Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bon, binnekort mijn minerva eens onderhouden denk ik. Vervanging komt er binnen een jaartje of 2, maar voor af en toe te crossen zal hij 't nog moeten doen. Heeft in 4 jaar tijd geen onderhoud gehad, ketting is nooit echt gesmeerd ofzo.
Ik heb er nu continental's vapor onderliggen, in de modder en grind goed, maar op straat te stroef eigenlijk. Welke slicks kan ik daar best in de plaats van leggen? MTB is eigenlijk altijd gebruikt voor snelle korte ritjes in de stad, borduur op, borduur af, nu ga ik hem wat gebruiken voor echt aan conditie te werken.
Bon, binnekort mijn minerva eens onderhouden denk ik. Vervanging komt er binnen een jaartje of 2, maar voor af en toe te crossen zal hij 't nog moeten doen. Heeft in 4 jaar tijd geen onderhoud gehad, ketting is nooit echt gesmeerd ofzo.
Ik heb er nu continental's vapor onderliggen, in de modder en grind goed, maar op straat te stroef eigenlijk. Welke slicks kan ik daar best in de plaats van leggen? MTB is eigenlijk altijd gebruikt voor snelle korte ritjes in de stad, borduur op, borduur af, nu ga ik hem wat gebruiken voor echt aan conditie te werken.
80 km's met de MTB daarnet, waarvan alle lussen van het BLOSO parcours in Herentals. In het begin haal ik daar nen iets oudere mens in op 't parcours, pikt die bij me aan. Ik dacht bij mezelf dat die wel snel zou gaan lossen... even alles doorgetrokken op die kort draaiende single tracks... niks van! Uiteindelijk waren we eigenlijk half aan 't koersen. Hij erover, ik er terug over. Maar niemand kreeg niemand eraf.
Nadien aan de praat geraakt, bleek dat Wim Veris te zijn, 56 jaar jong en recordhouder aantal Ventoux beklimmingen in één dag (9 keer), ex-wereldkampioen op de weg bij de cyclosportieven de cristalp twee jaar terug in 7u 49,... . Ne scherpen duvel van 60 kg.
Ikke dik content, 'k begon al te twijfelen aan mezelf.
Straf! Terwijl ik van onder naar boven aan t scrollen ben en de onderste helft van de foto zichtbaar wordt komt er meteen een 'Wauauauauw!!!'-gevoel naar boven. En dan pas lees ik jouw reactie.
En... toeval wil ook nog dat ik gisteren 2 personen met een mtb ben tegengekomen die deze banden opliggen hadden en ik dan ook meteen zo iets had van 'djeezes, die bandjes zouden ook wel knap zijn op mijn fietske'.
Het zicht achter het stuur is nog vreemder. Je denkt in het begin constant dat je gaat omkeilen.
Onzin, van zodra je wegrijdt voel je dat dit even stabiel is als een "gewone" vork. Ik rij soms zonder handen op off road secties (bvb om even de rug te rechten) zonder dat dit problemen geeft
Onzin, van zodra je wegrijdt voel je dat dit even stabiel is als een "gewone" vork. Ik rij soms zonder handen op off road secties (bvb om even de rug te rechten) zonder dat dit problemen geeft
Over de looks : elk z'n ding.
Ik zei, je denkt dat je gaat omkeilen, omdat je een gat ziet waar normaal nog een poot zit. Natuurlijk keil je niet om, in feite is het 1 van de stijfste vorken uberhaupt.
op eurobike stond een carbon lefty naast een alu, om het verschil in stijfheid aan te tonen tussen die twee vorken. Toch even van verschoten. Die carbon geeft geen krimp, zelfs niet als je er met je volle gewicht op gaat hangen, Die alu geeft toch redelijk wat mee. Volgens de standhouder nog steeds veel minder als een traditionele vork, maar dat konden we jammer genoeg nergens testen.
Comment