Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als je nogthans tegen vrij schuine zijflanken gaat rijden dan voel je toch onmiddellijk een behoorlijk verschil tussen het ene wiel en het andere, daar heb ik echt geen v-brakes voor nodig om dat te voelen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
      Eigen ervaring, meer woorden ga ik er niet aan vuilmaken, wees gerust Jakkel, als je denkt dat je echt de enige bent die hier massa’s ervaring heeft dan mag je dat van me hoor… niet iedereen heeft de behoefte om hier telkens al zijn prestaties neer pennen als ie een keer op de fiets heeft gezeten, voor jou is dat blijkbaar wel zo en als dat je ego streelt dan is dat geen probleem voor me.
      Dus , ik kan je alleen maar gelijk geven, SLR’s stijve wieltjes…
      Huh, wat krijgen we nu?
      Als er in een mountainbike topic al niet meer gepraat mag worden over, jawel... mountainbike prestaties, dan weet ik het ook niet meer.

Nu, voor de rest lees ik eigenlijk niks zinnigs in uw post. Zelfs iets wat nog maar op een antwoord zou kunnen lijken, lees ik zelfs niet. Enfin, als ik u kan plezieren. Inderdaad, SLR's zijn slappe wielen.
      Last edited by Jakkel; 08/10/2012, 11:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        Met het gebruik van disk brakes is het tegenwoordig al minder gemakkelijk om vast te stellen of een wiel slap is of niet.
        Met v-brakes wist je dat vrij snel wegens aanlopen van de remmen bij het trappen.
        Tuurlijk voel je dat niet. Zeker niet op een MTB waar je met banden met maar 1.5 tot 2 bar rijdt.

Comment

• Naar mijn mening is Mavic idd slapper als een goed/hard opgespaakt setje door bijvoorbeeld Ernie of Swooth.
          Ik heb hier een set SLR's liggen van paar jaar oud (die met die enne rode spaak) als achterwiel vind ik dat niet direct een probleem, maar als ik kan kiezen tussen een handgespaakt voorwiel en een SLR dan weet ik het toch wel. Die handgespaakte sturen sneller in.
          De SLR's hebben natuurlijk wel een veel betere look. Dikke spaken,....

Sets van profs kun je moeilijk vergelijken. Ik weet dat Roel P jaren geleden al met speciale Mavics reed met carbon spaken die volgens hem veel stijver waren als de standaard spaken. Het is niet omdat bij de profs een Mavic SLR erop plakken dat dit ook de wielen zijn die in de winkel liggen voor de consument.

Comment

• En ik heb van een heel sterke belofte uit het MTB wereldje gehoord dat die SLR's net super strak sturen. En ja, dan heeft 'ie het over die SLR's die jan met de pet bij de plaatselijke fietsenboer kan kopen. M.a.w., de standaardversie dus.
            Ik herinner mij nog een gelijkaardige discussie hier (SLR vs. handgespaakte), een tijd geleden. Uiteindelijk is niemand met enig bewijs kunnen afkomen dat die SLR's slapper zouden kunnen zijn dan die zogezegd sublieme ultralichte en super stijve wielen. Mavic SLR zijn geen super lichte zwalpwieltjes, ze hebben geen limiet op rijdersgewicht en het zijn de topwielen van het merk. Een merk dat al jaren ervaring heeft in het bouwen van wielen. Ik kan mij heel moeilijk inbeelden dat zo'n merk niet in staat is om sterke, vrij lichte en stijve wielen te maken. Zeker voor hun topversies niet.

Comment

• Een test is moeilijk denk ik. Een wielset opgespaakt door Ernie is bijvoorbeeld al niet te vergelijken met een wielset opgespaakt door een lokale fietsboer die normaal enkel standsfietsen in handen krijgt ...

Ik hoef ook geen test eigenlijk. Ik heb ze alle twee en ik kan zelf vergelijken. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de handgespaakte.
              Ook al vanwege onderhoudskosten.... 240s is in onderhoud niet bepaald te vergelijken met de SLR naven.
              Maar als jij tevreden bent van de Mavic, zoveel te beter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten

Ik hoef ook geen test eigenlijk. Ik heb ze alle twee en ik kan zelf vergelijken. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de handgespaakte.
                Ook al vanwege onderhoudskosten.... 240s is in onderhoud niet bepaald te vergelijken met de SLR naven.
                Maar als jij tevreden bent van de Mavic, zoveel te beter.
                Ik zou het niet beter kunnen verwoorden. Ik ken het verschil en dat is meer dan voldoende voor me. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten want die SLR's zijn nu ook niet bepaald goedkoop. Als ik een nieuw setje koop dan is naast een goede velg het zeker een must dat er een 240s naaf in komt te zitten ( met 36T ratchet !) , misschien niet de mooiste en hipste maar wel van de beste die er zijn imho. Vrijdag ga ik kijken naar een setje Roval Carbon Sl's ( tweedehands welteverstaan, nieuw heb ik het er niet voor over )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten

Ik hoef ook geen test eigenlijk. Ik heb ze alle twee en ik kan zelf vergelijken.
                  Een duidelijk subjectief gegeven. En daar is eigenlijk alles mee gezegd.

