Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb 4 mtb's waaronder 1 met vaste vork, een fully, een softail en een met enkel voorvering dus ik denk wel dat ik recht van spreken heb in deze materie. Ik hou ervan om met die lichte ongeveerde bike door onze bossen te raggen, maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om dat in de ardennen te doen. Ik heb ooit heel wat posities verloren in marathons omdat de tegenstand met afgeveerd materiaal onderweg was en ik enkel voorvering had. Ik moest de rol lossen op het vlakke en in de afdalingen. En neen, ik heb geen schrik. Passages genoeg waar ik met een fully niet rem, maar zonder vering gewoon niet anders kan, wil ik niet met bike en al in het decor belanden.
    Last edited by ; 06/06/2012, 16:16. Reden: typfouten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Ik heb 4 mtb's waaronder 1 met vaste vork, een fully, een softail en een met enkel voorvering dus ik denk wel dat ik recht van spreken heb in deze materie. Ik hou ervan om met die lichte ongeveerde bike door onze bossen te raggen, maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om dat in de ardennen te doen. Ik heb ooit heel wat posities verloren in marathons omdat de tegenstand met afgegeerd materiaal onderweg was en ik enkel vordering had. Ik moest de rol lossen op het vlakke en in de afdalingen. En neen, ik heb geen schrik. Passages genoeg waar ik met een fully niet rem, maar zonder vering gewoon niet anders kan, wil ik niet met bike en al in het decor belanden.
      Volledig mee akkoord!

Comment

• Het is jammer, maar het klopt idd wel, al is Cannondale bijlange de enige niet. Het is bijna overal zo.
        Sent from my gun metal colored smart mobile device.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          En ik merk dat meer en meer mensen hun afgeveerde vork inruilen voor een vaste.
          Omdat dit ook een hype is om full rigid te rijden
          En omdat ook de amateur van om de hoek een zo licht mogelijk fiets wilt zodat ie een goed gemiddelde kan neerzetten op een TT of marathon.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door the Saint Bekijk Berichten
            Omdat dit ook een hype is om full rigid te rijden
            En omdat ook de amateur van om de hoek een zo licht mogelijk fiets wilt zodat ie een goed gemiddelde kan neerzetten op een TT of marathon.
            ...En omdat ze 't onderhoud beu zijn, en ze geen platte vork meer kunnen hebben,... .

Comment

• In het vlakke Vlaanderen kan je het met dikke banden en/of 29" aardig redden met een vaste vork. Of als je meerdere fietsen hebt.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Vlammen in de zalige Kempische bossen na drie dagen regen.

Slijk? Da kenne wij ni!

Comment

• Slijk is voor de varkens, inderdaad.
                  Leuk biken daar in de bossen medunkt

Comment

Slijk is voor de varkens, inderdaad.
                    Leuk biken daar in de bossen medunkt
                    Wreed plezant. Slingerende single tracks tussen de bomen, mulle zandstroken, korte pittige hellingen,... . We hebben het allemaal!

Comment

• Kunt ge dat niet doen met een cyclocrossfiets?
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                        Kunt ge dat niet doen met een cyclocrossfiets?
                        Zal wel zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                          In het vlakke Vlaanderen kan je het met dikke banden en/of 29" aardig redden met een vaste vork. Of als je meerdere fietsen hebt.
                          Wel, daar zegt ge het : met dikke banden op 1,5 à 1,8 bar en een 29er heb je al vrij veel comfort en is een verende voorvork geen noodzaak. Heb deze winter geregeld een TT gedaan op de beachbike met vaste vork, als je wat let op de bandenspanning kan je gerust wat ruwer terrein aan maar er zijn toch grenzen, die voor elke biker elders zullen liggen. In de (Vlaamse) Ardennen heb ik toch graag voorvering hoor.

Ideaal is - zoals op de meeste vorken wel voorzien allicht - lockmogelijkheid op de verende voorvork.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                            29 voor kleine mensen snap ik sowieso al niet.
                            de geometrie klopt dan in mijn ogen niet. (te hoog zitten, te recht zitten....)
                            Maar als je dan ook nog een 29 small combineert met een vrouwen model,... dan krijg je echt gedrochten van frames.
                            [ATTACH=CONFIG]90514[/ATTACH]
                            Ik zit nu al met een fameus duikende stuurpen op m'n 26'er. Op een 29'er ga ik nooit zo diep kunnen geraken.

