Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als ik zie wat ik soms met die mtb doe zou ik voor het eerst het precies toch niet aandurven daar carbon onderdelen op te zetten.
90% van mijn fiets(en) is uit carbon, mijn S-works heeft zelfs een carbon crank en ik heb nog nooit iets voorgehad tot hiertoe... op mijn winterfiets zitten al een paar jaar diezelfde WCS carbon elementen ( wel dus met de oude carbonstructuur ) en nog nooit enig probleem gehad... Ik ben een tijdje terug wel behoorlijk stevig gevallen ( een paar gekneusde ribben tot gevolg ) waarbij mijn fiets echt een behoorlijke patat te verwerken heeft gekregen, op het eerste zicht had ik eigenlijk niks van schade buiten mijn remhendels en shifters die wat uit den draai stonden... misschien was er toch een en ander gebarsten ofzo... ik weet het niet zo direct, gelukkig niks aan het frame...
Als ik zie wat ik soms met die mtb doe zou ik voor het eerst het precies toch niet aandurven daar carbon onderdelen op te zetten.
Ik denk dat kwaliteits carbon onderdelen best wel oké zijn. Maar op een MTB verkies ik ook wel liever alu. Als je elk seizoen een nieuwe MTB koopt zou ik het zeker wel overwegen om zo'n hoop carbon erop te smijten, maar om een jaar of zes/zeven met dezelfde MTB overal op te knotsen met carbon, liever niet.
Trouwens, daarnet nog 80 km's met de MTB gaan rijden (zalig weertje ==> met korte mouwen!). Langs Lille gepasseerd en de rode BLOSO lus nog eens gedaan. Buiten die kronkelende single track aan de golf (die heb ik dan ook drie keer achter mekaar gedaan) trekt dat toch echt op niks hoor. Die single tracks in 't bos, om de twee meter zo'n brandgang (put) dwarsen. Misschien plezant om met de kleine 's zondags tegen 10 per uur door te rijden, maar om wat gas te geven. Echt niks hoor.
Ik denk dat kwaliteits carbon onderdelen best wel oké zijn. Maar op een MTB verkies ik ook wel liever alu. Als je elk seizoen een nieuwe MTB koopt zou ik het zeker wel overwegen om zo'n hoop carbon erop te smijten, maar om een jaar of zes/zeven met dezelfde MTB overal op te knotsen met carbon, liever niet.
Trouwens, daarnet nog 80 km's met de MTB gaan rijden (zalig weertje ==> met korte mouwen!). Langs Lille gepasseerd en de rode BLOSO lus nog eens gedaan. Buiten die kronkelende single track aan de golf (die heb ik dan ook drie keer achter mekaar gedaan) trekt dat toch echt op niks hoor. Die single tracks in 't bos, om de twee meter zo'n brandgang (put) dwarsen. Misschien plezant om met de kleine 's zondags tegen 10 per uur door te rijden, maar om wat gas te geven. Echt niks hoor.
Bwa, als je blauw en rood aan mekaar hangt heb je toch van alles wat. Wat dreven, wat technisch lastige stukken, paar leuke single tracks.
Voor hier in de buurt is er nergens iets wat meer biedt denk ik als je Herentals niet mee rekent.
heb jij dat daarjuist ook gepost op mountainbike.be? Las daar ook een post van iemand die de lus aan de golf 3 keer gedaan heeft.
De juicy's zijn terug ok. Alles grondig ontvet, vooraan nieuwe blokjes, de oude(ontvette) achteraan, schijven ontvet en opgeschuurd. Aanvankelijk nog niet helemaal ok, maar even een paar modderstroken, en alles stopt weer als een anker. Ik blijf ze dus nog effe gebruiken :-)
De juicy's zijn terug ok. Alles grondig ontvet, vooraan nieuwe blokjes, de oude(ontvette) achteraan, schijven ontvet en opgeschuurd. Aanvankelijk nog niet helemaal ok, maar even een paar modderstroken, en alles stopt weer als een anker. Ik blijf ze dus nog effe gebruiken :-)
En die ontvette achteraan, werken die nog goed? Ik had ooit eens wat nonchalant omgesprongen met siliconenspray, en er was wat om m'n remblokjes gekomen. Dat remde voor geen meter meer, ook na ontvetten van de schijf en de blokjes opgeschuurd te hebben, geen verbetering. Ik heb ze mogen wegsmijten. Iemand heeft me achteraf gezegd dat sommige smeermiddelen in je blokjes dringen en je dus dikwijls veel kans hebt dat je die nooit nog goed werkend krijgt.
En die ontvette achteraan, werken die nog goed? Ik had ooit eens wat nonchalant omgesprongen met siliconenspray, en er was wat om m'n remblokjes gekomen. Dat remde voor geen meter meer, ook na ontvetten van de schijf en de blokjes opgeschuurd te hebben, geen verbetering. Ik heb ze mogen wegsmijten. Iemand heeft me achteraf gezegd dat sommige smeermiddelen in je blokjes dringen en je dus dikwijls veel kans hebt dat je die nooit nog goed werkend krijgt.
Overlaatst ook per ongeluk teflonspray op mijn blokjes gekregen en ik heb het terug goed gekregen met het product waarmee ik mijn mtb kuis (ontvet wel nog deftig).
Een paar dagen in een bokaaltje met GOEIE ontvetter en ze zijn weer als nieuw, het zal al de eerste keer niet zijn dat ik zoiets voorheb ...
De ontvette achteraan, werken weer prima. Zeker na de plonsbeurt door de modder, stoppen ze als de besten. Ik ging schrijven als nieuw, maar nieuw werkt nog niet zo goed, die moet je eerst inrijden :-)
Ik heb ze ontvet met dreft, extra hygiëne..Alle andere vetzakkerij die er op hing, is er dus ook zeker af....
Comment