Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
    Damn, die is knap! Kleursetting is niet meteen mijn ding, maar voor de rest...

Al een geluk dat je ne redelijke grote mens bent, ik zou met m'n 1m 78 nogal belachelijk overkomen op zo'n fiets met van die reuzewielen.

Comment

• Ik vind hem wel mooi omdat ie kwa verhoudingen dicht bij een 26 zit in deze framegrootte.

Comment

• De mijne is een medium en oogt wat "vreemder" door de wanverhouding frame/wielen. Zadel staat amper hoger dan het stuur (zou bij een large uiteraard ook zo zijn). Medium gekozen om een voldoende fluks rijkarakter te behouden (liggende buis is 2cm korter dan bij een large), maar eigenlijk kon ik gerust een large genomen hebben. Een medium dus, maar met een set back zadelpen om het zadel enkele centimeters verder naar achter te kunnen zetten. Eigenaardig genoeg zit ik op die manier als gegoten op die fiets (je zou denken dat je te ver achter het bracket zit maar dat gevoel heb ik dus niet), ideaal voor echt MTB'en, daar stoort de eerder rechtop-gerichte zit niet, integendeel.

Comment

De mijne is een medium en oogt wat "vreemder" door de wanverhouding frame/wielen. Zadel staat amper hoger dan het stuur (zou bij een large uiteraard ook zo zijn). Medium gekozen om een voldoende fluks rijkarakter te behouden (liggende buis is 2cm korter dan bij een large), maar eigenlijk kon ik gerust een large genomen hebben. Een medium dus, maar met een set back zadelpen om het zadel enkele centimeters verder naar achter te kunnen zetten. Eigenaardig genoeg zit ik op die manier als gegoten op die fiets (je zou denken dat je te ver achter het bracket zit maar dat gevoel heb ik dus niet), ideaal voor echt MTB'en, daar stoort de eerder rechtop-gerichte zit niet, integendeel.
          Dan ga je echt wel een lange zadelpen hebben, niet? Nu, zithouding is natuurlijk perfect aan te passen door het monteren van een andere zadelpen in uw geval.

Comment

• Zo ziet het er uit (foto van tijdens de LCMT op die testfiets) :

Comment

Zo ziet het er uit (foto van tijdens de LCMT op die testfiets) :

Mmm, valt precies nog redelijk mee. Kan je daar geen stuurpen met negatieve hoek opzetten, of vind je die toch wel vrij rechte zithouding echt wel oké?

Comment

• DIt is idd een probleem waar zeer veel 29 rijder mee kampen, het stuur laag genoeg krijgen... Bij dergelijke houding zou ik toch problemen hebben bij stevig klimwerk denk ik... Ik heb bij wijze van test vorige week mijn stuurpen ( 90mm - 6° ) even naar boven laten kijken, zie foto enkele posts geleden, ( ik rij normaal gezien met deze naar beneden ) en bij stevige klimmetjes maken die paar cm toch een heel erg groot verschil, alé bij mij toch. Intussen heb ik ze terug naar beneden gedraaid, het belast m'n polsen misschien ietsjes meer maar ik hou toch meer van die lagere houding.
                Bij de fiets van Burry Stander halen ze dan dergelijke toeren uit :
                Last edited by Audidriver; 26/07/2011, 14:53.

Comment

• Ik heb ook zo'n stuurpen op m'n Cannondale... en da's dan een 'gewone 26'er'.

Comment

• Ja, die Stander heeft precies maar korte beentjes als je ziet hoe laag het zadel staat.

Nu, op die testfiets stond het stuur wat gedraaid waardoor het 1 à 2 cm hoger stond dan gewoonlijk. Maar ik heb duidelijk geen dergelijke stuurpen nodig om aan een goede zitpositie te komen.

Zo redelijk rechtop zitten heeft voor mij 2 belangrijke voordelen : voornaamste is misschien wel dat ik op die manier geen lage rugpijn krijg, het andere is dat zeer steile afdalingen meer gecontroleerd kunnen worden genomen. Heb geen problemen gehad bij de steilste beklimmingen.

Ik zal eens een foto trekken later.

