Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Darvoor kan het nog altijd een goede velg zijn... tot ze breekt

    Comment


    • De F29 bij de dealer binnen gestoken. Het van tijd aanhoudende gesleep van de Elixir 9 remmetjes begint me fameus tegen te steken, en ik krijg ze niet geruisloos afgesteld. En de tik in het crankstel is ook terug gekomen, ik ga de boel niet gaan demonteren, fiets is nog te nieuw naar m'n goesting. Het gekraak van de OPI stuurpen heb ik er (voorlopig?) uitgekregen.

      Comment


      • slepende schijfremmen. reservoir opendoen en met een vodje een klein beetje olie uitdeppen. Werkte bij mij.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
          slepende schijfremmen. reservoir opendoen en met een vodje een klein beetje olie uitdeppen. Werkte bij mij.
          Dat ze hun plan ermee trekken, fiets is nog te nieuw om op te gaan experimenteren.

          Comment


          • Een medewerker van bij ons heeft sinds vorig jaar ook een Canondale 29’er aangeschaft en daar stonden ook Elexir remmen op… na maanden van miserie heeft ie uiteindelijk een deal kunnen sluiten met zijn LBS om er Xt’s op te zwieren, problemen onmiddellijk opgelost. Ik heb zelf geen ervaring met die nieuwe Xt’s maar wel met de oudere en dat waren zorgeloze en betaalbare remmen die altijd deden wat ze moesten… Misschien ook eens tegen je lbs praten om een wissel te doen want ik vrees dat je er zal blijven mee sukkelen tot te het echt zat bent…

            Comment


            • Denk dat je lang moet zoeken naar een positieve comment over de Elixir remmen
              gewoon XT/XTR erop. Ik heb beide en zou persoonlijk voor de XT gaan. Als het budget het toelaat passen XTR's natuurlijk wel mooier bij de F29

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                Een medewerker van bij ons heeft sinds vorig jaar ook een Canondale 29’er aangeschaft en daar stonden ook Elexir remmen op… na maanden van miserie heeft ie uiteindelijk een deal kunnen sluiten met zijn LBS om er Xt’s op te zwieren, problemen onmiddellijk opgelost. Ik heb zelf geen ervaring met die nieuwe Xt’s maar wel met de oudere en dat waren zorgeloze en betaalbare remmen die altijd deden wat ze moesten… Misschien ook eens tegen je lbs praten om een wissel te doen want ik vrees dat je er zal blijven mee sukkelen tot te het echt zat bent…
                Ik had op de vorige (goedkope) Shimano LX schijfremmen, nooit miserie mee gehad. Ik ben benieuwd... .



                Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                Denk dat je lang moet zoeken naar een positieve comment over de Elixir remmen
                gewoon XT/XTR erop. Ik heb beide en zou persoonlijk voor de XT gaan. Als het budget het toelaat passen XTR's natuurlijk wel mooier bij de F29
                Kan eigenlijk niet dat zulke 'dure' remmetjes niet zouden deugen hé. Avid Elixir 9, is dat 't zelfde als SRAM X0?

                Comment


                • snap niet dat cannondale zoiets monteert op hun modellen. Tenzij Avid een onderafdeling van hun is natuurlijk

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                    snap niet dat cannondale zoiets monteert op hun modellen. Tenzij Avid een onderafdeling van hun is natuurlijk
                    De tijd dat Cannondale voor kwaliteit stond is al lang voorbij hoor.

                    Comment


                    • Op mijn vorige MTB had ik Elixir 5 remmen en was er zeer tevreden van, goede remkracht en nooit problemen mee gehad
                      Nu heb ik Magura MT2 op mn F29 en die vind ik minder goed.

                      Comment


                      • Zullen bij SRAM een beter contract hebben gekregen

                        En er zijn wel meer dure producten die niet goed werken jammer genoeg.
                        Magura MT2 is ook wel echt een instap model. Zelf met de MT6 gereden en die vond ik wel goed, enorm krachtig, maar niet zo doseerbaar als de XT remmen van tegenwoordig

                        Comment


                        • Een setje hope remmen op de kop getikt, ben benieuwd hoeveel beter dat gaat zijn dan de rommel die er nu opzit.

