Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe machine gekocht.
    vant weekend directe vuurdoop.

WP_000785.jpgaccueil-site.jpg

Comment

• Met zo een nick had ik aan een ander model gedacht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spark Bekijk Berichten
        Nieuwe machine gekocht.
        vant weekend directe vuurdoop.

[ATTACH=CONFIG]92336[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]92337[/ATTACH]
        Mooie fiets!

Vette uitdaging! Ga je voor de 110 of de 70 km? Ik heb nog ooit een week in een tent gelegen op een camping in La Grave, mooie omgeving daar.

Comment

• Zonet nog eens goed gaan vlammen met de Obed. Was een tijdje geleden, het ding heeft een half jaar bij de fietsenmaker gestaan, hij vond geen vierkante as meer die paste. Het wordt elk jaar moeilijker. Vroeger vond je nog race face trapassen, nu is er enkel shimano en frm die vierkante assen maken.
          Maar nu is hij terug.

In het begin een stootlek gehad achteraan , en dat met 3 bar in m'n banden
          Ik moet nog effe terug leren dat een hardtail geen fully is
          Was trouwens gemiddeld een dikke km/u sneller dan met mijn mtb zonder vering. Daar ben ik eergisteren mee rond hetzelfde parkoers geweest.
          Met de fully ben ik gemiddeld nog een km/u sneller op die afstand (33km/370hm) maar die vind ik eerlijk gezegd wat overkill voor onze streek.

20120920_163313.jpg

Comment

• Episch fietsje.
            Serieus: goeie keuze.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Frame is 14 jaar oud, dus het is inderdaad een goejke

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                Zonet nog eens goed gaan vlammen met de Obed. Was een tijdje geleden, het ding heeft een half jaar bij de fietsenmaker gestaan, hij vond geen vierkante as meer die paste. Het wordt elk jaar moeilijker. Vroeger vond je nog race face trapassen, nu is er enkel shimano en frm die vierkante assen maken.
                Maar nu is hij terug.

In het begin een stootlek gehad achteraan , en dat met 3 bar in m'n banden
                Ik moet nog effe terug leren dat een hardtail geen fully is
                Was trouwens gemiddeld een dikke km/u sneller dan met mijn mtb zonder vering. Daar ben ik eergisteren mee rond hetzelfde parkoers geweest.
                Met de fully ben ik gemiddeld nog een km/u sneller op die afstand (33km/370hm) maar die vind ik eerlijk gezegd wat overkill voor onze streek.

Die balhoofdbuis met dat ambachtelijke logo en die goudkleurige kopserie, zalig!

Comment

• dyn003_original_640_427_pjpeg_2559413_cd8a39fd007df3f296ee35af6637f215.jpg

Zo'n spark blijft toch zo knap
                  Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

• U heeft smaak

Comment

• 120d Hatch Edition Sport

Comment

• Collega van me verkoopt er zo eentje.

Comment

• Ga helaas de komende maanden vooral terug op de baan moeten opbouwen met de MTB, vandaar ben ik aan het kijken voor een goed bollende band. Ik heb Conti Race Kings maar die zijn nog relatief zwaar en hebben ook nog redelijk wat profiel voor asfalt.

Welke van de volgende voorstellen verkiezen jullie (en waarom) ?

-Furious Fred
                          -Kojak 2.0 (heeft mijn voorkeur boven 1.35 want dat ziet er al te belachelijk uit + nog wat extra comfort)
                          -Schwalbe Marathon band (er zijn verschillende versies)

Comment

• Schwalbe Marathon Supreme in 2.0 als je ze kunt vastkrijgen. Zeer lekbestendig (op 3 jaar nog niet lek gereden wat toch belangrijk is, zeker in de winter als het koud en guur is ) .
                            Ik heb ook al een setje voor op m'n CX fiets klaar liggen, die komen er ook op als ik daarmee op de weg ga fietsen.

Comment

• Ik rij het ganse jaar met m'n race kings (2.0) op de MTB, ook op de weg. Ik vind het een goed bollende band die in de vuile en natte wintermaanden op het asfalt zeker zijn nut kan bewijzen door de grip die de noppen bieden.

Comment

• Geen noppen voor op het asfalt als het nat is. Beter een regenband met een profiel zoals de marathon van Schwalbe. Noppen slaan om , schuiven weg en jij volgt.
                                Een band zoals de hutchinson python of die conti is dan wel weer OK als je ook al eens een grintpad volgt. Alhoewel ik met de marathon supreme ook daar geen problemen ondervond.

Comment

Geen noppen voor op het asfalt als het nat is. Beter een regenband met een profiel zoals de marathon van Schwalbe. Noppen slaan om , schuiven weg en jij volgt.
                                  Een band zoals de hutchinson python of die conti is dan wel weer OK als je ook al eens een grintpad volgt. Alhoewel ik met de marathon supreme ook daar geen problemen ondervond.
                                  Ik wil maar zeggen dat zo'n race king voor op nagenoeg alle terrein en in alle omstandigheden een goede band is, een grindpadje, vuile natte banen, zelfs licht modderige toestanden,... .

Comment

• En dat met slechte wielen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Ik wil maar zeggen dat zo'n race king voor op nagenoeg alle terrein en in alle omstandigheden een goede band is, een grindpadje, vuile natte banen, zelfs licht modderige toestanden,... .
                                      Dat ben ik volledig met je eens. Zo'n band kan je perfect gebruiken voor zogenaamde mixed rides. Ik doe hetzelfde met de Hutchinson Python.
                                      Maar als je hoofdzakelijk tot uitsluitende op de weg gaat fietsen is een echte weg-band zoals de marathon supreme wel super.

Comment

Maar als je hoofdzakelijk tot uitsluitende op de weg gaat fietsen is een echte weg-band zoals de marathon supreme wel super.
                                        Da's waar!

Maar de fietspaden en wegen in de winter zijn soms halve offroad toestanden.

Comment

• Ok, thx voor de hulp. Eens rondzoeken achter die Marathon, die Race King is idd wel fantastische band voor iets drogere toepassingen.

Comment

Working...
                                          X