Comment

• Ik vond mavics best goede wielen voor hun geld maar na een paar jaar intensief gebruik kreeg ik altijd problemen met de achternaven.
                    Heb ondertussen m'n laatste set weggegooid. De voorwielen heb ik nog wel en gebruik ik soms als ik te lui ben om een andere band te monteren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                      Ik vond mavics best goede wielen voor hun geld maar na een paar jaar intensief gebruik kreeg ik altijd problemen met de achternaven.
                      Heb ondertussen m'n laatste set weggegooid. De voorwielen heb ik nog wel en gebruik ik soms als ik te lui ben om een andere band te monteren.
                      Het probleem met die achternaven van Mavic, zou liggen aan het feit dat de kunstof bodylager die ze gebruiken zou beginnen inslijten. Persoonlijk echter nog nooit problemen mee gehad.

Comment

• Ik had er het minst last mee met de eerste serie crossmaxxen maar die waren dan weer niet waterdicht. Kwam omdat het in essentie naven uvan hun wegwielen waren die ze op een mtb wiel gezet hadden. Waren wel superlicht maar de spaken scheurden gewoon uit de velgen als je eens doortrok in diepe modder.
                        Crossmax 2 en 3 hadden betere dichtingen en de velgwand was ook dikker. Maar de sleet op de alu body was dan weer de achillespees. Ik vermoed/hoop dat men dat in de slr reeks aangepakt heeft. Men was zich bij mavic wel degelijk bewust van het probleem. Oplossing was de naaf vervangen, wat meestal ook tot nieuwe spaken leidde. Ik heb dit 1 keer onder garantie gedaan gekregen maar toen ik een dik jaar later weer aanklopte was er geen garantie meer.

Comment

• Hopelijk heeft Audidriver er geen problemen mee... .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Hopelijk heeft Audidriver er geen problemen mee... .
                            Hij laat weten dat het hem worst zal wezen dat jij met slappe wielen rijdt.

120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                              Hij laat weten dat het hem worst zal wezen dat jij met slappe wielen rijdt.

Volgend jaar steek ik een setje ZTR alpine in 't kwadraat wielen die handgespaakt zijn met DT spaken en een DT240S naaf. Dan vlieg ik zo van plaats 6 naar 1.

Comment

• Te koop: Cannondale Flash F1

Verkocht
                                Last edited by Jakkel; 18/10/2012, 20:52. Reden: Verkocht

Comment

Te koop

Details: http://www.pbase.com/cannondale_flash_f1/te_koop

Indien interesse ==> PM

Leuk fietsje! Moest ik iets nieuws zoeken, je had al PM.
                                  Het enige dat ik er een tikkeltje minder aan vind (alleen qua looks dan), is dat hij wel érg wit is.

Edit:
                                  Typo.
                                  Last edited by Beta; 17/10/2012, 19:20.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Leuk fietsje! Moest ik nieuws zoeken, je had al PM.
                                    Het enige dat ik er een tikkeltje minder aan vind (alleen qua looks dan), is dat hij wel érg wit is.
                                    Ja, vrij wit, da's wel waar. Maar ik vind persoonlijk dat het wel klopt. Alle framekleurtjes komen in dezelfde verhouding in de wielen terug. En, niet onbelangrijk... het zijn belachelijk stijve wielen!

Comment

• Gisteren ons geamuseerd op het cyclocross parcours in Ardooie... Loodzwaar

headshock heeft het wel niet overleefd.... Wordt opgestuurd naar eighty aid.
                                      saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                                      saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                                      saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                                      saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                                      saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                                      renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                                      Porsche 993 (1994)

Comment

Te koop: Cannondale Flash F1
                                        Verkocht.
                                        Last edited by Jakkel; 18/10/2012, 20:26.

Comment

Verkocht.
                                          dat ging snel :-)

Comment

Working...
                                          X