Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
    Kunt gij nu niet anders dan elke post die ik doe afbreken Jakkel op zo een wijze. Toch wel triestig. We kunnen mekaar niet ruiken of zien blijkbaar, maar om dan telkens zo te gaan posten.......vind ik toch wat triestig. Precies of jij alleen kan hier de grote waarheid orakelen en alles wat tegen JOUW mening ingaat (enfin jouw mening lijkt me eerder wat Cannondale je voorkauwt) zo wat lacherig afdoen.

    Misschien ook eens interessant zulke insteek te krijgen, of het nu waar is of niet, of wat nu ook andere meningen zijn.......... op jouw manier kun je zo alles gaan afbreken of afdoen als halve nonsens.


    Gaan we weer beginnen, ja?

    Ik vind het ook triestig dat jij elke keer weer zo moet reageren. Sorry beste, niemand kauwt mij iets voor, ook Cannondale niet. Als je m'n posts eens wat minder selectief zou lezen, dan zou je al gemerkt hebben dat ik mij over Cannondale ook geregeld kritisch uitlaat. Ik heb nog nooit gezegd dat Cannondale de beste fietsen en/of vorken of whatever maakt. Ik vind gewoon dat ze met hun Si en HeadShok toestanden wat verschillen in MTB land van de massa, en dat is wat mij aantrekt in dat merk. Ik heb bijvoorbeeld ook al dikwijls gezegd dat hun frames niet meer zo proper afgewerkt zijn zoals ze het vroeger deden en hun lak ook niet meer is wat het geweest is. Voordeel van dat snellere productieproces en het opdoeken van hun Amerikaanse productie afdeling is dat het merk voor iedereen bereikbaar is geworden.

    Ik bekijk de dingen heel nuchter, en dat doe ik met alles. Dat jij problemen hebt met m'n voorliefde voor Cannondale, daar kan ik inkomen. Maar probeer dat wat minder te laten opvallen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk Berichten

      Ik kan Jakkel zijn reactie ook wel begrijpen, 99.9% van die verhalen zijn pure onzin en doen dienst als "verborgen" reclame...
      Voilà, maar dat mag je blijkbaar nog niet vermoeden zelfs.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
        Ik probeer hier zo weinig mogelijk reclame te maken, en post ook niet te veel, net omdat ik niet wens om reclame te maken. Testen is altijd via je fietsenboer aan te vragen......
        Het was zeker geen aanval op jou hoor jokke_vlo, eerder een algemene bedenking. Testen kan inderdaad via de fietsenboer, maar ik heb geen zin om hem daarme lastig te vallen aangezien ik geen enkele koopintentie heb...
        Dedication, Determination, Perfection - Senna

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
          Nochtans is het een duidelijk verhaal met de nodige nuance : framemaat, mindere wendbaarheid.

          En wat Nys betreft : die kan toch ook kiezen tussen een 26" en een 29" Colnago, dus als hij een 29" kiest zal dat niet zijn om de sponsor te plezieren maar om sneller te rijden. Idem voor Van Hoovels trouwens, die reed 1 keer op een 29" en was meteen verkocht...

          Ik ook trouwens 650B lijkt me de best of both worlds te zijn als je rekent dat ik nu een 29er heb in een kleinere maat dan normaal (maar dan met een setback zadelpen), net om kort genoeg te kunnen draaien...
          Ik doelde gewoon op het feit dat 29" mega opgehemeld wordt (werd). Nu blijken er plots nadelen te zijn aan dat 29 gedoe, en dan is 650b weer hét van hét. De mensen die de marketingverhaaltjes van de 29" fabrikanten weer lekker geslikt hebben en al heel fier een 29'er in hun garage hebben staan, gaan nu weer met een hoop vragen gaan zitten. "Verdomme, naar 't schijnt is 650b nog beter dan 29"".

          29" vind ik persoonlijk echt niks, ik heb er één keertje mee gereden. Breed stuur (nadeel bij smalle slingerendetracks!) en wat een wiel voor me!! Niks voor mij hier met dat keren en draaien tussen de kempische bomen.
          En inderdaad, Nys zal dan misschien wel sneller met z'n 29'er rijden. Ik vraag mij af of de gemiddelde MTB'er er beter mee is voor algemeen gebruik (gebruik op alle soorten terrein bedoel ik dan). En wil je een iets of wat lichte 29'er, dan ga je al diep in de geldbeugel mogen gaan tasten. Voor sommige mensen toch ook belangrijk.

