Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• En waarom die grotere standaardmaat? Eén van de nadelen lijkt mij de nog hogere positie van het stuur. En door die geveerde vorken met 80-100 mm veerweg ligt is die nu al een stuk hoger dan vroeger. Mij maakt het niet veel uit, maar ik ban 1m80 groot. Voor kleinere mensen (en zeker vrouwen) lijkt het me minder ideaal. En wat met DH en/of trial? Hoe kleiner de wielen, hoe steviger natuurlijk, al krijgen ze tijdens het rijden (n.v.t. voor trial natuurlijk) mogelijks ook wel iets zwaardere klappen.
    26" en 29" samen is toch ideaal? Kunnen de mensen tenminste nog kiezen.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Tja, ik heb dat niet gekozen Volgens de criticasters hier is het werk van marketeers. Zullen we het daar dan op houden ? En als je iets anders wil geloven: heb een zeer intensieve studie mogen bekijken op basis van verschillende rijders of op verschillende circuits met een srm (wattage) gelimiteerde meter. Daaruit blijkt dat het gemiddeld rendement van een 650B beter is dan 29"er en 26". Maar dat mag je van mij onder marketing plaatsten indien gewenst.

Wat we ook denken, het zal er onvermijdelijk komen en voor de kleinere mens onder ons: geen angst de frame maten zijn niet zo een heel groot verschil.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
        Tja, ik heb dat niet gekozen Volgens de criticasters hier is het werk van marketeers. Zullen we het daar dan op houden ? En als je iets anders wil geloven: heb een zeer intensieve studie mogen bekijken op basis van verschillende rijders of op verschillende circuits met een srm (wattage) gelimiteerde meter. Daaruit blijkt dat het gemiddeld rendement van een 650B beter is dan 29"er en 26". Maar dat mag je van mij onder marketing plaatsten indien gewenst.

Wat we ook denken, het zal er onvermijdelijk komen en voor de kleinere mens onder ons: geen angst de frame maten zijn niet zo een heel groot verschil.
        Zoals gezegd: ik had het over de hoogte van het stuur, de hoogte van de stuurpen, niet over de framemaat. ;-) Je kan natuurlijk een stuurpen monteren die zwaar naar beneden gaat als je klein bent, maar zo perfect is dat nu ook weer niet.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Zoals gezegd: ik had het over de hoogte van het stuur, de hoogte van de stuurpen, niet over de framemaat. ;-) Je kan natuurlijk een stuurpen monteren die zwaar naar beneden gaat als je klein bent, maar zo perfect is dat nu ook weer niet.
          Dat gaat in de praktijk niet echt het probleem zijn hoor, bij de 29'er is het erger gesteld. Als ik de zaak puur theoretisch bekijk, dan gaat een 27.5 wiel in diameter 38 mm groter zijn (+1,5") dan een 26" wiel. Dat is 19 mm in straal, wat dus gelijk is aan ongeveer een 2 cm hogere positie. Dat kan perfect opgevangen worden door een iets kleinere balhoofdbuis te maken en/of een (licht) duikende stuurpen te monteren.

Comment

• Vorige week mijn klimbenen uitgetest.

Distance 81,94 km | Time 4:46:08 | Speed 17,2 kph | Elevation 1.968 m

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Dat gaat in de praktijk niet echt het probleem zijn hoor, bij de 29'er is het erger gesteld. Als ik de zaak puur theoretisch bekijk, dan gaat een 27.5 wiel in diameter 38 mm groter zijn (+1,5") dan een 26" wiel. Dat is 19 mm in straal, wat dus gelijk is aan ongeveer een 2 cm hogere positie. Dat kan perfect opgevangen worden door een iets kleinere balhoofdbuis te maken en/of een (licht) duikende stuurpen te monteren.
              Idd, maar door verende vorken staan de sturen nu al hoger dan vroeger. Veel meer dan 2 cm en veel duikende stuurpen en zie je niet. Iedereen plaatst zijn stuur tegenwoordig hoger, maar voor kleine mensen kan het wel minder ideaal zijn. Voor die mensen staat het stuur nu al hoger dan het zadel. Mij persoonlijk kan het niet schelen hoor, al vind ik 26" wel mooi.
              Sent from my gun metal colored smart mobile device.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                Vorige week mijn klimbenen uitgetest.

http://connect.garmin.com/activity/193293966
                Gij hebt daar alle snog in voeten en mijlen staan!

