Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
    Interessant, merci

Comment

• Er liggen nu Hutchinson Cameleon banden op. Tot nu toe tevreden van de grip in d evettigheid en modder, zonder extremenen op te zoeken. Ga vanmiddag of morgen eens in het bos gaan waar ze echt tot hun recht zouden moeten komen.

De bandjes zijn niet zo dik, wat eerst wat wantrouwen opwekte, maar ik heb er meer en meer vertrouwen in. En ze zouden bekend zijn om geen puncture ste krijgen. En goedkoop, my kind of price

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Die banden zijn vooral bedoeld voor droge ondergrond. Modderbanden zullen noppen hebben die verder uit elkaar liggen, maar ook meer rolweerstand maken. Dat het geen erg dikke banden zijn, wil op zich niets zeggen. Algemeen genomen score dunnere banden beter in modder, terwijl dikkere beter zijn op een iets droger parcours (zand, stenen, ...).
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Daarnet getetst in het bos/duinen. (Mul) Zand is niet mijn favoriete ondergrond mag ik nu wel zeggen Verder hielden de bandjes het echt goed. Enkel in mul zand waren ze wat "zoekerig". Maar dat lag misschien ook aan mij zelf :-)

Verder respect gekregen, of nog meer respect voor "echte" mountainbikers. Heb zo'n 18km gereden en ben een paar keer serieus in overdrive gegaan...

Comment

• Vandaag echte moddertest gehad voor de conti x-king, heeft het goed doorstaan eigenlijk, had ze wel maar op 1700g gezet.

Overal redelijk grip nergens echt doorgeslipt terwijl er toch een daar drassige klimmetjes bij waren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
              Daarnet getetst in het bos/duinen. (Mul) Zand is niet mijn favoriete ondergrond mag ik nu wel zeggen Verder hielden de bandjes het echt goed. Enkel in mul zand waren ze wat "zoekerig". Maar dat lag misschien ook aan mij zelf :-)

Verder respect gekregen, of nog meer respect voor "echte" mountainbikers. Heb zo'n 18km gereden en ben een paar keer serieus in overdrive gegaan...

Ha, daar rijden wij haast wekelijks naartoe, De Panne. Op die strook is er nochtans maar weinig los zand ?

En in los zand zijn alle banden zoekerig hoor, da's meer een kwestie van ervaring en techniek

Comment

• Idd niet zoveel los zand. Maar al genoeg voor mij Ben gisteren al voor de eerste keer tegen de grond gegaan op die duin.
                Als je een beginneling met een beige Cannondale ziet sukkelen, that's me! Anders best wel een leuk toertje.

Volgende week eens parcourtje in Koksijde proberen. En daar rij je dus veel in 't zand. 'k Ben benieuwd

Comment

• Gisteren 46 km geploeterd in Lovenjoel. Nog eens afgezakt om met de oude bikecopains ouderwets door het slijk te dabberen. Geweldig hard gelachen, maar het parcours was bij momenten niet berijdbaar. Langs de muur in Nethen bijvoorbeeld, niet normaal.
                  Zulke stukken hoeven er voor mij niet in. Niemand rijdt daar naar boven.

Comment

• Het Herijgers mtb parcour sin Koksijde gedaan. best wel leuk alleen jammer dat 1. er wat te veel verhard tussen zit (zo'n 60-65%) en 2. het stukje cyclocross parcours al afgesloten was omdat die pippo's daar binnen twee weken een wk'tje houden...

Ben ook meer en meer de tekortkomingen van m'n fiets aan het ontdekken. Ik zit alleszins iets te veel voorover, maar dat is op te lossen met een ander stuurpennetje. Een verende vork zou toch een stukje comfortabeler zijn. M'n middenste tandwiel vooraan en de cassette vanachter hebben hun beste tijd gehad. Niet erg maar regelmatig mist hij een tandje. Remmen zijn ook niet dat. Een collega van mij heeft Magura hs33 velgremmen en is daar heel content van. Schijfremmen schrikken me wat af eigenlijk door de prijs en het onderhoud.

En een mens kan het niet laten...
                    Ben al wat aan het rondneuzen en vond deze twee fietsen :

Cube Acid

Specialized Rockhopper

Zou van beide wel nog wat af willen pietsen.

Aan de ene kant zou ik beter nog wat rondhossen met m'n Cannondale. Zal binnen afzienbare tijd wel moeten beslissen of ik hem nog helemaal weer in orde zet of dat ik direct wat meer investeer en een recente tweedehands zoek. Had bv een mooie Cube Acid van 2010 gevonden met vraagprijs 499 maar die was een stuk te groot.

