Oorspronkelijk geplaatst door Beta
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic III
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk denk dat je beter eens wat meer op je fiets zou moeten kruipen. Je zou misschien weten waarover het gaat, zonder allemaal veronderstellingen en nonsens uit te kramen. En begrijpend lezen en normaal redeneren zijn nooit uw sterkste kanten geweest, en ze zullen het blijkbaar ook nooit worden.
Grappig.
Ik vind bar-ends op een breed stuur niet ideaal, gewoon qua houding, maar brede sturen zijn op zich wel handig. Simpel toch?
Comment
-
Verdomme, m'n achterste SLR velg gescheurd van aan het ventielgat +/- 15 cm naar beide kanten. Waarschijnlijk door (pekel)water dat al die jaren binnen gedrongen is langs het ventielgat en de boel stilaan heeft doen corroderen. Vanaf er een scheurtje ontstaat zet die scheur zich stilaan verder. Ik heb die scheur pas ontdekt omdat ik twee keer na mekaar plat gereden was en de binnenband twee keer op dezelfde plaats aan de binnenkant gescheurd bleek te zijn. Wieltje was na al die jaren nog kaarsrecht en het naafje bolt nog als nieuw. Ga 'm opnieuw laten spaken met een nieuwe (SLR) velg. Gaat me wel zo'n 170 euro gaan kosten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenVerdomme, m'n achterste SLR velg gescheurd van aan het ventielgat +/- 15 cm naar beide kanten. Waarschijnlijk door (pekel)water dat al die jaren binnen gedrongen is langs het ventielgat en de boel stilaan heeft doen corroderen. Vanaf er een scheurtje ontstaat zet die scheur zich stilaan verder. Ik heb die scheur pas ontdekt omdat ik twee keer na mekaar plat gereden was en de binnenband twee keer op dezelfde plaats aan de binnenkant gescheurd bleek te zijn. Wieltje was na al die jaren nog kaarsrecht en het naafje bolt nog als nieuw. Ga 'm opnieuw laten spaken met een nieuwe (SLR) velg. Gaat me wel zo'n 170 euro gaan kosten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenMavic.
We zullen echter nooit weten hoe een andere velg er uit gezien zou hebben, bij hetzelfde gebruik na al die jaren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenTsja, die reactie had ik wel verwacht.
We zullen echter nooit weten hoe een andere velg er uit gezien zou hebben, bij hetzelfde gebruik na al die jaren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIk heb velgen die al veel langer meegaan (ook van Mavic) en dit soort probleem heb ik nog niet gehad. Wel gescheurd aan de nippels door te dunne velgwanden (eerste serie Crossmax uit 1999) . Wat hun kapotte achternaven betreft daarentegen, daar kan ik al een doos mee vullen
Nog nooit een naaf ervan stuk gereden. Ik ga het wiel toch niet laten herstellen (+/-170 euro kosten). Een setje Mavic Crossride 2013 besteld, 147 euro.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke36 Bekijk BerichtenMooi setje velgen, maar SLR en Crossride.... "klein" verschil wel he
Of komt het verstand met de jaren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDacht ik ook, maar hij zal geen geld meer willen investeren hebben in de oude 26" nu er een 29-er is. Logisch imo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenInderdaad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenBTW, je mag gerust eens een vergelijking posten. Zijn de Crossrides echt zoveel minder of zijn ze hun centen dubbel en dik waard?
Awel, dat was een super wiel. Ik heb daar nooit naar gekeken en zowel dat wiel als de naaf hebben nooit een krimp gegeven. Persoonlijk denk ik dat de prijs/kwaliteit verhouding van zo'n crossride best wel goed is. In elk geval toch pakken beter dan die van de SLR.
Het voornaamste verschil zal het gewicht zijn, denk ik.
Normaal had ik ze afgelopen donderdag al gehad, maar postnl blijkt al in verlof te zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Normaal had ik ze afgelopen donderdag al gehad, maar postnl blijkt al in verlof te zijn.
Comment
-
Cannondale IQ 300 draadloze computer zat er ook bij. Dacht die ook even snel te monteren. Man, man, wat een gedoe met zo'n Lefty.
Doordat het een upside down vork is en je de sensor sowieso links moet plaatsen, daar waar ook de schijf zit, heb je weinig mogelijkheden (plaats) om die sensor te monteren. Is echt millimeter werk geworden. Ook rekening moeten houden met het feit van hoe diep de vork inveert tot de aanslag. Lucht even afgelaten en tot de aanslag gedrukt, komt ongeveer een millimeter of vijf van de sensor af. Dikke chance. Magneetje op de binnenste spaak geplaatst, de sensor komt een drietal mm van de buitenste spaak. Moest wat van de beschermkap afslijpen anders kwam de sensor tegen de buitenste spaken. Maar da's maar een plastic kapje, niks ergs. Wel handig is dat ook de buitentemperatuur gegeven wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenCannondale IQ 300 draadloze computer zat er ook bij. Dacht die ook even snel te monteren. Man, man, wat een gedoe met zo'n Lefty.
Doordat het een upside down vork is en je de sensor sowieso links moet plaatsen, daar waar ook de schijf zit, heb je weinig mogelijkheden (plaats) om die sensor te monteren. Is echt millimeter werk geworden. Ook rekening moeten houden met het feit van hoe diep de vork inveert tot de aanslag. Lucht even afgelaten en tot de aanslag gedrukt, komt ongeveer een millimeter of vijf van de sensor af. Dikke chance. Magneetje op de binnenste spaak geplaatst, de sensor komt een drietal mm van de buitenste spaak. Moest wat van de beschermkap afslijpen anders kwam de sensor tegen de buitenste spaken. Maar da's maar een plastic kapje, niks ergs. Wel handig is dat ook de buitentemperatuur gegeven wordt.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Toch ook een fietsje van een aantal jaar oud. En die wielen zijn goedkoper dan de originele. En dan verbaasd zijn dat ze hem niet kwijt raken ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenDat is nipt.
Enfin, nu is 'm helemaal klaar. Stuur aan elke kant een 10 mm ingekort (stuur is 680 mm nu) en de bar-ends gemonteerd. Afstand tot de uitersten van de handvaten is nu ongeveer een 650 mm. Voelt al veel beter aan.
Nu nog wat redelijk weer.
Last edited by Jakkel; 25/12/2012, 14:42.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichtenhttp://www.bike-fun.nl/product/599/k...itude-race-19/
Toch ook een fietsje van een aantal jaar oud. En die wielen zijn goedkoper dan de originele. En dan verbaasd zijn dat ze hem niet kwijt raken ...den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
Comment