Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heb sinds deze week men fietsverlichting ontvangen:
    Voor:

Achter:

Heel tevreden van zowel voor als achterlicht. Achterlicht schijnt 220° en is met zijn 4 powerleds heel zichtbaar.
    Het voorlicht is werkelijk top! Zoveel licht ongeloofelijk knap product.
    Héél tevreden van de aankoop.
    1 vraagje: Hoe zie je het resterend vermogen van de batterij? staat er bij als spec maar heb het nog niet gevonden.
    Mvg,
    BMW 118D E87 M-pack

Comment

• Ik voelde me vandaag echt sterk, 6 dagen na de 700 hm in Bekkevoort. Toch op reserve de volledige lussen van Lille gereden, fond kweken
      Zadel is niet gezakt! Nochtans nog niks van de tips in de praktijk gebracht, maar gewoon de klem los- en terug vastgedraaid

Maandag alles van Herentals doen.
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Na al die regen zien ze mij niet op de MTB routes. Na 100m van kop tot teen in het slijk en cst zo verder fietsen daar vind ik echt helemaal niks aan

Lange leve stenen, stof en zand en zon...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
          Na al die regen zien ze mij niet op de MTB routes. Na 100m van kop tot teen in het slijk en cst zo verder fietsen daar vind ik echt helemaal niks aan

Je moet hier eens komen rijden he, laatste halfuur zelf IN de regen en toch maar enkele spatjes op m'n tenue
          Bestelt
          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
            Je moet hier eens komen rijden he, laatste halfuur zelf IN de regen en toch maar enkele spatjes op m'n tenue
            Das ideaal, jammer maar ik heb het gevoel dat zoiets in WV en OV niet echt doenbaar is. Respect voor de mannen die 4h in zo'n omstandigheden kunnen/willen rijden maar voor mij is er geen lol aan...

Met welke banden rij je momenteel ?

Comment

Das ideaal, jammer maar ik heb het gevoel dat zoiets in WV en OV niet echt doenbaar is. Respect voor de mannen die 4h in zo'n omstandigheden kunnen/willen rijden maar voor mij is er geen lol aan...

Met welke banden rij je momenteel ?
              Continental X-king 2.2

Iéts te zwaar profiel voor de Kempense zomer (toen het nog los zand was in mei-juni ), maar toch perfect lichtbollend en comfortabeler dan m'n Speed Kings 2.1 (die achteraan heel snel slijten overigens).
              X-king kan ik volgens mij ook makkelijk de winter mee door!
              Bestelt
              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Ik ging vandaag normaalgezien biken in Dardennen maar heb dus gepast, na zoveel regen... 't moet nog leuk blijven ook

Morgen wel naar Poperinge voor de 125km, 't zal er ook wel modderig bijliggen, maar bon ! Deze namiddag tijdrit van 24km, een dik half uur doodgaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                  Ik ging vandaag normaalgezien biken in Dardennen maar heb dus gepast, na zoveel regen... 't moet nog leuk blijven ook

Morgen wel naar Poperinge voor de 125km, 't zal er ook wel modderig bijliggen, maar bon ! Deze namiddag tijdrit van 24km, een dik half uur doodgaan
                  En ik had een motorrit georganiseerd.... verdomde klotezomer!

Comment

Na al die regen zien ze mij niet op de MTB routes. Na 100m van kop tot teen in het slijk en cst zo verder fietsen daar vind ik echt helemaal niks aan

Voor mij liefst warm weer icm regen. Zalig!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                      Morgen wel naar Poperinge voor de 125km, 't zal er ook wel modderig bijliggen, maar bon !
                      Ik ben ook benieuwd hoe het parcour er zal bijliggen
                      morgen "slechts" de 65km doen, als het echt goed moest gaan doen we de 85
                      Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
                      Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
                      Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
                      Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

• Meer heeft een mens toch echt niet nodig....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alex60 Bekijk Berichten
                          Ik ben ook benieuwd hoe het parcour er zal bijliggen
                          morgen "slechts" de 65km doen, als het echt goed moest gaan doen we de 85
                          Ik heb clubmakkers gezien die de 65 deden en die hadden amper een spat modder gezien, wij (de 125) hebben af en toe een waar modderbad voor de wielen gekregen maar buiten die enkele stukken lag het er al goed droog bij vond ik.

Passage aan Cassel (eerste keer voor mij) vond ik de max, je kan daar precies eindeloos op en af mtb'en.

Terug goede benen, de 122km met enkele clubmakkers afgehaspeld aan 22 gemiddeld, 1600 hms en dus best een stevig tochtje

Comment

Meer heeft een mens toch echt niet nodig....

Prachtige foto.

Comment

• Klopt! 65 was eigenlijk verassend genoeg droog en zeer vlot parcours.
                              In het begin van de rit mij veel te snel verbrand, en dit cash betaalt vandaag: Het liep voor geen meter, benen verzuurd...
                              Een goed les voor de volgende rit
                              Organisatie was top, en dit zag je aan het aantal deelnemers
                              Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
                              Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
                              Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
                              Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

Meer heeft een mens toch echt niet nodig....

Toch wel, die dames op kop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                                  Wat meer info?

Welke streek?
                                  Mooie routes?
                                  Kostprijs logement?
                                  Meer foto's?
                                  Kitzbüheler Alpen: http://www.kitzbuehel-alpen.com/nl/mountainbiken.html
                                  Best mooi, maar als je echt singletrails zoekt ga je er beter niet (hoewel, misschien met hen: http://www.bikeacademy.at/). Het merendeel van wat ik er rijd is steenslag. Maar ik geniet er gewoon meer van fietsen door het landschap, en de constante klimmen die er mogelijk zijn.
                                  Eigenlijk is dat niet echt offroad te noemen, maar zonder een mountainbike zie ik me dat toch niet doen.
                                  Logement is eigenlijk goedkoop in Oostenrijk, vierpersoons appartementen zijn te vinden voor rond de 50 euro en een kamer met ontbijt vind je al voor zo'n 20 euro per persoon. Liften zijn duur, maar de echten rijden tot boven hé.
                                  Je kan er wel al eens serieuze pech hebben met het weer, en da's het enige nadeel, want als de zon schijnt zou ik niet weten waar ik liever heen zou gaan.
                                  Ik zal nog 'es wat foto's zoeken van vorig jaar.

Comment

• Heren, dames, kenners,

vandaag nog een tochtje van zo'n 35km in't meerdalbos/woud gedaan te Sint Joris Weert. Allemaal heel fijn!
                                    Thuis gekomen, fiets aant afspoelen, bemerkt mijn oog iets niet bepaald plezant.
                                    't Gaat om 2 barsten, langs wederzijde van mijn verticale framebuis. (Geen idee hoe dat ik vaktermen heet)
                                    De fiets is een Trek Elite SC 9.7 van 2009 met carbonnen frame.
                                    Ik die dacht dat carbon wel eens kon knakken bij een val ofzo, zou er nooit bij gekomen zijn dat dat bij mij zou gebeuren.

Ik veronderstel dat de 2 barstjes gekomen zijn bij het vervoer van fiets. Die wordt op't dak gemonteerd op fietsdragers. Waarbij een soort van knijpsysteem, die bepaalde buis vasthoudt. Dat is aandraaibaar om de nodige grijpkracht uit te oefenen. Ik denk altijd, beter te vast dan te los, zonder daarin te overdrijven. De fiets moet vast staan, punt.
                                    Zou het nu echt kunnen dat dat te hard heeft aangespannen gestaan, waardoor 't carbon knak heeft gezegd?!

Daar zou ik niet zozeer mee kunnen lachen eigenlijk. Carbon is toch oersterk? Ik zie mezelf dat ook helemaal niet in alu voorhebben, alsof ik daar een deuk in zou maken met dat systeem...

Moest dat nu toch het geval zijn:

- is dat frame voor de vuilbak?
                                    - is die schade herstelbaar om terug volwaardig te zijn?
                                    - indien herstelbaar, waar best mee langsgaan voor reparatie/advies
                                    - fiets is aangekocht bij Math Salden (www.salden.nl)

In bijlage ook nog 2 foto's....

Bedankt!

Comment

• Ik zou rechtstreeks contact opnemen met Trek zelf, Trek geeft normaal levenslang garantie op kader.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                        Best mooi, maar als je echt singletrails zoekt ga je er beter niet (hoewel, misschien met hen: http://www.bikeacademy.at/). Het merendeel van wat ik er rijd is steenslag. Maar ik geniet er gewoon meer van fietsen door het landschap, en de constante klimmen die er mogelijk zijn.
                                        Eigenlijk is dat niet echt offroad te noemen, maar zonder een mountainbike zie ik me dat toch niet doen.
                                        Logement is eigenlijk goedkoop in Oostenrijk, vierpersoons appartementen zijn te vinden voor rond de 50 euro en een kamer met ontbijt vind je al voor zo'n 20 euro per persoon. Liften zijn duur, maar de echten rijden tot boven hé.
                                        Je kan er wel al eens serieuze pech hebben met het weer, en da's het enige nadeel, want als de zon schijnt zou ik niet weten waar ik liever heen zou gaan.
                                        Thx! Laat die foto's maar komen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                          Foto's van dees jaar potverdikke

Comment

Working...
                                          X