Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
    In Oostenrijk gereden met veel lagere bandendruk dan gewoonlijk, onvoorstelbaar hoeveel beter dat rijdt.
    Bergaf op steenslag veel meer zekerheid in de bochten, op asfalt nauwelijks snelheidsverschil, effectief extra verende werking voor en achter, ...
    Ze zullen niet snel terug richting 3 bar gaan, zoveel is zeker.
    Ik mis de bergen nu al. Ik ben verslaafd geraakt aan het klimmen, met een afdaling als beloning. Op een paar dagen voelde ik ginder m'n conditie erop vooruit gaan.
    Ik zet nooit 3 bar in m'n MTB banden.

Comment

• Ik bol altijd (wel met binnenband) rond de 2 bar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
        Ik bol altijd (wel met binnenband) rond de 2 bar.
        2,3 achteraan en 2,0 vooraan. Ideaal met mijn 78 kilo's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Ik zet nooit 3 bar in m'n MTB banden.
          Ik heb geen drukmeter, dus ik weet niet of het zo veel was, maar in ieder geval 'baanhard'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
            Ik heb geen drukmeter, dus ik weet niet of het zo veel was, maar in ieder geval 'baanhard'.
            Heb me ooit in de Makro zoiets gekocht voor €5.

Comment

• Zondag een mooie tocht gereden in Lichtaart!
              Het ging eigenlijk verbazingwekkend goed, een gemiddelde van 23,5.
              De eerste halve km in de bos wel vastgezeten achter een heel treintje, want er was ne kleine die continue van zijne fiets moest, dus dat was wel nefast voor het gemiddelde.
              Vervolgens ook nog eens 10 minuten aan de kant gestaan met een kapotte band, anders lag mijn gemiddelde toch bij de 24,5 - 25 per uur denk ik.
              't zijn de 44 geworden, ik keek op mijn klok en het was al half 12, ik moest om 13h bij mijn tante zijn en ik had nog 4 km voor de boeg... Dus geen 58...
              (ook veel te laat vertrokken )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                Zondag een mooie tocht gereden in Lichtaart!
                De eerste halve km in de bos wel vastgezeten achter een heel treintje, want er was ne kleine die continue van zijne fiets moest, dus dat was wel nefast voor het gemiddelde.
                Vervolgens ook nog eens 10 minuten aan de kant gestaan met een kapotte band, anders lag mijn gemiddelde toch bij de 24,5 - 25 per uur denk ik.
                't zijn de 44 geworden, ik keek op mijn klok en het was al half 12, ik moest om 13h bij mijn tante zijn en ik had nog 4 km voor de boeg... Dus geen 58...
                Wordt het gemiddelde ook verder berekend indien je stilstaat?
                Op mijn fietscomputer wordt het gemiddelde alleen berekend indien je rijdt.

Comment

Zondag een mooie tocht gereden in Lichtaart!
                  Ben daar ook geweest.

Had ik dat geweten had ik er nog wel ene op gedaan!

Moeten ongeveer gelijktijdig aangekomen zijn, heb om 11u55 vanop de fiets naar Wendy gebeld dat ik onderweg naar huis was en heb daar niets gedronken, juist 2 min aan de aankomst gestaan, gezien dat de rest al door was (hebben 44 gereden en ik 5 en ben doorgereden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                    Als je met 3 bar op baan bent kan je beter de koersvelo pakken hé . Lage druk is idd plezant, niet alleen voor de grip ( opletten in de bochten als je te laag wil gaan ! ) maar ook voor het comfort, je rug zal er blij mee zijn. Afhankelijk van het bandtype rij ik meestal zo ts de 1.3 en 1.8 bar, nooit meer ( ben wel geen zware en al m'n wielen zijn tubeless )
                    Idem, je staat er eigenlijk versteld van hoeveel bikers met veel te harde banden rondrijden. Minder druk = meer grip. Onlangs nog ergens een test gelezen waarbij aan de hand van wattagemeting en hartslag het verschil in rendement werd gemeten naargelang bandendruk, en de laagste bandenspanning bleek de efficiëntste te zijn (uiteraard op MTB-terrein en niet op asfalt). Ik werk met ong. dezelfde druk als jij (weeg 70kg). 2bar of meer is voor mij(n gewicht) precies een stuiterfestijn.

Comment

• Op mijn banden zet ik altijd 3bar om te beginnen. Onderweg laat ik het wat af adh het terrein. De parcours in mijn omgeving zijn allemaal 50% asfalt, 25% verharde wegjes, 25% onverharde wegjes. Als ik effectief op mtb tocht ga van een organisatie zet ik het op 2.4 ongeveer. Ik weeg 90kg en dit is zo goed voor mij.
                      BMW 118D E87 M-pack

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                        Heb me ooit in de Makro zoiets gekocht voor €5.
                        Ik gebruik dat waarschijnlijk één keer, en dan ligt het daar...
                        Gewoon op het gevoel afgaan werkt voor mij het best. Met wat meer druk vertrekken (veel asfalt eer ik offroad kan) en dan wat aflaten.

Comment

Als dat gemiddelde toch zo belangrijk is dan moet je geen toertochten maar wedstrijden gaan rijden hé , als ik zo'n klein manneke tegenkom dan probeer ik die te motiveren en zal die zeker niet opjagen of me er aan ergeren, het is toch mooi om zien die klein gasten die hun best doen om overal door te geraken of niet ? Gemiddelde's op toertochten kijk ik zelden of nooit naar en ik streef al zeker niet naar bepaalde waarden, als je eens wil doorvlammen dan doe ik dat om m'n eentje wel .

Comment

• Deze keer met poging tot normaal kijken.

Comment

• Comment

• Ale, dat had ik nu niet verwacht zeg dat daar commentaar op ging komen.

Comment

• Met de MK's rij ik op 1,3-1,5 op relatief droge maar zware ondergrond (stene, zand, putten etc), in modder durf ik wel naar 1,2 gaan maar dat doe ik nauwelijks.

Comment

• Ge komt daar dien bos uit, ziet die camera staan en op die fractie van een seconde moet je beslissen of lachen, stoer kijken of afziend ogen het beste is.
                                    Vaak duurt die twijfel door tot de camera

Comment

• Meestal doe ik alsof ik de camera niet zie (lees: zie ze ook niet). Als ik wat overschot heb en ik zie ze staan trek ik nen gekke snoet of steek ik mijn tong uit

Comment

• Meestal is het probleem bij mij dat je niet weet wanneer die gaat trekken.

Ik wil meestal wel naar de camera kijken en lachen maar je kan dat ook niet te lang doen, zou nogal onnozel zijn daardoor tegen een boom te rijden. Dus meestal wil ik net gaan lachen of wil ik net terug weg kijken of zo.

Comment

• Gewoon doen wat je moet doen en je van die camera niks aantrekken

Hier nog ene paar uit de oude doos.
                                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                          X