Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Even gemeten vanaf de grond : zadel staat 1 cm hoger dan het stuur ter hoogte van de handvaten. Op de laatste foto zie je wel dat ik het stuur in feite nog wat kan draaien zodat de handvaten lager komen te staan, maar ik ga er afblijven voorlopig.
Zoals Jupke reeds heeft aangehaald bestaat de kans dat je de remleiding zal moeten ontluchten maar hou er ook rekening mee dat schijfremmen vlugger last hebben van serieus piepend geluid, vooral bij natte omstandigheden.
Mijn remblokjes maken een oorverdovend geluid bij nat weer.
Ja, maar ik heb nog nooit last daarvan gehad... Alleen sinds gisteren toen m'n pa die remmen heeft toegeknepen zonder dat er een wiel in zat...
Dat spel piepte en remde niet meer, ik had de indruk dat er wat olie op de schijfrem zelf lag. Deze morgen dan alles eens ontvet en de remblokken nog eens opgeschuurd en probleem blijft hetzelfde: piepen en niet remmen.
Van piepende remmen heb ik eigenlijk nooit of te nimmer last gehad sinds ik op m’n beide fietsen XT remmetjes heb zitten ( in combinatie met XT schijven op al m’n wielen ) , zo nu en dan ( paar keer per jaar ) reinig in zowel de schijven als de blokjes met remreiniger. Wat ik wel regelmatig doe is de remblokjes verwijderen, de pistons even iets verder uitduwen dan wat ze normaal moeten, proper maken en een drupje minerale remolie op de zuiger/dichting doen aan beide zijden en dan terug duwen, de overtollige olie wegvegen en de blokjes er terug in. Op die manier heb ik eigenlijk nooit piepende of slepende remmen. Ontluchten is een fluitje van een cent maar ik rij nu denk ik al zeker meer dan een jaar rond zonder iets ontlucht te hebben, nog niks van sponsachtig gevoel momenteel.
XT remmen zijn wat mijn mening betreft echt super prijs/kwaliteit, ze zijn misschien niet de lichtste maar als ik ze vergelijk met bvb de vroegere Magura Julie’s die op m’n fiets stonden toen ik hem kocht , dat was pas rommel, bij het minste modderritje slepen en vastzittende zuigers…
Zoals ik je een tijd geleden vertelde toen je een fiets wou kopen is er aan schijfremmen zeker wat onderhoud nodig, daar kun je mijns inziens niet onderuit, echter de schijfremmen die je daar hebt zijn waarschijnlijk niet van de beste, anders moet je gewoon velgremmen nemen…
Nu als ik lees dat je de remmen hebt dichtgeknepen zonder schijven ertussen en er is blijkbaar olie aan je caliper vrijgekomen dan hoop ik dat bij het terugduwen van de zuigers je de dichtingen niet hebt beschadigd anders ben je gezien denk ik... Olielekken op die plaats zou ik zeker niet meer vertrouwen en dit zal ook telkens remproblemen blijven geven...
Aight, geen zin meer om te foefelen dus fiets maar binnen gedaan bij m'n LBS (waar ik nu ga sinds het debacle met m'n koersfiets geweest).
Aangezien ik geen vervoer terug had heb ik zijn MTB in bruikleen gekregen tot wanneer mijn fiets klaar is. Da's pas service en nu weet ik weer waarom ik naar de andere kant van't stad rij
Deftige fiets zeker? Morgen eens gaan testen, ik heb alleen m'n bedenkingen bij de staat van de banden, precies slicks en als ik dan morgen door het bos/modder ga ploeteren...
Knap stukje werk, die Granville . Is natuurlijk een lokkertje van je lbs om (je) een nieuwe fiets te (ver) kopen binnenkort Maar dat terzijde , dat zal wel goed fietsen peins ik.
Ik ga voor mijn schijfremmen ook altijd naar de lbs hoor, ik vertrouw mezelf daar niet genoeg voor
Zoals Jupke reeds heeft aangehaald bestaat de kans dat je de remleiding zal moeten ontluchten maar hou er ook rekening mee dat schijfremmen vlugger last hebben van serieus piepend geluid, vooral bij natte omstandigheden.
Mijn remblokjes maken een oorverdovend geluid bij nat weer.
Inderdaad ja , als ze vochtig zijn piepen de mijne ook, anders niet of nauwelijks.
Knap stukje werk, die Granville . Is natuurlijk een lokkertje van je lbs om (je) een nieuwe fiets te (ver) kopen binnenkort Maar dat terzijde , dat zal wel goed fietsen peins ik.
't Is geen echte LBS eigenlijk, kerel die dat doet in bijberoep (in z'n garage) maar veel ervaring heeft met MTB's en koersfietsen dus moet het vooral hebben van kleine prullen.
Deftige fiets zeker? Morgen eens gaan testen, ik heb alleen m'n bedenkingen bij de staat van de banden, precies slicks en als ik dan morgen door het bos/modder ga ploeteren...
neem maar een binnenband mee en een pomp want die fast freds noemden wij vroeger fast flats
Knap stukje werk, die Granville . Is natuurlijk een lokkertje van je lbs om (je) een nieuwe fiets te (ver) kopen binnenkort Maar dat terzijde , dat zal wel goed fietsen peins ik.
Ik ga voor mijn schijfremmen ook altijd naar de lbs hoor, ik vertrouw mezelf daar niet genoeg voor
Bwa, valt wel mee hoor.
Lijkt moeilijker dan het is.
Comment