Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Ik spreek u ook niet tegen hoor. Ik vind het alleen nogal een raar gegeven, al zeker als je bij premium merken gaat shoppen. Over welke Cannondale van u spreek je? Want het is net Cannondale dat bekend staat voor z'n bealachelijk hoge prijzen wat betreft losse frames.
    Ik had het over mijn CAAD3 met Ultegra van 1998. Een tijdje geleden. Mss ligt de prijzenoorlog aan de basis van een minder voordeel bij het zelf samenstellen van een Cannondale? Nu ja, met die erg dure frames, wordt het ook moeilijk natuurlijk. Het is ook altijd al zo geweest dat de goedkoopste fiets met een bepaald frame amper duurder was dan de losse verkoopprijs van een frame.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Machtig!

Comment

• Ik zou graag een mountainbike aanschaffen. Ik ben al enige tijd aan het lezen om de moeilijk en duur klinkende afkortingen wat te leren kennen . Waarvoor zou ik de fiets gebruiken? Wat algemeen rijden op onverharde/grind/modder paden, echte hindernissen/jumps/bosgebruik zie ik mezelf niet direct doen. Ik ben 1.77 groot en weeg een 75 kg.

Ik wil er bijgevolg ook niet direct de hoofdprijs voor betalen omdat dit m'n eerste mtb wordt. Bijgevolg zou ik ook graag 2dehands shoppen, ik heb reeds een paar fietsjes gezien en zou graag de mening horen van mensen die er meer in thuis zijn dan ik .

Veel meer zou ik er ook niet aan uitgeven voorlopig, zijn deze fietsen ietwat hun geld waard (voor hetgeen ik ze ga gebruiken)?

Comment

• heb ooit ook nog 2dehands gekeken, maar dan kan je op korte tijd veel kosten hebben. zeker als je niet goed weet waar je moet op letten. ik heb me dus een nieuwe overjaarse fiets gekocht met mooie korting.

Sent from my V370 using Tapatalk

Comment

• Op een model van 1 of 2 jaar geleden kan je idd soms mooie kortingen krijgen

Comment

• Ik zou toch eens binnenspringen bij een fietsenhandel. Al was het maar om de juiste kadermaat te laten opmeten. Want als je regelmatig gaat fietsen is een fiets 'op maat' een echte meerwaarde! En dan vind je met wat geluk ook een mooie fiets voor weinig geld, die past. Terwijl je dat bij 2e handsfietsen nooit zeker bent.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Machtig!
                heerlijk!
                maar dat momentje waarbij die kerel zijn fiets verliest tijdens een backflip... zou toch niet in zijn plaats willen zijn.
                op dat moment duurt zo'n zweeffase heel lang.

Comment

• Vandaag ook nog wat op de fiets gezeten:

1525406_10151962219865777_1906638089_n.jpg

1468696_10151962223190777_1474627684_n.jpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                    Vandaag ook nog wat op de fiets gezeten:

[ATTACH=CONFIG]100883[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]100884[/ATTACH]
                    De witte decals op de wielen matchen mooi met het witte frame.

Comment

• idd, het gehele concept is zwart-wit. zijn deore xt wielen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                        Ik zou graag een mountainbike aanschaffen. Ik ben al enige tijd aan het lezen om de moeilijk en duur klinkende afkortingen wat te leren kennen . Waarvoor zou ik de fiets gebruiken? Wat algemeen rijden op onverharde/grind/modder paden, echte hindernissen/jumps/bosgebruik zie ik mezelf niet direct doen. Ik ben 1.77 groot en weeg een 75 kg.

Ik wil er bijgevolg ook niet direct de hoofdprijs voor betalen omdat dit m'n eerste mtb wordt. Bijgevolg zou ik ook graag 2dehands shoppen, ik heb reeds een paar fietsjes gezien en zou graag de mening horen van mensen die er meer in thuis zijn dan ik .

