Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Ik vrees dat hij net iets teveel vraagt. Staat al een tijdje te koop.
    880 € zou ik er ook niet voor geven, maar het is dan ook een vraagprijs. Als ik iets verkoop, geef ik ook een hogere prijs in dan wat ik verwacht ervoor te kunnen krijgen. Moest die fiets mij interesseren, ik zou gewoon een bod doen. En is dat 650 €, dan is dat zo. Veel hangt natuurlijk af van de staat van de fiets.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik zie net dat hij ook op Ebay staat: http://www.benl.ebay.be/itm/Cannonda...item2317e80ccf
      Een startbod van 700 € en een vraagprijs van 950 €. Ik zou die kerel gewoon mailen en 650 € bieden. Een bod mag ook steeds lager liggen dan de prijs die uiteindelijk overeengekomen wordt. Ik zou wel proberen zo dicht mogelijk bij 700 € te blijven. Hypothetisch dan, want ik moet hem niet. Fietsen genoeg.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• die is er zelfs geen 650 waard.
        Is van 2003 en dus geen garantie meer op de remmen.
        Als ik in dit weer ongeveer 2 maanden rijd met marta's van voor 2008 dan zijn die om weg te gooien.
        Magura geeft 5 jaar garantie en met die garantie worden pre 2008 modelen zonder veel te vragen verwisseld naar de laatste nieuwe modellen. (zelfs MT6 heb ik al vernomen)

Verder staan daar eigenlijk geen goede onderdelen op, crank, wielen,stuur,zadelpen,...
        allemaal loodzwaar en zo goed als schrot.

Denk dat een prijs tussen de 400 en 500 euro een faire prijs is voor die fiets.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Ik zie net dat hij ook op Ebay staat: http://www.benl.ebay.be/itm/Cannonda...item2317e80ccf
          Een startbod van 700 € en een vraagprijs van 950 €. Ik zou die kerel gewoon mailen en 650 € bieden. Een bod mag ook steeds lager liggen dan de prijs die uiteindelijk overeengekomen wordt. Ik zou wel proberen zo dicht mogelijk bij 700 € te blijven. Hypothetisch dan, want ik moet hem niet. Fietsen genoeg.
          Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
          die is er zelfs geen 650 waard.
          Is van 2003 en dus geen garantie meer op de remmen.
          Als ik in dit weer ongeveer 2 maanden rijd met marta's van voor 2008 dan zijn die om weg te gooien.
          Magura geeft 5 jaar garantie en met die garantie worden pre 2008 modelen zonder veel te vragen verwisseld naar de laatste nieuwe modellen. (zelfs MT6 heb ik al vernomen)

Verder staan daar eigenlijk geen goede onderdelen op, crank, wielen,stuur,zadelpen,...
          allemaal loodzwaar en zo goed als schrot.

Denk dat een prijs tussen de 400 en 500 euro een faire prijs is voor die fiets.
          Als 'ie echt in een zeer goede staat is, zoals hij beweert. Dan is 4 à 500 euro te weinig. Rond de 600 euro is een meer correcte prijs dan.

Comment

• Heb eind vorige week de knoop doorgehakt en ben nu in het bezit van een Bryton Rider 50T HD.

Comment

Als 'ie echt in een zeer goede staat is, zoals hij beweert. Dan is 4 à 500 euro te weinig. Rond de 600 euro is een meer correcte prijs dan.
              ik heb mijne F1000Sl in 2007 gekocht, die was in zeer goede staat en die heb ik toen 650 betaald. Incl een heel deel accesoires.
              En op mijne zaten toen de originele wielen nog op, die meer waard zijn als die wat op die fiets staan.

nuja wat hij waard is, en wat je ervoor kan krijgen is ook dikwijls een groot verschil.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                ik heb mijne F1000Sl in 2007 gekocht, die was in zeer goede staat en die heb ik toen 650 betaald. Incl een heel deel accesoires.
                En op mijne zaten toen de originele wielen nog op, die meer waard zijn als die wat op die fiets staan.

nuja wat hij waard is, en wat je ervoor kan krijgen is ook dikwijls een groot verschil.
                Dan heb je een vrij goede deal gedaan hé. Ik heb mijn F1000 (LX/XT materiaal) van 8 jaar oud in 2007 nog voor 850 euro verkocht.

Comment

Dan heb je een vrij goede deal gedaan hé. Ik heb mijn F1000 (LX/XT materiaal) van 8 jaar oud in 2007 nog voor 850 euro verkocht.
                  Dat is veel geld. Je hebt geluk gehad.
                  Origineel, bedoel je toch?
                  En die fiets kostte nieuw allicht ietsje meer dan 2000 €?
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                    Heb eind vorige week de knoop doorgehakt en ben nu in het bezit van een Bryton Rider 50T HD.
                    Heb over dat ding ook geruime tijd getwijfeld, laat af en toe je bevindingen eens weten, ben wel curieus.

Comment

Dat is veel geld. Je hebt geluk gehad.
                      Origineel, bedoel je toch?
                      En die fiets kostte nieuw allicht ietsje meer dan 2000 €?
                      Deels geluk, deels geduld, deels ook de manier hoe je iets verkoopt. Fiets kostte destijds 78.000 fr. (1.950 euro) zonder korting. Fiets was niet meer geheel origineel. Versleten onderdelen waren vervangen.

