Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
    Tja, laat op de avond en bezig aan de 2e tripel, dan kan je dat verwachten he.
    Bij jou hoeft het zelfs niet laat op de avond te zijn, laat staan een 2e tripel.

Comment

• MTB'ers.

Ik zou me een MTB willen kopen, omdat ik waarschijnlijk binnenkort ecocheques heb.

Budget is tussen de 400 en de 800€.

Wat raden jullie me aan?

Ben al eens naar de decathlon gaan zien. Vallen die aan te raden?

Comment

• Er zijn niet veel slechte fietsen meer.
        Je hebt bijvoorbeeld ook al een Cube voor EUR 749 met Shimano Deore.
        De merken die Decathlon heeft ken ik persoonlijk niet echt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
          Er zijn niet veel slechte fietsen meer.
          Je hebt bijvoorbeeld ook al een Cube voor EUR 749 met Shimano Deore.
          De merken die Decathlon heeft ken ik persoonlijk niet echt.
          Onze pa heeft zo'n rockrider gekocht met een tora en groep van sram, rond 850-900 dacht ik.

Rijdt er nu een dik jaar mee, is er wel content van.

Comment

• Ik heb een klein jaar geleden de Rockrider 8.2 gekocht voor 900€.
            Manitou RSeven vork, SRAM X-9 groep voor en achter, Avid Elixer 5 schijfremmen, ...
            Ondertussen zo'n 2000km mee gereden en ik ben nog altijd tevreden, alleen is mn pop lock al 2x afgebroken (wel altijd nieuwe gekregen onder garantie). Nu zit er één op van Rock Shox :p
            Service is niet slecht maar je moet wel wat opletten, ik denk niet dat er in iedere Decathlon winkel echt goede mecaniciens zitten. Ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen.
            Derailleur afregelen enzo doen ze gewoon on the fly gratis maar voor moeilijkere dingen weet ik niet of ik ze zou vertrouwen.

Comment

• Vandaag een werkelijk schitterende tocht gereden in Opoeteren. Alleen was ik kort voor het einde helemaal choco, ik ging niet meer vooruit.
              Maar ja, dat is mijn eigen schuld, gisterenavond was het half 4, en deze morgen om half 7 er alweer uit...
              Maar het opstaan zelf ging eigenlijk verbazingwekkend goed. Opperdabber Werner is mijne buurman en mezelf hier komen ophalen, de fietsen op de ML en richting Opoeteren.
              Wreed veel keuze uit afstanden eigenlijk, je kon de 60 - 52 - 42 - 32 - 25 en een kidstoer fietsen.
              Werner vertrekt morgen op vakantie, dus hij wilde het niet te zot doen, en ik begon de effecten van de avond voordien serieus te voelen. Dus toch maar gekozen voor de 42 km.

