Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Overlaatst reed ik achter een 29'er op een hobbelig zandweggetje en dan was dat verschil wel enorm vond ik. Terwijl ik heen en weer zat te wippen op mijn zadel omdat mijn achterwiel nerveus heen en weer bobbelde reed die 29'er heel stabiel over al die kleine oneffenheden. Groot verschil IMO.

Maar 'k blijf nog bij mijn 26'er hoor, in korte technische passages zie ik die mannen toch nog wel ens sukkelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
      Overlaatst reed ik achter een 29'er op een hobbelig zandweggetje en dan was dat verschil wel enorm vond ik. Terwijl ik heen en weer zat te wippen op mijn zadel omdat mijn achterwiel nerveus heen en weer bobbelde reed die 29'er heel stabiel over al die kleine oneffenheden. Groot verschil IMO.

Maar 'k blijf nog bij mijn 26'er hoor, in korte technische passages zie ik die mannen toch nog wel ens sukkelen.
      Kan ook met de soort banden en/of bandendruk te maken hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Kan ook met de soort banden en/of bandendruk te maken hebben.
        Ik reed met x-kings op 2 kilo, de andere op shwalbes dacht ik, nieuwe fiets, lagen er standaard op. Dus niet meteen de strakste setup bij mij he.

Comment

• 29 inch, je kan ze gebruiken om je erachter te verstoppen.. of althans toch proberen.

PFP.jpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            29 inch, je kan ze gebruiken om je erachter te verstoppen.. of althans toch proberen.

Ik vraag me echt wel af of dit sneller is dan 26".

Comment

• Na 26, 29 en 650B de nieuwe hype... ne 36'er.

Comment

• ziet er gelikt uit ....

NOT

Comment

• Cannondale Overmountain 2013.

Bij Cannondale blijven ze blijkbaar voorlopig op 26" verder borduren, voor dit model althans toch.

+ YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Na 26, 29 en 650B de nieuwe hype... ne 36'er.

Dat komt al aardig in de buurt van de 40" die ik voorstelde

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                      Dat komt al aardig in de buurt van de 40" die ik voorstelde
                      Ge zou er nog niet op misstaan met uw lengte.

Comment

Ge zou er nog niet op misstaan met uw lengte.
                        Nochtans is de zadelbuis niet bijzonder lang. Om mijn zadelhoogte van 87cm (top zadel tot center bracket) te halen, gaat bij dit model mijn zadel ergens boven de achteras zitten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                          Nochtans is de zadelbuis niet bijzonder lang. Om mijn zadelhoogte van 87cm (top zadel tot center bracket) te halen, gaat bij dit model mijn zadel ergens boven de achteras zitten
                          Die fiets zou sowieso te klein zijn voor u.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            Die fiets zou sowieso te klein zijn voor u.
                            Tuurlijk is die te klein, bemerk de massa smiley's. Die fiets is sowieso niet fatsoenlijk rijdbaar. Ging meer over het feit dat grote wielen wel bij een grote gestalte passen.

Comment

Tuurlijk is die te klein, bemerk de massa smiley's. Die fiets is sowieso niet fatsoenlijk rijdbaar. Ging meer over het feit dat grote wielen wel bij een grote gestalte passen.
                              I know. Ik had het gewoon over de maat. Voor bepaalde personen is dat wel de juiste maat, en die personen moeten daar nog wel aardig mee uit de voeten kunnen komen op bepaalde trajecten.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Iemand naar de MTB in Geraardsbergen gaan kijken ? Viel toch wel op de er superveel op een 29'er rijden, denk dat het 2j terug toch nog iets gans anders was...

Tegelijk ook veel pechvogels gezien door de vele modder, dan mag je nog met XTR/X0 rijden. Stond langs de was-zone en kwam er ene die heeft moeten opgeven omdat er een krak in de bovenbuis gekomen was (gelukkig knal in gezichtsveld), was een Granville voor mocht het iets uitmaken...

Comment

• net terug van mijn 4de Salzkammergut.
                                  eerste en waarschijnlijk niet laatste keer met de Sandman
                                  Dikke fun (en afzien)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                    was een Granville voor mocht het iets uitmaken...
                                    Voor mij niet maar voor Jokke_vlo wel, denk ik

Hoe zit dat nu met die Sandman? Iedereen doet daar precies zo mysterieus over...? Kan je dat nu al kopen? Wat is er daar nu zo speciaal aan? Als je dat niet kan kopen, waarom rijden sommigen er dan wél al op?

ENLIGHTEN ME!

Comment

• Tuurlijk kan je zo'n Sandman kopen, al jaren.

Is een dikke band, dat rijdt heel vlot over zwaar terrein, iets minder in modder en op asfalt.

Comment

• Sandman is sinds Maart/April dit jaar officieel tekoop.
                                        Als je het lief vroeg kon je daarvoor wel al eentje krijgen op bestelling.

Het is en blijft een zwaar ding, maar een zaligheid om mee te rijden.
                                        Enorm veel comfort en grip. Ik doe hier dingen mee waar ik met een fully nog niet over denk om aan te beginnen.
                                        Maar lange klimmen zoals er op de Salzkammergut wel enkele tussen zitten, die trekken toch lang...
                                        Maar de grijns op men gezicht als ik in de bergaf iedereen voorbij vlam, of de vragen/gesprekken die gevoerd worden tijdens de bergop maken alles goed.

Comment

• Ben mij een beetje aan het orienteren voor een niewe mountainbike en krijg een zeer interessant aanbod( mooie korting op de promo prijs en gratis pedalen) voor een orbea alma h world cup. Dit is een conventionele bike en geen 29er of een 650 b. Heb steeds in volle tevredenheid met een 26" gereden ( american eagle ) maar vraag ij af of ik echt eens moet gaan testen met de nieuwe generaties. Ben een recreatief rijder en, qua looks vind ik een 29 er alvast niet mijn ding.
                                          Last edited by saabi; 23/07/2012, 16:21.
                                          saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                                          saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                                          saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                                          saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                                          saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                                          renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                                          Porsche 993 (1994)

Comment

Working...
                                          X