Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wat is er zo slecht aan een deore.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Dat denk ik ook. Het lijkt me een goede koop als je dat geld er wil voor geven. Kijk wel na of het je maat is !!
      Ik zit eigenlijk tussen twee maten in (1m82, 86cm bbl). Via de website zou ik wel een "L" moeten hebben. Kader ziet er in ieder geval ook groter uit als mijn Granville frame en dat vind ik wat te klein eigenlijk. Net ook langs mijn fietsenboer geweest en die bevestigde ook dat het echt wel uitstekend materiaal is en zeker voor die prijs. Er is maar een manier om te weten of het de juiste maat is natuurlijk, en dat is mijn achterwerk daar eens op de fiets zwieren en een toertje rijden.

Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
      Wat is er zo slecht aan een deore.
      Deore is ideaal startersmateriaal (maar daar is alles dan ook wel mee gezegd denk ik). Mijn fiets gaat dus de verkoop in voor 250 eurootjes, jij mag ook gespreid betalen Ceke
      Last edited by EvO@d1rk.be; 11/06/2011, 17:00.
      Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

Als je ter plaatse bent, en het is mooi weer, de zwarte route in Borgloon is best knap!
        Allez, de bossen in Heverlee zijn waarschijnlijk mooier, maar anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          In de Kempen hebben ze het precies snel over "bergskes".
          'Bergske' is een verkleinwoord hoor.

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
          Jep, het derde
          Dat het het derde is dat had ik niet gezien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk Berichten
            Wat mag er dan wel mis zijn met die XX crank? Slechter als de deore crank waar ik nu mee rond bol zal ze toch niet zijn?
            Ik bedoel, verkoop dan die XX crank, ze geven er allemaal tweedehands nog aardig wat geld voor, zo wordt je fiets nog wat goedkoper. Die XX cranks zijn prijs/kwaliteit gewoon pure rip off niet meer niet minder.

Comment

Ik ben op zoek naar een nieuwe MTB. Heb vroeger gereden met een granville xc0 met een deore XT groep, magura hydraulische remmen enz.. Kostte rond de 900 euro nieuw.

Nu ben ik eens aan het rondkijken voor iets nieuw / tweedehands en stootte op het volgende : http://www.2dehands.be/fietsen/fiets...untainbike-atb
              Wat vinden jullie hiervan ? Prijs / afmontering e.d. ? Ik vroeg me af of het wel goed is om SRAM en Shimano door elkaar te gebruiken. De xtr en s0 zouden van het beste zijn wat deze merken te bieden hebben..

Verder heb ik er niet zo superveel verstand van, dus had al wat rondgevraagd bij een paar kennissen. (zowel over die 2dehands als over een nieuwe)
              De ene vond dit een goede fiets met goed materiaal, de andere zei dat het een boeltje bijeengeraapt materiaal was en gaf mij de raad om tot in augustus te wachten met kopen. Aangezien de prijzen van de fietsen van jaar 2011 zouden dalen. Hij raadde mij ook aan om de winkel Math Salden in het oog te houden, ik zou daar dan in augustus ongeveer dezelfde setup kunnen kopen dan die tweedehands maar dan gloednieuw ?
              Graag jullie mening! Bedankt!

Comment

Voorderailleur ook, denk ik dan.
                En als het niet om het gewicht te doen is, kan je die SID vervangen door een gewone SID, of een Fox, en pakweg 250 euro besparen. Al weet ik niet precies hoeveel zo'n SID XX gaat.
                Voor 1000 euro denk ik dat je dat ding dus, min of meer identiek, onder je gat hebt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door N!trOn Bekijk Berichten
                  Nu ben ik eens aan het rondkijken voor iets nieuw / tweedehands en stootte op het volgende : http://www.2dehands.be/fietsen/fiets...untainbike-atb
                  Wat vinden jullie hiervan ? Prijs / afmontering e.d. ? Ik vroeg me af of het wel goed is om SRAM en Shimano door elkaar te gebruiken. De xtr en s0 zouden van het beste zijn wat deze merken te bieden hebben..
                  Crossride wielsetje is degelijk, maar niet erg licht en ook niet echt in verhouding met XTR/X.O. Idem voor de vork, goede vork, 't is echter geen SID maar een Reba van een paar jaar oud. Voor de rest is dat goed in orde, maar meer dan 700 euro zou ik er zelf niet aan geven.
                  Hoe groot ben je?
                  Misschien is dit iets voor u: http://www.2dehands.be/fietsen/fiets...untainbike-atb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                    Crossride wielsetje is degelijk, maar niet erg licht en ook niet echt in verhouding met XTR/X.O. Idem voor de vork, goede vork, 't is echter geen SID maar een Reba van een paar jaar oud. Voor de rest is dat goed in orde, maar meer dan 700 euro zou ik er zelf niet aan geven.
                    Hoe groot ben je?
                    Misschien is dit iets voor u: http://www.2dehands.be/fietsen/fiets...untainbike-atb
                    Ben 1.90m groot, weet ook niet zoveel van die maten.. weet wel dat ik een L had

