Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Ook een manier om u eruit te lullen natuurlijk...
    Oh asjeblief ...

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Zijn dat die twee windmolens aan Nieuwpoort/Lombarsijde?
    Nieuwkapelle (Diksmuide]
    Twee windmolens die gezet zijn door een lokale coöperatieve. Een groep mensen die het heft in eigen handen genomen hebben.
    Normaal staan die een goeie kilometer van de Ijzer af. Nu niet meer

Last edited by Hayes; 18/12/2011, 19:30.
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
      Oh asjeblief Jakkel... Niet beginnen...
      Bij mijn weten zijt gij begonnen.

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
      Nieuwkapelle (Diksmuide]
      Twee windmolens die gezet zijn door een lokale coöperatieve. Een groep mensen die het heft in eigen handen genomen hebben.
      Normaal staan die ene goeie kilometer van de Ijzer af. Nu niet meer

http://maps.google.be/maps?hl=nl&q=g...-8&sa=N&tab=wl
      Deze link werkt wel: http://g.co/maps/hr62v

Edit: ge waart me net voor.

Comment

Ze beginnen het te leren bij Cannondale dat mega veerwegen op hardtails vrij overbodig zijn. De Lefty's op de hardtails hebben 100mm, op de 29'ers zelfs nog 'maar' 90mm.
        vorig jaar toch ook al dacht ik?
        XLR en PBR reeksen toch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
          In mijn zoektocht naar een garmin edge zie ik ff het bos door de bomen niet meer wat het kaartmateriaal betreft.
          Ik heb tot nu toe steeds gedacht dat een bundel als extra de cadanssensor én de city navigator als kaartmateriaal heeft maar blijkbaar is er bij de bundel enkel de cadans- en snelheidssensor en de basiskaart als software voorzien.
          Wat mag ik mij voorstellen bij de basiskaart?
          ik gebruik regelmatig openmtbmaps.org
          vind ik een goed en gratis alternatief voor de betalende versie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
            vorig jaar toch ook al dacht ik?
            XLR en PBR reeksen toch.
            Blijkbaar wel, viel me nu pas op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
              Jakkel Jakkel... Je leest niet goed.
              't Is niet kapot. Er zit enkel een kleeeein scheurtje in. En het scheurt nu al maanden niet verder.

Eigenlijk een koopje.
              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Ik lees heel goed, beste Hayes. Sorry, een frame met een scheur in kan (heel) gemakkelijk leiden tot een breuk. Om zoiets te weten hoef je zelfs totaal geen technische achtergrond te hebben. Eneuh... als jij alles gelooft wat ze schrijven, dan ga je nog dikwijls op je bek gaan hoor, in dit geval misschien zelfs letterlijk.
              En dat voor iemand die ook graag de smiley gebruikt

Sorry, maar imo droop het sarcasme van Hayes' post...

Comment

In mijn zoektocht naar een garmin edge zie ik ff het bos door de bomen niet meer wat het kaartmateriaal betreft.
                Ik heb tot nu toe steeds gedacht dat een bundel als extra de cadanssensor én de city navigator als kaartmateriaal heeft maar blijkbaar is er bij de bundel enkel de cadans- en snelheidssensor en de basiskaart als software voorzien.
                Wat mag ik mij voorstellen bij de basiskaart?
                City Navigator is perfect voor met de koersfiets (ik heb die kaarten, heel Europa trouwens, ook al op Gran Canaria gebruikt bvb), op de MTB heb je topografische kaarten nodig maar eerlijk gezegd heb ik die nog niet gemist want op de mtb rij ik altijd uitgepijlde (toer)tochten, met de koersfiets bepaal ik graag zelf routes...

Dit is de bundel die ik in februari heb gekocht : http://www.futurumshop.nl/garmin_edg...ndel_gps.whtml

Comment

• OpenMTBMap provides you with mountainbike maps for Europe - based on openstreetmap. OpenMTBMap bietet Mountainbike Karten fuer Europa basierend auf Openstreetmap

gewoon die gebruiken, gratis en goed
                  kun je naast je citynavigator zetten en switchen op de gps als je in het bos gaat.

Comment

• Iemand die dit toestel kent of heeft? Hier zou je de 50T bundel + kaarten hebben voor €329.
                    En is het mogelijk om met dit toestel ook bestanden afkomstig van een Garmin te uploaden (zelfde extensie?)?

Ik kan de Edge 705 Bundel wegens einde reeks nieuw kopen voor €249 maar deze is dan zonder topografische kaarten (Benelux-kaart is voor mij meer dan voldoende).

Of als echt allerlaatste optie toch maar voor de Garmin Edge 800 Bundel CNE NT gaan en dit voor €399?
                    Last edited by ; 20/12/2011, 11:03.

Comment

Op mountainbike.be probeert ie dit frame al maanden te verkopen, hij heeft wel degelijk een garantieframe van canondale gekregen en probeert nu zijn gebroken frame nog eens te verkopen ook , hopelijk kan ie geen koper vinden die zo naief is... te zot voor woorden dit... Niet echt ne populairen daar op mtb.be maar vermoedelijk zal dat wel aan hem liggen als je zo zijn post's daar een beetje volgt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                        En dat voor iemand die ook graag de smiley gebruikt

Sorry, maar imo droop het sarcasme van Hayes' post...
                        Kom nog eens met iets origineel af man. Je begint afgezaagd te geraken hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                          Op mountainbike.be probeert ie dit frame al maanden te verkopen, hij heeft wel degelijk een garantieframe van canondale gekregen en probeert nu zijn gebroken frame nog eens te verkopen ook , hopelijk kan ie geen koper vinden die zo naief is... te zot voor woorden dit... Niet echt ne populairen daar op mtb.be maar vermoedelijk zal dat wel aan hem liggen als je zo zijn post's daar een beetje volgt...
                          400 euro voor een gescheurd frame, ik kan dat echt niet vatten.