Ik heb vorige week de Sella Ronda Bike Day gedaan (wegfiets) en de Kronplatz langs de noordkant met de mountainbike opgefietst.
                Serieus de moeite alletwee, echt tof.
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• 26", 650B of 29"

Ik vind het in ieder egval moeilijk om nu twee mountainbikes (ene voor mijn madam en ene voor mij) te kiezen!

Op den duur zie je door het bos de bomen niet meer en ik wil er wat geld aan uitgeven maar over een jaar niet gevoel hebben dat ik zwaar mis ben.

Kan je de drie maten ergens testen?
                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                    Ik vind het in ieder egval moeilijk om nu twee mountainbikes (ene voor mijn madam en ene voor mij) te kiezen!

Op den duur zie je door het bos de bomen niet meer en ik wil er wat geld aan uitgeven maar over een jaar niet gevoel hebben dat ik zwaar mis ben.

De happybike days waren ideaal hiervoor, maar zijn ondertussen voorbij.......

Betreft stuur: heel veel fietsen hebben vandaag "gebogen" stuurtjes staan, lekker comfy, de trend is nu om terug maar richting bijna rechte stuurtjes te gaan, net door die iets grotere frames, enfin bij 29" is dat meer dan "iets"

Comment

Gij hebt daar alle snog in voeten en mijlen staan!

Ik heb vorige week de Sella Ronda Bike Day gedaan (wegfiets) en de Kronplatz langs de noordkant met de mountainbike opgefietst.
                      Serieus de moeite alletwee, echt tof.
                      Tja, das de standaard van die site, kan ik niet veranderen.

Rechtsboven is een link "weergeven in metrisch" dan zie je wel kms.

Zelf heb ik dat probleem niet, als ik inlog komt dat automatisch goed te staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                        De happybike days waren ideaal hiervoor, maar zijn ondertussen voorbij.......

Betreft stuur: heel veel fietsen hebben vandaag "gebogen" stuurtjes staan, lekker comfy, de trend is nu om terug maar richting bijna rechte stuurtjes te gaan, net door die iets grotere frames, enfin bij 29" is dat meer dan "iets"
                        Verkopen die rechte sturen met de hoeken van een low rizer eigenlijk goed? Ik ben alleszins wel voor brede sturen met iets grotere hoeken. Rechte sturen (3-5°) van 580 mm zie je niet echt veel, heb ik de indruk. Veel rechte sturen zitten al een stuk boven de 600 mm.
                        Enig nadeel van een breed stuur met grote hoeken is dat bar-ends niet echt ideaal zijn, dus dan maar zonder. Geen probleem als de ritten aan de korte kant zijn, maar voor lange ritten ligt dat anders.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                          Tja, das de standaard van die site, kan ik niet veranderen.

Rechtsboven is een link "weergeven in metrisch" dan zie je wel kms.

Zelf heb ik dat probleem niet, als ik inlog komt dat automatisch goed te staan.
                          Top!
                          Als ik eerst zelf inlog en dan je link bekijk komt ook alles meteen juist.
                          Bekan 4000 calorieën! Proper!!

