Ik heb 4 mtb's waaronder 1 met vaste vork, een fully, een softail en een met enkel voorvering dus ik denk wel dat ik recht van spreken heb in deze materie. Ik hou ervan om met die lichte ongeveerde bike door onze bossen te raggen, maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om dat in de ardennen te doen. Ik heb ooit heel wat posities verloren in marathons omdat de tegenstand met afgeveerd materiaal onderweg was en ik enkel voorvering had. Ik moest de rol lossen op het vlakke en in de afdalingen. En neen, ik heb geen schrik. Passages genoeg waar ik met een fully niet rem, maar zonder vering gewoon niet anders kan, wil ik niet met bike en al in het decor belanden.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic III
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIk heb 4 mtb's waaronder 1 met vaste vork, een fully, een softail en een met enkel voorvering dus ik denk wel dat ik recht van spreken heb in deze materie. Ik hou ervan om met die lichte ongeveerde bike door onze bossen te raggen, maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om dat in de ardennen te doen. Ik heb ooit heel wat posities verloren in marathons omdat de tegenstand met afgegeerd materiaal onderweg was en ik enkel vordering had. Ik moest de rol lossen op het vlakke en in de afdalingen. En neen, ik heb geen schrik. Passages genoeg waar ik met een fully niet rem, maar zonder vering gewoon niet anders kan, wil ik niet met bike en al in het decor belanden.
Comment
-
Het is jammer, maar het klopt idd wel, al is Cannondale bijlange de enige niet. Het is bijna overal zo.
Sent from my gun metal colored smart mobile device.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn ik merk dat meer en meer mensen hun afgeveerde vork inruilen voor een vaste.
En omdat ook de amateur van om de hoek een zo licht mogelijk fiets wilt zodat ie een goed gemiddelde kan neerzetten op een TT of marathon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door the Saint Bekijk BerichtenOmdat dit ook een hype is om full rigid te rijden
En omdat ook de amateur van om de hoek een zo licht mogelijk fiets wilt zodat ie een goed gemiddelde kan neerzetten op een TT of marathon.
Comment
-
In het vlakke Vlaanderen kan je het met dikke banden en/of 29" aardig redden met een vaste vork. Of als je meerdere fietsen hebt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenSlijk is voor de varkens, inderdaad.
Leuk biken daar in de bossen medunkt
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenKunt ge dat niet doen met een cyclocrossfiets?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIn het vlakke Vlaanderen kan je het met dikke banden en/of 29" aardig redden met een vaste vork. Of als je meerdere fietsen hebt.
Ideaal is - zoals op de meeste vorken wel voorzien allicht - lockmogelijkheid op de verende voorvork.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten29 voor kleine mensen snap ik sowieso al niet.
de geometrie klopt dan in mijn ogen niet. (te hoog zitten, te recht zitten....)
Maar als je dan ook nog een 29 small combineert met een vrouwen model,... dan krijg je echt gedrochten van frames.
[ATTACH=CONFIG]90514[/ATTACH]
Comment
-
Granville met de eerste 27.5" mountainbike. Zeer geslaagd vind ik die en hij ziet er stukken beter uit dan een 29"
granville27.5.jpg
Comment
-
Ik denk het niet, ik geloof dat dit wel eens de ultieme maat voor een mtb zou kunnen zijn.
Nu pas op, ik ga mijn mtb's er niet voor wegdoen hoor. Ik ben ze nu toch zo gewoon en met de prijskaartjes die eraan hangen zou dat wel een heel dure affaire worden
Dan steek ik inderdaad ook liever een 2.4 band.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIk denk het niet, ik geloof dat dit wel eens de ultieme maat voor een mtb zou kunnen zijn.
Nu pas op, ik ga mijn mtb's er niet voor wegdoen hoor. Ik ben ze nu toch zo gewoon en met de prijskaartjes die eraan hangen zou dat wel een heel dure affaire worden
Dan steek ik inderdaad ook liever een 2.4 band.
Comment
-
ik hoop vooral dat ze de consument een beetje beter gaan inlichten en niet weer van die 650b een hype gaan maken.
Ondertussen al met 2 grote merken kunnen praten over hun visie en gelukkig vertelden die al hetzelfde verhaal. (R&D, en tech guys)
Nu hopen dat de verkopers dat verhaal ook zo overbrengen. Al zullen die liever meer verkopen als 'juist' verkopen.
Comment
-
Ik houd het toch nog een tijdje bij 26". Is ook het mooist, vind ik.
BTW, 27,5" zal dan eerder 27" in werkelijkheid zijn zeker? Heb ooit eens gemerkt dat die wielmaat vroeger voor stadsfietsen gebruikt werd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenik hoop vooral dat ze de consument een beetje beter gaan inlichten en niet weer van die 650b een hype gaan maken.
Ondertussen al met 2 grote merken kunnen praten over hun visie en gelukkig vertelden die al hetzelfde verhaal. (R&D, en tech guys)
Nu hopen dat de verkopers dat verhaal ook zo overbrengen. Al zullen die liever meer verkopen als 'juist' verkopen.
Mag ik het anders stellen: diegene die dit nu ontkennen die doen het uit bescherming of eigenbelangen en informeren u niet juist.
Maar................... je moet idd nu niet zomaar die wielmaat gaan kopen, de verschillen zijn nu ook niet van die aard dat ge plots niet meer kunt volgenverre van zelfs. Ik volg wel de meningen die dit sterk nuanceren.
Maar over dit zal je niet omheen kunnen:650B of 27.5 of 27", geef het de naam die je wil, gaat gewoon de standaard worden vanaf 2014, heel de industrie is aan die omschakeling nu al bezig (want de 2013 modellen zijn klaar).
Btw: zelf heb ik van verschillende grote merken al gamma's gezien en er zijn ook hier merken bij die bv in all mountain NU al geen 26" meer aanbieden. Enkel in 650 en 29". In XC niet omdat de onderdelenfabrikanten nog niet klaar zijn met hun lightweight producten hiervoor.
Ik ben geen 99% zeker, maar 100.
De meeste fietshandelaars weten dat zelf nog niet en zullen het ook niet snel toegeven want als je het niet of onvoldoende kan aanbieden heb je geen verkoop. Zo simpel is dat. Als ze me het niet expliciet vragen als ik in een winkel sta te verkopen of advies te geven, zal ik het ook niet aanhalen of zelfs nuanceren.Last edited by Jokke_vlo; 01/07/2012, 22:58.
Comment
Comment