Comment

Dan zult gij in overstromingsgebied wonen hé.
                            Zoals zoveel Belgen...
                            nee, ik woon pal achter de schelde
                            er staat +- 1m van de hof blank +- 30cm diep , is gewoon grondwater

Comment

Iemand die dit toestel kent of heeft? Hier zou je de 50T bundel + kaarten hebben voor €329.
                              En is het mogelijk om met dit toestel ook bestanden afkomstig van een Garmin te uploaden (zelfde extensie?)?

Ik kan de Edge 705 Bundel wegens einde reeks nieuw kopen voor €249 maar deze is dan zonder topografische kaarten (Benelux-kaart is voor mij meer dan voldoende).

Of als echt allerlaatste optie toch maar voor de Garmin Edge 800 Bundel CNE NT gaan en dit voor €399?
                              Ik heb de 705 en als ik uit die opties hierboven moest kiezen zou het weer de 705 zijn.
                              De 800 heb ik even getest en de batterij gaat niet lang genoeg mee voor mijn gebruik.
                              Zonder route,backlight,logging,cadans,HR komt hij 12 uur toe.
                              Maar waarom heb je dan een GPS?

afgelopen zomer tijdens de superdolimiti had ik logging, backlight cadans en HR aanstaan en mijn 705 had nog ongeveer 50% over na een dikke 7 uur rijden.
                              de 800 van de man die veel langs mij had gereden was na 5-6 uur al compleet erdoor.

dat is voor mij te weinig.
                              Kaart materiaal moet je niet kopen, er zijn voldoende alternatieven.

Comment

• @ saikoboarder: heb zojuist mail gestuurd naar de winkel waar de 705 nog in voorraad is. Morgenavond eens gaan kijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                  Ik heb de 705 en als ik uit die opties hierboven moest kiezen zou het weer de 705 zijn.
                                  De 800 heb ik even getest en de batterij gaat niet lang genoeg mee voor mijn gebruik.
                                  Zonder route,backlight,logging,cadans,HR komt hij 12 uur toe.
                                  Maar waarom heb je dan een GPS?

afgelopen zomer tijdens de superdolimiti had ik logging, backlight cadans en HR aanstaan en mijn 705 had nog ongeveer 50% over na een dikke 7 uur rijden.
                                  de 800 van de man die veel langs mij had gereden was na 5-6 uur al compleet erdoor.

dat is voor mij te weinig.
                                  Kaart materiaal moet je niet kopen, er zijn voldoende alternatieven.
                                  Waarom moet uw backlight aanstaan ?

Mijn langste rit was RVV met de koersfiets, bijna 10u en ong 30% batterij over

Ik doe geregeld ritten van 4u - 4u45 en dan heb ik steevast 50-60% batterij over.

Misschien was die 800 waarover je spreekt niet volledig opgeladen ?

Comment

Kom nog eens met iets origineel af man. Je begint afgezaagd te geraken hoor.
                                    Post nog eens een foto van je Fred Durst, die hebben we ook nog maar 23 keer gezien

Comment

Post nog eens een foto van je Fred Durst, die hebben we ook nog maar 23 keer gezien
                                      Hij is dan ook bloedmooi, dat zegt iedereen toch, buiten m'n vriendjes hier (wat voorspelbaar is natuurlijk). Design zelf ontworpen, zelf gerestaureerd, zelf gespoten,... . Mag je wel fier op zijn hé, niet? Je kan ook komen pronken met megaduur carbonspul dat je zo uit de rekken bij de fietsenboer hebt gehaald, en waarvan je enkel de banden ervan hebt opgepompt. Maar geef toe, da's niet zo plezant hé.

Comment

Waarom moet uw backlight aanstaan ?

Mijn langste rit was RVV met de koersfiets, bijna 10u en ong 30% batterij over

Ik doe geregeld ritten van 4u - 4u45 en dan heb ik steevast 50-60% batterij over.

Misschien was die 800 waarover je spreekt niet volledig opgeladen ?
                                        in het bos is heb ik de backlight op 30-50% staan. Omdat dit veel beter zichtbaar is.
                                        Zeker als je stukken in de schadow rijdt met de zonnebril op.
                                        Voor het aflezen van waardes is dat geen probleem maar als je een mtb route wil volgen heb ik de backlight echt nodig.
                                        En 10 uur en nog 30% over is voor mij ook niet voldoende

Comment

• Twee nog echte 'handmade in USA' Cannondales.
                                          De voorste is jakkels exemplaar (met de extra kleurtjes, de aangepaste stickertjes, de gevijlde spaakjes,...). De achterste is een compleet origineel nieuw exemplaar in een maatje groter. En voor de mensen die problemen hebben met foto's die al ooit eerder getoond zijn. Deze foto is een primeur op het net!!!

Voor meer foto's van deze ongelooflijke beauty: http://www.pbase.com/cannondalecaffe...e_caffeine_4sl

Comment

Working...
                                          X