Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
    Die oude zadelpen was helemaal glad geworden aan de zone waar 'ie altijd inzakte...
    Er hing nog wat (imho genoeg) vet aan mijn kader.
    Glad? Vreemd. De zadelpennen die ik al gezien heb die veelvuldig naar boven en naar onder geschoven waren, stonden vol krasjes.
    Je moet die op mijn oude Cannondale SE2000 eens zien ...
    120d Hatch Edition Sport

Comment

Ontvetten en ruw schuren lijkt me een leuke start, bedankt mannen.
      Doen. Een andere zadelpen kopen omdat er eentje wat zakt, is al te zot. Het is niet dat de diameter verschillend kan zijn, want 0,2 mm minder is al genoeg om de zadelpen helemaal niet vast te kunnen zetten.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Doen. Een andere zadelpen kopen omdat er eentje wat zakt, is al te zot. Het is niet dat de diameter verschillend kan zijn, want 0,2 mm minder is al genoeg om de zadelpen helemaal niet vast te kunnen zetten.
        Dat hangt wel een beetje af van de kwaliteit van het frame EN van de zadelpen. Sommigen nemen het niet te nauw met een tiende van een mm.
        Dat heb ik mogen ondervinden met een tita zadelpen uit het verre oosten. Gelukkig werd ze zonder veel morren vervangen

Comment

Ontvetten en ruw schuren lijkt me een leuke start, bedankt mannen.
          Als dat niet helpt kan je er bvb met een schroevendraaier een paar lichte krassen in maken. Dat klinkt nogal destructief maar daar kan die zadelpen wel tegen. Het effect is dan wel dat die krassen het materiaal op die plaats heel miniem doen uitstulpen (de kras zelf niet, maar het weggekraste materiaal moet ergens naartoe), wat grip genereert. Heb dat ooit eens geprobeerd en dat loste het probleem meteen op...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
            Als dat niet helpt kan je er bvb met een schroevendraaier een paar lichte krassen in maken. Dat klinkt nogal destructief maar daar kan die zadelpen wel tegen. Het effect is dan wel dat die krassen het materiaal op die plaats heel miniem doen uitstulpen (de kras zelf niet, maar het weggekraste materiaal moet ergens naartoe), wat grip genereert. Heb dat ooit eens geprobeerd en dat loste het probleem meteen op...
            Dat is inderdaad ook een manier. Wel vervelend als je die fiets ooit verkoopt en de kandidaat koper je vraagt om het zadel even wat hoger te zetten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Dat is inderdaad ook een manier. Wel vervelend als je die fiets ooit verkoopt en de kandidaat koper je vraagt om het zadel even wat hoger te zetten.
              Een zadelpen die constant zakt en nadien hoger moet gezet worden, ziet er ook niet meer uit hoor.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Een zadelpen die constant zakt en nadien hoger moet gezet worden, ziet er ook niet meer uit hoor.
                Ik bedoelde meer dat je zulke dingen preventief zou doen hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Ik bedoelde meer dat je zulke dingen preventief zou doen hé.
                  Zou idd nogal onnozel zijn, maar daar ging het niet over. Krassen trekken als er zich geen probleem stelt, is sowieso not done. En als er wel een probleem is, zou ik het eveneens niet snel overwegen.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Zou idd nogal onnozel zijn, maar daar ging het niet over. Krassen trekken als er zich geen probleem stelt, is sowieso not done. En als er wel een probleem is, zou ik het eveneens niet snel overwegen.
                    Hé man, het was allemaal maar wat met ne kwinkslag gezegd hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                      Aight, geen zin meer om te foefelen dus fiets maar binnen gedaan bij m'n LBS (waar ik nu ga sinds het debacle met m'n koersfiets geweest).
                      Fiets daarnet gaan halen.

