
Het is er nog nooit van gekomen om m'n fiets mee te doen op reis. Dit jaar reed het daar vol fietsers. Het wrong wel een beetje...
Daarna nog twee nachtjes in het noorden van de Ardèche. Wat me wel begint tegensteken is dat je in de Ardèche voor 10 km altijd 15-20 minuten moet rijden Enkele jaren geleden moest ik 6 km rijden achter brood. Ik was een klein half uur weg heen en terug... Bochten, bochten, bochten...
Afstanden zijn soms idd tijdsgewijs gezien best groot maar dat is op veel plaatsen in Frankrijk zo... Wij letten daar wel wat op bij het huren van een vakantiehuis dat we niet al te ver op de buiten zitten ( maar nog liever dat dan in de drukte ) , ik doe m'n fiets zoiezo al een paar jaar mee al was het maar om s'morgens brood te halen, goed begin van de dag !
Was net te laat voor de zonsondergang op de Ventoux :
Last edited by Audidriver; 01/08/2016, 23:56.
Comment
Comment