Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Paar vraagjes aan de kenners:

-wat betekent 29'ers? In de zin dat iemand zijn MTB wegdoet voor de aankoop van 29'ers.
    -hebben jullie allemaal een GPS mee om de route naderhand te kunnen uitpluizen e.d? Of doen jullie dat achteraf?
    -de routes die jullie maken, vinden/zoeken jullie die op internet? Zo ja, waar zoal? Of is dat de fiets op en rijden maar?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
      Paar vraagjes aan de kenners:

-wat betekent 29'ers? In de zin dat iemand zijn MTB wegdoet voor de aankoop van 29'ers.
      -hebben jullie allemaal een GPS mee om de route naderhand te kunnen uitpluizen e.d? Of doen jullie dat achteraf?
      -de routes die jullie maken, vinden/zoeken jullie die op internet? Zo ja, waar zoal? Of is dat de fiets op en rijden maar?
      Een normale mtb is met 26" wielen.

Er is nu de trend naar grotere wielen welke een grotere stabiliteit en snelheid zou geven, is een punt gevoelig aan discussie.

Ik heb geen gps, gewoon een km-tellertje.

Ofwel rij je een uitgepijlde toertocht op zondag, ofwel een uitgestippelde route van bloso , of als je zelf de weg leert kennen maak je je eigen route, ...

Comment

• Merci Jup!

Comment

Merci Jup!
          Als je veel verschillende dingen wil fietsen heb je natuurlijk wel een voordeel aan zo'n GPS he. Ook je trainingen kan je nadien dan mooi op de pc zien enz.

Het eerste waar ik het voor zou kopen is om toertochten te loggen en als ik dan een heel mooie ben tegengekomen deze nog eens opnieuw te kunnen rijden. En op onbekende plaatsen niet te hoeven zoeken achter een route.

Maar voorlopig is het me eerlijk gezegd het geld niet waard, 500 euro of zo voor zo'n edge 800, vind ik toch wel veel om af en toe een route opnieuw te rijden ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
            Als je veel verschillende dingen wil fietsen heb je natuurlijk wel een voordeel aan zo'n GPS he. Ook je trainingen kan je nadien dan mooi op de pc zien enz.

Het eerste waar ik het voor zou kopen is om toertochten te loggen en als ik dan een heel mooie ben tegengekomen deze nog eens opnieuw te kunnen rijden. En op onbekende plaatsen niet te hoeven zoeken achter een route.

Maar voorlopig is het me eerlijk gezegd het geld niet waard, 500 euro of zo voor zo'n edge 800, vind ik toch wel veel om af en toe een route opnieuw te rijden ...
            En dan vergeet je nog de 'privé-stukken' die in veel toertochten zitten... Als daar gedurende het jaar nog wat teveel mountainbikers terugkeren, kan men zelfs als toertocht voortaan fluiten naar toelating.
            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Dat ook ja.

Comment

• Ik zal maar eerst eens mijn MTB wat vaker van stal proberen te halen.

Comment

Ik zal maar eerst eens mijn MTB wat vaker van stal proberen te halen.
                  Dat is meestal een goed begin.

Comment

• Iemand die vanavond de hoebelbike MTB rit mee rijdt?
                    Vanavond is de nachtrit en zondag de gewone ritten.

www.hoebelbike.be
                    BMW 118D E87 M-pack

Comment

• Net terug van 3 dagen biken in de Portes du Soleil. Gisteren 75km op de bike gezeten..

Klein detail, in het hele voorgaande jaar (van juli 2010 tot nu..) had ik pas 2 keer op mijn fiets gezeten
                      Het is verbazingwekkend goed gegaan! Niet gevallen, geen lekke banden, zalig gefietst!

1 dag is wel letterlijk in het water gevallen, maar ja nog altijd 2 dagen supermooi geweest

Comment

- 29" ers zijn grotere wielen .. met langere spaken... en dus per definitie zwakker. Ga eens in de Alpen kijken. Je zult lang moeten zoeken voordat je de eerste 29"er gaat vinden.
                        Het is wél iets heel geschikts voor snelle parcoursen met relatief gemakkelijke ondergrond.
                        - Persoonlijk ken ik veel mtb'ers, 1 op 100 heeft een GPS ...
                        - Vrijwel iedereen rijdt Bloso routes (www.mtbroutes.be) of georganiseerde tochten. Ook in het buitenland zijn erg veel uitgepijlde routes te vinden
                        kijk ook eens bij meet & greet topics op mtb sites zoals forum.mountainbike.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                          Een normale mtb is met 26" wielen.

Er is nu de trend naar grotere wielen welke een grotere stabiliteit en snelheid zou geven, is een punt gevoelig aan discussie.
                          Idd.
                          Anderzijds, 29" is misleidend. In feite zijn dat 28"-wielen met erg dikke banden op. 28" is wat je vindt op koersfietsen, hybrides en stadsfietsen. Door de dikke MTB-banden tonen die wielen natuurlijk groter, maar in principe is het steeds de maat van de velg (28" dus) die telt.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik gebruik RunKeeper om mijn routes te tracken en RaceYou om de routes van RouteYou te volgen.

Comment

• Leuk fotootje van donderdag:

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                Leuk fotootje van donderdag:
                                Waar is dat??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk Berichten
                                  Waar is dat??
                                  Les Crosets, grens Frankrijk/Zwitserland

Comment

• wat raden jullie mij aan van fietsverlichting voor de MTB?

Moet LED zijn en met batterij die aan het frame hangt.
                                    BMW 118D E87 M-pack

Comment

• Is deze set de moeite voor dat geld?
                                      BMW 118D E87 M-pack

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                        Leuk fotootje van donderdag:

MTB heaven

Dat laatste stuk kan je toch niet oprijden? Hoe belachelijk steil is dat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                          MTB heaven

Dat laatste stuk kan je toch niet oprijden? Hoe belachelijk steil is dat
                                          Als je goed kijkt zie je een pad dat naar links loopt (dat smallere pad), dat is het pad welke we gevolgd hebben.

Het voelt ok, maar als je het nuchter bekijkt, bemodderde banden, vochtige ondergrond met uitstekende natte stenen, en een mooie afgrond naast het 80 centimeter brede pad

Als het goed is hebben we daar ook nog een filmpje van, maar ik wacht nog op de upload door een maat van me

Comment

Working...
                                          X