Hij heeft nieuwe remblokken gestoken, 20€ betaald

Comment

Gezien het feit dat er blijkbaar een soort montagepasta is om een carbonnen pen wat vaster te zetten, zou ik ook eerst die methode proberen, en pas later eventueel een andere aktie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                          Gezien het feit dat er blijkbaar een soort montagepasta is om een carbonnen pen wat vaster te zetten, zou ik ook eerst die methode proberen, en pas later eventueel een andere aktie.
                          Dat lijkt mij het verstandigste... In die montagepasta van Taxc ( en ook van andere vermoedelijk ) zit een soort van "korreltjes" die voor extra grip zorgen. Ik heb daar in elk geval heel goede ervaringen mee. Ik gebruik op mijn beide fietsen carbonnen zadelpennen van Ritchey ( WCS carbon versies ).

Comment

• Deze machine wil ik wel eens testen

Last edited by ; 08/08/2011, 22:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                              Idd.
                              Zou dat helpen voor alu-zadelpennen ook? Kan alleszins niet slechter zijn dan helemaal niets aan de pen wrijven.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                                Merci voor de tips!

Ik heb ook Runkeeper, hetgeen ik tot voor kort gebruikte om te gaan lopen.
                                Waar steek je je iPhone dan? Heb je een houder voor op de fiets? Wat met modder e.d? Of steek je die in en zak? What met de GPS ontvangst dan?

Heb een houder voor de fiets die waterdicht is. Maar laatst steek ik hem altijd in de achterzak van mijn truitje

Comment

• Nog mensen die nu maandag naar de MTB XL gaan in Poperinge? Een aantal jaar geleden daar de 60km eens gedaan en dat was toen allesinds dik in orde.
                                  Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
                                  Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
                                  Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
                                  Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alex60 Bekijk Berichten
                                    Nog mensen die nu maandag naar de MTB XL gaan in Poperinge? Een aantal jaar geleden daar de 60km eens gedaan en dat was toen allesinds dik in orde.
                                    Ik heb hem vorig jaar gereden, mooie tocht zonder meer maar op mtb.be zijn ze deze al aan het vergelijken ( qua lastigheid en parcour ) met de Herdermarathon , die laatste is toch nog van een andere klasse...

Maandag kan ik echter niet rijden, zondagmorgen ga ik wel voor het eerst eens de Kappellekestocht rijden : http://www.kapellekestocht.be/ , ik ga me wagen aan de 95km , naar het schijnt ook een toptochtje, het parcour ziet er in elk geval schitterend uit, Gavers, Bellegem, Anzegem, Tiegemberg enz...
                                    Last edited by Audidriver; 12/08/2011, 10:49.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alex60 Bekijk Berichten
                                      Nog mensen die nu maandag naar de MTB XL gaan in Poperinge? Een aantal jaar geleden daar de 60km eens gedaan en dat was toen allesinds dik in orde.
                                      Kan wel zijn dat ik ga, een maat van mij wil de 120km doen maar dat zie ik niet zitten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                        Ik heb hem vorig jaar gereden, mooie tocht zonder meer maar op mtb.be zijn ze deze al aan het vergelijken ( qua lastigheid en parcour ) met de Herdermarathon , die laatste is toch nog van een andere klasse...

Maandag kan ik echter niet rijden, zondagmorgen ga ik wel voor het eerst eens de Kappellekestocht rijden : http://www.kapellekestocht.be/ , ik ga me wagen aan de 95km , naar het schijnt ook een toptochtje, het parcour ziet er in elk geval schitterend uit, Gavers, Bellegem, Anzegem, Tiegemberg enz...
                                        Herdermarathon is idd leuker en lastiger.

Anzegem, Tiegem, ... doet me meteen denken aan eindeloze kerkwegels in beton

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                          Herdermarathon is idd leuker en lastiger.

Anzegem, Tiegem, ... doet me meteen denken aan eindeloze kerkwegels in beton
                                          Valt wel mee hoor, er zitten idd veel dergelijke padjes in maar er is ook best wel wat off road te vinden, de tocht gaat ook over Bellegem bos, gavers enz ... Jammer dat ze het kluisbos, Amougies zoals de Otegemse Krieretocht niet aandoen, die laatste was ook wel een fijne rit.

Comment

Working...
                                          X