Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een breder stuur? Dan moet ik m'n armen toch nog meer bewegen voor een even grote uitslag?
    De maat, tja, ik heb een XL, maar als ik naar de hoogte van mijn zadel kijk is dat niet te groot. Op een 19" zou die wel heel hard uitsteken.

Comment

• Ik ken er van 1m80 die omwille van wendbaarheid een small van frame nemen...

Kortere stuurpen gaat wat nerveuzer sturen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
        Een breder stuur? Dan moet ik m'n armen toch nog meer bewegen voor een even grote uitslag?
        De maat, tja, ik heb een XL, maar als ik naar de hoogte van mijn zadel kijk is dat niet te groot. Op een 19" zou die wel heel hard uitsteken.
        Post anders eens een foto.
        Om wendbaar te zijn met een XL, moet je toch al behoorlijk groot zijn.
        Ik denk ook niet dat een iets kortere stuurpen veel zal uitmaken. En als je echt te ver van je stuur zit, had je mss toch beter een kleinere maat gekozen, want 120 mm voor een stuurpen is nu niet zo lang.
        Nu ja, je kan het altijd overwegen natuurlijk. Het is zeker geen ramp als je frame ietsje te groot mócht (I don't know) zijn.
        Een lange wielbasis heeft trouwens ook voordelen.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Staat nog een tikje hoger nu. Ik heb wel een redelijk gestrekte houding, maar zo heb ik het graag.
          't Is enkel in zeer scherpe bochten (niet op het vlakke) dat ik in de problemen kom. Een detail eigenlijk, want voor de rest kan ik me niets beters indenken.

Comment

Helpt een kortere stuurpen om scherpe bochten (vooral bergaf) vlotter te kunnen nemen?
            Ik raak nu soms 'niet ver genoeg' met m'n arm aan de buitenkant van de bocht.
            Misschien is er gewoon iets mis met m'n bochtentechniek, dat sluit ik niet uit. Misschien ga ik gewoon te traag? Ik kom in ieder geval bijna altijd te wijd eruit.
            Nu zit ik met een pen van 120 mm, de bovenbuis is 645 mm...
            Scherpe bochten bergaf, dan gebruik ik gewoon even het achterremmetje om de fiets te 'zetten', liefst zelfs in een scandinavian flick - manier (eerst een beetje naar de tegengestelde kant laten slippen en dan gebruik maken van de lastwissel)

Echter niet vaak nodig met dat korte frame van mij (wielbasis 103 cm)
            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Hoe pak ik dat voorval met m'n frame het best aan?
              Mailen dan naar Math Salden? En wat juist vertellen?

Comment

• De waarheid.. die mannen zijn ook niet van gisteren, dus als je met een of andere fabelverhaal afkomt zal je rap door de mand vallen.

Comment

http://imageshack.us/photo/my-images/88/img2671f.jpg/

Staat nog een tikje hoger nu. Ik heb wel een redelijk gestrekte houding, maar zo heb ik het graag.
                  't Is enkel in zeer scherpe bochten (niet op het vlakke) dat ik in de problemen kom. Een detail eigenlijk, want voor de rest kan ik me niets beters indenken.
                  Dus je zit graag gestrekt en wil dat je fiets wendbaarder wordt?
                  Over een contradictie gesproken ...
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                    De waarheid.. die mannen zijn ook niet van gisteren, dus als je met een of andere fabelverhaal afkomt zal je rap door de mand vallen.
                    Plus dat dit forum Nr1 naar voor komt in google resultaten.

Comment

• Hmm, misschien wat verkeerd uitgedrukt...
                      Ik zit niet graag rechtop, zoals op een stadsfiets.
                      Kortere stuurpen = meer rechtop.
                      Misschien eens met een kortere proberen, en ze omlaag richten.

Comment

• Ik rij trouwens moregen naar de omgeving van La Roche en neem mijn mTB mee, tips welke routes zeker te doen en welke niet?

Ga 1 dag 'bloso' route rijden met onze pa en 1 dag op de weg daar.

Comment

• Mail verstuurd naar Math Salden.

Benieuwd naar hun antwoord!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                            Ik rij trouwens moregen naar de omgeving van La Roche en neem mijn mTB mee, tips welke routes zeker te doen en welke niet?

Ga 1 dag 'bloso' route rijden met onze pa en 1 dag op de weg daar.
                            La Roche heeft heel pittige Blosoroutes, maar 'k weet niet meer welke de beste zijn.

Comment

• Ze zijn allemaal redelijk kort maar redelijk heftig.

Comment

• Tochtje voor dit weekend. Het is de moeite.

Comment

• GPS voor op de mtb aangeschaft.
                                  Schitterend wat dat allemaal kan, morgen eens een testritje doen. Fantastische open source kaarten ook.

Comment

• Dit is toch echt TOP...

event: SUDETY MTB Challenge /mountain biking/ date: 25-29.07.2011 location: Sudety mountains, Kotlina Kłodzka - POLAND organiser: Grzegorz Golonko - G&G Promotion video…

Comment

Een breder stuur? Dan moet ik m'n armen toch nog meer bewegen voor een even grote uitslag?
                                      Een framemaat kies je op basis van lengte bovenbuis, niet op basis van de hoogte van de staande buis...
                                      Een bovenbuis van 645mm is echt huuuuge. Ik weet niet hoe lang jij bent?

Zelf ben ik 1m89 en rijd met een bovenbuis van 610mm en een zadelbuis/staande buis van 520mm.
                                      Rijdt prima..

Sturen doe je overigens grotendeels vanuit de heup, met het lichaam dus. Daarnaast met het stuur. Wat je nu aangeeft is dat je de stuuruitslag van je stuur niet kan volgen met je lichaam. Dan is je frame te lang..

Comment

• + YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Working...
                                        X