          Comment


          • Sorry geen probleem met Cannondale wel met het feit dat je elke commentaar van mij telkens wil afbreken of lacherig afdoet daar gaat het me over. Ik zal dat dus fout zien.....

            Comment


            • Tis ook niet omdat profs beter af zijn met een 29 dat je daarom als amateur ook beter af bent... Die mannen trappen veel meer vermogen, hebben veel sterkere spieren over ganse lijf, beter stabilisatie,... Als de motor het aankan denk ik dat 29 ideaal is (zeker voor marathons). Maar de meeste amateurs zijn denk ik beter met een iets lichter wiel, daarom kan een middenmaat mss ideaal zijn. Bovendien moeten profs presteren, elke seconde telt, en dat is ook het enige waarmee ze rekening moeten houden. Ik rij persoonlijk voor mijn plezier, dus als 26 iets trager is maar veel meer plezier geeft dan weet ik het ook wel. Het verhaal is toch wat complexer dan goed,beter en best....

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                Sorry geen probleem met Cannondale wel met het feit dat je elke commentaar van mij telkens wil afbreken of lacherig afdoet daar gaat het me over. Ik zal dat dus fout zien.....
                Je moet eens leren vrede te nemen met het feit dat niet iedereen het zomaar altijd eens met je is... .

                En je hebt wel problemen met Cannondale, heb je in het verleden al meermaals duidelijk geïnsinueerd.

                Comment


                • Eens zijn met iemand of niet is niet erg, Jakkel blijf eerlijk man, je breekt zowat alles af dat ik post of probeert het lacherig af te doen, daar gaat het me over. Op een forum is het maar logisch dat er verschillende meningen zijn, bij mij hangt dat niet af van de persoon die ze post .

                  Sorry maat ik vind Cannondale qua looks en marketing sterk, kwalitatief hebben ze echter al (meer dan gemiddeld) veel steken laten vallen. Is dat goed of slecht, ik weet niet.

                  Koop zelf graag een Engelse wagen die kwalitatief niet altijd het betere werk is maar zoveel leuker rijdt. Dat is een mening dat is absoluut niet iets tegen hebben. Integendeel ik begrijp eventuele Cannondale fetisjisten perfect.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    : hun lak ook niet meer is wat het geweest is. Voordeel van dat snellere productieproces en het opdoeken van hun Amerikaanse productie afdeling is dat het merk voor iedereen bereikbaar is geworden.
                    Misschien om je visie nog wat bij te stellen : ik heb ook zo'n rode CAAD2 uit 1997 en daar is de lak aan de achtervork ook afgebladerd, ondanks de fiere Made in USA sticker. Wel jammer, is één van de redenen waarom ik die bike nooit te koop heb gezet, vergaart al lange jaren stof in mijne kelder.

                    Bij mijne huidige Flash met zijn matte witte lak heb ik dan weer het probleem dat die heel moeilijk proper te krijgen is na een modderrit. Anders gezegd : wit is "vuilwit" geworden intussen, al stoor ik me daar totaal niet aan, een MTB is een gebruiksvoorwerp, net zoals een wagen ook onvermijdelijk steenslagschade oploopt...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                      Misschien om je visie nog wat bij te stellen : ik heb ook zo'n rode CAAD2 uit 1997 en daar is de lak aan de achtervork ook afgebladerd, ondanks de fiere Made in USA sticker. Wel jammer, is één van de redenen waarom ik die bike nooit te koop heb gezet, vergaart al lange jaren stof in mijne kelder.

                      Bij mijne huidige Flash met zijn matte witte lak heb ik dan weer het probleem dat die heel moeilijk proper te krijgen is na een modderrit. Anders gezegd : wit is "vuilwit" geworden intussen, al stoor ik me daar totaal niet aan, een MTB is een gebruiksvoorwerp, net zoals een wagen ook onvermijdelijk steenslagschade oploopt...
                      Ik weet niet wat er met die CAAD2 van u aan de hand is, of wat er precies mee gebeurd is. Uitzonderingen bevestigen de regel? Fabricagefout (niet goed ontvet,...?)? Feit is toch dat de lak van Cannondale vroeger beter was. Ondervind ik persoonlijk heel duidelijk. Die F1000 van me werd meer 'gebruikt' dan m'n 4SL van nu. De 4SL ziet er van lak op vijf jaar tijd een pak erger uit dan de F1000 die 8 jaar (intensievere) dienst heeft gedaan. Tegenwoordig zijn de lakken op waterbasis en vroeger werden nog solventen gebruikt. Zal daar wel veel mee te maken hebben, denk ik.