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                      Ik bedoel, verkoop dan die XX crank, ze geven er allemaal tweedehands nog aardig wat geld voor, zo wordt je fiets nog wat goedkoper. Die XX cranks zijn prijs/kwaliteit gewoon pure rip off niet meer niet minder.
                      Mja, die cranks gaan inderdaad wel wat geld, maar als ik hem koop laat ik hem wel gewoon zo denk ik. Als je het nieuw moet kopen is die XX idd pure ripoff, maar voor deze prijs is dat prijs/kwaliteit quasi onklopbaar. Hoe zit dat eigenlijk met die notubes als je lek rijdt? Heb daar geen ervaring mee Kan je daar ook gewone binnenbandjes insteken?

Ik heb iig een PM gestuurd naar de verkoper om er woensdag eens langs te gaan. Gewoon hopen dat de maat goed is en er nergens iets verborgen zit
                      Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

Dan past die 21" van Specialized perfect, ik ben even groot en heb net hetzelfde frame.
                        850 bieden en halen dat spul, super fietsen!
                        Qua aandrijving misschien nét iets minder dan die andere, maar de betere vork, en wielset. Frame is boven alle twijfel verheven...

Comment

Even offtopic, speciaal voor Adri uit het BMW topic!

.Car - 2008 Mazdaspeed3Mazdaspeed CAIDunlop Z1 Star SpecsRX8 WheelsKoni FSDsStock everything else!Memorial Day Weekend driving on Calaveras Road in Northern ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Dat het het derde is dat had ik niet gezien.
                            Dat is de makkelijkste om zo veel air op te behalen
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                            Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Ik ben op zoek naar een nieuwe MTB. Heb vroeger gereden met een granville xc0 met een deore XT groep, magura hydraulische remmen enz.. Kostte rond de 900 euro nieuw.

Verder heb ik er niet zo superveel verstand van, dus had al wat rondgevraagd bij een paar kennissen. (zowel over die 2dehands als over een nieuwe)
                              De ene vond dit een goede fiets met goed materiaal, de andere zei dat het een boeltje bijeengeraapt materiaal was en gaf mij de raad om tot in augustus te wachten met kopen. Aangezien de prijzen van de fietsen van jaar 2011 zouden dalen. Hij raadde mij ook aan om de winkel Math Salden in het oog te houden, ik zou daar dan in augustus ongeveer dezelfde setup kunnen kopen dan die tweedehands maar dan gloednieuw ?
                              Graag jullie mening! Bedankt!
                              Met de mengeling Shimano/SRAM is imo niets mis. Alleen de GXP-lagers die bij dat crankstel horen, zijn niet zo bijster goed. Trouwens, dat crankstel is sowieso wel van een lager niveau dan de rest van de afmontage. Op zich niet erg, mocht er tóch een deftige trapas op zitten.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk Berichten
                                Hoe zit dat eigenlijk met die notubes als je lek rijdt? Heb daar geen ervaring mee Kan je daar ook gewone binnenbandjes insteken?

Ik heb iig een PM gestuurd naar de verkoper om er woensdag eens langs te gaan. Gewoon hopen dat de maat goed is en er nergens iets verborgen zit
                                Natuurlijk kan je daar gewone biba's in steken, tubeless rijden heeft echter wel z'n voordelen hoor, veiliger voor snakebites bij rijden op lage druk , gewicht, kleine gaatjes dichten zichzelf enz...... Op baan zou ik wel nog een biba meenemen, als je een deftig gat/scheurtje hebt krijg je dat ook niet dicht zenne.
                                Als je het makkelijk wil dan koop je eventueel tubeless banden en een bus joe's No flat en iedereen kan die monteren. Gewone banden tubeless leggen is toch soms een ander paar mouwen, hangt zeer af van band tot band... Zo ben ik al de ganse week aan het sukkelen om een set Conti racekings 2.2 SS luchtdicht te krijgen , met joe's lukt het me dus niet... uiteindelijk eens een bus Nozich besteld nu en we gaan zien wat dat geeft, anders geef ik het op.
                                Los daarvan is als deze je qua maat past toch een serieus koopje zenne, de wielen, vork, aandrijving alleen al...
                                Last edited by Audidriver; 12/06/2011, 09:13.

