Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
    Ik heb de outdoor edition gekocht, er zit daar een vented helmet mount bij.
    Soort van 2 spanbandjes door de gaten van de helm steken en vast klikken.



    helm goed vast zetten anders trilt het beeld te fel.
    Thx!

    Ik heb de motorsports edition, daar zit dat niet bij, doeme.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
      Ga ik zelf iets proberen voor te fabriceren.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

        Enfin, ik heb bijzonder veel zin in dit.

        Koop eens eentje met een Si trapstel en een hi end lefty. Ga je veel meer plezier aan beleven
        Welke is dit juist ?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
          Koop eens eentje met een Si trapstel en een hi end lefty. Ga je veel meer plezier aan beleven
          Welke is dit juist ?
          Veel meer plezier aan beleven?? Helemaal niet! Het meeste plezier beleef ik aan een goede conditie, dat fietskilootje extra gaat het niet maken hoor. Dit is een Flash F1, voor een 2.000 euro heb je er zo eentje. Degelijk alu frame (ik verkies nog altijd liever alu voor een MTB), mooie alu lefty (die amper 84 gr. zwaarder is dan de lichtste Lefty). Gewoon goed materiaal erop met goede wielen erin. Flash carbon 2 vind ik ook wel erg vet, maar 1.600 euro extra ophoesten voor een doe-het-al fiets (lees: pekel-, slijk-, regen-, sneeuwfiets,...). Alleen spijtig dat het een 2x10 is met die kleine 39 als groot blad vooraan. Nu, ik ga 'm nog niet kopen hoor. M'n 4SL doet het immers nog prima.

          Comment


          • er is een zeer groot verschil tussen een alu lefty en een carbon lefty. En dan gaat het niet enkel over die 84 gram.
            Ik rij nog liever met een fatty als met een alu lefty.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
              er is een zeer groot verschil tussen een alu lefty en een carbon lefty. En dan gaat het niet enkel over die 84 gram.
              Ik rij nog liever met een fatty als met een alu lefty.
              In de praktijk voel je als gewone mens van dat verschil in werking, stijfheid,... geen bal. Je moet die verkoopspraatjes niet altijd geloven hoor.

              Comment


              • als je gewend bent om enkel met de alu versie te rijden waarschijnlijk niet.
                Ik heb beide gehad en als je ze vlak achter elkaar test dan voel je het verschil enorm goed.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                  als je gewend bent om enkel met de alu versie te rijden waarschijnlijk niet.
                  Ik heb beide gehad en als je ze vlak achter elkaar test dan voel je het verschil enorm goed.
                  Het gedacht alleen al kan je doen geloven dat het verschil werkelijk zo groot is.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                    Denk dat het meer zegt over u garage/fietshersteller als van het merk...
                    Twas ne nieuwe en int begin werkte die goed ,dus dat ligt niet aan mijn fietshersteller en daarbij heb hem bij dezelfde winkel als gij uwe blauwe cannondale hebt gekocht bikefun in nederland te heerlen,ken je me niet meer ik ben g7 van op intertet.org?

                    Comment


                    • Tuurlijk herrinner ik mij u nog.
                      Mijn eerste fiets kwam ook van bij Bikefun omdat die enorm goedkoop waren.

                      Ik heb met die fatty ook wat problemen gehad, maar eens binnengebracht bij 88+ heb ik er nooit meer last van gehad.
                      Een vork die je koopt kan altijd iets aan zijn. Niet enkel een fatty, maar ook een RS,DT of fox.
                      als je ze eens goed laat maken moet het probleem gewoon opgelost zijn.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                        Tuurlijk herrinner ik mij u nog.
                        Mijn eerste fiets kwam ook van bij Bikefun omdat die enorm goedkoop waren.

                        Ik heb met die fatty ook wat problemen gehad, maar eens binnengebracht bij 88+ heb ik er nooit meer last van gehad.
                        Een vork die je koopt kan altijd iets aan zijn. Niet enkel een fatty, maar ook een RS,DT of fox.
                        als je ze eens goed laat maken moet het probleem gewoon opgelost zijn.
                        Ja had er serieuse korting gehad overjaars model,was dan ook prachtige fiets en dan maar direct meegepakt,ja khad em moetten binnedoen bij 88+ dat zijn specialisten schijnt.