                      Matte lakken zijn altijd moeilijk te onderhouden, persoonlijk geen fan van... .

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                        Tis ook niet omdat profs beter af zijn met een 29 dat je daarom als amateur ook beter af bent... Die mannen trappen veel meer vermogen, hebben veel sterkere spieren over ganse lijf, beter stabilisatie,... Als de motor het aankan denk ik dat 29 ideaal is (zeker voor marathons). Maar de meeste amateurs zijn denk ik beter met een iets lichter wiel, daarom kan een middenmaat mss ideaal zijn. Bovendien moeten profs presteren, elke seconde telt, en dat is ook het enige waarmee ze rekening moeten houden. Ik rij persoonlijk voor mijn plezier, dus als 26 iets trager is maar veel meer plezier geeft dan weet ik het ook wel. Het verhaal is toch wat complexer dan goed,beter en best....
                        Dat vind ik er ook van. Er is meer dan zuiver snel zijn op zich. En het is zoals je zegt: snel zijn hangt ook af van de situatie (de fietser zelf, het traject).
                        Heel komiek ook aan dat 29"-verhaal: plots hoor je niemand meer over lichte wielen. Vroeger konden wielen niet licht genoeg zijn, en nu beginnen ze zo. En ik snap ook totaal niet hoe ze dat gaan doen met kleinere mensen. Ik zei het al: door voorvorken te monteren met 100 mm veerweg, is de stuurhoogte al serieus verhoogd. En dan gaan ze nu ook nog eens grotere wielen gebruiken. Gelukkig dat ik zelf niet klein ben. Dan moet ik geen stuurpen met een hoek van -20° zoeken ook.
                        120d Hatch Edition Sport

                        Comment


                        • Wel, de 29er werd meer dan tien jaar geleden al eens gelanceerd en kende toen geen succes, net omdat die bikes zo zwaar wogen.

                          Mede door de "carbonrevolutie" is het gewicht van MTB's ferm gedaald. Ik heb ergens een artikel gelezen dat 29ers nu maar op punt staan, vooral door de mogelijkheid om voldoende sterke wielen met een schappelijk gewicht + prijs aan te bieden. Dat is IMO ook één van de basisvoorwaarden voor een 29er : de wielen mogen niet te zwaar zijn.

                          Het komt erop neer dat, hoewel een 26" nog makkelijk een kilo lichter kan zijn dan een 29", die 29" licht genoeg is om niet naar die extra kilo eraf te verlangen. Mijn Flash weegt onder de 10 kilo incl pedalen, hetzelfde als de 26" Taurine die ik daarvoor had. Een ploegmakker heeft een Flash 29er die maar 8,3 kilo weegt !

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Ik weet niet wat er met die CAAD2 van u aan de hand is, of wat er precies mee gebeurd is. Uitzonderingen bevestigen de regel? Fabricagefout (niet goed ontvet,...?)?
                            Ik heb ook geen idee... Lak begon blazen te vertonen en is uiteindelijk op die plaats beginnen afbladeren, witte matte onderlaag zichtbaar.

                            Comment


                            • De profs kiezen echt wel de fiets waarmee zij het snelst rijden hoor. Tot spijt van wie het benijdt.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                Wel, de 29er werd meer dan tien jaar geleden al eens gelanceerd en kende toen geen succes, net omdat die bikes zo zwaar wogen.

                                Mede door de "carbonrevolutie" is het gewicht van MTB's ferm gedaald. Ik heb ergens een artikel gelezen dat 29ers nu maar op punt staan, vooral door de mogelijkheid om voldoende sterke wielen met een schappelijk gewicht + prijs aan te bieden. Dat is IMO ook één van de basisvoorwaarden voor een 29er : de wielen mogen niet te zwaar zijn.

