Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic III
Collapse
X
-
saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
Porsche 993 (1994)
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenJa, het verschil tussen die drie types was echt HEEL groot
Jammer van Absalon, had een mooie strijd kunnen worden...
Comment
-
Welke banden raden jullie aan? Nu heb ik er conti's vapor opzitten, achterste is wel serieus aan het slijten nu. Ik ben er best tevreden over. Zelfde terug, of iets anders?
Gebruik:
- Veel asfalt/beton
- Nu en dan zware modderpaden
-Veel grind en stofpaden, bescherming tegen perforatie moet echt wel zo goed mogelijk zijn
- Geen te hoge rolweerstand
-Ook bij sneeuw enige grip
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk BerichtenWelke banden raden jullie aan? Nu heb ik er conti's vapor opzitten, achterste is wel serieus aan het slijten nu. Ik ben er best tevreden over. Zelfde terug, of iets anders?
Gebruik:
- Veel asfalt/beton
- Nu en dan zware modderpaden
-Veel grind en stofpaden, bescherming tegen perforatie moet echt wel zo goed mogelijk zijn
- Geen te hoge rolweerstand
-Ook bij sneeuw enige grip
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenGroot kettingblad (Deore LX), ketting (Ultegra) en cassette (XT) vervangen op de MTB. Net geen 110 euro kwijt.saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
Porsche 993 (1994)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk BerichtenValt nog mee precies. In Zuid Frankrijk heb ik 27 euro betaald voor een nieuwe ketting na een breuk....Fiets is nu binnen voor onderhoud, voornamelijk van de remmen ( avid jicy five). Wel een fijne evenwichtige mountainbike...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenKetting kostte 22 euro, cassette 60 en 27 euro voor het 44T kettingblad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenduitsland betaal ik 65 euro voor XT cassette + Ketting (9speed,10speed kost 1 euro meer ofzo)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMorgen is 't hier te doen: http://www.10urenvangrobbendonk.be/
Het is de bedoeling om met een ploeg van 5 man 10 uur te rijden, als iedereen evenveel doet dus elk 2 uur in totaal. We hebben de koek eerlijk verdeeld, iedereen heeft dus evenveel gereden. Ik draaide rondjes tussen de 12'10" en 12'40". Er was er ene in onze ploeg die naar het einde toe sneller ging, zijn snelste ronde (en de allerlaatste ronde trouwens) was 11'43" (ronderecord van de dag was 11'35"). Hij is een wegrenner met een oud alu 26' MTB'ke met wat deore onderdelen erop en... wegschoenen aan. Zalig gewoonweg, de mannen met hun dure carbon 29'erkes en lightweight prul erop het nakijken geven. De drie anderen reden tussen de 12'30" en 13'15". Uiteindelijk een zesde plaats algemeen behaald op 70 deelnemende ploegen. Met 5 man die onder pakweg de 12'30" zouden rijden had een top 3 er misschien ingezeten. Maar het blijft een ploeg gebeuren natuurlijk. En de leute is ook belangrijk, maar toch...
Uitslag: http://www.chronorace.be/web2/Classe...lassement=8610
Ik heb de startronde en 1 volledige ronde gefilmd. Er werd retesnel gestart (rond de 50 per uur op de betonbaan), ergens rond de 20ste het bos ingereden. Na de startronde en 1 volledige ronde nog als 14de gewisseld. Veel jongens hadden zich blijkbaar wat opgeblazen bij de start. En dan stilaan opgeschoven.
HD link: http://youtu.be/NQxuIN45H64?hd=1
+ YouTube Video
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk BerichtenWeer mooi gereden. Ge zijt inform precies
vind het altijd jammer dat endurance races en de meeste marathons meestal op een technisch minder uitdagend parcour gereden worden.
Aan het filmke te zien zullen de 29"ers wel int voordeel geweest zijn.
Het blijft de kempen natuurlijk, je kan hier moelijk rotsen en bergen neerplanten hé.
Het is voor de regio toch een redelijk interessant parcours. Onvermijdelijk een pak rechte verbindingsstukken maar ook mul zand slingerende single tracks die constant licht bergop of bergaf gaan (vanaf 08'30" bvb) en een heuse zandduin die twee keer op en af gereden wordt. Tegen 10/15 per uur door die bossen valt dat allemaal best mee, maar eens je die slingerende single traks tussen de bomen tegen 20/25 per uur door rijdt dan vind ik dat toch redelijk kicken. En 29'ers in 't voordeel? Ik weet het niet hoor, er waren er twee met een 29'er in de ploeg, ze reden alle twee trager dan mij. En ik heb er ook veel op 29'ers voorbij gestoken, ook op de rechte stukken waar die dingen (volgens de eigenaars ervan alvast toch) 2 tot 3 per uur rapper rijden. Ik blijf erbij, fel overroepen toestanden dat 29, 650B gedoe hoor. Mijn 26' alu ros van een dikke 11 kg doet het prima, heeft 'ie gisteren weeral eens bewezen, 't zijn immers ook nog altijd voornamelijk de beentjes die het verschil maken hoor.Last edited by Jakkel; 16/09/2012, 19:58.
Comment
-
Op een 29'er was je sneller geweest. In die lange rechte stukken haal je makkelijk voordeel, en door het zand rolt een 29'er ook beter. 't Is niet omdat je 29'ers ingehaald hebt, dat 29"er een nadeel is. De benen moeten het doen, en die van jou waren beter geweest op een 29'er.
Een wegrenner zal hier goed kunnen doorgeven, op een technisch parcours was dat een minder geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenOp een 29'er was je sneller geweest. In die lange rechte stukken haal je makkelijk voordeel, en door het zand rolt een 29'er ook beter. 't Is niet omdat je 29'ers ingehaald hebt, dat 29"er een nadeel is. De benen moeten het doen, en die van jou waren beter geweest op een 29'er.
Een wegrenner zal hier goed kunnen doorgeven, op een technisch parcours was dat een minder geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAllemaal waar. Maar als iemand die ongeveer op mijn niveau rijdt beweert dat z'n 29'er 2 tot 3 per uur rapper rijdt en hij een halve minuut trager rondjes reed, dan stel ik mij serieuze vragen bij dat 29'er voordeel.
Enige manier om het verschil te voelen/ervaren is het zelf proberen.
Ik ben stillaan toe aan mijn eerste mountainbike, en heb er geen idee van welk formaat te kiezen. Ik dacht een 29 omdat die aan het opkomen waren, maar ze breken niet 100% door lijkt me.
Comment
Comment