                        Comment


                        • Ik snap ook niet goed waarom de alu Lefty minder goed zou zijn. Mag je gerust eens uitleggen. Moest ik nu een nieuwe MTB kopen, het zou allicht ook een F1 zijn.
                          BTW, over 88 heb ik ook al minder goeie dingen gehoord. Van mijn dealer nog wel die een licentie heeft om Headshoks te onderhouden. De vorken zouden wel soepeler werken, maar direct ook een pak onderhoudsintensiever worden en ik dacht dat zelfs de duurzaamheid er onder zou gaan leiden. Voor competitie een goeie keuze, maar als gewone biker ...
                          120d Hatch Edition Sport

                          Comment


                          • bij 88+ kunt gij perfect aangeven wat je wil. Hij kan een lefty lichter maken en soepeler laten werken maar dan zegt hij er ook duidelijk bij dat het eigenlijk race day only is en dat ze om de zoveel tijd binnen moeten voor onderhoud.
                            maar gewoon onderhoud kan ook altijd, dit gaat dan niks afdoen aan de betrouwbaarheid van de vork. Maar natuurlijk gaat een fietsenmaker die zelf een licentie heeft zeggen dat het niet goed is.
                            Zover ik weet is 88+ tervuren trouwens diegene die momenteel de cursussen geeft aan de andere dealers voor het onderhoud van headshok vorken.

                            verschil in alu en carbon lefty zit hem niet in de werking, beide vorken blijven dus even goed werken onder belasting (waar een gewone vork met 'schokken' werkt).
                            Het verschil zit hem in de stijfheid. Zet twee lefty's naast elkaar, alu en carbon, klem ze vast in een houder en monteer er een stuur op. als je dan krachten op het stuur zet zoals je zou doen bij bijvoorbeeld rechstaant acceleren en met de handen afwisselend links en rechts duwen, dan verschrik je je.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                              bij 88+ kunt gij perfect aangeven wat je wil. Hij kan een lefty lichter maken en soepeler laten werken maar dan zegt hij er ook duidelijk bij dat het eigenlijk race day only is en dat ze om de zoveel tijd binnen moeten voor onderhoud.
                              maar gewoon onderhoud kan ook altijd, dit gaat dan niks afdoen aan de betrouwbaarheid van de vork. Maar natuurlijk gaat een fietsenmaker die zelf een licentie heeft zeggen dat het niet goed is.
                              Zover ik weet is 88+ tervuren trouwens diegene die momenteel de cursussen geeft aan de andere dealers voor het onderhoud van headshok vorken.

                              verschil in alu en carbon lefty zit hem niet in de werking, beide vorken blijven dus even goed werken onder belasting (waar een gewone vork met 'schokken' werkt).
                              Het verschil zit hem in de stijfheid. Zet twee lefty's naast elkaar, alu en carbon, klem ze vast in een houder en monteer er een stuur op. als je dan krachten op het stuur zet zoals je zou doen bij bijvoorbeeld rechstaant acceleren en met de handen afwisselend links en rechts duwen, dan verschrik je je.
                              De alu OPI Lefty's zijn al belachelijk stijf. Moest, ik zeg moest, de carbon versie nog stijver zijn (want voor zover ik weet bestaan daar geen bewijzen van, onafhankelijke tests,...) dan ga je daar in de praktijk nul de botten van voelen. Die simulatie met ze in te spannen en te vergelijken hoef je al helemaal niet te doen. Zulke situatie kom je in de praktijk nooit tegen. Je hebt immers veel meer flex door het frame, de wielen, de banden,... . Die minieme extra flex die er zou kunnen zijn bij de alu versie kan zich nooit manifesteren in een voelbaar verschil tijdens het rijden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                bij 88+ kunt gij perfect aangeven wat je wil. Hij kan een lefty lichter maken en soepeler laten werken maar dan zegt hij er ook duidelijk bij dat het eigenlijk race day only is en dat ze om de zoveel tijd binnen moeten voor onderhoud.
                                maar gewoon onderhoud kan ook altijd, dit gaat dan niks afdoen aan de betrouwbaarheid van de vork. Maar natuurlijk gaat een fietsenmaker die zelf een licentie heeft zeggen dat het niet goed is.
                                Zover ik weet is 88+ tervuren trouwens diegene die momenteel de cursussen geeft aan de andere dealers voor het onderhoud van headshok vorken.

