Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
    Echt een mooie fiets.
    Thanks!
    saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
    saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
    saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
    saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
    saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
    renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
    Porsche 993 (1994)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
      Ja, het verschil tussen die drie types was echt HEEL groot
      Teveel nuance is nooit goed

      Jammer van Absalon, had een mooie strijd kunnen worden...

      Comment


      • Welke banden raden jullie aan? Nu heb ik er conti's vapor opzitten, achterste is wel serieus aan het slijten nu. Ik ben er best tevreden over. Zelfde terug, of iets anders?

        Gebruik:
        - Veel asfalt/beton
        - Nu en dan zware modderpaden
        -Veel grind en stofpaden, bescherming tegen perforatie moet echt wel zo goed mogelijk zijn
        - Geen te hoge rolweerstand
        -Ook bij sneeuw enige grip

        Comment


        • Ik ben wel tevreden van mijn Conti Cross kings als manusje van alles.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
            Welke banden raden jullie aan? Nu heb ik er conti's vapor opzitten, achterste is wel serieus aan het slijten nu. Ik ben er best tevreden over. Zelfde terug, of iets anders?

            Gebruik:
            - Veel asfalt/beton
            - Nu en dan zware modderpaden
            -Veel grind en stofpaden, bescherming tegen perforatie moet echt wel zo goed mogelijk zijn
            - Geen te hoge rolweerstand
            -Ook bij sneeuw enige grip
            Ik zou twee paar banden kopen. Eén paar voor op asfalt en op droge paden en één paar voor in de modder en de sneeuw. Als je iets tussenin koopt, ga je op asfalt te veel weerstand voelen en in de modder te weinig grip ervaren.
            120d Hatch Edition Sport

            Comment


            • De Vapors doen het nu vrij goed, al is de achterste al ver heen, nu heeft 'ie wel minder weerstand op asfalt. In modder doen ze het nog vrij goed, al durft hij wel eens wegslippen, zeker naar de zijkanten toe op afhellende paden.

              Comment


              • Groot kettingblad (Deore LX), ketting (Ultegra) en cassette (XT) vervangen op de MTB. Net geen 110 euro kwijt.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Groot kettingblad (Deore LX), ketting (Ultegra) en cassette (XT) vervangen op de MTB. Net geen 110 euro kwijt.
                  Valt nog mee precies. In Zuid Frankrijk heb ik 27 euro betaald voor een nieuwe ketting na een breuk....Fiets is nu binnen voor onderhoud, voornamelijk van de remmen ( avid jicy five). Wel een fijne evenwichtige mountainbike...
                  saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                  saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                  saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                  saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                  saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                  renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                  Porsche 993 (1994)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
                    Valt nog mee precies. In Zuid Frankrijk heb ik 27 euro betaald voor een nieuwe ketting na een breuk....Fiets is nu binnen voor onderhoud, voornamelijk van de remmen ( avid jicy five). Wel een fijne evenwichtige mountainbike...
                    Ketting kostte 22 euro, cassette 60 en 27 euro voor het 44T kettingblad.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Ketting kostte 22 euro, cassette 60 en 27 euro voor het 44T kettingblad.
                      Klinkt duits.

                      Comment


                      • duitsland betaal ik 65 euro voor XT cassette + Ketting (9speed,10speed kost 1 euro meer ofzo)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                          duitsland betaal ik 65 euro voor XT cassette + Ketting (9speed,10speed kost 1 euro meer ofzo)
                          Tenzij je geen shimanoketting wil en ze apart koopt?

                          Comment


                          • Idd dan betaal je 47 euro voor een losse 9speed XT cassette en 46 voor een 10speed.
                            meestal koop ik een XT set + losse ketting en rijd ik met 2 kettingen.

                            Comment


                            • Morgen is 't hier te doen: http://www.10urenvangrobbendonk.be/

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Morgen is 't hier te doen: http://www.10urenvangrobbendonk.be/
                                Gisteren gereden.

                                Het is de bedoeling om met een ploeg van 5 man 10 uur te rijden, als iedereen evenveel doet dus elk 2 uur in totaal. We hebben de koek eerlijk verdeeld, iedereen heeft dus evenveel gereden. Ik draaide rondjes tussen de 12'10" en 12'40". Er was er ene in onze ploeg die naar het einde toe sneller ging, zijn snelste ronde (en de allerlaatste ronde trouwens) was 11'43" (ronderecord van de dag was 11'35"). Hij is een wegrenner met een oud alu 26' MTB'ke met wat deore onderdelen erop en... wegschoenen aan. Zalig gewoonweg, de mannen met hun dure carbon 29'erkes en lightweight prul erop het nakijken geven. De drie anderen reden tussen de 12'30" en 13'15". Uiteindelijk een zesde plaats algemeen behaald op 70 deelnemende ploegen. Met 5 man die onder pakweg de 12'30" zouden rijden had een top 3 er misschien ingezeten. Maar het blijft een ploeg gebeuren natuurlijk. En de leute is ook belangrijk, maar toch...

