Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ze ziet er iets beter uit zonder bike ja

maar hoofdzaak is dat ze wint op die 29".

En ze is 4 maand zwanger, dus heren het is te laat

Comment

• Even gemeten vanaf de grond : zadel staat 1 cm hoger dan het stuur ter hoogte van de handvaten. Op de laatste foto zie je wel dat ik het stuur in feite nog wat kan draaien zodat de handvaten lager komen te staan, maar ik ga er afblijven voorlopig.

Comment

• Mooie fiets (voor een cannondale ) met zuivere lijnen. Veel plezier ermee

edith : wat is de bedoeling van de fizik dinges onderaan de zadelpen, vocht uit de buis houden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
          Die olie kan je dus gaan verversen he.

Daar zit nu lucht in en krijg je er bijna niet meer uit.

Je moest dat dus niet opendraaien he, gewoon die pistons terug naar binnen draaien ...
          Welk materiaal heb ik daarvoor allemaal nodig? Kan ik dat verkrijgen in een fietsenwinkel zoiets?

EDIT: Ziet er mij redelijk speciaal uit zo een "bleedingkit" en ik zou dat morgen al moeten hebben. Bestaat er geen andere manier?
          Last edited by Stancke; 26/07/2011, 23:51.

Comment

• Ik heb dat indertijd zelf gefabriceerd van 2 spuiten en een vijs met een gat door geboord.

Moet er ergens nog foto's van hebben denk ik.

Comment

• Comment

• Comment

• Okay, m'n schijfrem ontvet en m'n remblokjes ontvet + opgeschuurd en m'n remmen piepen nog altijd gigantisch luid.

Heb nog niet ontlucht, kan dat daarmee te maken hebben?

Comment

• Zoals Jupke reeds heeft aangehaald bestaat de kans dat je de remleiding zal moeten ontluchten maar hou er ook rekening mee dat schijfremmen vlugger last hebben van serieus piepend geluid, vooral bij natte omstandigheden.
                    Mijn remblokjes maken een oorverdovend geluid bij nat weer.

Comment

• Ja, maar ik heb nog nooit last daarvan gehad... Alleen sinds gisteren toen m'n pa die remmen heeft toegeknepen zonder dat er een wiel in zat...

Dat spel piepte en remde niet meer, ik had de indruk dat er wat olie op de schijfrem zelf lag. Deze morgen dan alles eens ontvet en de remblokken nog eens opgeschuurd en probleem blijft hetzelfde: piepen en niet remmen.

Comment

• Van piepende remmen heb ik eigenlijk nooit of te nimmer last gehad sinds ik op m’n beide fietsen XT remmetjes heb zitten ( in combinatie met XT schijven op al m’n wielen ) , zo nu en dan ( paar keer per jaar ) reinig in zowel de schijven als de blokjes met remreiniger. Wat ik wel regelmatig doe is de remblokjes verwijderen, de pistons even iets verder uitduwen dan wat ze normaal moeten, proper maken en een drupje minerale remolie op de zuiger/dichting doen aan beide zijden en dan terug duwen, de overtollige olie wegvegen en de blokjes er terug in. Op die manier heb ik eigenlijk nooit piepende of slepende remmen. Ontluchten is een fluitje van een cent maar ik rij nu denk ik al zeker meer dan een jaar rond zonder iets ontlucht te hebben, nog niks van sponsachtig gevoel momenteel.
                        XT remmen zijn wat mijn mening betreft echt super prijs/kwaliteit, ze zijn misschien niet de lichtste maar als ik ze vergelijk met bvb de vroegere Magura Julie’s die op m’n fiets stonden toen ik hem kocht , dat was pas rommel, bij het minste modderritje slepen en vastzittende zuigers…

Zoals ik je een tijd geleden vertelde toen je een fiets wou kopen is er aan schijfremmen zeker wat onderhoud nodig, daar kun je mijns inziens niet onderuit, echter de schijfremmen die je daar hebt zijn waarschijnlijk niet van de beste, anders moet je gewoon velgremmen nemen…

Nu als ik lees dat je de remmen hebt dichtgeknepen zonder schijven ertussen en er is blijkbaar olie aan je caliper vrijgekomen dan hoop ik dat bij het terugduwen van de zuigers je de dichtingen niet hebt beschadigd anders ben je gezien denk ik... Olielekken op die plaats zou ik zeker niet meer vertrouwen en dit zal ook telkens remproblemen blijven geven...

Comment

• Aight, geen zin meer om te foefelen dus fiets maar binnen gedaan bij m'n LBS (waar ik nu ga sinds het debacle met m'n koersfiets geweest).

Aangezien ik geen vervoer terug had heb ik zijn MTB in bruikleen gekregen tot wanneer mijn fiets klaar is. Da's pas service en nu weet ik weer waarom ik naar de andere kant van't stad rij

Deftige fiets zeker? Morgen eens gaan testen, ik heb alleen m'n bedenkingen bij de staat van de banden, precies slicks en als ik dan morgen door het bos/modder ga ploeteren...

Comment

• Knap stukje werk, die Granville . Is natuurlijk een lokkertje van je lbs om (je) een nieuwe fiets te (ver) kopen binnenkort Maar dat terzijde , dat zal wel goed fietsen peins ik.

Ik ga voor mijn schijfremmen ook altijd naar de lbs hoor, ik vertrouw mezelf daar niet genoeg voor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                              Zoals Jupke reeds heeft aangehaald bestaat de kans dat je de remleiding zal moeten ontluchten maar hou er ook rekening mee dat schijfremmen vlugger last hebben van serieus piepend geluid, vooral bij natte omstandigheden.
                              Mijn remblokjes maken een oorverdovend geluid bij nat weer.
                              Inderdaad ja , als ze vochtig zijn piepen de mijne ook, anders niet of nauwelijks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                Knap stukje werk, die Granville . Is natuurlijk een lokkertje van je lbs om (je) een nieuwe fiets te (ver) kopen binnenkort Maar dat terzijde , dat zal wel goed fietsen peins ik.
                                't Is geen echte LBS eigenlijk, kerel die dat doet in bijberoep (in z'n garage) maar veel ervaring heeft met MTB's en koersfietsen dus moet het vooral hebben van kleine prullen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten

Deftige fiets zeker? Morgen eens gaan testen, ik heb alleen m'n bedenkingen bij de staat van de banden, precies slicks en als ik dan morgen door het bos/modder ga ploeteren...
                                  neem maar een binnenband mee en een pomp want die fast freds noemden wij vroeger fast flats

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                    Knap stukje werk, die Granville . Is natuurlijk een lokkertje van je lbs om (je) een nieuwe fiets te (ver) kopen binnenkort Maar dat terzijde , dat zal wel goed fietsen peins ik.

Ik ga voor mijn schijfremmen ook altijd naar de lbs hoor, ik vertrouw mezelf daar niet genoeg voor
                                    Bwa, valt wel mee hoor.
                                    Lijkt moeilijker dan het is.

Comment

• Dat is met veel dingen zo, en je moet het vooral eens een paar keer doen om het onder de knie te krijgen. En daar wringt het schoentje.

Comment

• Het afstellen van de versnellingen en de remblokjes veranderen, dat zou ik graag willen kunnen/doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                          Het afstellen van de versnellingen en de remblokjes veranderen, dat zou ik graag willen kunnen/doen.
                                          Zeker remblokjes vervangen is 2 keer niks, echt waar.

Welke remmen heb je?

Comment

Working...
                                          X