Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Testritje was leuk
Een 30 km waar een kleine 20 offroad. Nu ja, kiezelbaantjes vol modder, putten,... Fietsje beviel goed. Het stuur staat wel wat laag, ik kreeg na een uurtje echt wel pijn aan de handen. Hij geeft ook geen kreuntje als je hem wat mishandelt. Heel af en toe had ik de indruk dat de ketting een tandje oversloeg, maar dat lijkt me door de modder te komen?
Die collega z'n zoon verkoopt ook z'n MTB, maar die zou iets minder "sportief" zijn. Ga misschien die ook eens testen...
Voelde me echt goed vandaag hoewel het er overal zwaar bij lag door de regen van gisteren.
Thuis vertrokken, kleine 20 tot in Brecht, TT van 60 km en terug naar huis, net geen 95 km gedaan. Nergens in de problemen gekomen, wel heel de tijd op het gemak gereden, de rest had meer aanpassingsproblemen naar het zwaarder rijden blijkbaar.
Nu ik een uurtje in de zetel zit krijg ik wel m'n klopke.
Voelde me echt goed vandaag hoewel het er overal zwaar bij lag door de regen van gisteren.
Thuis vertrokken, kleine 20 tot in Brecht, TT van 60 km en terug naar huis, net geen 95 km gedaan. Nergens in de problemen gekomen, wel heel de tijd op het gemak gereden, de rest had meer aanpassingsproblemen naar het zwaarder rijden blijkbaar.
Nu ik een uurtje in de zetel zit krijg ik wel m'n klopke.
Ik kan het mij voorstellen dat je na zo rit een klopke krijgt
Zo'n Garmin is wel cool. Tevreden van? Lijkt me handig om een toerrit te bewaren zodat je die achteraf nog eens kan rijden.
Ik kan het mij voorstellen dat je na zo rit een klopke krijgt
Zo'n Garmin is wel cool. Tevreden van? Lijkt me handig om een toerrit te bewaren zodat je die achteraf nog eens kan rijden.
Ja hoor, heel tevreden.
heb wel een heel simpel modelleke, geen kaarten of zo.
Is een iets uitgebreidere fietscomputer eigenlijk.
Zou normaal wel routes achterna moeten kunnen rijden maar heb het nog niet getest.
Hij vraagt nog 150 euro. Lijkt me heel fair. Banden zijn aan vervanging toe. 'k Zou het stuur ook niet ietsje hoger willen en dat kan volgens hem met een stuurpennetje?
Dus met een 250 euro heb ik een fiets die echt wel in orde staat.
Very tempting
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Hij vraagt nog 150 euro. Lijkt me heel fair. Banden zijn aan vervanging toe. 'k Zou het stuur ook niet ietsje hoger willen en dat kan volgens hem met een stuurpennetje?
Dus met een 250 euro heb ik een fiets die echt wel in orde staat.
Heb van een collega-mtbfreak een Cannondale bike gekregen om te testen. Staat min of meer te koop. Hijzelf heeft een nieuwe gekocht. Is wel al 12 jaar oud maar een jaar of drie geleden helemaal vernieuwd. Ziet er op het eerste gezicht goed uit. Shimano Deore LX shifters. Zie niet direct eens modelnaam staan. Zal morgen eens wat beter kijken (en toerke doen)
niks aantrekken van die leeftijd, deze is ook al 10 jaar ondertussen
Als MTB noob: waarom hebben al die moderne fietsen zo'n sloping frame? Is dat gewoon om de instap makkelijker te maken? Ik blij het visueel minder mooi vinden.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Als MTB noob: waarom hebben al die moderne fietsen zo'n sloping frame? Is dat gewoon om de instap makkelijker te maken? Ik blij het visueel minder mooi vinden.
Vooral omdat de balhoofdbuis een stuk hoger zit dan vroeger omdat de frames van tegenwoordig quasi allemaal voorzien zijn op een vork met rond de 10 cm veerweg. Begin de jaren '90 waren MTB-frames helemaal niet voorzien op een verende vork. Als je die toch monteerde (die dingen hadden toen 4 - 4,5 cm veerweg) wijzigde je de geometrie in feite al. Nu ja, de balhoofdhoek, die in principe 71° was, werd dan 70°. Tegenwoordig is 70° de norm voor XC-frames, juist doordat er altijd verende vorken gemonteerd worden.
Moesten ze bij een modern frame de bovenbuis niet sloping maken, zou je wel een erg lange zitbuis hebben hé.
Persoonlijk ben ik altijd al meer voor sloping geweest, al is dat maar een lichte voorkeur, want je weet mss wel dat ik het nogal heb voor oudere MTB's (de klassiekers dan).
Als MTB noob: waarom hebben al die moderne fietsen zo'n sloping frame? Is dat gewoon om de instap makkelijker te maken? Ik blij het visueel minder mooi vinden.
Dat hebben alle MTB's met een voorvering, hoe kleiner de maat hoe meer. Visueel staat het super, ver uitstekende zadelpennen zijn mooi. Is helemaal geen hedendaags fenomeen. Die F2000 die ik heb gehad, had dat ook. En da's een model van 13 jaar terug.
Enfin, ik ben blij dat Cannondale stilaan de weg naar de gekleurde onderdeeltjes (terug) aan het vinden is.
een frame met een kleinere hoofd-driehoek is stijver. Ik denk dat je de uitleg voor de eerste sloping frames vooral daar moet zoeken.
En dan is er de mode die erop inpikt enz..
een frame met een kleinere hoofd-driehoek is stijver. Ik denk dat je de uitleg voor de eerste sloping frames vooral daar moet zoeken.
En dan is er de mode die erop inpikt enz..
Begin de jaren '90 was de racy houding (laag gepositioneerd stuur) ook erg in. Zo had Cannondale in de tweede helft van de jaren '80 meer sloping frames dan begin de jaren '90. Enkel de "Beast Of The East" was nog min of meer een rechtstreekse afstammeling van de oudere Cannondales. Nadien maakten de meer race-gericht modellen opgang. En toen kwamen de rechte bovenbuizen (dus korte balhoogfbuizen en bijgevolg laag geplaatste sturen) en de rechte sturen. Uitzonderingen waren er natuurlijk wel (vooral Kona, Rocky Mountain in iets mindere mate).
Comment