Veel meer zou ik er ook niet aan uitgeven voorlopig, zijn deze fietsen ietwat hun geld waard (voor hetgeen ik ze ga gebruiken)?
                        De eerste en vierde zouden wel eens iets te groot kunnen zijn. Daarenboven scheelt er zeker iets met de voorvering van die fiets. Zou me niet verbazen als er lek is. Dat brengt sowieso kosten met zich mee, en die wil je niet als je met dat budget shopt. De tweede is eerder een basismodel. Niet het meest geschikt veel mee in de modder te ploeteren. De derde zou wel eens geschikt kunnen zijn, is goed afgemonteerd, maar de staat? Zijn grootste nadeel is mss ook zijn grootste voordeel: geen verende vork (als je off road rijdt, wil je die wel), maar dan kan die dus ook niet stuk gaan of defecten vertonen en daardoor is de fiets ook iets lichter. Het is maar wat je verkiest natuurlijk. Rijd je veel op straat of op het strand, dan heb je niet zo veel aan voorvering, maar fiets je liever in het bos ...
                        Je kan idd ook altijd eens gaan rondhoren hoe het zit met nieuwe fietsen, maar in jouw plaats zou ik tweedehands zeker overwegen. Houd er ook rekening mee dat de vraag naar tweedehandsfietsen niet zo groot is, waardoor je meestal nog wel een stuk kan afdingen.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Alvast bedankt voor de info! Zal ook eens langsgaan bij de lokale fietswinkel om 'ns prijzen te vergelijken met overjaars (nieuw) materiaal..

Comment

• ik heb 400€ korting gekregen op mijn Bulls + drinkbushouder en fietspompke er bij.
                            was een model van het jaar ervoor.

vandaag nog eens een toertochtje gedaan, de 37 van Deinze.
                            zaterdag de 25 van Oudenaarde.

vroeger reeds ik altijd de max afstand, nu zit ik weer aan het minimum
                            tijd dat we terug wat meer op de fiets kruipen.

Comment

• vandaag 33km gedaan rond Oudenaarde. 176 hoogtemeters en 17km/u gemid. tlag er op sommige momenten echt loodzwaar bij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                vandaag 33km gedaan rond Oudenaarde. 176 hoogtemeters en 17km/u gemid. tlag er op sommige momenten echt loodzwaar bij.

Goed bezig precies.

Vandaag nog op het gemakje 40 km met de MTB op de weg. Na de feesten begin ik terug fatsoenlijk te trainen (extra kilo's terug verbranden ).

Comment

• Volgende week heb ik normaal een andere (verbeterde) stuurbuis voor de F29 MTB. Kraakjes en piepjes zouden nu definitief gedaan moeten zijn met deze stuurbuis.

Links de oude, rechts de nieuwe...

Comment

• die rechtse ziet er inderdaad beter uit!

en ja, dat trainen, 't is nodig, dankzij die feestdagen.
                                    die extra kilo's moeten er weer af en de conditie moet weer naar omhoog, alsook de spiermassa.

het verschil met vroeger is wel heel groot.
                                    Hopelijk houden we vol!

Comment

• Gisteren bosritje gedaan. het lag iets vettiger dan ik verwacht had
                                      Na goed poetsen blijf ik nu wel zitten met een schurend geluidje in de trapas. Is er een manier op dat op te lossen zonder alles uit elkaar te halen? Heel flink smeren?

M'n mountainbike begint versleten raken... Versnellingen schieten door, voorvork heeft beste tijd gehad. Maar voorlopig geen centjes voor grote werken. En wil eerst m'n racefiets vervangen.

Zoveel willen...

Last edited by Hayes; 29/12/2013, 11:21.
                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• momenteel een zeer knappe docu op Vier!!!

Comment

• Er was deze namiddag ook een redbull docu over snowboarden, ook zéér indrukwekkend.

Comment

Working...
                                          X