                                verschil in alu en carbon lefty zit hem niet in de werking, beide vorken blijven dus even goed werken onder belasting (waar een gewone vork met 'schokken' werkt).
                                Het verschil zit hem in de stijfheid. Zet twee lefty's naast elkaar, alu en carbon, klem ze vast in een houder en monteer er een stuur op. als je dan krachten op het stuur zet zoals je zou doen bij bijvoorbeeld rechstaant acceleren en met de handen afwisselend links en rechts duwen, dan verschrik je je.
                                Waarom zou mijn dealer geen reclame maken voor die tuning als het goed is? Hij kan die tuning niet zelf uitvoeren, dus heeft het ook geen zin te zeggen dat het slecht is als ze die in Tervuren wel doen. Wat het onderhoud betreft, OK, maar daar had ik het helemaal niet over.
                                Pas op, ik zeg nu niet dat ik mijn dealer altijd op zijn woord geloof, maar hier gewoon wat beweringen doen zonder bewijs, is niet echt voldoende. Het is geen reclame voor Headshok als mijn dealer stelt dat die tuning niet goed is. Nu ja, niet goed ... Enkel voor race-doeleinden, zei ik. Dat lijkt mij een heel plausibele uitleg.
                                Dat een carbon Lefty stijver is dan een aluminium exemplaar, wil ik ook wel eens bewezen zien. Aluminium kan sowieso heel stijf gemaakt worden en moesten die vorken echt plooien onder belasting, dan waren vooral de eerste Lefty's al lang als rommel omschreven, maar dat is nooit gebeurd. Heel vreemde bewering dus.
                                120d Hatch Edition Sport

                                Comment


                                • Gisteren liggen zoeken in mijn collectie duitse 'bike' magazines waar ze het eens getest hebben, maar ik vind het meer.
                                  Verder heb ik het zelf gezien op Eurobike afgelopen jaar, daar stond die opstelling net om het verschil te tonen met de alu en de carbon versie.
                                  Ik ga zeker niet zeggen dat de alu versie slappe rommel is, maar er is wel degelijk een verschil. Alu kan idd sterk gemaakt worden en met de 3d forging technologie die cannondale gebruikt staan ze al heel ver, maar om een vork licht te houden zijn er natuurlijk beperkingen op andere vlakken.

                                  Nuja ik weet wat ik gezien heb, ik weet waarmee ik gereden heb en ik heb ermee gepraat met headshok "ingenieurs" op eurobike. Wat jullie ervan denken maakt mij niet veel uit.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                    Gisteren liggen zoeken in mijn collectie duitse 'bike' magazines waar ze het eens getest hebben, maar ik vind het meer.
                                    Verder heb ik het zelf gezien op Eurobike afgelopen jaar, daar stond die opstelling net om het verschil te tonen met de alu en de carbon versie.
                                    Ik ga zeker niet zeggen dat de alu versie slappe rommel is, maar er is wel degelijk een verschil. Alu kan idd sterk gemaakt worden en met de 3d forging technologie die cannondale gebruikt staan ze al heel ver, maar om een vork licht te houden zijn er natuurlijk beperkingen op andere vlakken.

                                    Nuja ik weet wat ik gezien heb, ik weet waarmee ik gereden heb en ik heb ermee gepraat met headshok "ingenieurs" op eurobike. Wat jullie ervan denken maakt mij niet veel uit.
                                    Klinken de woorden publiciteit en marketing u bekend in de oren?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Klinken de woorden publiciteit en marketing u bekend in de oren?
                                      Das een synoniem voor Cannondale

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                        Das een synoniem voor Cannondale
                                        Komt ge weer in raadsels praten? Eneuh, laat die hypocriete smileys ook maar achterwege.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X