Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ziet er ook gelikt uit.

Comment

• Geen veringen en een negatieve stuurpen. Een MTB voor koerskonijnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Geen veringen en een negatieve stuurpen. Een MTB voor koerskonijnen.
        Tis altijd een keuze hé. Snelheid of fun
        Ik zelf zie niet zo naar de snelheid. Eerder naar de fun op bepaalde trails.

Maar zo is er een groepje dat ik ken die gaan altijd kort maar krachtig. Doen 30km op ne zondag voormiddag, maar wel ineens met 1300 tot 1800hm's. Vragen continu of ik niet eens mee ga, maar die zitten ook vaak in Wallonië op de zware trails met hun trailbikes. Dat is dan ook weer niets voor mij.

Nen HT kan mijne rug sowizo niet meer aan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Tis altijd een keuze hé. Snelheid of fun
          Ik zelf zie niet zo naar de snelheid. Eerder naar de fun op bepaalde trails.
          Snelheid en fun kan ook. Comfort, dat is iets anders.

Comment

• Hangt een beetje van de mood van de dag af, dus moet je altijd verschillende fietsen hebben
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Ene maat is op skivakantie, den andere moet werken, en met de club zijn het onofficiële ritten en die sjezen er nu op los. Vermits ik nog geen latex in de banden heb, ga ik mogen eens een klimtraining doen. Victor Campenaerts heeft een paar maanden terug zijne favoriete Sigarenberg 100x na mekaar gedaan, en dus ga ik daar morgen maar dat rondjes rijden. Maar dan met de MTB En geen 100x. Is 10 min van mijn deur.

Ben eens benieuwd.

Comment

• Klimmen met de mountainbike... Gisteren met de gravelbike ook wat klimmetjes gedaan en ik merk echt dat die fiets een stukje meer weegt dan de racefiets.
                Is d&t met een MTb niet nog een stuk meer?

Alhoewel de Topstone zou 9,5 kilo wegen. Veel carbon MTB's wegen misschien niet veel meer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                  Klimmen met de mountainbike... Gisteren met de gravelbike ook wat klimmetjes gedaan en ik merk echt dat die fiets een stukje meer weegt dan de racefiets.
                  Is d&t met een MTb niet nog een stuk meer?

Alhoewel de Topstone zou 9,5 kilo wegen. Veel carbon MTB's wegen misschien niet veel meer?
                  Racefiets staat niet klaar, dus met mtb gedaan en suspension op lock. Was best te doen. Met racefiets zal dat rapper gaan, maar het ging mij puur om te klimmen en dan maakt het niet uit. Mijne mtb zit op 12kg en de racfiets op 8kg.

Ik had dit al veel eerder moeten doen, want continu hetzelfde stuk klimmen, kunt ge vanalles proberen. Heb 30km in totaal gedaan, waarvan 11 x de sigarenberg en 1x het wegje er langs dat ik continu gebruikte om naar onder te gaan om een lus te rijden. Enkel is 800m. Dus elke lus was een 1,7km en telkens een stijging van 39m. Dus geen steile berg, maar wel ideaal voor klimtraining.

Heb er echt iets van opgestoken en ga dat nu regelmatiger doen. Probleem
                  was dat ik focuste op cadans en doodviel en vandaag gemerkt dat ik best beneden al de juiste vetesse neem en niet naar de cadans kijk. Dat reed zeer comfortabel en ik viel niet dood.

Comment

• Hoe steiler het gaat, hoe mee je dat extra gewicht voelt.

Comment

Hoe steiler het gaat, hoe mee je dat extra gewicht voelt.
                      Yep, dat van de fiets en aan mijne buik Ben nu tijdje alcoholvrij aant leven zodat ik terug op mijn 80kg geraak

Comment

• Ook al hangt er teveel vet aan je lijf, een lichte fiets blijft een lichte fiets.

Ik weeg momenteel ook wat teveel. Wintervet noem ik het, om mezelf te sussen.

Comment

Ook al hangt er teveel vet aan je lijf, een lichte fiets blijft een lichte fiets.
                          Dat wel, maar geef toe, met een zware fiets is toch een goede training? Dus als het nu vlot ging met die 12kg +85kg, zal het ook wel vlot gaan met 8kg + 80kg, niet?

Comment

Dat wel, maar geef toe, met een zware fiets is toch een goede training? Dus als het nu vlot ging met die 12kg +85kg, zal het ook wel vlot gaan met 8kg + 80kg, niet?
                            Met een lichte fiets is dat ook een goede training. Je gaat alleen wel sneller boven zijn.

Comment

Met een lichte fiets is dat ook een goede training. Je gaat alleen wel sneller boven zijn.
                              Klopt, maar mijn nieuwe wielen staan al onder de racefiets, maar nog geen melk erin omdat ik niet dacht dat er al voor half februari/maart gereden kon worden en ik geraak er wegens tijdgebrek niet aan. En vermits de MTB wel klaar staat, dacht ik gewoon deze te nemen en de suspension te locken Het ging me puur om te training (jambons kweken) en techniek Eén van de volgende keren zal het wss op de racefiets zijn.

Ik heb de sigaar al ne keer of 2 met de racefiets gedaan.

Comment

Klopt, maar mijn nieuwe wielen staan al onder de racefiets, maar nog geen melk erin omdat ik niet dacht dat er al voor half februari/maart gereden kon worden en ik geraak er wegens tijdgebrek niet aan. En vermits de MTB wel klaar staat, dacht ik gewoon deze te nemen en de suspension te locken Het ging me puur om te training (jambons kweken) en techniek Eén van de volgende keren zal het wss op de racefiets zijn.

Ik heb de sigaar al ne keer of 2 met de racefiets gedaan.
                                Ik begrijp je hoor, dat je 't met de MTB doet. Moest je nu in een competitie de MTB nemen, dan zou ik het minder begrijpen.

Comment

Ik begrijp je hoor, dat je 't met de MTB doet. Moest je nu in een competitie de MTB nemen, dan zou ik het minder begrijpen.
                                  Moest ik in competitie de MTB nemen en dan eerste zijn, dan is het helemaal niet meer te begrijpen

Comment

• Ik fiets nu vooral met de gravelbike (nieuwe fiets, weet je wel) en ben dit weekend naar de Catsberg, rode en zwarte berg geweest.Leuk fietsen in West- en Frans-Vlaamse heuvelland.
                                    Op de Catsberg heb je een stukje aan 10-13% en dat was echt afzien. Daar voel je het gewicht. Of dat nu het mijne is of van de fiets laat ik in het midden...

Comment

• Belgische winkel met online velgen configurator.
                                      Laat jullie eens gaan.

Last edited by Gixxer; 22/01/2020, 11:08.
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Waar?

Comment

• Voor - na
                                          Min 30 gram. 3,16 euro.

Comment

Working...
                                          X