                          Comment


                          • Twee weekjes Alpen achter de rug. Super weer en super ritjes, zowel met de MTB als met de koersfiets. Besttijd beklimming Alpe d'Huez met de koersfiets verbeterd met 3'35". 52'40" tegenover 56'15" vorig jaar, de 69 kg droog aan de haak zal wel de grootste oorzaak zijn. Ook eerste keer met de 29'er in de Alpen. Hij doet het er prima, op eender welk traject. Mis nergens m'n 26". Klein minpunt wel, die BB30 begint wel serieus m'n kloten uit te hangen. Kraakt bij stevig klimwerk weer als gek. Daar moet echt iets aan gedaan worden. Ik heb bij de technieker gestaan die de fiets van Sagan ineen aan 't flansen was voor de aankomst van de tour in Parijs. Die wist mij te zeggen (voor zover ik dat Italiaans kon verstaan) dat BB30 rommel is en zij een adapter gebruiken. Het fijne weet ik er niet van.

                            Met de F29 op een DH track





                            Frame Sagan





                            En het bekende Hulk frame van tijdens de tour na de etappe met aankomst op Alpe d'Huez.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              die BB30 begint wel serieus m'n kloten uit te hangen. Kraakt bij stevig klimwerk weer als gek. Daar moet echt iets aan gedaan worden. Ik heb bij de technieker gestaan die de fiets van Sagan ineen aan 't flansen was voor de aankomst van de tour in Parijs. Die wist mij te zeggen (voor zover ik dat Italiaans kon verstaan) dat BB30 rommel is en zij een adapter gebruiken. Het fijne weet ik er niet van.

                              Al eens gedacht of het crankstel ook niet aan de basis van dat kraken zou kunnen liggen ? Ik heb nu ook al een goei 2 jaar BB30 en dat kraakt nooit of te nimmer bij me... Ik gebruik een S-works crank in m'n fiets, als daar wat speling of wat tolerantie opzit die er net over is kan dit ook kraken veroorzaken... Als je de lagers uit het frame haalt ziet de alu BB er dan nog proper uit ?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                Al eens gedacht of het crankstel ook niet aan de basis van dat kraken zou kunnen liggen ? Ik heb nu ook al een goei 2 jaar BB30 en dat kraakt nooit of te nimmer bij me... Ik gebruik een S-works crank in m'n fiets, als daar wat speling of wat tolerantie opzit die er net over is kan dit ook kraken veroorzaken... Als je de lagers uit het frame haalt ziet de alu BB er dan nog proper uit ?
                                Op de SS EVO heb ik ook BB30 en die fiets heeft nu ongeveer een 11.000 probleemloze km's achter de rug. Maar die fiets ziet ook niet echt af en komt zelden tot nooit in de regen. De MTB krijgt het harder te verduren en blijkbaar heeft die BB30 daar wel problemen mee. En als een technieker van Sagan zelf al toegeeft dat het rommel is, dan zal er toch wel iets van waar zijn, niet?

                                Ik heb de lagers er zelf nog niet uit gehad. Dat laat ik voorlopig (in garantie) nog over aan de dealer, en ik heb momenteel trouwens ook nog niet de juiste tools.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  T die BB30 begint wel serieus m'n kloten uit te hangen. Kraakt bij stevig klimwerk weer als gek. Daar moet echt iets aan gedaan worden.


                                  Is een gekend probleem waar ook de CAAD9 (BB30 w / FSA Gossamer) last van heeft. Maak hem maar los. Het buitenste plaatje dat de lagers beschermt heeft teveel speling wanneer de as zich tussen de 1 en 5u bevindt. Hierdoor ontstaat een krakend geluid. Schildje, lagers en assen invetten en vastzetten 45/55Nm.

                                  Comment


                                  • Comment


                                    • Merci voor de tips. Maar zoals ik al gezegd had, 'k ga er zelf nog niks aan doen. Fiets is amper een dik half jaar oud. Van de week de fiets binnen bij de dealer, die moet het maar weer oplossen. En nu voor hopelijk wat langer dan een paar honderd km's.

                                      Comment


                                      • Ik had ook een filmpje gemaakt van de montage van de BB30 lagers in Sagans frame. Blijkbaar is bij nader inzien het alu binnenwerk anders dan bij de gewone frames. Geen circlips hier waar de lagers tegenaan worden geperst maar wel een uitgedraaide alu kraag, plus nog een vernauwing waar de trapas net in past. Dat is dus hét verschil waar die Italiaan het over had.




                                        Comment


                                        • Filmke had iets langer mogen duren, ik vroeg me net af waarom hij zo aan het kloppen was.
                                          is dat een alu frame, dat van Sagan?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X