Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
    Praktisch is ook anders.
    Uiteindelijk hoef je dat ding toch maar een keer vast te zetten?

Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
    I'll stick to metal.
    Amen! Al moet ik wel toegeven dat ik een zwak heb voor carbon fiber textuur
    Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk Berichten
      Niet iedereen heeft dat geluk.
      Ik heb zowel na het nieuwe zadel alsook de zadelpen achteraf toch nog wat moeten bij afstellen.

Comment

• Ik vind het wel erg als je een frame nog niet eens in een fietsdrager mag hangen zonder dat er barsten in komen. Dat kan toch de bedoeling niet zijn?

Comment

Niet iedereen heeft dat geluk.
          Ik heb zowel na het nieuwe zadel alsook de zadelpen achteraf toch nog wat moeten bij afstellen.
          Ik heb nog nooit een nieuwe zadelpen moeten steken, aangezien ik gewoon een nieuwe fiets onder mijn kont heb gestoken Halve cm laten zakken en alles stond perfect afgesteld! Ik begrijp wel dat het voor veel mensen nogal omslachtig kan zijn (wat het uberhaupt ook gewoon is) als je bijvoorbeeld je zadelpen moet verstellen om je fiets te transporteren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
            Ik heb 2 carbon mtb's en ik steek die van kop tot teen zelf ineen, mijn fietsenmaker moet niet als de dood zijn want ik heb er geen .
            Als je een carbonfiets hebt is er één gulden regel, koop je een goed momentsleuteltje ( 5
            -30 Nm) , een tube montagepasta en geen centje pijn. Ik heb nooit last van loszittende of beschadigde onderdelen.
            Als ik uw posts lees blijk je wel wat verstand te hebben van techniek. M.a.w., bij u zal dat niet zo snel gebeuren omdat je een zekere technische achtergrond hebt en bijgevolg ook wat feeling hebt van hoe je moet omgaan met bepaalde materialen. Maar zoals u is niet iedereen hé, er zijn er veel met twee linkse poten en een carbon frame hoor.

Comment

Als ik een nieuwe fiets koop moet ik toch enkele keren wat spelen met de zadelhoogte vooraleer ik juist zit. En één keer te vast kan al genoeg zijn om de boel om zeep te helpen hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                Ik vind het wel erg als je een frame nog niet eens in een fietsdrager mag hangen zonder dat er barsten in komen. Dat kan toch de bedoeling niet zijn?
                Ik vind toch dat er opvallend veel krassen rond de "scheuren" zijn, wat toch eerder lijkt te wijzen dat hij eens fameus over de zijkant van zijn frame is geschoven... ik kan de foto's hier op het werk niet zien, maar ik meen me dat toch in ieder geval te herinneren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Als ik een nieuwe fiets koop moet ik toch enkele keren wat spelen met de zadelhoogte vooraleer ik juist zit. En één keer te vast kan al genoeg zijn om de boel om zeep te helpen hé.
                  Tuurlijk Jakkel, was er ook maar wat mee aan het lachen . Het is gewoon absurd dat je je eigen zadelhoogte niet mag verstellen. Stel je voor dat ze je verbieden om je buitenbanden/binnenbanden te vervangen omdat je mogelijk de flank van de band daarmee kan beschadigen Daar sta je dan als je lek bent gereden

Comment

Ik heb nog nooit een nieuwe zadelpen moeten steken, aangezien ik gewoon een nieuwe fiets onder mijn kont heb gestoken Halve cm laten zakken en alles stond perfect afgesteld! Ik begrijp wel dat het voor veel mensen nogal omslachtig kan zijn (wat het uberhaupt ook gewoon is) als je bijvoorbeeld je zadelpen moet verstellen om je fiets te transporteren...
                    Ik heb 'een nieuwe fiets onder mijn kont gestoken' én ondertussen reeds voor een andere zadelpen gekozen.

Comment

Ik heb 'een nieuwe fiets onder mijn kont gestoken' én ondertussen reeds voor een andere zadelpen gekozen.
                      Poser

Comment

Poser

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Mijn fietsenmaker is als de dood voor mensen die zelf aan hun carbon fiets werken. Massa's gevallen van frames die beschadigd geraken van het (te) vast zetten van aanbouwonderdelen, vooral zadelpenklemmen dan. Zo mocht een kameraad van me niet zelf de zadelhoogte van z'n Taurine Cannondale wijzigen, daar moest hij verplicht voor naar hem komen.
                          same here, mijn fietsenmaker zegt dat ook