Comment

• Granville met de eerste 27.5" mountainbike. Zeer geslaagd vind ik die en hij ziet er stukken beter uit dan een 29"

granville27.5.jpg

Comment

• Ik zal voorlopig nen dikke band op m'n 26'er leggen, dat neigt al wat naar nen 650B toe. In afwachting dat ze over een jaar of twee weer met iets anders afkomen.

Comment

• Ik denk het niet, ik geloof dat dit wel eens de ultieme maat voor een mtb zou kunnen zijn.

Nu pas op, ik ga mijn mtb's er niet voor wegdoen hoor. Ik ben ze nu toch zo gewoon en met de prijskaartjes die eraan hangen zou dat wel een heel dure affaire worden
                                  Dan steek ik inderdaad ook liever een 2.4 band.

Comment

Ik denk het niet, ik geloof dat dit wel eens de ultieme maat voor een mtb zou kunnen zijn.

Nu pas op, ik ga mijn mtb's er niet voor wegdoen hoor. Ik ben ze nu toch zo gewoon en met de prijskaartjes die eraan hangen zou dat wel een heel dure affaire worden
                                    Dan steek ik inderdaad ook liever een 2.4 band.
                                    Dit wordt op termijn de meest verkochte maat, no doubt.

Comment

• ik hoop vooral dat ze de consument een beetje beter gaan inlichten en niet weer van die 650b een hype gaan maken.
                                      Ondertussen al met 2 grote merken kunnen praten over hun visie en gelukkig vertelden die al hetzelfde verhaal. (R&D, en tech guys)
                                      Nu hopen dat de verkopers dat verhaal ook zo overbrengen. Al zullen die liever meer verkopen als 'juist' verkopen.

Comment

• Ik houd het toch nog een tijdje bij 26". Is ook het mooist, vind ik.
                                        BTW, 27,5" zal dan eerder 27" in werkelijkheid zijn zeker? Heb ooit eens gemerkt dat die wielmaat vroeger voor stadsfietsen gebruikt werd.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                          ik hoop vooral dat ze de consument een beetje beter gaan inlichten en niet weer van die 650b een hype gaan maken.
                                          Ondertussen al met 2 grote merken kunnen praten over hun visie en gelukkig vertelden die al hetzelfde verhaal. (R&D, en tech guys)
                                          Nu hopen dat de verkopers dat verhaal ook zo overbrengen. Al zullen die liever meer verkopen als 'juist' verkopen.
                                          Nu goed, ik vraag me af wat voor tech guys dat dan zijn en wat die volgend jaar gaan verkondigen. Ik durf er mijn auto op te verwedden dat dit onvermijdelijk de maat van de toekomst zal zijn en er volgend jaar grote multinationale merken boven de 1000 euro al zo goed als geen 26" meer gaan aanbieden.

Mag ik het anders stellen: diegene die dit nu ontkennen die doen het uit bescherming of eigenbelangen en informeren u niet juist.

Maar................... je moet idd nu niet zomaar die wielmaat gaan kopen, de verschillen zijn nu ook niet van die aard dat ge plots niet meer kunt volgen verre van zelfs. Ik volg wel de meningen die dit sterk nuanceren.

Maar over dit zal je niet omheen kunnen:650B of 27.5 of 27", geef het de naam die je wil, gaat gewoon de standaard worden vanaf 2014, heel de industrie is aan die omschakeling nu al bezig (want de 2013 modellen zijn klaar).

Btw: zelf heb ik van verschillende grote merken al gamma's gezien en er zijn ook hier merken bij die bv in all mountain NU al geen 26" meer aanbieden. Enkel in 650 en 29". In XC niet omdat de onderdelenfabrikanten nog niet klaar zijn met hun lightweight producten hiervoor.

Ik ben geen 99% zeker, maar 100.

De meeste fietshandelaars weten dat zelf nog niet en zullen het ook niet snel toegeven want als je het niet of onvoldoende kan aanbieden heb je geen verkoop. Zo simpel is dat. Als ze me het niet expliciet vragen als ik in een winkel sta te verkopen of advies te geven, zal ik het ook niet aanhalen of zelfs nuanceren.
                                          Last edited by Jokke_vlo; 01/07/2012, 22:58.

Comment

Working...
                                          X