In het begin hebben we redelijk rustig gereden omdat we wisten dat de beklimmingen na de bevoorrading kwamen - we wilden er niet meteen een race van maken. Ik kreeg de eerste anderhalve kilometer al geen GPS signaal, dus op mijne GPS was de toer eigenlijk maar net 40 km.
              Met z'n 4en eerst rustig opgewarmd, de eerste kilometers gingen over veldwegen - asfalt.
              Na een goede 5 of 6 kilometer begonnen al meteen de technische stukken over single tracks met bepaalde wreed enge passages tussen bomen, collega dabber erik parkeerde zijne fiets daar mooi tegen een boom Gelukkig geen schade of pijn, maar wel hard gelachen.
              Vervolgens een beetje tempo beginnen maken en Erik & Jordi (buurman) konden nog volgen, technisch iets mindere stukken, maar langere single tracks met af en toe eens een vals plat hellingkje. Een goede 5 kilometer voor de bevoorrading begon eigenlijk het echte werk, zigzag klimmen, een dikke 30 meter steil omhoog op het kleinste verzet en meteen afdalen in een rotvaart en groot schakelen (en bijtrappen!) om de volgende helling op te kunnen, met een ultieme inspanning net boven geraakt (één iemand gleed dankzij de overvloedige aanwezigheid van smurrie helemaal naar beneden) en meteen 180° omdraaien om weer zigzag af te dalen. Zeer zwaar en zeer belastend, maar oh zo leuk. Wel wreed veel stronken, ik ben vol op een stronk gegaan met mijn rechterklikpedaal, maar ik kon nog net op de fiets blijven. De afdaling die volgde was minder leuk, want die was enkel op mijn linkerbeen, ik kreeg mijne rechtervoet niet vastgeklikt. Toen beneden aangekomen en wederom beginnen klimmen, toen kreeg ik 'm toch gelukkig vast.
              Erik hadden we ondertussen gelost, en nu was het enkel Jordi en ik. Maar de bevoorrading was daar, en daar hadden we goed kunnen bijtanken. Ik had er alle alcohol van gisteren al uitgezweet, zo erg dat ik soms niks zag omdat mijne bril gelijk aanwasemde. Het was extreem vochtig, de bladeren van de bomen allemaal kletsnat en dan krijg je dat.
              Na 5 minuten kwam Erik pas aan de bevoorrading, wij hadden ondertussen al kou Nog eens 5 minuten later kwam Opperdabber werner pas aan, toen was het rillen. 't was maar 13 graden, en we hadden eigenlijk de zomertenue aan.
              Maar gelukkig snel terug kunnen vertrekken en Jordi en ik hebben er meteen de beuk ingezet. Het 2de deel was technisch iets minder, maar eerder verschrikkelijk snelle afdalingen gevolgd door klims, en zo de hele tijd. Op een gegeven moment volgde ik Jordi, we reden ca 40 - 45 naar beneden op een single track, terwijl hij ineens alles dichtsmijt. Hij had de pijl voor de haarspeld naar links te laat gezien, maar hij kon zijne bocht nog net pakken. Ik reed 5 meter achter hem, dus dat was een behoorlijk angstmoment, door de modder waren de remmen al niet opperbest, maar ik kon nog net rechtblijven én mijne bocht pakken. Amai. Voor hetzelfde geld was ik daar tegen 40 per uur op mijne buurman geknald als ik eventjes niet opgelet had.
              We hebben eigenlijk verbazingwekkend veel volk opgeraapt op de laatste kilometers, maar de laatste klim was voor mij dodelijk. Ik kwam redelijk snel en redelijk goed boven, maar ik kwam de eerste meters niet gerecupereerd en zo kon Jordi afstand nemen. hij was achter mij gestart aan de klim maar met 2 fietslengtes bovenaan aangekomen. Hij weegt dan ook 30 kg minder als mij
              En ik kreeg de afstand niet meer dicht, ik heb me toen helemaal choco gereden dat ik moest lossen. De laatste km kon ik uiteindelijk nog wat terugpakken, maar uiterlijk op een 100 meter achter mijne buurman binnengekomen, moegestreden en helemaal zwart van de modder.
              Heerlijke tocht! Uiteindelijk een 350 hoogtemeters en 42 km tegen een gemiddelde van 21,5 ongeveer.

Comment

• Dju, toch spijt dat ik niet afgekomen ben als ik dat zo lees.

Ik heb vandaag 40 km hier aan de lilse bergen gereden.