Een mens wil zo veel...

Comment

• Wijst je stuurpen naar beneden? Zo ja, dan kan je ze misschien omdraaien.

Comment

• Neen, helaas. Hij is eigenlijk gewoon horizontaal. Heb dat al eens bekeken.
                        Had ook al gedacht aan een verstelbare stuurpen, dan kan ik zoeken wat ik ideaal vind.

Comment

Neen, helaas. Hij is eigenlijk gewoon horizontaal. Heb dat al eens bekeken.
                          Had ook al gedacht aan een verstelbare stuurpen, dan kan ik zoeken wat ik ideaal vind.
                          Je bedoelt in een hoek van 90° op de stuurbuis, veronderstel ik? Ze noemen dat eigenlijk een 0°.
                          Horizontaal zou willen zeggen dat er een hoek van ongeveer 17° in zit, en dat je die dus makkelijk omhoog kan draaien.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            Je bedoelt in een hoek van 90° op de stuurbuis, veronderstel ik? Ze noemen dat eigenlijk een 0°.
                            Horizontaal zou willen zeggen dat er een hoek van ongeveer 17° in zit, en dat je die dus makkelijk omhoog kan draaien.
                            Ik heb eens een foto gezocht van z'n fiets. Lijkt met op 't eerste zicht eentje te zijn van 5°... denk ik, 't is moelijk te zien. En ze lijkt naar onderen gericht te zijn. Als hij ze omdraait komt 'm iets rechter te zitten.

Comment

• Ah... ga dat morgen eens van dichterbij bekijken. Als ik die omdraai maakt dat in principe 10° verschil. Zou ik moeten merken.

Zit nu beetje in twijfel of ik aan deze fiets nog kosten ga doen of meteen voor een recentere tweedhands ga met bv. beter remmen en eventueel rechtere positie. M'n verstand zegt om eerst een jaar met deze te rijden. M'n hart zegt iets anders Het verstand verliest dikwijls.

Comment

Ah... ga dat morgen eens van dichterbij bekijken. Als ik die omdraai maakt dat in principe 10° verschil. Zou ik moeten merken.

Zit nu beetje in twijfel of ik aan deze fiets nog kosten ga doen of meteen voor een recentere tweedhands ga met bv. beter remmen en eventueel rechtere positie. M'n verstand zegt om eerst een jaar met deze te rijden. M'n hart zegt iets anders Het verstand verliest dikwijls.
                                Die remmen zijn V-brakes, da's goed genoeg hoor, zeker in uw regio. En van dat verstand, dat verliest bij mij nagenoeg altijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Ik heb eens een foto gezocht van z'n fiets. Lijkt met op 't eerste zicht eentje te zijn van 5°... denk ik, 't is moelijk te zien. En ze lijkt naar onderen gericht te zijn. Als hij ze omdraait komt 'm iets rechter te zitten.
                                  Kan idd, maar het is moelijk te zien op die foto.

Een andere stuurpen monteren, hoeft niet veel te kosten, Hayes. Ik zou gewoon voor tweedehands gaan. Dan ben je makkelijk al gesteld voor 10 €. Wat maakt het dan uit of je binnen twee maand of binnen een jaar een andere fiets zou kopen?
                                  Heb trouwens zelf ook nog een stuurpen liggen, maar de hoek is ook maar ongeveer 10° (bij 100 mm lengte en voor OS sturen).
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Interessante uiteenzetting van ene Jim Thijs over 26' en 29'

Comment

• Het lijkt me dat er niet een eenduidig antwoord is. Je moet rijden op de fiets waarop je je goed voelt.

Heb zin om deze fiets te gaan bekijken. Een Focus Black Raider Ltd 2010.
                                      Prijs valt mee. Hoe gaan we dit thuis weer uitleggen?

Comment

Het lijkt me dat er niet een eenduidig antwoord is. Je moet rijden op de fiets waarop je je goed voelt.
                                        Markt moet blijven draaien hé, nu moet je weer een 29'er hebben om erbij te horen. Net hetzelfde met dat 2x10 versnellingen verhaaltje.

Comment

• Gisteren het verschil tussen een gewone stadsfiets en mijn MTB gevoeld. Bijna keihard op m'n bek gegaan toen ik een beetje te vlot door een laag modder op de weg reed. Overstuur.
                                          Last edited by ; 21/01/2012, 20:30.

Comment

Working...
                                          X