                                Uitslag: http://www.chronorace.be/web2/Classe...lassement=8610

                                Ik heb de startronde en 1 volledige ronde gefilmd. Er werd retesnel gestart (rond de 50 per uur op de betonbaan), ergens rond de 20ste het bos ingereden. Na de startronde en 1 volledige ronde nog als 14de gewisseld. Veel jongens hadden zich blijkbaar wat opgeblazen bij de start. En dan stilaan opgeschoven.

                                HD link: http://youtu.be/NQxuIN45H64?hd=1

                                + YouTube Video
                                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.



                                Comment


                                • Weer mooi gereden. Ge zijt inform precies
                                  vind het altijd jammer dat endurance races en de meeste marathons meestal op een technisch minder uitdagend parcour gereden worden.
                                  Aan het filmke te zien zullen de 29"ers wel int voordeel geweest zijn.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                    Weer mooi gereden. Ge zijt inform precies
                                    vind het altijd jammer dat endurance races en de meeste marathons meestal op een technisch minder uitdagend parcour gereden worden.
                                    Aan het filmke te zien zullen de 29"ers wel int voordeel geweest zijn.
                                    Ik mag niet klagen van de form.

                                    Het blijft de kempen natuurlijk, je kan hier moelijk rotsen en bergen neerplanten hé.
                                    Het is voor de regio toch een redelijk interessant parcours. Onvermijdelijk een pak rechte verbindingsstukken maar ook mul zand slingerende single tracks die constant licht bergop of bergaf gaan (vanaf 08'30" bvb) en een heuse zandduin die twee keer op en af gereden wordt. Tegen 10/15 per uur door die bossen valt dat allemaal best mee, maar eens je die slingerende single traks tussen de bomen tegen 20/25 per uur door rijdt dan vind ik dat toch redelijk kicken. En 29'ers in 't voordeel? Ik weet het niet hoor, er waren er twee met een 29'er in de ploeg, ze reden alle twee trager dan mij. En ik heb er ook veel op 29'ers voorbij gestoken, ook op de rechte stukken waar die dingen (volgens de eigenaars ervan alvast toch) 2 tot 3 per uur rapper rijden. Ik blijf erbij, fel overroepen toestanden dat 29, 650B gedoe hoor. Mijn 26' alu ros van een dikke 11 kg doet het prima, heeft 'ie gisteren weeral eens bewezen, 't zijn immers ook nog altijd voornamelijk de beentjes die het verschil maken hoor.
                                    Last edited by Jakkel; 16/09/2012, 19:58.

                                    Comment


                                    • Op een 29'er was je sneller geweest. In die lange rechte stukken haal je makkelijk voordeel, en door het zand rolt een 29'er ook beter. 't Is niet omdat je 29'ers ingehaald hebt, dat 29"er een nadeel is. De benen moeten het doen, en die van jou waren beter geweest op een 29'er.
                                      Een wegrenner zal hier goed kunnen doorgeven, op een technisch parcours was dat een minder geweest.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                        Op een 29'er was je sneller geweest. In die lange rechte stukken haal je makkelijk voordeel, en door het zand rolt een 29'er ook beter. 't Is niet omdat je 29'ers ingehaald hebt, dat 29"er een nadeel is. De benen moeten het doen, en die van jou waren beter geweest op een 29'er.
                                        Een wegrenner zal hier goed kunnen doorgeven, op een technisch parcours was dat een minder geweest.
                                        Allemaal waar. Maar als iemand die ongeveer op mijn niveau rijdt beweert dat z'n 29'er 2 tot 3 per uur rapper rijdt en hij een halve minuut trager rondjes reed, dan stel ik mij serieuze vragen bij dat 29'er voordeel.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Allemaal waar. Maar als iemand die ongeveer op mijn niveau rijdt beweert dat z'n 29'er 2 tot 3 per uur rapper rijdt en hij een halve minuut trager rondjes reed, dan stel ik mij serieuze vragen bij dat 29'er voordeel.
                                          Hij zal een slechte dag gehad hebben.
                                          Enige manier om het verschil te voelen/ervaren is het zelf proberen.

                                          Ik ben stillaan toe aan mijn eerste mountainbike, en heb er geen idee van welk formaat te kiezen. Ik dacht een 29 omdat die aan het opkomen waren, maar ze breken niet 100% door lijkt me.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X