Comment

• Wou komen vertellen hoe ik genoten had van 45 km in regen, buien en modder, met Jupke en een andere "Mud Dog"... Maar als ik dan hoor wat dat weer aangericht heeft op Pukkelpop... Pff
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                            Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Enorm zin in zo'n georganiseerde fietsreis voor volgend jaar.
                              Met de rugzak zie ik me niet direct doen, op de mtb... Toch snel 20 kilo denk ik, als je met de tent gaat, en dan mag je technische gedeeltes al snel weglaten vrees ik.
                              Spanje langs de Pyreneeën ziet er wel machtig uit (Aragon en Navarra):

Ik denk wel dat m'n techniek voorlopig bijlange niet voldoet voor zoiets.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                Wou komen vertellen hoe ik genoten had van 45 km in regen, buien en modder, met Jupke en een andere "Mud Dog"... Maar als ik dan hoor wat dat weer aangericht heeft op Pukkelpop... Pff
                                Modder

Comment

• Kan zijn dat ze hier al voorbijgekomen is (ik dacht dat Jupke ze eens postte?), maar wat een zalige site:

Voorbeeldje: http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=882036
                                  Pff, die foto's doen me zin krijgen om een oud busje te kopen, wat kampeergerief, en erop uit te trekken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                                    @Beta: ik heb het hier niet over de prijs van carbon he pipo, da's weer zo'n afleiding van uwentwege. Carbon wordt overal gebruikt, omdat het licht en sterk is.Dus "sterk" of "oersterk", what's in a name. Ik ga ervan uit dat zoiets echt sterk is.
                                    Er zat niets tussen de klemmen en 't frame.
                                    I know, maar het kon. Je hebt zo van die mensen. Er zijn er genoeg die denken dat een hogere prijs wil zeggen dat het automatisch sterk is omdat het materiaal van betere kwaliteit is of omdat er meer research in zit. Tuurlijk spelen die dingen mee. Carbon is ook een goed materiaal om frames van te maken, maar soms is het toch wel oppassen, zeker bij ander gebruik dan het fietsen op zich, zoals hier het vastklemmen van zo'n frame.
                                    Het risico op dergelijke schade met een stalen, aluminium of titanium frame, is een stuk kleiner. Bij aluminium heb je wel nog relatief snel (tegenover die twee andere materialen) een builtje in een buis, maar kwaad kan dat niet.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                      Ik heb 2 carbon mtb's en ik steek die van kop tot teen zelf ineen, mijn fietsenmaker moet niet als de dood zijn want ik heb er geen .
                                      Als je een carbonfiets hebt is er één gulden regel, koop je een goed momentsleuteltje ( 5
                                      -30 Nm) , een tube montagepasta en geen centje pijn. Ik heb nooit last van loszittende of beschadigde onderdelen.
                                      Een momentsleutel is tegenwoordig een must als je zelf graag vanalles monteert en demonteert.
                                      Ik overigens ooit eens een leerjongen (ik veronderstel toch dat hij dat was) bij een fietsenmaker mijn stuurpen keihard zien vast zetten op mijn vork met carbon stuurbuis. Gelukkig was de boel niet kapot. Uiteraard zonder momentsleutel.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Helpt een kortere stuurpen om scherpe bochten (vooral bergaf) vlotter te kunnen nemen?
                                        Ik raak nu soms 'niet ver genoeg' met m'n arm aan de buitenkant van de bocht.
                                        Misschien is er gewoon iets mis met m'n bochtentechniek, dat sluit ik niet uit. Misschien ga ik gewoon te traag? Ik kom in ieder geval bijna altijd te wijd eruit.
                                        Nu zit ik met een pen van 120 mm, de bovenbuis is 645 mm...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                          Helpt een kortere stuurpen om scherpe bochten (vooral bergaf) vlotter te kunnen nemen?
                                          Ik raak nu soms 'niet ver genoeg' met m'n arm aan de buitenkant van de bocht.
                                          Misschien is er gewoon iets mis met m'n bochtentechniek, dat sluit ik niet uit. Misschien ga ik gewoon te traag? Ik kom in ieder geval bijna altijd te wijd eruit.
                                          Nu zit ik met een pen van 120 mm, de bovenbuis is 645 mm...
                                          Vlot een bocht nemen hangt af van veel factoren. Misschien is de voornaamste (naast uiteraard je eigen "kunsten") wel het frame, bvb een hardtail stuurt doorgaans vlotter in de bochten dan een fully, een kort frame (veel) vlotter dan een lang frame. Daarom dat ik doorgaans een zo klein mogelijke maat neem. Mijn nieuwe is bvb een medium daar waar ik eigenlijk een large zou mogen nemen. Verschil is wel dat de bovenbuis 2 cm korter is, wielbasis dus ook. Het tekort wordt aangepast door de plaatsing van het zadel en de lengte van de stuurpen.

Maar specifiek een kortere stuurpen zal je niet beter doen sturen, het hangt af van het geheel. Ook een iets breder stuur kan wel wat helpen...

Comment

Working...
                                          X