Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Remblokjes veranderen kan ik, nieuwe cassette, nieuwe ketting, nieuwe banden leggen.
    Versnellingen blif ik af, als ik er aan durf beginnen moet ik steevast naar de winkel omdat ik ze nooit perfect krijg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
      Zeker remblokjes vervangen is 2 keer niks, echt waar.

Welke remmen heb je?
      Hayes Stroker Ryde hydr. Discbrake

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Remblokjes veranderen kan ik, nieuwe cassette, nieuwe ketting, nieuwe banden leggen.
      Versnellingen blif ik af, als ik er aan durf beginnen moet ik steevast naar de winkel omdat ik ze nooit perfect krijg
      Nieuwe banden leggen kan ik ook (al).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        Remblokjes veranderen kan ik, nieuwe cassette, nieuwe ketting, nieuwe banden leggen.
        Meestal idem hier, maar deze week is het me toch gelukt. Had echt geen tijd om naar mijn LBS te gaan, en wist ook niet of hij in verlof was of niet.

Nu zijn ze dik in orde. Ook andere pedalen en andere banden gestoken zodat hij klaar is voor gesteente.
        Maandag naar de alpen met het ding, eens zien of het mannetje dat erop zit daar ook tegen bestand is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
          Meestal idem hier, maar deze week is het me toch gelukt. Had echt geen tijd om naar mijn LBS te gaan, en wist ook niet of hij in verlof was of niet.

Nu zijn ze dik in orde. Ook andere pedalen en andere banden gestoken zodat hij klaar is voor gesteente.
          Maandag naar de alpen met het ding, eens zien of het mannetje dat erop zit daar ook tegen bestand is
          O ja, de standaardpedalen is het eerste wat ik vorig jaar zelf meteen na levering heb veranderd naar klikpedalen. En fier dat ik was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
            Hayes Stroker Ryde hydr. Discbrake

Nieuwe banden leggen kan ik ook (al).
            Juist dezelfde als de mijne dus.

- wiel demonetern
            -1 vijsje losdraaien
            - pads lang onderen eruit schuiven
            - pistons terug naar binnen duwen
            - nieuwe pads er tussen schuiven (klikken op z'n plaats, magnetisch)
            - vijsje vast draaien
            - wiel er terug in

Klaar.

Comment

• Als je wat gerief hebt en wat technische intresse is aan een fiets werken echt peanuts. Het enige waar ik me nog niet heb aangewaagd is wielen spaken en vorken reviseren, dat is het enige, al de rest doe ik zelf aangezien m'n twee fietsen volledig van kop tot teen zelf ineengestoken zijn, ik ben al jaren niet meer bij de fietsenmaker geweest. Nu ik ben wel iemand die iets gewoon is als het op techniek aankomt beroepshalve en ik ben ook niet bang om aan iets te beginnen, onze woning heb ik op de grondwerken en metselwerk volledig zelf gebouwd , dat was nog net iets anders dan een fietsje ineensteken .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                Als je wat gerief hebt en wat technische intresse is aan een fiets werken echt peanuts. Het enige waar ik me nog niet heb aangewaagd is wielen spaken en vorken reviseren, dat is het enige, al de rest doe ik zelf aangezien m'n twee fietsen volledig van kop tot teen zelf ineengestoken zijn, ik ben al jaren niet meer bij de fietsenmaker geweest. Nu ik ben wel iemand die iets gewoon is als het op techniek aankomt beroepshalve en ik ben ook niet bang om aan iets te beginnen, onze woning heb ik op de grondwerken en metselwerk volledig zelf gebouwd , dat was nog net iets anders dan een fietsje ineensteken .
                Idem hier, fietsen zijn nog nooit bij een fietsenmaker geweest.

Een volledig nieuw wiel spaken heb ik nog niet gedaan maar een slag gerecht al wel.

Comment

• Wanneer komen de modellen van 2012 uit?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 8000rpm Bekijk Berichten
                    Wanneer komen de modellen van 2012 uit?
                    Normaliter begint dat rond September te komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                      Juist dezelfde als de mijne dus.

