Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
    Euhm niet zo goed eigenlijk...
    Ik ben nog heel stom gevallen... gewoon puur het evenwicht verloren en daar ging ik. 't was geen harde val, maar recht op mijne zere knie. (allé, met mijne knie op een stronk - aauw)
    Resultaat: knie helemaal groen/blauw en 1,5 keer zo dik als normaal.

Ik kon echt geen kracht meer zetten de laatste kilometers, het was op het gemakje uitrijden...
    Hopelijk geneest het snel.
    Oei, veel beterschap, verzorg dat maar goed, als je daar mee begint te sukkelen ...
    Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten

Oh ja - 't was een zeer schoon tocht!
    Dat sowieso, echt de moeite!

Comment

• Zondag:

Comment

• Dennis moet leren lachen.

Comment

• Gij moet veel zeggen met uwe "ik bliksem u dood blik als ge nog een foto pakt"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
            Gij moet veel zeggen met uwe "ik bliksem u dood blik als ge nog een foto pakt"

amai , komt die tegen tussen donker en licht , precies aan het paardespul gezeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
              amai , komt die tegen tussen donker en licht , precies aan het paardespul gezeten

Comment

• Comment

• Weet er iemand een fietsenwinkel die veel downhill spullen heeft? Ik zoek een helm en body bescherming en dergelijke.

Comment

• zijn er enige tips voor zo een camelbak rugzak met waterreservoir? voor onderhoud
                    of dergelijke?
                    de eerste maal gebruik moet deze een nacht vol water gestaan hebben voor de plastiksmaak of geeft dit geen smaak af?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reynaerten Bekijk Berichten
                      zijn er enige tips voor zo een camelbak rugzak met waterreservoir? voor onderhoud
                      of dergelijke?
                      de eerste maal gebruik moet deze een nacht vol water gestaan hebben voor de plastiksmaak of geeft dit geen smaak af?
                      Proef eens hé.

Voor de rest kan ik u niks vertellen over camelbags, ik ken er niks van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Proef eens hé.

Voor de rest kan ik u niks vertellen over camelbags, ik ken er niks van.
                        lol kzal er voor de zekerheid zaterdag op zondag water indoen zodat ik zondag voor geen verrasingen kom te staan xp

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reynaerten Bekijk Berichten
                          zijn er enige tips voor zo een camelbak rugzak met waterreservoir? voor onderhoud
                          of dergelijke?
                          Voor een eerste gebruik kieper ik daar een nachtje steradent tabletten in. Nen echte camelback heeft trouwens geen last van plastieksmaakjes in tegenstelling tot versies van Decathlon bvb...
                          Na ieder gebruik goed uitspoelen en zo goed mogelijk droogdeppen. Het mondstukje er afhalen zodat de slang kan uitdrogen en iets plooien in ijzerdraad waar je de zak kan ophangen zodat ie mooi open staat en kan uitdrogen. Om de maand ofzo kieper ik daar terug eens enkele steradent tabletten in voor een nachtje en dan goed spoelen.

Comment

• De mijne ligt in de diepvries. Ligt daar wel al zowat twee jaar, geloof ik. Op die fiets gebruik ik dat ding quasi nooit. Kan het eigenlijk kwaad van die zo lang in de diepvries te laten liggen?
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Geen idee wat er na 3 jaar diepvries met dat plastic gebeurd . Ik heb hier ook 2 of 3 camelbak blazen liggen. Gebruik dat ook nooit.

Comment

• Ik ben eens aan het kijken om nieuwe brakepads te steken, deze heb ik al gekocht, nu enkel nog het vervangen. Na enkele 'how to's ' te hebben bekeken op het internet ziet het mij er wel doenbaar uit, al zijn er nog dingen waarover ik twijfel.

Deze pin moet eruit, ik veronderstel dat ik dit gewoon met een tang mag vervormen tot deze eruit kan? (er zit een nieuwe pin bij de nieuwe pads)

In sommige filmpjes zie je ze een plastiek tussenstuk erin steken wanneer de pads eruit zijn, maar dit is niet altijd het geval... Heb ik dit voor iets nodig?

Dus 'gewoon':
                                oude pin eruit
                                oude pads+veer eruit
                                nieuwe pad en veer samensteken
                                nieuwe pads erin
                                nieuwe pin erin

Het zijn resins, moet ik die eens goed inremmen eerst of...?

Thx !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten

Dus 'gewoon':
                                  oude pin eruit
                                  oude pads+veer eruit
                                  nieuwe pad en veer samensteken
                                  nieuwe pads erin
                                  nieuwe pin erin

Het zijn resins, moet ik die eens goed inremmen eerst of...?

Thx !
                                  De volgorde die je aanhaald is idd ok , die rode plastiekplaatjes zitten er enkel bij als vervanging van je remschijf, als je de fiets dus vervoerd zonder wielen steek je die er best tussen anders heb je de kans dat je ergens staat en je wielen er niet meer ingaan… Die gele blokjes op je foto zou ik eigenlijk niet weten…
                                  Dat inrijden, tja dat doe ik eigenlijk nooit en ik kan niet zeggen dat ik eigenlijk veel last heb van snel versleten pads… ( Rij ook behalve in winterse moddertoestanden met die resin blokjes )

Comment

• Niet vergeten de pistons die naar buiten zijn gekomen tijdens het opremmen van de vorige blokjes terug naar binnen te duwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                      Niet vergeten de pistons die naar buiten zijn gekomen tijdens het opremmen van de vorige blokjes terug naar binnen te duwen.
                                      Oeije, daar heb ik niet achter gekeken maar ze zitten erin. Omdat ze natuurlijk dikker zijn dan de afgesleten oude pads passen mijn schijven er nu echt maar hééééél nipt tussen (op het randje van slepen) maar het is te doen. Heb ineens ook mijn vork eens beetje strakker gezet + rebound wat scherper.

Comment

• Als ze er tussen gaan zonder dat ze raken is het goed he.

Als de mijne helemaal op zijn krijg ik die er niet tussen als ik de pistons niet terug duw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                          Als ze er tussen gaan zonder dat ze raken is het goed he.

Als de mijne helemaal op zijn krijg ik die er niet tussen als ik de pistons niet terug duw.
                                          Ah OK, de mijne waren niet helemaal op (wss daardoor dus geen probleem). Maar vervang ze liever nu al omdat ik hopelijk 10 dagen behoorlijk zal knallen en nu hoef ik mij zeker geen zorgen te maken

Comment

Working...
                                          X