Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vandaag de Bloso routes van Aarschot gaan uittesten.

Wel een beetje pech, eerst met het weer, joepie regen en slijk, en daarna met mijn achterband.

Op een gegeven moment rij ik op de kant van een baksteen die op het pad lag, een kilometer verder platte band.

Ik vervang de binnenband en controleer de buitenband op scherpe dingen maar omdat ik wist dat ik die steen had geraakt en er een plat scheurtje in de binnenband stond vermoedde ik toch al snakebite.

10 km verder bij een klim hoor ik ineens een luide knal, precies of ze vuurden een geweer af naast mijn oor. Achterband letterlijk ontploft, stond een gat van 3 op 1 cm in de band.

Ga kijken, een scheur van een cm of 4 in de buitenband, dat was wel balen, want dat heb ik natuurlijk niet reserve mee. Dan maar van de kapotte binnenband een stuk afgescheurd, daar het gat provisoir me gedicht en een nieuwe biba gestoken.

Wonder boven wonder lukte dit best goed, geen bult in de band en geen gapende gaten.

Geprobeerd zo de tour uit te rijden maar op km 46 van 56 klonk er opnieuw een knal en zaten we zonder binnenbanden.

Mijne maat dan alleen verder gefietst terwijl ik wachtte tot hij met de auto terugkwam. Geluk bij een ongeluk, vlakbij was een feestzaal waar ze alles klaar aan het zetten waren voor een trouwfeest vandaag en daar even kunnen opwarmen met een kopje koffie, vriendelijke mensen daar in Langdorp!

Comment

• gat in buitenband is altijd klote.
      ik heb meestal paar triewraps in de camelbak zitten, als ik dan een groot gat in de buitenband heb kan ik die ook toemaken met een binnenband en dan met tiewraps compleet rond band en velg zodat hij beetje toeblijft.
      komt gelukkig niet vaak voor maar toch al 2 keer nodig gehad.

Comment

• Das misschien wel een idee om er zo een paar in m'n zakje te steken!.

Comment

• IK heb nu achteraan een conti x-king 2.2 liggen trouwens ter vervanging.

Comment

• Per toeval een gigantisch privébos ontdekt bij onze Waalse vrienden hier net een beetje verder, zo te zien aan de ondergrond zijn er mij al vele fietsers voorgeweest. Als het weer dat toelaat ga ik tijdens de week eens wat verder padjes zoeken. Stel dat ik toch een Waalse vriend zou tegenkomen, (naast doen alsof ik er niks van begrijp) kan ik een boete ofzo krijgen..?

Comment

• Prive is prive. wat zou jij doen als er iemand in je tuin kwam fietsen?

Comment

• Het probleem is ook dat eigenaars minder snel hun domein gaan openstellen voor toertochten indien er op hun domein wordt gereden zonder toestemming.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 8000rpm Bekijk Berichten
                  Het probleem is ook dat eigenaars minder snel hun domein gaan openstellen voor toertochten indien er op hun domein wordt gereden zonder toestemming.
                  Das waar, zou zeker jammer zijn.

Prive en privé is 2 é, hier in de buurt is een klein bosje eigendom van 'vlaamse waterwegen' ofzo. Dus niet echt persoonlijk bezit van 1 individu, Scouts en Chiro hebben er haast een vaste stek. Tja, daar rij ik toch gewoon door...

Comment

• Ja, dan zijn staatsbossen ook prive als je zo redeneert.

Comment

• Is er bij het plaatsen van banden een verschil tussen vouw- en draadbanden? Moet je ergens speciaal op letten als je vouwbanden monteert?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                        Is er bij het plaatsen van banden een verschil tussen vouw- en draadbanden? Moet je ergens speciaal op letten als je vouwbanden monteert?
                        Vouwbanden zijn wat lichter en vooral wat duurder.

Je moet op niks speciaal letten om ze te monteren, gewoon wat 'voorvormen'. Bij het oppompen zetten die zich vanzelf goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Vouwbanden zijn wat lichter en vooral wat duurder.