Comment

• Indien je klein van gestalte bent is dit idd moeilijker, ik ben er van overtuigd dat een 29 een zeer goede keuze is als je echt groot van gestalte bent, persoonlijk heb ik er geen ervaring mee en dat zal nog wel een tijdje zo blijven, 3 fietsen thuis is genoeg , en zo'n 29'er zie ik echt niet graag, alé ik troost me met die gedachte ( maar eerlijk, veel mooie 29'ers heb ik nog niet gezien, zo'n Niner is aardig maar serieus aan de prijs eigenlijk )

Comment

Ja, die Stander heeft precies maar korte beentjes als je ziet hoe laag het zadel staat.

Nu, op die testfiets stond het stuur wat gedraaid waardoor het 1 à 2 cm hoger stond dan gewoonlijk. Maar ik heb duidelijk geen dergelijke stuurpen nodig om aan een goede zitpositie te komen.

Zo redelijk rechtop zitten heeft voor mij 2 belangrijke voordelen : voornaamste is misschien wel dat ik op die manier geen lage rugpijn krijg, het andere is dat zeer steile afdalingen meer gecontroleerd kunnen worden genomen. Heb geen problemen gehad bij de steilste beklimmingen.

Ik zal eens een foto trekken later.
                        1m 74 is 'ie. Echt klein is dat niet hé.

Zo zie je maar, voor de gemiddelde mens trekt dat eigenlijk op geen zak zo'n 29'er, vind ik toch.

Comment

• Help

Heb m'n voorwiel eruit gehaald en achter m'n rug heeft m'n pa er wat zitten aan foefelen en hij heeft een paar keer de remmen aangehaald waardoor die remblokjes tegen elkaar zitten (schijfremmen btw.) en hij ze niet meer los krijgt van elkaar.

Help?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                            Help

Heb m'n voorwiel eruit gehaald en achter m'n rug heeft m'n pa er wat zitten aan foefelen en hij heeft een paar keer de remmen aangehaald waardoor die remblokjes tegen elkaar zitten (schijfremmen btw.) en hij ze niet meer los krijgt van elkaar.

Help?
                            Schroevendraaier en zachtjes opgedoen?

Comment

Help

Help?
                              No prob : remblokjes eruit halen en dan met een schroevendraaier de pistons weer uit elkaar duwen

Comment

No prob : remblokjes eruit halen en dan met een schroevendraaier de pistons weer uit elkaar duwen
                                En goed opletten dat je met die schroevendraaier geen bramen aan de zuigers trekt of de dichtingen naar de haaien helpt , beter iets in kunststof er tussen duwen volgens mij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                  Indien je klein van gestalte bent is dit idd moeilijker, ik ben er van overtuigd dat een 29 een zeer goede keuze is als je echt groot van gestalte bent, persoonlijk heb ik er geen ervaring mee en dat zal nog wel een tijdje zo blijven, 3 fietsen thuis is genoeg , en zo'n 29'er zie ik echt niet graag, alé ik troost me met die gedachte ( maar eerlijk, veel mooie 29'ers heb ik nog niet gezien, zo'n Niner is aardig maar serieus aan de prijs eigenlijk )
                                  Er zijn ook al wat vrouwen in het WC elite veld die zich aan 29" wagen, maar mogelijk spelen hier ook commerciele overwegingen mee. Ze hebben er in alle geval geen problemen mee om zich snel aan te passen.

Comment

• Vrouwen die fietsen =

Ondertussen zit m'n wiel er al in Heb m'n remmen wat opengedraaid en ben klein beetje olie verloren met het foefelen. Nu remt dat spel dus voor geen meter meer en piepen dat dat doet Morgen eens ontvetten...

Comment

• Hier is haar fietsje ..
                                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

Vrouwen die fietsen =

Ondertussen zit m'n wiel er al in Heb m'n remmen wat opengedraaid en ben klein beetje olie verloren met het foefelen. Nu remt dat spel dus voor geen meter meer en piepen dat dat doet Morgen eens ontvetten...
                                        Die olie kan je dus gaan verversen he.

Daar zit nu lucht in en krijg je er bijna niet meer uit.

Je moest dat dus niet opendraaien he, gewoon die pistons terug naar binnen draaien ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                          Er zijn ook al wat vrouwen in het WC elite veld die zich aan 29" wagen, maar mogelijk spelen hier ook commerciele overwegingen mee. Ze hebben er in alle geval geen problemen mee om zich snel aan te passen.

Dat is toch echt geen zicht he ...

Comment

Working...
                                          X