Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ben voor mijn 26" mtb wat aan het rond kijken voor een nieuwe wielset. Ik ben zelf niet echt mee met mtb onderdelen.
    Wat ik verwacht is een betrouwbaar stevig setje (schijfremmen) en mijn budget is +/- 300 euro.

Qua koersfiets wielen vind ik Fulcrum top prijs/kwaliteit en bulletproof. Hoe zijn hun mtb wielen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
      Ik ben voor mijn 26" mtb wat aan het rond kijken voor een nieuwe wielset. Ik ben zelf niet echt mee met mtb onderdelen.
      Wat ik verwacht is een betrouwbaar stevig setje (schijfremmen) en mijn budget is +/- 300 euro.

Qua koersfiets wielen vind ik Fulcrum top prijs/kwaliteit en bulletproof. Hoe zijn hun mtb wielen ?
      Met Fulcrum zit je altijd juist. Ik ben een Mavic fan (ook al zijn er velen geen fan van). Ik heb nu al 4 jaar een Mavic SLR setje in m'n 29'er, en ik heb daar nog geen enkel probleem mee gehad. Vandaag nog een wedstrijd mee gereden met lange en hobbelige afdalingen. Wielen geven geen krimp.

Comment

Ik ben voor mijn 26" mtb wat aan het rond kijken voor een nieuwe wielset. Ik ben zelf niet echt mee met mtb onderdelen.

Voor €300 is er voldoende te vinden occasie. Mss ook eens op het mountainbike forum gaan zien. Staan er regelmatig te koop op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Voor €300 is er voldoende te vinden occasie. Mss ook eens op het mountainbike forum gaan zien. Staan er regelmatig te koop op.
          Wielen zou ik zelf niet snel tweedehands kopen. Een wiel is een onderdeel dat enorm veel te lijden heeft, zeker een MTB wiel. Of het moet een duidelijk haast splinternieuwe set zijn. Voor 300 euro heb je al mooie nieuwe setjes uit de middenklasse.

Comment

• 29"er .

Ik ben tevreden dat ik bij de aankoop van mijn nieuwe mtb de raad van iedereen heb opgevolgd en een 29"er heb gekocht.
            Ook de combinatie met schijfremmen zorgt ervoor datk veel meer vertrouwen heb in mezelf.
            Mogelijks zit het tussen mijn oren en was mijn vorige bike ook oke maar het vertrouwen was er soms niet.

Wat gebruiken jullie van gereedschap om de tandwielen en ketting proper te houden na modderige ritten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten

Wat gebruiken jullie van gereedschap om de tandwielen en ketting proper te houden na modderige ritten?
              Een vod en remmenreiniger.

Comment

• Kameraad, was weer leuk zegt hij.

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ziet er scherp uit.

Comment

• Rijdt veel wedstrijden in gans Euroa.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                      Rijdt veel wedstrijden in gans Euroa.
                      Zie je zo dat het een competitierijder is.

Comment

• Ben inmiddels met een "Start to mountainbike" cursus bezig:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                          Afspoelen met lage druk, biologische ontvetter en borsteltjes van de Action.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrus Bekijk Berichten
                            Ben inmiddels met een "Start to mountainbike" cursus bezig:
                            En wat is de bedoeling van zo een cursus ?

Comment

Dat ze er aan verdienen.

Comment

Wat technieken bijleren, programma komt redelijk overeen met wat hier te vinden is: https://www.vwb.be/73/start-to-bike---mtb

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Dat ze er aan verdienen.
                                Bwa, €24,50 voor 7 lessen van 2 uur vind ik nu niet overdreven .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrus Bekijk Berichten

Bwa, €24,50 voor 7 lessen van 2 uur vind ik nu niet overdreven .
                                  Daar kan je 't inderdaad niet voor laten.

Comment

• Vroeg me ook ff af wat zo een cursus bij brengt. Zie soms zo een groepje in de bossen van tervuren. Maar voor de prijs moet ge het idd niet laten

Comment

• Ik vind dat positief zo'n cursus... Zullen wel heel wat technieken aangeleerd worden.

Comment

• Mijnterril Beringen, afglopen dinsdagmorgen 10 uur, ijskoud en mist!

Comment

Gewoon vrijblijvend maar ik heb nog 2 in perfecte staat zijnde setjes die eventueel wel weg zouden mogen, beide sets zijn met Stans Notubes ZTR Alpine velgen , de ene set heeft Dt Swiss 240 naven ( geen rommel dus) , de andere set Fun Works naven. Beide sets zijn voorzien van 180 remschijven voor en 160 achter. Ook snelspanners er bij.

Richtprijs, pakweg 200 voor de Dt Swiss en een 125 voor de FW naven.

Comment

Working...
                                          X