Je moet op niks speciaal letten om ze te monteren, gewoon wat 'voorvormen'. Bij het oppompen zetten die zich vanzelf goed.
                          Okido. Thx.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                            misschien intressant indien je een cube wilt : http://www.bike-discount.de/shop/m41/cube.html
                            Jij bent ook uit de buurt dacht ik;
                            Ken je dat parcours naast/achter de voetbalvelden van Avelgem? Daar liggen allerhande bulten en jumps etc, voorlopig ben ik nog niet technisch genoeg maar is het überhaupt de bedoeling om dit met een XC fiets te doen of eerder iets BMX achtings ?
                            Ergens tussen Izegem en Ooigem langs het water loopt een groene MTB route, op een bepaald moment ga je van het jaagpad weg en kan je kiezen tussen een technisch moeilijke/makkelijke route, heb je deze al gereden? En zoja wat vind je ervan? Dan probeer ik die ook eens int weekend... Heb enkel dat technisch moeilijk stuk gereden van 100m, maar het was idd soms wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                              Ken je dat parcours naast/achter de voetbalvelden van Avelgem? Daar liggen allerhande bulten en jumps etc, voorlopig ben ik nog niet technisch genoeg maar is het überhaupt de bedoeling om dit met een XC fiets te doen of eerder iets BMX achtings ?
                              Ergens tussen Izegem en Ooigem langs het water loopt een groene MTB route, op een bepaald moment ga je van het jaagpad weg en kan je kiezen tussen een technisch moeilijke/makkelijke route, heb je deze al gereden? En zoja wat vind je ervan? Dan probeer ik die ook eens int weekend... Heb enkel dat technisch moeilijk stuk gereden van 100m, maar het was idd soms wel
                              Bedoel je dat stuk in Ingelmunster, dit noemt men ook wel klein zwitserland. Is wel leuk maar nu ook weer niet zo speciaal imo, leuker en een stuk langer is Ooigem bos + dat crossparcour langs het kanaal in Ooigem (wel alleen toegankelijk tijdens toertochten).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                Avelgem is onbekend terein voor me... Ik woon vlakbij Ingelmunster en ik rij vrij vaak
                                de route die de Brigandsbikers ieder jaar geven daar. Het stuk in Ingelmunster bos, aan de brugflanken over het kanaal in Ingelmunster , Klein Zwitserland enzo.. Langs die brugflanken zitten idd wel stukjes die niet voor iedereen weggelegd zijn, de matrasse enzo zijn stukjes waar ik er al veel hun ribben heb zien breken en ook erger. Zelf doe ik ook niet alle stukjes hoor, ik ben niet iemand die veel risico’s gaat nemen, als ik 6 weken in het gips geraak hoef ik van niemand een euro te verwachten zodus…
                                Via Ingelmunster kun je dan naar Hulste toe, zo naar Ooigem, Ooigembos is leuk, van daaruit richting Unilin ( rond de brug over de leie ) , het crosparkoer langs de Leie ( idd slechts toegangkelijk voor toertochten, alhoewel ik me in de week wel eens durf wagen daar, via het sluis in Ooigem bereikbaar ) .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                                  Waar kan ik zoiets laten doen? Doen ze dat bij Math Salden ook?
                                  Is je probleem al opgelost? Een collega van mij kan carbon fietsen herstellen.
                                  Hij is, naar eigen zeggen, de 1e in België die dit deed. (15-20j geleden)
                                  De fietsen van de Rabobank ploeg worden ook door hem hersteld
                                  Als je wil bezorg ik je zijn gegevens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                    Avelgem is onbekend terein voor me... Ik woon vlakbij Ingelmunster en ik rij vrij vaak
                                    de route die de Brigandsbikers ieder jaar geven daar. Het stuk in Ingelmunster bos, aan de brugflanken over het kanaal in Ingelmunster , Klein Zwitserland enzo.. Langs die brugflanken zitten idd wel stukjes die niet voor iedereen weggelegd zijn, de matrasse enzo zijn stukjes waar ik er al veel hun ribben heb zien breken en ook erger. Zelf doe ik ook niet alle stukjes hoor, ik ben niet iemand die veel risico’s gaat nemen, als ik 6 weken in het gips geraak hoef ik van niemand een euro te verwachten zodus…
                                    Via Ingelmunster kun je dan naar Hulste toe, zo naar Ooigem, Ooigembos is leuk, van daaruit richting Unilin ( rond de brug over de leie ) , het crosparkoer langs de Leie ( idd slechts toegangkelijk voor toertochten, alhoewel ik me in de week wel eens durf wagen daar, via het sluis in Ooigem bereikbaar ) .
                                    Oorspronkelijk geplaatst door 8000rpm Bekijk Berichten
                                    Bedoel je dat stuk in Ingelmunster, dit noemt men ook wel klein zwitserland. Is wel leuk maar nu ook weer niet zo speciaal imo, leuker en een stuk langer is Ooigem bos + dat crossparcour langs het kanaal in Ooigem (wel alleen toegankelijk tijdens toertochten).
                                    Waar het stuk is dat ik heb gedaan weet ik niet exact, als ik nog eens voorbij kom probeer ik erop te letten. Geen idee waar die dingen zijn die jullie opnoemen...
                                    Zondag wss wel starten in Waregem, kwestie vd eigen stad eens te ontdekken...

Comment

• Voila nieuwe - blauwe - Wippermann 920 Teflon ketting en een 36 Middleburn en 46 Goldtec kettingblad op m'n YBB
                                      Het is decadent ik weet het.

Comment

• het is vooral decadent omdat er een seizoen aankomt, waarbij je de kleuren van je fiets nog amper ziet

Comment

• Ja, maar bij elke wasbeurt tover je ze terug tevoorschijn

Comment

Working...
                                          X