Als compromis kan je ook altijd voor een latex biba kiezen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic III
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenAls compromis kan je ook altijd voor een latex biba kiezen.Dedication, Determination, Perfection - Senna
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk BerichtenStel dat je met notubes lek valt, wat doe je dan? Binnenband in pleuren en verder knallen? Middeltje inspuiten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenVoorlopig blijf ik gewoon rijden met een binnenband, zo slecht vind ik dat allemaal niet. Super makkelijk om eens van banden te wisselen + als je plat staat gewoon een andere biba erin en verder, op 5min gefikst. Zeker voor iemand die geen zotte toeren doet vind ik dit nog steeds de 'makkelijkste' methode...
Comment
-
Tja als je graag regelmatig plat rijdt moet je idd met binnenbanden rijden...
Na vorig weekend (Ardennen) de banden eens geïnspecteerd en 3 doornen gevonden. Met binnenbanden zou dat dus 3x lekke band geweest zijn.
Bij een grote scheur heb je natuurlijk wel prijs, maar dan brengt een binnenband redding, al is het dan wel een geklooi (die vloeistof is een smerig boeltje + je moet het ventiel eruit prutsen en durft na verloop van tijd al eens goed vast te zitten). Ander nadeel : je bent minder geneigd om van buitenband te wisselen (opnieuw owv het geklooi met die vloeistof).
Banden lopen echter veel soepeler dan met binnenband + dus lekbestendiger. Als bij ons op een clubrit iemand lek rijdt, is het altijd eentje die met binnenbanden rijdt...
Comment
-
Ook mijn idee , tubeless rijden heeft niks dan voordelen. Het enige nadeel is dat je idd niet zo makkelijk kan wisselen van banden maar dat heb ik opgelost door meerdere wielsets te nemen, zo heb ik er momenteel 4 staan voor 2 fietsen , 1 XT setje die ik eigenlijk enkel gebruik om in de winter mee in de modder te ploeteren , 2 Crossmax SLR setjes en een Industry Nine set. Met die laatste 3 wielsetjes kun je alle soorten banden die je nodig kan hebben ruimschoots combineren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenVereist tubeless (net zoals tubes bij koersfietsen) een andere velg?
Comment
-
Kijk es aan, zo hoort het!
Hier was alles eigenlijk nog kurkdroog, hier was nergens modder te bespeuren deze morgen.
Waar ben je gaan fietsen? Een bloso route?
Ik ben deze morgen een 30-tal kilometer gaan losfietsen, want amai, die 95 van gisteren zaten nog serieus in mijn benen.
Maar gisteren was heerlijk. 's morgens de Toertocht in Mol - Gompel, de eerste 20 km rustig aan gedaan (gemiddelde van 20,1) want mijn benen waren echt nog niet wakker.
Na de bevoorrading komt er ons zo ne cyclocrosser voorbijgevlogen, ik kijk naar mijne kameraad en hij had het gelijk door. (" we gaan ons toch niet laten door door ne cyclocrosser zeker ")
Volle pétard erachteraan, de cyclocrosser bijgehaald - dat was een mentale dreun precies - en onderweg ons groepje wat groter gemaakt, en op het laatst waren we met 6 man alles, maar dan ook alles aan het geven. We waren gewoon allemaal zo hard aan het fietsen dat we de pijltjes gemist hebben, alle 6 in een rijtje en puur tunnelzicht, we zijn de pijltjes gewoon voorbijgevlogen
Uiteindelijk het gemiddelde van 20,1 met net geen 3 kmh verbeterd aan de aankomst.
Ik had me voorgenomen om me in te houden want ik moest 's namiddags nog gaan fietsen op de testbaan in Lommel - dat was er dus niet van gekomen...
Amai, mooi om te fietsen daar... Ik was met de MTB - die lag toch nog in mijn koffer - en die mannen van Ford hebben daar een schoon speelterrein.
Maar die helling van 25% was de max... 3 keren achter elkaar naar boven gereden, en dan weer tegen 60 per uur aan de andere kant naar beneden.
25% is echt wel steil... Ik had mijn lichtste versnelling niet nodig, ik kon redelijk zwaar naar boven rijden, maar ik moest echt hard op mijn stuur duwen om mijn voorwiel op de grond te houden.
Bij elke trap wilde dat voorwiel steigeren
Er stond beneden een hele troep fietsers te kijken, toen ik voor de 3de keer naar boven ging een oud koppel: "gaat diene nu weeral naar boven?"
Toen ik naar huis fietste kreeg ik het ff lastig, ik werd suf op de fiets, ik was er niet meer bij... Het gevoel dat je zin hebt om in slaap te vallen op de fiets
ik had alleen maar 's morgens goed gegeten, 's middags niet genoeg... puur te weinig gegeten... Raar gevoel!
Uiteindelijk toch goed thuis geraakt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenTja als je graag regelmatig plat rijdt moet je idd met binnenbanden rijden...
...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk BerichtenBen op zoek achter het type band dat ik nu heb liggen (als reserve): "Schwalbe Smart SAM", met de witte streep erbij... Waar kan ik die vinden? Heb al Wiggle, chainreactioncycles en Futurumshop bekeken maar niet te vinden
Blijkbaar is die niet te bestellen met witte streep en wordt die op deze manier enkel af fabriek geleverd op een aantal fietsen (oa Cube)Last edited by EvO@d1rk.be; 14/06/2011, 00:11.Dedication, Determination, Perfection - Senna
Comment
-
Aan alle studenten/werkende mensen, check deze fotos en flip:
voor MTB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk BerichtenBen op zoek achter het type band dat ik nu heb liggen (als reserve): "Schwalbe Smart SAM", met de witte streep erbij... Waar kan ik die vinden? Heb al Wiggle, chainreactioncycles en Futurumshop bekeken maar niet te vinden
Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk Berichten
Trouwens, hou er rekening mee dat die witte streep niet mooi wit blijft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk BerichtenVoor die prijs is dat een zéér strakke afmontage, ben alleen niet zo bekend met het merk.
http://forum.mountainbike.be/viewtop...225322#1225322Dedication, Determination, Perfection - Senna
Comment
Comment