Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nog een foto gevonden van vorige week. Eén van die leuke afdalingen...

Comment

• Bon, binnekort mijn minerva eens onderhouden denk ik. Vervanging komt er binnen een jaartje of 2, maar voor af en toe te crossen zal hij 't nog moeten doen. Heeft in 4 jaar tijd geen onderhoud gehad, ketting is nooit echt gesmeerd ofzo.

Ik heb er nu continental's vapor onderliggen, in de modder en grind goed, maar op straat te stroef eigenlijk. Welke slicks kan ik daar best in de plaats van leggen? MTB is eigenlijk altijd gebruikt voor snelle korte ritjes in de stad, borduur op, borduur af, nu ga ik hem wat gebruiken voor echt aan conditie te werken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
        Bon, binnekort mijn minerva eens onderhouden denk ik. Vervanging komt er binnen een jaartje of 2, maar voor af en toe te crossen zal hij 't nog moeten doen. Heeft in 4 jaar tijd geen onderhoud gehad, ketting is nooit echt gesmeerd ofzo.

Ik heb er nu continental's vapor onderliggen, in de modder en grind goed, maar op straat te stroef eigenlijk. Welke slicks kan ik daar best in de plaats van leggen? MTB is eigenlijk altijd gebruikt voor snelle korte ritjes in de stad, borduur op, borduur af, nu ga ik hem wat gebruiken voor echt aan conditie te werken.
        Continental Race King 2.0

Comment

• Mijn ritje van iets meer dan 45km is voor vandaag ook weer achter de rug.

Comment

• 80 km's met de MTB daarnet, waarvan alle lussen van het BLOSO parcours in Herentals. In het begin haal ik daar nen iets oudere mens in op 't parcours, pikt die bij me aan. Ik dacht bij mezelf dat die wel snel zou gaan lossen... even alles doorgetrokken op die kort draaiende single tracks... niks van! Uiteindelijk waren we eigenlijk half aan 't koersen. Hij erover, ik er terug over. Maar niemand kreeg niemand eraf.
            Nadien aan de praat geraakt, bleek dat Wim Veris te zijn, 56 jaar jong en recordhouder aantal Ventoux beklimmingen in één dag (9 keer), ex-wereldkampioen op de weg bij de cyclosportieven de cristalp twee jaar terug in 7u 49,... . Ne scherpen duvel van 60 kg.

Ikke dik content, 'k begon al te twijfelen aan mezelf.

Comment

• Altijd leuk zo'n ouwe die je niet uit je wiel krijgt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                Altijd leuk zo'n ouwe die je niet uit je wiel krijgt.
                Nen ouwe met zulk palmares... daar kan 'k mee leven.

Comment

• Dit lijkt me iets voor W3N.

Comment

• Wit op die manier, vind ik wel nog leuk. Zo'n F1 ziet er minder druk uit dan die witte bike van vorige week.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Dit lijkt me iets voor W3N.

Straf! Terwijl ik van onder naar boven aan t scrollen ben en de onderste helft van de foto zichtbaar wordt komt er meteen een 'Wauauauauw!!!'-gevoel naar boven. En dan pas lees ik jouw reactie.
                      En... toeval wil ook nog dat ik gisteren 2 personen met een mtb ben tegengekomen die deze banden opliggen hadden en ik dan ook meteen zo iets had van 'djeezes, die bandjes zouden ook wel knap zijn op mijn fietske'.

Toch één minpuntje: Ik zie niet graag een lefty.

Comment

• Het zicht achter het stuur is nog vreemder. Je denkt in het begin constant dat je gaat omkeilen.
                        Maar is wel een prima vork anders hoor

Comment

Het zicht achter het stuur is nog vreemder. Je denkt in het begin constant dat je gaat omkeilen.
                          Alleen al voor zo'n Lefty zou ik al een andere fiets willen kopen.

Comment

Het zicht achter het stuur is nog vreemder. Je denkt in het begin constant dat je gaat omkeilen.
                            Dat gevoel heb ik al bij enkel het zien van zo'n bike.

Comment

Onzin, van zodra je wegrijdt voel je dat dit even stabiel is als een "gewone" vork. Ik rij soms zonder handen op off road secties (bvb om even de rug te rechten) zonder dat dit problemen geeft

Over de looks : elk z'n ding.

Comment

• Dat een Lefty plooit, wordt hier nergens beweerd hé, Tuur.
                                Blijft een zalige vork imo.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                  Onzin, van zodra je wegrijdt voel je dat dit even stabiel is als een "gewone" vork. Ik rij soms zonder handen op off road secties (bvb om even de rug te rechten) zonder dat dit problemen geeft

Over de looks : elk z'n ding.

Ik zei, je denkt dat je gaat omkeilen, omdat je een gat ziet waar normaal nog een poot zit. Natuurlijk keil je niet om, in feite is het 1 van de stijfste vorken uberhaupt.

Comment

• op eurobike stond een carbon lefty naast een alu, om het verschil in stijfheid aan te tonen tussen die twee vorken. Toch even van verschoten. Die carbon geeft geen krimp, zelfs niet als je er met je volle gewicht op gaat hangen, Die alu geeft toch redelijk wat mee. Volgens de standhouder nog steeds veel minder als een traditionele vork, maar dat konden we jammer genoeg nergens testen.

Comment

• Ik ben van plan een mountainbike te kopen nu ben ik aan het twijfelen tussen 2 fietsen namelijk
                                      De Scott scale 40

of de
                                      Cube Reaction Pro

De prijs is ongeveer hetzelfde.

Welke zouden jullie aanraden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ndagh Bekijk Berichten
                                        Ik ben van plan een mountainbike te kopen nu ben ik aan het twijfelen tussen 2 fietsen namelijk
                                        De Scott scale 40

of de
                                        Cube Reaction Pro

Ze zien er beiden OK uit. Zelf zou ik voor de Cube gaan omdat ik die gewoon knapper vind en omwille van de Fox-vork.

Edit:
                                        De rest van de afmontage is ook beter, maar het frame is iets eenvoudiger.
                                        Last edited by Beta; 05/10/2011, 20:15.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ndagh Bekijk Berichten
                                          Ik ben van plan een mountainbike te kopen nu ben ik aan het twijfelen tussen 2 fietsen namelijk
                                          De Scott scale 40

of de
                                          Cube Reaction Pro

misschien intressant indien je een cube wilt : http://www.bike-discount.de/shop/m41/cube.html

Comment

Working...
                                          X