Comment

• '
                            Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            Idd, maar door verende vorken staan de sturen nu al hoger dan vroeger. Veel meer dan 2 cm en veel duikende stuurpen en zie je niet. Iedereen plaatst zijn stuur tegenwoordig hoger, maar voor kleine mensen kan het wel minder ideaal zijn. Voor die mensen staat het stuur nu al hoger dan het zadel. Mij persoonlijk kan het niet schelen hoor, al vind ik 26" wel mooi.
                            Inderdaad, het is daarom dat ik zeg dat dat niet echt het probleem gaat zijn. Net omdat iedereen tegenwoordig zo hoog zit. Een licht duikend stuurpennetje en eventueel een iets kortere balhoofdbuis en da's opgelost. Ik zit graag laag (ook op de koersfiets), voor mij zou een 29'er echt een probleem zijn. Met zo'n 650B zou het dus nog wel moeten lukken.

Comment

Inderdaad, het is allemaal dikke shit tegenwoordig. Probeer volgend jaar ofzo nog maar eens van je 26'er af te geraken. Geen kat gaat dat nog moeten hebben, want met een 650B gaan ze ineens 5 per uur rapper beginnen rijden (...denken ze alvast toch).

Comment

'

Inderdaad, het is daarom dat ik zeg dat dat niet echt het probleem gaat zijn. Net omdat iedereen tegenwoordig zo hoog zit. Een licht duikend stuurpennetje en eventueel een iets kortere balhoofdbuis en da's opgelost. Ik zit graag laag (ook op de koersfiets), voor mij zou een 29'er echt een probleem zijn. Met zo'n 650B zou het dus nog wel moeten lukken.
                                Voor mij zou 29" nog wel lukken. Ik heb een stuurpen van 0° en een low rizer op de Taurine. Om langere afstanden te rijden, zou een lager gepositioneerd stuur wel iets beter zijn, maar de huidige opstelling is wel beter naar controle (zeker in afdalingen) toe.
                                Toegegeven, ik heb nog nooit met 29" gereden, maar het spreekt mij niet zo aan. Niet dat ik denk dat die dingen nadelig zouden zijn voor mijn gebruik, maar ik hou wel van iets dat een tikkeltje nerveus is. Als 27,5" (27") de standaard wordt, zal ik allicht wel mee evolueren, maar 29"? Nee.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik heb nog een arsenaal aan banden liggen voor de 26".
                                  Die wielen gaan er dus niet meteen uit.
                                  De lefty kan zonder problemen omgeschakeld worden om een grotere maat te verdragen.
                                  Achteraan heb ik zelfs met een 2.2" band op mijn 26" nog veel ruimte, dus ook daar moet een 650b wel in kunnen.
                                  Als het echt moet...maar ik zie er niet direct veel nut in, wel veel commerce.

Ik ben nu al aan het sparen voor mijn 40" wielen, die doen mijn frame bijzonder klein lijken.
                                  Krijg ik niet een of ander merk zo zot dat ze dit willen gaan doen ?
                                  (for the record, dees is om te lachen he)

Comment

• Was redelijk duidelijk dat het om te lachen was.

Iemand gisteren Goudkoorts op Canvas gezien? Mooi verhaal. Eerlijk ook.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten

Iemand gisteren Goudkoorts op Canvas gezien? Mooi verhaal. Eerlijk ook.
                                      Ik heb 't gezien. Inderdaad, heel mooi verhaal van de prachtmens die Meirhaeghe is.

Comment

• Ik vond hem vooral in Tour 2012, eerder op de avond op Eén, ontwapenend.
                                        Nog altijd zo ontevreden met zilver en live de tranen in de ogen krijgen toen ze het fragment toonden waarin een ander naar goud reed...
                                        Al die galm en lawaai door mekaar in de Goudkoorts vond ik nogal storend.

Comment

Ik wist niet dat dat allemaal zo uitmaakte, op een koersfiets zit je toch ook hoger? Zolang voor en achterwiel met dezelfde hoogte toenemen zie ik niet goed in wat er aan de zitpositie verandert. Hoger zwaartepunt is wat anders.

Comment

Working...
                                          X