Comment

• Gisteren ook gestart voor de heuvelrugtocht in Westrozebeke, aangezien ik nog wat bureauwerk had op de zaak eerst om 5.30u naar het werk gereden en tegen 11u doorgereden naar Westrozebeke. Aangezien het bijna middag was verliep de inschrijving wel heel vlot, tegen 11.30u zat ik al op mijne velo, ik was nog geen 3 minuten onderweg toen de hemelsluizen wijd open gingen en het bij momenten toch wel heel hard aan het waaien ging . Er was al nauwelijks volk die op dat moment starte en op de splitsing 30-50-80 koos iedereen die in de buurt reed voor de 30 of 50km , toch maar doorgebeten en voor de 80 gegaan. De laatste 50km heb ik simpelweg geen enkele andere biker meer gezien buiten enkele mannen die op de 3e bevoorading ( die ook de eerste was ) aan hun bevoorading van de 30 of 50 kwamen . Al bij al een niet te onderschatten ritje, geen zware hellingen maar er is niks plat, altijd traag bergop of bergaf en samen met het ontzettende hondeweer was 80km toch vrij pittig, toch goed kunnen doorgaan tot op het einde om een gemidd van 23,7 af te klokken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                    Gisteren ook gestart voor de heuvelrugtocht in Westrozebeke, aangezien ik nog wat bureauwerk had op de zaak eerst om 5.30u naar het werk gereden en tegen 11u doorgereden naar Westrozebeke. Aangezien het bijna middag was verliep de inschrijving wel heel vlot, tegen 11.30u zat ik al op mijne velo, ik was nog geen 3 minuten onderweg toen de hemelsluizen wijd open gingen en het bij momenten toch wel heel hard aan het waaien ging . Er was al nauwelijks volk die op dat moment starte en op de splitsing 30-50-80 koos iedereen die in de buurt reed voor de 30 of 50km , toch maar doorgebeten en voor de 80 gegaan. De laatste 50km heb ik simpelweg geen enkele andere biker meer gezien buiten enkele mannen die op de 3e bevoorading ( die ook de eerste was ) aan hun bevoorading van de 30 of 50 kwamen . Al bij al een niet te onderschatten ritje, geen zware hellingen maar er is niks plat, altijd traag bergop of bergaf en samen met het ontzettende hondeweer was 80km toch vrij pittig, toch goed kunnen doorgaan tot op het einde om een gemidd van 23,7 af te klokken.
                    Vandaag ook de kleine tocht gedaan van 57 km met verplaatsing van thuis (75km in totaal). Vandaag lag het er echt vettig na alle regen van gisteren ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spark Bekijk Berichten
                      Vandaag ook de kleine tocht gedaan van 57 km met verplaatsing van thuis (75km in totaal). Vandaag lag het er echt vettig na alle regen van gisteren ...
                      Gisteren was het dat ook al behoorlijk vettig op sommige stroken, het leek wel een wintertocht ( mijn cyclocomputerke gaf 14.2° aan ... ) , den bikewash voor het eerst in weken eens nodig gehad en dat zal vandaag idd nog meer dan nodig geweest zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                        Vandaag een werkelijk schitterende tocht gereden in Opoeteren. Alleen was ik kort voor het einde helemaal choco, ik ging niet meer vooruit.
                        Heerlijke tocht! Uiteindelijk een 350 hoogtemeters en 42 km tegen een gemiddelde van 21,5 ongeveer.
                        ik woon daar en ken dus alle paadjes ondertussen wel vanbuiten.
                        bij de tourtochten mogen ze jammer genoeg niet overal komen en blijven veel schone stukken verborgen.
                        Ik kon er de zondag jammer genoeg niet bijzijn omdat ik op vakantie was (voor de superdolimiti en de Salzkammergut Tropy )
                        Als er ooit eens iemand goesting heeft om hier in de buurt te komen touren, laat maar weten.

Comment

• MTB-forum-meet @ saikoboarder

Comment

• Wie start er een topic??

Comment

• Ik ga mijn budget wat naar beneden schroeven.

Uiteindelijk zoek ik in eerste instantie ene fiets.

Maar ik zou er ook wat willen mee beginnen mountainbiken, met het risico dat het misschien wel hard tegenvalt.

Daarom erst wat klein beginnen.

Voorstellen tot 500 - 600 € ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                Ik ga mijn budget wat naar beneden schroeven.

Maar ik zou er ook wat willen mee beginnen mountainbiken, met het risico dat het misschien wel hard tegenvalt.

Een beetje voorspelbaar: Canyon, Cube, Trek ...

Als het nieuw moet zijn.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                  Ik ga mijn budget wat naar beneden schroeven.

De opvolger van de mijne?

Comment

Of Radon, idd.

Let wel: Canyon, is niet verkrijgbaar via de fietsenmaker. Die moet je online bestellen. Mss ben je daar niet voor als je niet zelf aan je fiets kan werken, konijn.
                                    Radon moet je in Duitsland gaan halen. Of kan je die intussen al in bepaalde winkels bij ons ook kopen?
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                      Of Radon, idd.

Let wel: Canyon, is niet verkrijgbaar via de fietsenmaker. Die moet je online bestellen. Mss ben je daar niet voor als je niet zelf aan je fiets kan werken, konijn.
                                      Radon moet je in Duitsland gaan halen. Of kan je die intussen al in bepaalde winkels bij ons ook kopen?
                                      Ook bestellen als canyon, kost 50 euro om te verzenden of zoiets.

Staat op 2 min in elkaar

Comment

Ook bestellen als canyon, kost 50 euro om te verzenden of zoiets.

Staat op 2 min in elkaar
                                        Ah, OK. Een maat van mij heeft o.a. een Radon-koersfiets (is meer een MTB-kerel). Hij is die samen met mij gaan halen in een grote winkel in ... (don't remember). Niet zo ver over de grens. Het is uiteraard wel een eind rijden van hier. En al zeker van bij Rabbit.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik denk dat je ze idd kan afhalen ginder, in de buurt van Bonn of zo?

Comment

Working...
                                          X