Comment

Supersonics zijn heel moeilijk luchtdicht de krijgen. Bij mij komt de melk gewoon door de broze flanken. Als je met melk wil rijden, neem je beter de Protection-versies bij Continental.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                    Supersonics zijn heel moeilijk luchtdicht de krijgen. Bij mij komt de melk gewoon door de broze flanken. Als je met melk wil rijden, neem je beter de Protection-versies bij Continental.
                                    De zijflanken zijn idd de boosdoeners, jammer want het zijn hele leuke banden om mee te rijden... De rolweerstand is subliem terwijl je er op onverhard best wat mee aankunt. Gisteren een flinke rit gedaan van thuis uit met die Race kings, richting Hertsberge, Beernem , Oostkamp ( door de bossen daar ) , Brugge, Dudzele, Ramskapelle, Heist , Knokke (zwin ) , Cadzand en dan in omgekeerde richting terug, goed voor zo'n dikke 120km, ideale bandjes om verhard en onverhard wat af te wisselen.
                                    Ik heb nog een wielsetje waar tubeless 2.0 versies opliggen, die zijn natuurlijk wel dicht maar ze zijn ook een stuk minder soepel dan die SS versies. De rubbercompount van het loopvlak is ook helemaal anders, die SS heeft volgens mij veel meer grip.
                                    Nu ik hoop dat die nieuwe Nozisch het wel zal dichtkrijgen, volgens vele berichten om mtb fora zou het wel lukken met dees, volgende week zullen we zien...
                                    Last edited by Audidriver; 12/06/2011, 11:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                      Dan past die 21" van Specialized perfect, ik ben even groot en heb net hetzelfde frame.
                                      850 bieden en halen dat spul, super fietsen!
                                      Qua aandrijving misschien nét iets minder dan die andere, maar de betere vork, en wielset. Frame is boven alle twijfel verheven...
                                      Ben je dan zeker dat die fiets nog standaard is? En dat ze geen onderdelen gewisseld hebben.. als ik die man mag geloven (en de standaard specs gelden nog dan zou er dit op staan : http://www.specialized.com/us/en/bc/...009&spid=39218 )
                                      Wat zou de nieuwprijs ongeveer zijn van deze in den tijd (2009 ?)
                                      Verder vind ik de kleur ook niet zoo super, zeker dat 'roze' niet (voor zover dat belangrijk is natuurlijk hehe)

Denk je dat het waar is dat de prijzen in augustus naar beneden gaan voor modellen van jaar 2011? En zou je daar dan nog makkelijk aangeraken of zal je al veel 'chance' moeten hebben ?

Comment

Ben je dan zeker dat die fiets nog standaard is? En dat ze geen onderdelen gewisseld hebben.. als ik die man mag geloven (en de standaard specs gelden nog dan zou er dit op staan : http://www.specialized.com/us/en/bc/...009&spid=39218 )
                                        Wat zou de nieuwprijs ongeveer zijn van deze in den tijd (2009 ?)
                                        Verder vind ik de kleur ook niet zoo super, zeker dat 'roze' niet (voor zover dat belangrijk is natuurlijk hehe)

Denk je dat het waar is dat de prijzen in augustus naar beneden gaan voor modellen van jaar 2011? En zou je daar dan nog makkelijk aangeraken of zal je al veel 'chance' moeten hebben ?
                                        Die is volgens mij helemaal standaard ja. Nieuwprijs: 1699 euro. De eerste paar duizend kilometer gaat daar niets op vervangen moeten worden, buiten misschien banden/remblokken. Vervangen van cassette/ketting/kettingbladen kost je normaal makkelijk 100 euro.
                                        Roze is dat trouwens niet, dat zijn gewoon fletse kleuren op die foto's. 't Is duidelijk rood:

Mits wat geluk ga je overjaarse modellen kunnen kopen dan, ja. Maar nog altijd niet met dezelfde prijs-kwaliteitsverhouding als een tweedehands fiets natuurlijk.
                                        Last edited by ; 12/06/2011, 11:39.

Comment

Voorlopig blijf ik gewoon rijden met een binnenband, zo slecht vind ik dat allemaal niet. Super makkelijk om eens van banden te wisselen + als je plat staat gewoon een andere biba erin en verder, op 5min gefikst. Zeker voor iemand die geen zotte toeren doet vind ik dit nog steeds de 'makkelijkste' methode...

Comment

Working...
                                          X