Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic III
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
Gore Bike Wear.
Heb wel de indruk dat deze na een aantal jaar en bijhorende wasbeurten iets minder isoleren aan de vingertoppen, want sinds vorig jaar heb ik toch last van koude vingertoppen als het goed vriest.
Los daarvan heel goede handschoenen, zitten goed, nog geen slijtage aan te zien.
Voor deze handschoenen, had ik eens een paar gekocht in de Aldi voor 5 €.Die dingen heb ik twee jaar kunnen gebruiken. Waren ook wel hun geld waard. Ter info: die Gores hebben mij ongeveer 45 € gekost.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichtenmet wassen moet je opletten .. ik was de mijne gewoon met de hand .. als ik thuiskom doe ik een beetje wasmiddel in mijn handpalm met de handschoenen aan en begin ik ze onder lauw water af te wrijven .daarna spoelen en laten drogen an de radiator . denk zelfs dat dat erin vermeld staat van ze niet in de machiene te steken .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenDus niets met extra beschermstukjes of zo?
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenEn 's zomer ook handschoenen met volle vingers?
Of is het zomers gedaan met de mtb?Last edited by Jakkel; 24/02/2012, 09:33.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk ga er eens op letten, maar het zou me niet verbazen als je gelijk hebt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenDus niets met extra beschermstukjes of zo?
En 's zomer ook handschoenen met volle vingers?
Of is het zomers gedaan met de mtb?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenAls je in de zomer handschoenen wil dragen, draag er dan zonder vingers, zoals renners. Je kan ook specifieke MTB-handschoenen kopen (soms met een paar volle vingers), die meer beschermen, maar persoonlijk ik dat nooit doen. Ik draag bij warm weer sowieso geen handschoenen. Om te MTB-en vind ik dat niet echt nodig. Val je in een bos of op aarde, dan valt de schade aan je handen nogal mee (als je al een wonde zou hebben). Val je met een koersfiets op straat, dan heb je wél iets voor als je je handen zet. Ik ben zo eens gevallen op een weg die net gelegd was en die bestond uit veel kiezeltjes die vast gereden worden door zwaarder verkeer. Daar beginnen op schuiven en mijn handen gezet. Aangenaam was anders. Toen ik gedaan had met fietsen, de rest van de dag met mijn handen omhoog gelopen om te vermijden dat er te veel bloed naar mijn handen liep (qua pijngevoel hielp dat zeer zeker).
Fietshandschoentjes dienen niet enkel om je handen te beschermen bij een val hé. Om fatsoenlijk te MTB-en in de zomer zijn handschoentjes zeker nodig! Met blote handen schuif je op den duur alle kanten uit op je stuur door het zweet in je handen. Ook op de koersfiets met heet weer, zeker in de bergen tijdens het klimmen waar je dikwijls 'en danseuse' rijdt is het nagenoeg onmisbaar. Die rubberen flappen op de remhendels worden door het overvloedige zweten spekglad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenFietshandschoentjes dienen niet enkel om je handen te beschermen bij een val hé. Om fatsoenlijk te MTB-en in de zomer zijn handschoentjes zeker nodig! Met blote handen schuif je op den duur alle kanten uit op je stuur door het zweet in je handen. Ook op de koersfiets met heet weer, zeker in de bergen tijdens het klimmen waar je dikwijls 'en danseuse' rijdt is het nagenoeg onmisbaar. Die rubberen flappen op de remhendels worden door het overvloedige zweten spekglad.
Comment
-
Iemand nog tips voor een mtb ik ben zot aan het worden
Budget is max 1300€
Gebruik zal vooral voor de fun zijn met de zoon, woon juist aan het park van Tervuren.
Dus bos, velden, liefst ook wat modder etc...
Bedankt voor het meedenken
Ik had deze ook al is bekeken is van Orbea (winkel is op 5min van mijn deur)
Crankset zou Shimano worden en de remmen ook.
Voor die wielen zou ik gaan voor Shimano XT+TL.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk BerichtenIemand nog tips voor een mtb ik ben zot aan het worden
Budget is max 1300€
Gebruik zal vooral voor de fun zijn met de zoon, woon juist aan het park van Tervuren.
Dus bos, velden, liefst ook wat modder etc...
Bedankt voor het meedenken
Ik had deze ook al is bekeken is van Orbea (winkel is op 5min van mijn deur)
Crankset zou Shimano worden en de remmen ook.
Voor die wielen zou ik gaan voor Shimano XT+TL.
Volledige xt groep voor 1099 euro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
Misschien moet je voor een budget van 1300 euro ook eens kijken naar een mooie tweedehands fiets , mits wat uitkijken vallen er toch soms koopjes te doen bvb : http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=102234 , ik heb niet echt iets met Cube maar dit is toch geen verkeerde prijs als je ziet hoe die fiets is afgebouwd qua vork ed dan zou ik voor dat budget veel liever zoiets aanschaffen eigenlijk, de maat moet je natuurlijk wel passen...
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenja, zoals je kunt zien, aan de linkerkant waar de schors losgekomen is, daar sta ik altijd .
Boompke is geschat op zo'n 3 a 400 jaar oud.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAmai, serieus bijtend zuur die pis van u.
Comment
Comment