- wiel demonetern
                      -1 vijsje losdraaien
                      - pads lang onderen eruit schuiven
                      - pistons terug naar binnen duwen
                      - nieuwe pads er tussen schuiven (klikken op z'n plaats, magnetisch)
                      - vijsje vast draaien
                      - wiel er terug in

Klaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                        Ik kon er de zondag jammer genoeg niet bijzijn omdat ik op vakantie was (voor de superdolimiti en de Salzkammergut Tropy )
                        Niet meer foto's + info hierover? (desnoods via PM als je het niet wil uitsmeren.. )

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten

Die vertrekt duidelijk met andere intenties als de rest precies.
                        Eindelijk iemand van mijn kaliber, ik doe ook aan sight-seeing onderweg Toch een pak leuker dan persé het wiel van xx of xx willen houden...

Comment

• Wat is jullie voorkeur, type en merk, ivm mtb-banden?

Comment

• Hallo,

Gisteren overgegaan tot aankoop van de fiets. Het is een Cube LTD-series geworden van 2011. Dit in het mat zwart. Fiets drect laten uitrusten met nieuwe SPD klikpedalen, draadloze computer, ...

Echt superdeal gekregen waarvoor ik deze niet kon laten staan, gelukkig stond hij in de showroom op stock in mijn maat (XL) en het voelde en reed goed. Men broer dan ook nog een nieuwe gekocht en dus nog een stuk van de prijs af.
                            Ikke dik content en straks erachter!

Greetings
                            BMW 118D E87 M-pack

Comment

Wat is jullie voorkeur, type en merk, ivm mtb-banden?
                              Altijd veel goed gehoord over schwalbe.
                              BMW 118D E87 M-pack

Comment

Ben heel tevreden met Continental, nu bijvoorbeeld X-kings 2.2

Véél grip als het moet, lichtlopend zodra het kan
                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichten
                                  Altijd veel goed gehoord over schwalbe.
                                  Ligt momenteel op mijn mtb maar wil eens iets anders proberen wanneer ze aan vervanging toe zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                  Ben heel tevreden met Continental, nu bijvoorbeeld X-kings 2.2

Véél grip als het moet, lichtlopend zodra het kan
                                  Dat zijn de eigenschappen die ik zoek.

Comment

• Ik vind Schwalbes wel 'mooier'
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                      Ik vind Schwalbes wel 'mooier'
                                      Niet moeilijk doen, hé.

Comment

• Continental Mountain King 2.2 .
                                        Alleen jammer dat ze zo moeilijk te sluiten zijn met notubes vloeistof of ze stonden op al m'n bikes.

Comment

Hangt een beetje af waar je er wil mee gaan rijden natuurlijk. Ik heb nu al behoorlijk wat km's gereden met Continental Race Kings in 2.2 Supersonic versie , bandjes die in droge en licht vochtige omstandigheden perfect hun werk doen, bollen ook zeer licht maar niet simpel om ze luchtdicht te krijgen ( als je tubeles wil gaan ) , met Joe's No Flat kreeg ik ze niet gedicht, de flanken bleven zweten. Uiteindelijk is het met Nozisch wel perfect gelukt. Ze zijn heel comfortabel om rijden, en dus best veel grip als je op lage druk gaat ( pakweg 1.4bar ). Ze zijn zeer licht maar hopelijk zullen ze hun tijd meegaan, ik moet dit nog zien . Ben er wel nog niet mee platgereden alhoewel ik er al aardig wat flinke toertochten heb gereden als bvb Herdermarathon enzo.

Een tweede setje wielen heb ik met Schwalbe Furious Freds, wel in Tubeless versie ( de gewone zijn vrij zwak ) , superbandjes voor perfect droge omstandigheden maar vrij waardeloos als het wat nat is.

Mijn winterwielen staan voorzien van Vredestein Bull Lock 2.0, echte modderbanden waar je enorm veel grip mee hebt, wel niet echt geschikt voor baanwerk.

Enkele weken terug zag ik een setje ZTR Alpines met DT240S naven in nieuwstaat te koop staan voor een prikje, daarop lagen Schwalbe Rocket Ron's Evo's met Nozisch tubeless gemaakt , amper 200km gebold en die kon ik niet laten staan , 4 wielsetjes dus , maar wel makkelijk om alle omstandigheden de juiste keuze te kunnen maken. Ik had dus nog nooit met die RR gereden en ik heb er de laatste weken wat ritten mee gedaan in vrij zware modderige omstandigheden en die bandjes hebben mij zeer aangenaam verrast.

Mocht je intresse hebben, ik heb nog een setje Race King 2.0 Supersonic's liggen in 95% nieuwstaat , mogen weg voor een prijsje, ik rij liever iets dikkere banden op lage druk ivm rugcomfort.

Comment

Working...
                                          X