                                Het komt erop neer dat, hoewel een 26" nog makkelijk een kilo lichter kan zijn dan een 29", die 29" licht genoeg is om niet naar die extra kilo eraf te verlangen. Mijn Flash weegt onder de 10 kilo incl pedalen, hetzelfde als de 26" Taurine die ik daarvoor had. Een ploegmakker heeft een Flash 29er die maar 8,3 kilo weegt !
                                1 kg op zich is niets, maar het gaat hem om waar dat gewicht zit. Vooral in de wielen. Draaiende massa, onafgeveerd gewicht ...
                                120d Hatch Edition Sport

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  Dat vind ik er ook van. Er is meer dan zuiver snel zijn op zich. En het is zoals je zegt: snel zijn hangt ook af van de situatie (de fietser zelf, het traject).
                                  Heel komiek ook aan dat 29"-verhaal: plots hoor je niemand meer over lichte wielen. Vroeger konden wielen niet licht genoeg zijn, en nu beginnen ze zo. En ik snap ook totaal niet hoe ze dat gaan doen met kleinere mensen. Ik zei het al: door voorvorken te monteren met 100 mm veerweg, is de stuurhoogte al serieus verhoogd. En dan gaan ze nu ook nog eens grotere wielen gebruiken. Gelukkig dat ik zelf niet klein ben. Dan moet ik geen stuurpen met een hoek van -20° zoeken ook.
                                  Eigenlijk allemaal waar.
                                  Nu, de 29'er Cannondales hebben een Lefty met 'maar' 90mm en een duikende stuurpen van -15°. Ik betwijfel echter zeer sterk dat ik zelfs met die dingen even diep ga geraken dan nu op m'n 26'er. Ik ben niet echt klein, maar ik zit nu eenmaal graag diep, en met een 29'er is dat nagenoeg onmogelijk in mijn geval.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                    Wel, de 29er werd meer dan tien jaar geleden al eens gelanceerd en kende toen geen succes, net omdat die bikes zo zwaar wogen.

                                    Mede door de "carbonrevolutie" is het gewicht van MTB's ferm gedaald. Ik heb ergens een artikel gelezen dat 29ers nu maar op punt staan, vooral door de mogelijkheid om voldoende sterke wielen met een schappelijk gewicht + prijs aan te bieden. Dat is IMO ook één van de basisvoorwaarden voor een 29er : de wielen mogen niet te zwaar zijn.

                                    Het komt erop neer dat, hoewel een 26" nog makkelijk een kilo lichter kan zijn dan een 29", die 29" licht genoeg is om niet naar die extra kilo eraf te verlangen. Mijn Flash weegt onder de 10 kilo incl pedalen, hetzelfde als de 26" Taurine die ik daarvoor had. Een ploegmakker heeft een Flash 29er die maar 8,3 kilo weegt !
                                    Feit is dat die ploegmakker z'n Flash in 26' nog lichter zou zijn. Een 29'er van pakweg 2.000 euro (wat voor velen al veel geld is, en dikwijls het hoogst bereikbare) is gewoon retezwaar en log.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                      Ik heb ook geen idee... Lak begon blazen te vertonen en is uiteindelijk op die plaats beginnen afbladeren, witte matte onderlaag zichtbaar.
                                      Lijkt mij een productiefout te zijn. Nooit aan de garantie gedacht?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        De profs kiezen echt wel de fiets waarmee zij het snelst rijden hoor. Tot spijt van wie het benijdt.
                                        Niemand heeft hier gezegd dat het niet zo zijn hé.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Eigenlijk allemaal waar.
                                          Nu, de 29'er Cannondales hebben een Lefty met 'maar' 90mm en een duikende stuurpen van -15°. Ik betwijfel echter zeer sterk dat ik zelfs met die dingen even diep ga geraken dan nu op m'n 26'er. Ik ben niet echt klein, maar ik zit nu eenmaal graag diep, en met een 29'er is dat nagenoeg onmogelijk in mijn geval.
                                          Klopt helemaal. In dat geval is een 29" zelfs al te groot voor een man van gemiddelde grootte.
                                          En wat dan? Terug vorken met een dubbele kroon en de stuurpen rechtstreeks op de binnenste vorkpoten (zoals Votex vroeger deed)? Nadeel is wel dat je met je gezicht wel een stuk dichter bij je vork zit als je het stuur dan laag afstelt.
                                          Check:
                                          Bijgevoegde Bestanden
                                          120d Hatch Edition Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X