Comment

Deels geluk, deels geduld, deels ook de manier hoe je iets verkoopt. Fiets kostte destijds 78.000 fr. (1.950 euro) zonder korting. Fiets was niet meer geheel origineel. Versleten onderdelen waren vervangen.
                        Dat je ketting, cassette en dergelijke al vervangen had, is niet meer dan normaal. Maar zaten er ook noemenswaardige upgrades op (zoals de Mavics waar je nu mee bolt)? Ik dacht van niet. Dan heb je echt veel geld gekregen voor je vorige MTB.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Dat je ketting, cassette en dergelijke al vervangen had, is niet meer dan normaal. Maar zaten er ook noemenswaardige upgrades op (zoals de Mavics waar je nu mee bolt)? Ik dacht van niet. Dan heb je echt veel geld gekregen voor je vorige MTB.
                          Geen noemenswaardige upgrades.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                            Heb over dat ding ook geruime tijd getwijfeld, laat af en toe je bevindingen eens weten, ben wel curieus.
                            Het enige wat ik tot nu toe kan zeggen is dat het een zeer gebruiksvriendelijk toestel is.
                            Aan de software Bryton Bridge moet nog gesleuteld worden maar je kan er best al wat mee aanvangen.
                            Heb gisteren voor het eerst een rit met dit toestel gereden en rit opgenomen en nadien zonder problemen alle gegevens op pc gezet.

Ik kan natuurlijk niet vergelijken met een Garmin Edge maar de commentaren van personen die ik ken waren lovend. Bij Bryton mag je ook bij registratie 1 kaart gratis kiezen (vb. Benelux) die je voor de rest gratis zal kunnen blijven downloaden, andere kaarten kan je kopen voor €39.
                            Negatief punt: de kaarten zijn momenteel niet gedetailleerd genoeg om te gebruiken voor mtb maar ik heb gelezen dat Bryton half januari met een kaart-update zou komen maw. een openmap én de navtec streetview map.

Mijn kilometerteller Cateye had na de rit van 41,5km wel 1,6km meer op de teller staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                              Ik ook, ik kende het niet.
                              Ritten registreren doen ze allemaal wel, ik wil wel zien hoe het gaat als je een gpx track/rit gaat narijden.

Comment

..
                                Mijn kilometerteller Cateye had na de rit van 41,5km wel 1,6km meer op de teller staan.
                                Daar moet je niet van wakker liggen. Dat ligt aan de ingestelde bandenmaat, maar het is ontzetten moeilijk om die juist te krijgen. Ik ga ervan uit dat de GPS correct is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                  Ritten registreren doen ze allemaal wel, ik wil wel zien hoe het gaat als je een gpx track/rit gaat narijden.
                                  Heb ik nog niet geprobeerd, zal pas voor later zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                  Daar moet je niet van wakker liggen. Dat ligt aan de ingestelde bandenmaat, maar het is ontzetten moeilijk om die juist te krijgen. Ik ga ervan uit dat de GPS correct is.
                                  Oh nee,'k ga er zeker niet van wakker liggen, ook ik ga ervan uit dat de gps juist zal zijn.

Comment

Het enige wat ik tot nu toe kan zeggen is dat het een zeer gebruiksvriendelijk toestel is.
                                    Aan de software Bryton Bridge moet nog gesleuteld worden maar je kan er best al wat mee aanvangen.
                                    Heb gisteren voor het eerst een rit met dit toestel gereden en rit opgenomen en nadien zonder problemen alle gegevens op pc gezet.

Ik kan natuurlijk niet vergelijken met een Garmin Edge maar de commentaren van personen die ik ken waren lovend. Bij Bryton mag je ook bij registratie 1 kaart gratis kiezen (vb. Benelux) die je voor de rest gratis zal kunnen blijven downloaden, andere kaarten kan je kopen voor €39.
                                    Negatief punt: de kaarten zijn momenteel niet gedetailleerd genoeg om te gebruiken voor mtb maar ik heb gelezen dat Bryton half januari met een kaart-update zou komen maw. een openmap én de navtec streetview map.

Software van Garmin is ook verre van foutloos hoor, mapsource en garminconnect kunnen ook nog wel wat beter.

ivm met kaarten, is http://openmtbmap.org/ een optie?

Ben dat nu aan het uitproberen met de edge200, staan geen kaarten op, gewoon een lijntje dat je moet volgen. Op de weg gaat dit zeer goed, in het bos moet je hier en daar wel goed kijken als er veel paadjes door elkaar lopen, al bij al gaat dat wel oke eigenlijk, je moet wel veel geconcentreerder rijden maar ik veronderstel dat dat bij alle gps'en wel het geval gaat zijn.

Ja en nee, op de weg ga ik daar ook van uit, in het bos met bewolkt weer en veel gekronkel dan gaat dat toch niet meer op hoor. Hier en daar verlies je wel eens connectie met je satellieten en durft hij wel een een lus missen heb ik de indruk.

Comment

• Heb je echt een kaartje op dat schermpje of enkel een kompas dat de richting aanduidt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                                        Heb je echt een kaartje op dat schermpje of enkel een kompas dat de richting aanduidt?
                                        Bedoel je bij de Bryton?
                                        Een echt kaartje.

Comment

Bedoel je bij de Bryton?
                                          Een echt kaartje.
                                          Interessant, merci

Comment

Working...
                                          X