Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Allez ik heb weer iets aan de hand,klein barstje in men carbon kader van ktm aan de waar de zadelpen inschuift.Ik kan dat laten maken zeker eh zone carbon kader?Ik heb toch is op mtb.be gelezen van ene dat zijn cube carbon kader laten maken heeft!
KTM fietsen zijn dus niet van hetzelfde kwaliteitslabel als hun moto's?? Kan je bij de importeur niet terecht met garantie?
KTM fietsen zijn dus niet van hetzelfde kwaliteitslabel als hun moto's?? Kan je bij de importeur niet terecht met garantie?
Jawel,maar carbon kan als is barstje geven,gebeurt regelmatig bij carbon fietsen,heb die kader 2dehands gekocht,maar er zijn speciale bedrijven dat carbon kunnen maken en zal iets laten weten hoe ze dat maken,heb gelukkig nog ne specialized alu
Jawel,maar carbon kan als is barstje geven,gebeurt regelmatig bij carbon fietsen,heb die kader 2dehands gekocht,maar er zijn speciale bedrijven dat carbon kunnen maken en zal iets laten weten hoe ze dat maken,heb gelukkig nog ne specialized alu
http://www.chaos-carbon.com/ Deze maken dat, ik heb indertijd daar ook een offerte gevraagd voor mijne Massi maar kheb het zo gelaten.
Heb van een collega-mtbfreak een Cannondale bike gekregen om te testen. Staat min of meer te koop. Hijzelf heeft een nieuwe gekocht. Is wel al 12 jaar oud maar een jaar of drie geleden helemaal vernieuwd. Ziet er op het eerste gezicht goed uit. Shimano Deore LX shifters. Zie niet direct eens modelnaam staan. Zal morgen eens wat beter kijken (en toerke doen)
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Wat heet "helemaal vernieuwd"? De shifters, zoals je zei. En voorts?
Een vreemd zicht wel, die twee verschillende wielen, maar ze zijn wel beiden nieuwer dan de originele wielen.
Het komt er nog op neer te zien of er speling op de lagers zit en in welke staat ketting en tandwielen verkeren. Idem voor de banden. Voor de rest kan daar niet veel mis aan zijn.
Oh, dat frame is een CAAD2. Er staat idd geen type op (toch niet aan deze kant), maar in feite is dat niet van belang.
Yep, dat staat er idd op CAAD2. Voor de rest morgen eens kijken, ik heb die op 't werk vlug in de auto gestoken. Dat er twee verschillende wielen opzitten, kan me niet zo veel schelen. Al sik dat niet voel tijdenshet rijden... Looks zijn niet zo belangrijk voor mij. Zo lang het geen fluo oranje is...
Ga ook eens wat meer uitleg vragen volgende week. Vond het wel een heel lichte fiets. Weegt niet veel meer dan m'n koersfiets denk ik.
Soit, bedoeling is gewoon een goedkope MTB te kopen om te zien of het "mijn ding" is.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Yep, dat staat er idd op CAAD2. Voor de rest morgen eens kijken, ik heb die op 't werk vlug in de auto gestoken. Dat er twee verschillende wielen opzitten, kan me niet zo veel schelen. Al sik dat niet voel tijdenshet rijden... Looks zijn niet zo belangrijk voor mij. Zo lang het geen fluo oranje is...
Ga ook eens wat meer uitleg vragen volgende week. Vond het wel een heel lichte fiets. Weegt niet veel meer dan m'n koersfiets denk ik.
Soit, bedoeling is gewoon een goedkope MTB te kopen om te zien of het "mijn ding" is.
Als er wat serieus mee gereden is geweest is een ander achterwiel normaal. Velgen slijten dubbel zo snel in als vooraan en een achternaaf is ook dubbel zo snel versleten. Zou ik mij ook niet aan storen, zolang ze er ongeveer hetzelfde uitzien, en dat is in dit geval ook zo. Dat 'ie licht weegt heeft 'ie vooral te danken aan z'n vaste voorvork! Bandjes op 2 bar en hier kan je retehard mee bollen. Als het materiaal allemaal in een nog redelijke staat is, is dit echt wel een goede fiets om mee te beginnen. Let vooral op de staat van de ketting en de tandwielen en of de velgranden niet te serieus ingesleten zijn. Speling op naven, kopserie en trapas. Als dat allemaal nog oké is dan ben je al een heel eind. Wat vraag hij er nog voor?
Bij nadere inspectie zijn het twee dezelfde wielen, alleen zijn de stickers verwijderd bij de voorste velg. 't Zijn Mavic Cross Rides.
Verder zit alles goed stevig, nergens geen speling, tandwielen in goede staat. Testritje zal voor morgenochtend zijn.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Bij nadere inspectie zijn het twee dezelfde wielen, alleen zijn de stickers verwijderd bij de voorste velg. 't Zijn Mavic Cross Rides.
Verder zit alles goed stevig, nergens geen speling, tandwielen in goede staat. Testritje zal voor morgenochtend zijn.
Wat een stickertje al niet kan doen hé.
Ik vond al dat die er precies hetzelfde uitzagen, maar omdat je zelf al wist te zeggen dat het twee verschillende waren, heb ik er niet aan gedacht om het te zeggen.
Bij nadere inspectie zijn het twee dezelfde wielen, alleen zijn de stickers verwijderd bij de voorste velg. 't Zijn Mavic Cross Rides.
Verder zit alles goed stevig, nergens geen speling, tandwielen in goede staat. Testritje zal voor morgenochtend zijn.
Het is het spaakpatroon dat ik een beetje vreemd vind. Daar doelde ik dan ook op. Vooraan gekruist (per drie, lijkt mij) en achteraan aan één kant ook gekruist en aan de andere kant radiaal. Standaard is zo'n voorwiel vooraan aan beide kanten radiaal gespaakt.
Is het voorwiel herspaakt geweest of zo? Een Cross Ride met gekruiste spaken vooraan is meer iets voor een voorwiel voor schijfremmen.
Nu, ik zou hem er ook niet om laten staan, zeker niet, maar het zijn gewoon dingen die mij direct opvallen. Ik denk dat ik die dingen sneller opmerk dan de meeste mensen. Ik zie ook altijd in één oogopslag hoeveel spaken een wiel telt, louter aan het patroon (nu ja, als ze gekruist zijn dan).
Testritje was leuk
Een 30 km waar een kleine 20 offroad. Nu ja, kiezelbaantjes vol modder, putten,... Fietsje beviel goed. Het stuur staat wel wat laag, ik kreeg na een uurtje echt wel pijn aan de handen. Hij geeft ook geen kreuntje als je hem wat mishandelt. Heel af en toe had ik de indruk dat de ketting een tandje oversloeg, maar dat lijkt me door de modder te komen?
Die collega z'n zoon verkoopt ook z'n MTB, maar die zou iets minder "sportief" zijn. Ga misschien die ook eens testen...
Ik had wel het probleem dat m'n voeten nat werden en dus heel snel koud werden. Voor de rest wel eens leuk om onder de modder te zitten
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment