Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Waarom zou carbon oersterk zijn? Omdat het duur is? Niet echt, nee.
    Maar je hebt uiteraard wel een punt dat dit niet zou mogen. Het is op de foto niet echt duidelijk of het enkel de lak is die gebarsten is of ook het carbon.
    Alleszins contact opnemen met de dealer. Ik zou om te beginnen die foto's doormailen naar Math Salden, eens zien wat ze zeggen.
    Ik hoop wel dat je die klem niet supervast hebt proberen draaien. Normaal moet een frame daar zeker tegen kunnen, maar toch ...
    Ik veronderstel dat er niets tussen de klem en het frame zat?
    120d Hatch Edition Sport

    Comment


    • Contact opnemen met Trek via Math Salden. Met een beetje geluk zijn het barstjes in de verf maar je moet zeker zijn

      Comment


      • Mijn Trek heeft ook 2 barsten (wel duidelijk enkel de verf), is een alu-model.
        Inderdaad wel verschieten de eerste keer dat je het opmerkt...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
          Ik zou rechtstreeks contact opnemen met Trek zelf, Trek geeft normaal levenslang garantie op kader.
          Ook als je ze zelf hebt kapot geknepen?

          Comment


          • Ik heb dus een buts in de kader van mijn koersfiets op exact dezelfde manier ...

            Maar een butske in alu is niet zo erg als dit natuurlijk.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
              Ook als je ze zelf hebt kapot geknepen?

              Comment


              • In elk geval laten checken, eventueel sturen ze kader op naar TREK en dan zal je wel te weten komen of ze garantie geven of niet (productfout dan wel door verkeerd gebruik).

                Maar je kan zelf goed voelen of het frame op die plaats kan ingeduwd worden. Als dat niet meegeeft op die plek lijkt er mij niets aan de hand te zijn. Als er echt een barst is kan je die carbonvezels makkelijk doen buigen, ja zelfs doen uitrafelen.

                Comment


                • En mocht dit niet onder garantie vallen, kan je het nog altijd laten herstellen. Dat is alleszins goedkoper dan een nieuw frame.

                  Comment


                  • Lijkt me zuiver een breuk te zijn te wijten aan het te vast zetten van de klem van je fietsendrager. Je kan proberen een beroep op garantie te doen, maar ik denk dat ze 't nogal snel gaan doorhebben bij Trek. Dit zijn natuurlijk typisch van die dingen waar je met een carbon frame sneller last van kunt hebben dan met een alu frame.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                      En mocht dit niet onder garantie vallen, kan je het nog altijd laten herstellen. Dat is alleszins goedkoper dan een nieuw frame.
                      Waar kan ik zoiets laten doen? Doen ze dat bij Math Salden ook?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Lijkt me zuiver een breuk te zijn te wijten aan het te vast zetten van de klem van je fietsendrager. Je kan proberen een beroep op garantie te doen, maar ik denk dat ze 't nogal snel gaan doorhebben bij Trek. Dit zijn natuurlijk typisch van die dingen waar je met een carbon frame sneller last van kunt hebben dan met een alu frame.
                      Maar dan nog, ik kan er niet echt mee leven dat zo'n frame in een speciaal daarvoor ontworpen fietsklem zou breken omdat er kracht op in werken. 't Is niet dat ik 't frame tussen een bankpress heb gedraaid ofzo

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                      In elk geval laten checken, eventueel sturen ze kader op naar TREK en dan zal je wel te weten komen of ze garantie geven of niet (productfout dan wel door verkeerd gebruik).

                      Maar je kan zelf goed voelen of het frame op die plaats kan ingeduwd worden. Als dat niet meegeeft op die plek lijkt er mij niets aan de hand te zijn. Als er echt een barst is kan je die carbonvezels makkelijk doen buigen, ja zelfs doen uitrafelen.
                      Ja, dat zal voor volgende week zijn dan. Benieuwd wat de kerels gaan zeggen.
                      Hoe kan je dat merken of 't frame daar kan buigen? Maar dan heb je 't over alu zeker, en niet over carbon?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                      Ook als je ze zelf hebt kapot geknepen?
                      Zelf kapot genepen, ik vraag mij af hoe je zoiets met gezond verstand kan doen eigenlijk.
                      Dan moet je toch al serieus liggen draaien en zwoegen, zonder dat het idee je zou aanspreken met 't feit dat het niet meer gezond kan zijn. Ik behandel mijn materiaal met respect, maar wil wel dat mijn fiets vast staat op de dragers natuurlijk

                      Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                      Contact opnemen met Trek via Math Salden. Met een beetje geluk zijn het barstjes in de verf maar je moet zeker zijn
                      Hoe kan je zoiets überhaupt zien, of het verf/lak of het frame is?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      Waarom zou carbon oersterk zijn? Omdat het duur is? Niet echt, nee.
                      Maar je hebt uiteraard wel een punt dat dit niet zou mogen. Het is op de foto niet echt duidelijk of het enkel de lak is die gebarsten is of ook het carbon.
                      Alleszins contact opnemen met de dealer. Ik zou om te beginnen die foto's doormailen naar Math Salden, eens zien wat ze zeggen.
                      Ik hoop wel dat je die klem niet supervast hebt proberen draaien. Normaal moet een frame daar zeker tegen kunnen, maar toch ...
                      Ik veronderstel dat er niets tussen de klem en het frame zat?
                      Merci mannen voor de snelle reply!

                      @Beta: ik heb het hier niet over de prijs van carbon he pipo, da's weer zo'n afleiding van uwentwege. Carbon wordt overal gebruikt, omdat het licht en sterk is.Dus "sterk" of "oersterk", what's in a name. Ik ga ervan uit dat zoiets echt sterk is.
                      Er zat niets tussen de klemmen en 't frame.

                      Comment


                      • Eerlijk gezegd vrees ik ( ik hoop voor jou van niet ) dat ze bij Trek hun handen er wel eens zouden kunnen van af doen... Het is niet omdat het carbon is dat het onbreekbaar is hé, integendeel. Ik heb 2 carbon mtb's en als ik eerlijk mag zijn kan ik met mijn thule fietsdrager ook onmiddellijk die buis platknijpen hoor( hoef ik zeker niet veel kracht op de draaiknop voor uit te oefenen... Ik let altijd goed op als ik m'n fiets vastzet, gewoon voldoende aandraaien maar niet meer, daar is ook geen enkele nood aan. Het belangrijkste is dat de fiets aan de wielen goed vaststaat, de derde steun is enkel om de fiets recht te houden. Ik weet niet of je met jou drager de fiets aan de bovenbuis kunt bevestigen maar daar geef ik zeker de voorkeur aan, ik heb toen ik een drager kocht daar zeker op gelet dat de derde steun op de bovenbuis of zadelpen kan worden vastgezet, hoe hoger je dat derde punt kan zetten hoe minder krachten er op komen te staan.

                        Het kan ook zijn dat je door het teveel aandraaien de buis dusdanig hebt platgedrukt dat de harde lak is gebroken, daarom is er nog niet direct iets aan de carbonbuis zelf, die is op zich vrij flexibel , om je een idee te geven , de onderbuis van mijn S works is vrij dik maar ook dunwandig, met mijn duim en wijsvinger kan ik duidelijk die buis platdrukken, niet veel maar toch je ziet dat ze platgedrukt kan worden.

                        Hier kan je voor eventuele herstelling even informeren : http://www.chaos-carbon.com/carbonherstellingen.html

                        Veel sucses allesinds...
                        Last edited by Audidriver; 18/08/2011, 09:58.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                          Eerlijk gezegd vrees ik ( ik hoop voor jou van niet ) dat ze bij Trek hun handen er wel eens zouden kunnen van af doen... Het is niet omdat het carbon is dat het onbreekbaar is hé, integendeel. Ik heb 2 carbon mtb's en als ik eerlijk mag zijn kan ik met mijn thule fietsdrager ook onmiddellijk die buis platknijpen hoor( hoef ik zeker niet veel kracht op de draaiknop voor uit te oefenen... Ik let altijd goed op als ik m'n fiets vastzet, gewoon voldoende aandraaien maar niet meer, daar is ook geen enkele nood aan. Het belangrijkste is dat de fiets aan de wielen goed vaststaat, de derde steun is enkel om de fiets recht te houden. Ik weet niet of je met jou drager de fiets aan de bovenbuis kunt bevestigen maar daar geef ik zeker de voorkeur aan, ik heb toen ik een drager kocht daar zeker op gelet dat de derde steun op de bovenbuis of zadelpen kan worden vastgezet, hoe hoger je dat derde punt kan zetten hoe minder krachten er op komen te staan.

                          Het kan ook zijn dat je door het teveel aandraaien de buis dusdanig hebt platgedrukt dat de harde lak is gebroken, daarom is er nog niet direct iets aan de carbonbuis zelf, die is op zich vrij flexibel , om je een idee te geven , de onderbuis van mijn S works is vrij dik maar ook dunwandig, met mijn duim en wijsvinger kan ik duidelijk die buis platdrukken, niet veel maar toch je ziet dat ze platgedrukt kan worden.

                          Hier kan je voor eventuele herstelling even informeren : http://www.chaos-carbon.com/carbonherstellingen.html

                          Veel sucses allesinds...
                          Merci voor 't advies Audidriver, ik kan't ten zeerste appreciëren!
                          Maar ik zou nooit gedacht hebben dat je met een thule fietsendrager zoiets gewoon kon platknijpen. Ik achtte zo'n frame sterker dan dat.

                          Comment


                          • Is carbon niet sterker in bepaalde richtingen dan in andere (hangt er van af hoe de vezels geweven zijn)?
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                            Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

                            Comment


                            • Absoluut. Vergelijk het met een vislijn, daar liggen de vezels ook in lengterichting voor het opnemen van de spanningen.
                              Als je er nog maar op trapt in de andere richting: krak.
                              Ik vrees dat dat ook bij dit frame gebeurd is...
                              't Is niet voor niets dat ze het aandraaimoment voor een zadelpenklem ook beperken als de pen uit carbon is, da's exact hetzelfde principe als bij een fietsendrager.
                              Hopelijk heeft het niet veel impact op de sterkte en stijfheid, en kan je er misschien zo mee blijven rijden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                Absoluut. Vergelijk het met een vislijn, daar liggen de vezels ook in lengterichting voor het opnemen van de spanningen.
                                Als je er nog maar op trapt in de andere richting: krak.
                                Ik vrees dat dat ook bij dit frame gebeurd is...
                                't Is niet voor niets dat ze het aandraaimoment voor een zadelpenklem ook beperken als de pen uit carbon is, da's exact hetzelfde principe als bij een fietsendrager.
                                Hopelijk heeft het niet veel impact op de sterkte en stijfheid, en kan je er misschien zo mee blijven rijden.
                                Dat zou het gemakkelijkst zijn natuurlijk, er zo mee blijven verder rijden. Maar dan ga ik nooit meer op m'n gemak zijn en heel de tijd twijfelen aan de sterkte van m'n frame. En da's niet de bedoeling....

                                Comment


                                • Da's begrijpelijk.
                                  Vermeldt de handleiding iets over het beperken van die klemkracht?
                                  Zo niet, zou ik proberen dat via garantie te regelen...

                                  Comment


                                  • Mijn fietsenmaker is als de dood voor mensen die zelf aan hun carbon fiets werken. Massa's gevallen van frames die beschadigd geraken van het (te) vast zetten van aanbouwonderdelen, vooral zadelpenklemmen dan. Zo mocht een kameraad van me niet zelf de zadelhoogte van z'n Taurine Cannondale wijzigen, daar moest hij verplicht voor naar hem komen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Mijn fietsenmaker is als de dood voor mensen die zelf aan hun carbon fiets werken. Massa's gevallen van frames die beschadigd geraken van het (te) vast zetten van aanbouwonderdelen, vooral zadelpenklemmen dan. Zo mocht een kameraad van me niet zelf de zadelhoogte van z'n Taurine Cannondale wijzigen, daar moest hij verplicht voor naar hem komen.
                                      Praktisch is ook anders.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Mijn fietsenmaker is als de dood voor mensen die zelf aan hun carbon fiets werken. Massa's gevallen van frames die beschadigd geraken van het (te) vast zetten van aanbouwonderdelen, vooral zadelpenklemmen dan. Zo mocht een kameraad van me niet zelf de zadelhoogte van z'n Taurine Cannondale wijzigen, daar moest hij verplicht voor naar hem komen.
                                        Ik heb 2 carbon mtb's en ik steek die van kop tot teen zelf ineen, mijn fietsenmaker moet niet als de dood zijn want ik heb er geen .
                                        Als je een carbonfiets hebt is er één gulden regel, koop je een goed momentsleuteltje ( 5
                                        -30 Nm) , een tube montagepasta en geen centje pijn. Ik heb nooit last van loszittende of beschadigde onderdelen.

                                        Comment


                                        • I'll stick to metal.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X